Grönvallin loukkaantuminen

  • 40 792
  • 264

JanJ

Jäsen
susi kirjoitti:
Nyt ilmeisesti on tapahtunut se, mitä olette koko kauden ajan toivoneet eli saada Janne Grönvall loukkaantumaan ja kausi pakettiin.
Kyllä tuli hyvä fiilis kun Grönvall poistui päätyovesta, ja parani vaan kun lääkintähenkilökunta vilahti paikalle. Sitten erätauolla tuli viesti että nilkka on murtunut, sitten sai jo tuulettaa. Oikeus on voittanut!

(kukaan tapparalainen ei tuota sarkasmia ymmärrä, siksi lainmukainen selvitysteksti alapuolelle)

Tosin huusihan siinä parikymmentä fania heti että "Kiitos foppa, kiitos foppa" eli muisti on pitkä. Itse tyydyin myhäilemään ja seisomaan kädet puuhkassa. Tätä oli haettu ja nyt se saatiin. Ja vielä puhtaalla taklauksella, Ässien voittomatsissa. Melko täydellinen kosto.

Takana eräs palstalainen sanoi vielä, että nyt paaliin Kauppinen niin Tapparan pakisto on vitsi.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aces High kirjoitti:
Niinkuin sanoin jo otteluketjussa: valitettava tapaus. TV:stä nähtynä puhdas niitti Fopalta, joskus näitä vaan sattuu.

Mitä, pelaako Foppa nykyään Porissa? Ilmankos Ässät pärjää näin hyvin.
Ettekste tiedä, että Forsberg on suojannut "Foppa"-nimensä!

Jos kerron oikealle Fopalle, mitä luulette, että teko-fopalle tapahtuu!
Olkaa prkl tarkkana vähän, miten nimittelette!
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
vanhapak kirjoitti:
Mitä, pelaako Foppa nykyään Porissa? Ilmankos Ässät pärjää näin hyvin.
Ettekste tiedä, että Forsberg on suojannut "Foppa"-nimensä!

Jos kerron oikealle Fopalle, mitä luulette, että teko-fopalle tapahtuu!
Olkaa prkl tarkkana vähän, miten nimittelette!

Täysin tietoinen ja tuottamuksellinen rikos, tosin lieventävänä asianhaarana voidaan pitää, että en ikinä olisi uskonut Turengin-ritarien saavan minua kiinni.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aces High kirjoitti:
Täysin tietoinen ja tuottamuksellinen rikos, tosin lieventävänä asianhaarana voidaan pitää, että en ikinä olisi uskonut Turengin-ritarien saavan minua kiinni.

Ten points to you!
Mitä muuten on nämä Turengin-ritarit? Käsittääkseni täällä puhutaan SM-liigan pleijareista. Turengista ei taida olla yhtään jengiä matkassa, toistaiseksi ainakaan.

"Söörmarkun patapaidat" taitaa olla sulle kuitenkin Turengin-ritareita tutumpi porukka?
Vai olisko "Kuuminaisen kiekko-veikot" lähempänä totuutta!
Voi vitsi, että tää tämmöseksi meni, mutta kun pistää siten vihaksi tuo alituinen vähättely ja turenkilaisuus! ;)
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Kysynpähän vaan, että millä perusteella Forsbackalle ollaan vaatimassa rangaistusta? Jopa Tampereella pitäisi tietää, että jääkiekossa taklaaminen on sallittua, sille löytyy varmaan jostakin asiantuntijoiden papereista tarkempi selvitys. Tilanteessa mikään ei rikkonut jääkiekon sääntökirjaa, joten mistä rangaistus? Puhtaat taklaukset=jääkiekkoa. Kiekon laukominen=jääkiekkoa. Pitäisikö mielestänne rangaista pelaajaa, joka laukoo kiekon kohti maalia, murtaen vastustajan jalkapöydän? Näinkö teillä ajatellaan?

Ja se AUK-Mäntylä ei liity tähän mitenkään, siitä oli löydettävissä rike (selästä taklaus, "päähän" kohdistunut taklaus, estäminen) tai mikä vaan, joka johti pelaajan loukkaantumiseen. Tällöin sääntökirja ei jätä tuomarille paljoakaan tulkinnanvaraa. Mutta ymmärrän kyllä että se sattuu, kun Ässät ei olekaan niin helppo nakki ja pelaakin juuri niin kovaa, kuin ennakkoon uhottiin. Ruikuttakoot Leinoset ym. jos tykkäävät, siinä on janareita joiden pitäisi oikeasti pysyä kaukana jääkiekosta. Jos aletaan itkeä taklauksista, joista ei millään löydy mitään rikettä, niin voi voi. Jos Forsbackalle itketään joku pelikielto, niin kyllä reserveistä löytyy mm. Petteri Tasku, joku pystyy ajamaan seinälle seuraavan porkkanapöksyn. Hyvää kevättä vaan Tampereelle, toivottavasti maistuu edelleen se, että pääsitte Ässiä vastaan. Toivottavasti mustelmat häviää kesäksi ja henkiset vammat ei kasva liian suuriksi. Tää on vaan jääkiekkoa.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Crapbag kirjoitti:
Jos Forsbackalle itketään joku pelikielto, niin kyllä reserveistä löytyy mm. Petteri Tasku, joku pystyy ajamaan seinälle seuraavan porkkanapöksyn.

Jos Muukkonen antaa Forsbackalle pelikiellon otteluvalvojan tehtyä asiasta raportin, Ässillä on oikeus ja velvollisuus teloa Tapparan pelaaja? Nyt tämä alkaa mennä jo todella erikoiseksi, vaikka ottaa huomioon ässäläisyyden.

Muukkosen tärkein peruste tuomiota jaettaessa on ollut teon seuraus. Taklauksen seuraus oli vakava, Grönvallin kausi on luultavasti ohi. Tosin niinhän joku lääkäri arveli Uusikartanonkin kohdalla. Suurin osa tässä ketjussa on puhunut pelikiellosta juuri Muukkosen tuomioiden erikoisuuden vuoksi, ei niinkään sen takia, että Forsbackan taklaus olisi ollut törkeä vahingoittamisyritys.
 

JanJ

Jäsen
Borre kirjoitti:
Jos Muukkonen antaa Forsbackalle pelikiellon otteluvalvojan tehtyä asiasta raportin, Ässillä on oikeus ja velvollisuus teloa Tapparan pelaaja?
Jaksoitko lukea vain puoleenväliin ja sitten alkoi korvissa soimaan?
Forsbackan rooli on taklata ja pelata fyysistä peliä. Jos Forsbacka on pois, tilalle tullee Petteri Tasku. Etkö ajatellut, että kommentti "jos Forsbackalle itketään joku pelikielto, niin kyllä reserveistä löytyy mm. Petteri Tasku, joka pystyy ajamaan seinälle seuraavan porkkanapöksyn" voisi tarkoittaa myös sitä? Ei niin, että "Petteri Tasku tulee vahingoittamaan seuraavaksi Tapparapelaajaa"
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
JanJ kirjoitti:
Etkö ajatellut, että kommentti "jos Forsbackalle itketään joku pelikielto, niin kyllä reserveistä löytyy mm. Petteri Tasku, joka pystyy ajamaan seinälle seuraavan porkkanapöksyn" voisi tarkoittaa myös sitä?

Saattaa olla, että tulkitsin täysin väärin tuon "ajamaan seinälle seuraavan" kohdan. Tuo "seuraava" loi väärän mielikuvan listasta Tappara-puolustajia.

Luultavasti kaiken tämän provoilun keskellä erehdyin tulkitsemaan väärin viattoman nimimerkin asiatekstiä ja sekoilin lähes yhtä pahasti kuin otteluvalvoja lehdistötilaisuudessa.
 

tuppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Eepee, Matti Höylä
Crapbag kirjoitti:
Kysynpähän vaan, että millä perusteella Forsbackalle ollaan vaatimassa rangaistusta? Jopa Tampereella pitäisi tietää, että jääkiekossa taklaaminen on sallittua, sille löytyy varmaan jostakin asiantuntijoiden papereista tarkempi selvitys. Tilanteessa mikään ei rikkonut jääkiekon sääntökirjaa, joten mistä rangaistus? Puhtaat taklaukset=jääkiekkoa. Kiekon laukominen=jääkiekkoa. Pitäisikö mielestänne rangaista pelaajaa, joka laukoo kiekon kohti maalia, murtaen vastustajan jalkapöydän? Näinkö teillä ajatellaan?

Ja se AUK-Mäntylä ei liity tähän mitenkään, siitä oli löydettävissä rike (selästä taklaus, "päähän" kohdistunut taklaus, estäminen) tai mikä vaan, joka johti pelaajan loukkaantumiseen.
No musta tässä on Forsbacka joutumassa sijaiskärsijäksi. Mä ainakin vaadin rangaistusta sen takia että Muukkonen mokas jo yhden kerran ja Ässät hyötyi siitä, nyt sais linja pitää ja Tappara hyötyä samanlaisesta tössistä. Kyllä tästäkin on löydettävissä rike samoin kuin Tuukka-AUK tilanteesta, joku näki siinä ihan käsittämättömällä tavalla kyynärpäätaklauksen, samoin tässä voi nähdä vaikka yhtä käsittämättömän laitataklauksen.

Nyt saa Muukkonen esitellä linjaansa jonka on valinnu! Jos Mäntylä olis selvinny ilman rangaistusta niin kyllä mäkin nyt vaan purisin hammasta ja hokisin että vahingot kuuluu lajiin..
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
TBK kirjoitti:
En jaksa uskoa tahalliseen vahingoittamiseen, enkä halua uskoa siihen, että Grönvallin loukkaantumiselle Porissa hurrattiin.
Sinuun voi sentään aina luottaa. Suoraselkäisiä ja johdonmukaisia kommentteja kaiken tämän sekulin keskellä. Mutta Canalilta olin kyllä valitettavasti kuulevinani, että porilaiskatsomo hurrasi ihan oikeasti, kun JG pyysi avaamaan sopivasti kohdalla olleen päätyoven ja nilkutti koppiin. Tahalliseen vahingoittamiseen en kyllä itsekään jaksa uskoa. Ja se taklaus näytti puhtaalta, jos minun mielipiteeni nyt ketään kiinnostaa.
 

JanJ

Jäsen
Ossi kirjoitti:
Mutta Canalilta olin kyllä valitettavasti kuulevinani, että porilaiskatsomo hurrasi ihan oikeasti, kun JG pyysi avaamaan sopivasti kohdalla olleen päätyoven ja nilkutti koppiin. Tahalliseen vahingoittamiseen en kyllä itsekään jaksa uskoa.
Kyllähän sille niitille hurrattiin, kuten aina kunnon niiteille. Jos Grönvall olisi jäänyt potemaan nilkkaansa jäälle tsekkityyliin, niin tuskin sille tapahtumalle olisi erikseen hurrattu. Eikä tilanne nopeasti paikanpäällä nähtynä näyttänyt sille että siinä meni Grönvallin kausi pakettiin. Spontaanit suosionosoitukset hyvälle, puhtaalle sääntöjenmukaiselle taklaukselle. Ei loukkaantumiselle.
 

domino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Demarisiat
tuppu kirjoitti:
No musta tässä on Forsbacka joutumassa sijaiskärsijäksi. Mä ainakin vaadin rangaistusta sen takia että Muukkonen mokas jo yhden kerran ja Ässät hyötyi siitä, nyt sais linja pitää ja Tappara hyötyä samanlaisesta tössistä. Kyllä tästäkin on löydettävissä rike samoin kuin Tuukka-AUK tilanteesta, joku näki siinä ihan käsittämättömällä tavalla kyynärpäätaklauksen, samoin tässä voi nähdä vaikka yhtä käsittämättömän laitataklauksen.

Nyt saa Muukkonen esitellä linjaansa jonka on valinnu! Jos Mäntylä olis selvinny ilman rangaistusta niin kyllä mäkin nyt vaan purisin hammasta ja hokisin että vahingot kuuluu lajiin..

Salli mun nauraa... kiviä taskuun vaan Tapparan kavereille, koittakaa pysyä pystyssä kun tuuli puhaltaa. Kiskotaan Kauppinen vielä letkeeksi, niin siinä se on Tappara nöyrä joukkue. Ei tollasesta taklauksesta kuulu mitään antaa vaikka kaverilla ois pää irti, siinä vedettiin kovaa niinkuin pitääkin ja Grönvall nyt ei sattunut sitä kestämään. Mutta onhan se nyt sanomattakin selvää että 192cm ja 86kg ei ole enää nykyjääkiekkoa... toistan vielä että Grönvallille, Puistolalle, Mäntylälle ja muille, kiviä taskuun. Ens matsissa jatketaan rehtiä taklauspeliä, mutta väännetään se vielä astetta kovemmaksi ja napataan Mäntylän ja Kauppisen päänahat. Siinä on hiusmies ihmeissään kun linnunluujoukkue ei pysty pelaamaan aitoa playoffkiekkoa...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
JanJ kirjoitti:
Spontaanit suosionosoitukset hyvälle, puhtaalle sääntöjenmukaiselle taklaukselle. Ei loukkaantumiselle.
Minusta ne spontaanit suosionosoitukset yltyivät vasta siinä vaiheessa, kun JG pyysi avaamaan päätyoven. En mene kyllä vannomaan, kun näin tilanteen vain kerran.
 

JanJ

Jäsen
Ossi kirjoitti:
Minusta ne spontaanit suosionosoitukset yltyivät vasta siinä vaiheessa, kun JG pyysi avaamaan päätyoven. En mene kyllä vannomaan, kun näin tilanteen vain kerran.
En minäkään mene vannomaan muiden puolesta mitään, joten kerron vaan oman näkemykseni. Mielestäni huutomyrsky yltyi kun Grönvall nousi ylös, ja yleisö näki kyseessä olevan juuri Grönvall. Tottakai yleisöstä löytyy väkeä, jotka hurrasivat sitä kun Grönvall joutui lähtemään, mutta veikkasin että pääsääntöisesti siellä kuitenkin taputettiin hyvälle niitille.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muita viestejä lukematta totean pari seikkaa. Paikan päällä kertaalleen paukku nähtynä ei siinä ollut mitään väärää. Grönvallin asento oli huono (vrt. Jagr-Ruutu) ja Forsbacka pääsi antamaan mojovan pommin. Jäähyä ei tullut, joten jutut vihellyksen jälkeen taklaamisesta ovat outoja. Kyllä Favorin olisi varmasti antanut rangaistuksen, jos hän tai linjuri olisi ennen taklausta puhaltanut pelin poikki.

Joku voisi sanoa, että tätä on haettu ja nyt saatiin äijä rikki. Ehkä turhan tummaa huumoria kuitenkin. Joukkuetoverit muuten onnittelivat Forsbackaa taklauksen jälkeen...hauska huomio sekin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
JanJ kirjoitti:
Mielestäni huutomyrsky yltyi kun Grönvall nousi ylös, ja yleisö näki kyseessä olevan juuri Grönvall.
Tuossa voi olla perää. Tuskin kenellekään valkeni vielä tuossa vaiheessa, että kausi oli todennäköisesti siinä. Jätetään kuitenkin vielä takaportti loppuanalyyseille ;)
 

tuppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Eepee, Matti Höylä
domino kirjoitti:
Salli mun nauraa... kiviä taskuun vaan Tapparan kavereille, koittakaa pysyä pystyssä kun tuuli puhaltaa. Kiskotaan Kauppinen vielä letkeeksi, niin siinä se on Tappara nöyrä joukkue. Ei tollasesta taklauksesta kuulu mitään antaa vaikka kaverilla ois pää irti, siinä vedettiin kovaa niinkuin pitääkin ja Grönvall nyt ei sattunut sitä kestämään. Mutta onhan se nyt sanomattakin selvää että 192cm ja 86kg ei ole enää nykyjääkiekkoa... toistan vielä että Grönvallille, Puistolalle, Mäntylälle ja muille, kiviä taskuun. Ens matsissa jatketaan rehtiä taklauspeliä, mutta väännetään se vielä astetta kovemmaksi ja napataan Mäntylän ja Kauppisen päänahat. Siinä on hiusmies ihmeissään kun linnunluujoukkue ei pysty pelaamaan aitoa playoffkiekkoa...
Sähän eri koomikolta tunnut, eikös tuohon sun huumorintäyteiseen elämääs perustuva ohjelmakin pyöri telkussa, Lapsuuteni luuserina tjsp...

Selvennetään vielä, mun mielestä taklaus oli ihan puhdas ja varmaan ihan kovakin, Reten jalka meni todennäköisesti siinä kun se vääntyi juuri ennen taklausta (samalla meni tasapaino ja siksi taklauskin näytti niin kovalta). Tämä on jo ainakin toinen topicci missä sä hoet tota 192/86, ei kuulu jääkiekkoon mantraas jolla sun omakin munas tuntuu isommalta, kun on niin äijämäistä nähdä taklauksia. Loukkaantuminen ei tullu taklauksen takia!

Mun pointti on se että Muukkonen on menny ihan metsään noiden tuomioidensa kanssa, Uusikartano loukkaantui (yhden matsin huilit lasketaan nuhaksi) vahingossa sattuneesta törmäyksestä ja tuomio tuli seurauksen mukaan. Jos se sama linja pitää niin teidän valkoisen intiaanin pitäis joutua sijaiskärsijäksi, pelikieltoon sen takia että Muukkonen on päättänyt tässä sarjassa rangaista loukkaantumisista.

Äläkä vastaa millään "taklaukset kuuluu jääkiekkoon mutta teidän linnunluukääpiöt sikailee valmentajan käskystä raukkamaisesti meidän parhaita vastaan takaapäin päähän" -provolla, sun munas on jo nyt niin iso etten mä näe lukea kunnolla..
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Ossi kirjoitti:
Sinuun voi sentään aina luottaa. Suoraselkäisiä ja johdonmukaisia kommentteja kaiken tämän sekulin keskellä. Mutta Canalilta olin kyllä valitettavasti kuulevinani, että porilaiskatsomo hurrasi ihan oikeasti, kun JG pyysi avaamaan sopivasti kohdalla olleen päätyoven ja nilkutti koppiin. Tahalliseen vahingoittamiseen en kyllä itsekään jaksa uskoa. Ja se taklaus näytti puhtaalta, jos minun mielipiteeni nyt ketään kiinnostaa.

En muista suoraan omaa reaktiotani (johtunee siitä kuumeesta/särystä, joka vallitsee), mutta luulisin, että hurraus johtui kovasta niitistä, kuten sanottu. Ja ehkä vähän siitä, että Grönvallia sattui, mutta ainakin itse uskoin että sille tuli puujalka tai jotain..mitään vakavaa en odottanut, enkä varmasti toivonut, sillä omia kokemuksia on siitä kun pelissä sattuu, eikä sitä kellekään tosiaan voi täysijärkinen toivoa. Kuitenkaan en voi paljoakaan harmitella tilannetta, koska kaikki tapahtui sen johdosta, mitä Ässät tänä vuonna on peleissä tehnyt. Pelannut kovaa, voittavaa jääkiekkoa. Tappara ilmeisesti itse halusi tähän myllyyn mukaan, joten sen kanssa on elettävä. Omasta suosikistani olen erittäin ylpeä, parin vuoden takaista muniin puhaltelua ei kentällä nähdä, vaan tilanteet vedetään kunnolla loppuun. Jo nyt ollaan "voittajia", kun ollaan laitettu kokenut Tappara ahtaalle. Joku naureskeli ennen sarjaa sitä, kuinka Ässät lähtee yrittämään fyysisellä pelillä Tapparan kaatoa. Naurattaako vielä?
Se on kuitenkin se, mitä me parhaiten osaamme, maalivahtipelin ohella.

Toivotaan kuitenkin Grönvallille paranemista, mutta se on varmaa, että mitään tahallista tilanteessa ei ollut. Taklaaminen kuuluu jääkiekkoon, se on selvä.
 

jasa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Montreal Canadiens, Ajax, Liverpool
Sitä saa mitä tilaa!

polvipetteri kirjoitti:
Ei tämä loukkaantuminen yhtään ihmetytä. Harjoituspeleistä tätä uhoa on riittänyt ja Grönvall on koko kauden ollut älyttömän jahdin kohteena. Toivola ja pelaajat puhumattakaan näistä väkivallalla kyllästetyistä porilaisfaneista ovat koko kauden toivoneet Grönvallin loukkaantumista. Eikä minua ihmetytä sekään, että samat ihmiset nauravat näille loukkantumisille ja avoimesti juhlivat niitä.

Sitä minä ihmettelen, että nämä Grönvallin loukantumista toivoneet kirjoittajat kommentoivat nyt, että olipas harmi juttu. Pitäkää edes linjanne!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä halli hurrasi selvästi Grönvallin loukkaantumiselle, mikä on mielestäni ymmärrettävää. Taklauksessa ei ollut mitään väärää, näin sen läheltä. Valitettavasti onni on usein tasapuolinen kaikille.
 

domino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Demarisiat
tuppu kirjoitti:
Sähän eri koomikolta tunnut, eikös tuohon sun huumorintäyteiseen elämääs perustuva ohjelmakin pyöri telkussa, Lapsuuteni luuserina tjsp...

Selvennetään vielä, mun mielestä taklaus oli ihan puhdas ja varmaan ihan kovakin, Reten jalka meni todennäköisesti siinä kun se vääntyi juuri ennen taklausta (samalla meni tasapaino ja siksi taklauskin näytti niin kovalta). Tämä on jo ainakin toinen topicci missä sä hoet tota 192/86, ei kuulu jääkiekkoon mantraas jolla sun omakin munas tuntuu isommalta, kun on niin äijämäistä nähdä taklauksia. Loukkaantuminen ei tullu taklauksen takia!

Mun pointti on se että Muukkonen on menny ihan metsään noiden tuomioidensa kanssa, Uusikartano loukkaantui (yhden matsin huilit lasketaan nuhaksi) vahingossa sattuneesta törmäyksestä ja tuomio tuli seurauksen mukaan. Jos se sama linja pitää niin teidän valkoisen intiaanin pitäis joutua sijaiskärsijäksi, pelikieltoon sen takia että Muukkonen on päättänyt tässä sarjassa rangaista loukkaantumisista.

Äläkä vastaa millään "taklaukset kuuluu jääkiekkoon mutta teidän linnunluukääpiöt sikailee valmentajan käskystä raukkamaisesti meidän parhaita vastaan takaapäin päähän" -provolla, sun munas on jo nyt niin iso etten mä näe lukea kunnolla..

Rauhoitutaampas nyt arvon fanikumppani. Ei tässä mitään provoilla vaan puhutaan tosiseikoista. Tapparalla on pieni joukkue, jossa moni poika on hukassa kun koko ajan tulee 100kg läskiä vastaan. Jos on harjoiteltu vääntämään kulmissa ja ollaan vahvoja olevinaan, niin ei sillä ole mitään tekemistä sen tosiasian kanssa että Pata paukuttaa heikkoja yksilöitä pois kentältä yksi toisensa jälkeen. Sehän on joukkueen valitsijan vika ja ongelma, ei taklaajan tai kannattajan. Jääkiekossa pitää ehdottomasti olla monipuolisia pelaajia jotta osataan tehdä maaleja, pelata alivoimaa ja kestetään taklaukset. Ei se riitä että ollaan diiseliä ja kirvestä, kun on linnunluut ja puhti pois. Kyllä se homma on niin että seuraavaksi aletaan pommittamaan Vertalaa, Mäkistä ja Ojasta. Se kuuluu ehdottomasti pelin henkeen että fyysinen kestävyys mitataan taklaamalla, jotkut yrittää tehdä sen naruttamalla vastustajaa, jotkut naruttaa vastustajaa ja jotkut taklaa heikompia yksilöitä pois kaukalosta. Kyllä se nyt on ihan selvä merkki että silloin tarvitsee miettiä että pelaako ihan oikeassa sarjassa jos ei kestä taklauksia. Kyllä täytyy edelleen toistaa lentävää lausetta että kiviä taskuun vaan ja pelataan kuin miehet eikä ruveta valittamaan.

Paras voittakoon.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
polvipetteri kirjoitti:
Ei tämä loukkaantuminen yhtään ihmetytä. Harjoituspeleistä tätä uhoa on riittänyt ja Grönvall on koko kauden ollut älyttömän jahdin kohteena. Toivola ja pelaajat puhumattakaan näistä väkivallalla kyllästetyistä porilaisfaneista ovat koko kauden toivoneet Grönvallin loukkaantumista. Eikä minua ihmetytä sekään, että samat ihmiset nauravat näille loukkantumisille ja avoimesti juhlivat niitä.

Sitä minä ihmettelen, että nämä Grönvallin loukantumista toivoneet kirjoittajat kommentoivat nyt, että olipas harmi juttu. Pitäkää edes linjanne!
Katos se kun oli väärin taklattu kun Grönvall ei loukkaantunut taklauksen/sikailun takia toisin kuin Paappanen. Nyt oli vaan paska tsägä kun jalka vääntyi jossain vaiheessa puhtaan taklauksen jälkeen.

Nyt on Muukkosen aika näyttää kenen talutusnuorassa liikkuu. Tapparan johtoporras ainakin koetti kovin manipuloida tilannetta. Leinonen varsinkin käyttäytyi kuin pelle. Otteluvalvoja taas tuntui olevan suoranainen vitsi, toisaalta mitäs muuta sitä Turusta voisi tullakaan.

Ei taida Muukkonen kuitenkaan uskaltaa olla antamatta pelikieltoa tuon Uusikartanotapauksen jälkeen. Noh, yhden pelin sitä voisi vielä juuri ja juuri ymmärtääkin mutta useamman pelin kielto olisi aikamoinen linjanveto puhtaita taklauksia vastaan.
 

domino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Demarisiat
TosiFani kirjoitti:
Kyllä halli hurrasi selvästi Grönvallin loukkaantumiselle, mikä on mielestäni ymmärrettävää. Taklauksessa ei ollut mitään väärää, näin sen läheltä. Valitettavasti onni on usein tasapuolinen kaikille.


Tottakai hurrasi, Grönvall on tehnyt vääryyttä porilaisille. Chewbacca on kyllä upeasti kunnostautunut kostajana. Ensin turpaan 6-0 runkosarjamatsissa ja nyt linnunluut rikki. Kyllä miehen pitää vastata teoistaan kaukalossa samalla tavalla kuin kaukalon ulkopuolellakin. Otteluvalvoja on todennäköisesti lahjottu tai muuta, eihän mikään muu selitä näitä järjettömiä spekulaatioita rangaistuksesta. Katsokaa video missä Kudroc silittää TPS:n pelaajan runkosarjassa. Siinä on sellainen taklaus mikä porilaisten pitää painaa mieleen ja soveltaa kentälliseen Tapparan pelaajia Torstaina, itkevän kotiyleisön edessä. Jos ei kestä, niin pitää miettiä tarkkaan kannattaako siirtyä hömppäpoikien sarjaan pelaamaan ringetteä vai hyväksyä että Padalla on kovat jätkät ja Tapparalla "diiselvääntäjät".
 

Nick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni tilanne oli seuraavanlainen..

Kiekko meni päätyverkkoon. 1-2 s. tämän jälkeen Forsbacka antaa painavan taklauksen Grönvalliin, joka kaatuu ihmeellisesti. Tämän jälkeen pilli soi pelikatkon merkiksi.

Oliko siis kyseessä myöhästynyt taklaus vai ei? Taklaus oli muilla tavoin täysin puhdas. Peli ei ollut poikki, mutta kiekko oli ollut 1-2 s. sitten päätyverkossa. Näkikö Forsbacka/Grönvall, että kiekko oli yli laidan ja luuliko Grönvall, että enää ei Forsbacka taklaa? Vaikea sanoa.



Yleisö tosiaan innostui aluksi, kun juuri Grönvall taklattiin jäihin. Kun Grönvall pyysi avamaan porttia ja nilkutti ulos kaukalosta, yleisö innostui yhä lisää. Ensimmäisen reaktion vielä ymmärrän, mutta jälkimmäistä en hyväksy millään tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös