Golfin harrastajat

  • 492 946
  • 2 957

Fordél

Jäsen
Pari kertaa rangella ja lyönti alkaa taas löytyä. Tänään tuntui monesti, että nyt oli kroppaakin mukavasti mukana lyönnissä. Näillä lyönneillä se pallo lähtikin parhaiten. Nyt vaan lisää rangea niin kyllä se tästä taas lähtee ja toivottavasti samaa tekemistä saisi siirrettyä nopeasti myös pelaamiseen.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huh huh. Eka golfkesä mennyt rangella ja tänään seuraan liittymisen jälkeen eka kierros siis virallisella tasoituksella 54. Elämäni parasta golfia, mm. birkku ja par tuli putattua kuppiin. Lukuisia bogeja lisänä, kun par-putit hermostutti. 101 lyöntiä, muutama huono väylä toki mahtui, mutta muuten huippua. Rauhallinen ilta kentällä, niin pelasin keltaisilta. Tuloksena tasoitus 54 --> 32.5!

Tiesin kyllä, että palloilulajipohjilla tasoitus tulee tippumaan nopeasti. Noh, toki se jatkossa on vaikeampaa, mutta päseepähän jatkossa kaikille kentille. Nyt tuo HCP on varmaan suht oikealla tasolla peliini nähden.

Ens viikolla lisää golfia!
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
Ensimmäinen YV:llä HEP huutanut ja jäsennumeronaa antanut saa supergolffiin suosittelijabonuksen..!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


EDIT: #16 Murray oli nopein ja sai supergolf-tililleen 5€ suosittelijabonuksen.
Kiitoksia kaikille osallistuneille, mieltä lämmitti oilkeaoppiset HEP-huudot :)
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei taida meikäläisen pää kestää, kun hyvä kierros on tulossa. Eilen olin kymmenen reiän jälkeen kentän par-tuloksessa, mutta sitten oli edessä jumiutuminen bogeyjunaan. Neljä väylää siinä ja pari bogeyta vielä loppuväylillä, kun mentiin kovaan vastatuuleen klubitalolle päin.

No, kohtalainen brutto kuitenkin, kun 78 oli tuloksena. Lyönti kyllä kulkee, joten siinä mielessä tuokin tulos hieman harmittaa.

Puttaamista pitäisi saada parannettua, mutta millä tavalla?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Puttaamista pitäisi saada parannettua, mutta millä tavalla?

Itse olen kokeillut ajoittain, kuten eilen taas kierroksen mentyä heikommin, viimeisten reikien aikana yhden käden puttia. Ei varmaan ole se paras tapa lisätä tarkkuutta, mutta toimii itselläni käsittämättömän hyvin lyhyissä puteissa (2-3m maksimi). Eilen koko kierros takkusi ja lyhyissä puteissa pari alle metrin puttia ohitse, viimeiset viisi väylää yhden käden puteilla helposti sisään. En tiedä mikä siinä tuntuu olevan jopa helpompaa, mutta tämä tunne on vahvistunut omalla kohdallani koko ajan. Etäisyyden kasvaessa kahdella kädellä voiman hallinta on helpompaa. Tänään tarkoitus testata läpi koko kierroksen lyhyissä puteissa yhden käden puttaamista.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Puttaamista pitäisi saada parannettua, mutta millä tavalla?

Tylsäähän se on mutta: treeniä ja vielä lisää treeniä. Eri matkoilta, eri nopeuksilla, eri kallistuksilla jne. Linjan lukeminen tietty tärkeää, eli tarkista että luet linjan aina huolella ennen varsinaista puttia ja sitten sitoudut lukemaasi linjaan. Itse putissa keskittyminen vain putin nopeuteen.

Lisäksi kannattaa kokeilla rohkeasti erilaisia otteita putterista. Joillakin kun toinen käsi saattaa ohjata puttia liikaa, jolloin putista tulee helposti epätasainen ja työntävämpi liike kuin heilurin tulisi olla.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Yhden käden puttaus kuulostaa aika erikoiselta, mutta voihan sitä kokeilla.

Tuo mitä Tomppa#74 mainitsee toisen käden ohjaavuudesta, niin se on kyllä meikäläisellä pieni murhe. Tiedostan asian, mutta en osaa elää sen kanssa. Oikea käsi se mulla on, joka niitä putteja useimmiten pilaa.

Sen verran olen asialle tehnyt, että hommasin uuden gripin putteriini. Tuo on aika paksu ja on kyllä auttanut asiaan. Ranteet ovat nyt hieman enemmän erillä toisistaan, ja näin rannekäännöt ovat jääneet pienemmälle.

Noh, harjoittelua vaan lisää. Sen kautta puttaamisen on parannuttava.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Uusi lowest ever. Vihdissä 91 ja uusi hcp 19.3. Pelasin sitten kauden parhaan Vihdin väärään aikaan. Kisaan olisi pitänyt säästää
 

Fordél

Jäsen
Ei siirtynyt vielä hyvät rangelyönnit peliin, mutta toisaalta ei tullut juurikaan mitään suuria aivopierujakaan. Kyllä se tästä koko ajan kehittyy ja golf on kyllä mukavaa vastapainoa muulle urheilulle. Hieno laji!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pahasti näyttää siltä, että kierroksia ei enää tänä vuonna minun osaltani nähdä. Edellisestä kerrasta on pitkälti yli pari kuukautta ja mitä nyt olen syyskalenteriani syrjäsilmällä katsellut, ei edes puolikas kierros onnistu. Kiirettä pukkaa. Talvella en mitä luultavimmin pääse virettä ylläpitämään, joten taas siirtyy händärin parantaminen ja ylipäänsä tuntuman säilyminen hamaan tulevaisuuteen.
 

Fordél

Jäsen
Pahasti näyttää siltä, että kierroksia ei enää tänä vuonna minun osaltani nähdä. Edellisestä kerrasta on pitkälti yli pari kuukautta ja mitä nyt olen syyskalenteriani syrjäsilmällä katsellut, ei edes puolikas kierros onnistu. Kiirettä pukkaa.

Kyllä on miehellä elämän arvot päin persettä:) Varmaankin työkuviot täyttäneet kalenterin, mutta eihän se helkkari nyt niin voi mennä. Nyt asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen ja kalenteriin tilaa oikeasti tärkeille asioille!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kyllä on miehellä elämän arvot päin persettä:) Varmaankin työkuviot täyttäneet kalenterin, mutta eihän se helkkari nyt niin voi mennä. Nyt asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen ja kalenteriin tilaa oikeasti tärkeille asioille!

Kyllä se vaan valitettavasti näin on ainakin tuonne kesäkuuhun asti. Varsinkin syksyllä ja keväällä paiskitaan oikein kunnolla töitä lomia pitämättä, kunnes koittaa taas heinäkuu. Ensi kesänä pitäisi saada alle enemmän kierroksia kuin vain yksi vaivainen. Vuosia sitten kierroksia kertyi huikeat viisi parhaimmillaan vuodessa, mutta sitten tuli työesteitä oikein kunnolla.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä se vaan valitettavasti näin on ainakin tuonne kesäkuuhun asti. Varsinkin syksyllä ja keväällä paiskitaan oikein kunnolla töitä lomia pitämättä, kunnes koittaa taas heinäkuu. Ensi kesänä pitäisi saada alle enemmän kierroksia kuin vain yksi vaivainen. Vuosia sitten kierroksia kertyi huikeat viisi parhaimmillaan vuodessa, mutta sitten tuli työesteitä oikein kunnolla.

Jep, ei siinä auta sitten kun painaa duunia. Helppohan se on täältä huudella kun aikaa on vaikka mille harrastuksille. Duunit ja elämäntilanne sen sallivat. Täytyy kuitenkin muistaa nauttia jokaisesta kiekasta, koska jossain vaiheessa niille pääsy voi olla tiukemmassa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kutsukisat Peurunkagolfissa. Hieno kenttä, ei aiheetta väylä 16 ole valittu Suomen parhaan 18 väylän joukkoon. Tällä väylällä oli myös lähimmäksi lippua kisa, ja ah pokaali kotiin. Mikä nautinto tiputtaa pallo keskelle kaunista saarigriiniä! Pari puttia ja par korttiin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En usko, sun pitää tulla JA Golfiin näyttämään...

Pelikaverikin aina sanoo että onpas uskomaton jätkä. Joo, hattu päästä JA-golf aktiiveille ja järjestävälle taholle, hienoa että foorumi kerää ihmisiä yhteen hienon harrastuksen pariin. Kyseinen ajankohta ja sijainti eivät valitettavasti sovi kisakalenteriini.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kyseinen ajankohta ja sijainti eivät valitettavasti sovi kisakalenteriini.

Harmi, mutta eiköhän me saada ihan kiva happening aikaan.

Tänään kahden teinin kanssa Vihti läpi läpsytellen, 91 lyöntiä ja tasan 36 pojoa. Pojalla toka rundi ikinä ja händäri nyt 42! Vielä kun oppii malttamaan ja keskittymään joka lyöntiin niin papalla alkaa olla ahdasta...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Loma lopussa joten pitihän sitä vielä yksi rundi latoa menemään. Oli kyllä jotenkin omituinen kiekka. Kaikki vähän sinnepäin ja putitkaan eivät uponneet. Ihme kyllä laariin kertyi kuitenkin 30 pojoa ja kolmelle vikalle löytyi sentään normaaleja lyöntejä.

Lomilla kiekat sujuivat kuitenkin yli odotusten, joten pitää olla tyytyväinen. Kesän tavoitteena oli ensimmäistä kertaa alittaa maaginen 80 raja ja tuo tavoite täyttyi kahdesti, kun viime vuonna tasan kasikymppisiä tuli kolme. Kesän huonoimman ja parhaimman kierroksen ero onkin sitten komea, eli 93 ja 76 :). Kuka pistää paremmaksi 17 lyönnin haitarista?
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kesän huonoimman ja parhaimman kierroksen ero onkin sitten komea, eli 93 ja 76 :). Kuka pistää paremmaksi 17 lyönnin haitarista?

Hep!

Kauden eka kierros 121 lyöntiä ja paras 93, eli heittämällä isompi haitari.

Tänään kävin rundin heittämässä ja ihan kauheata kuraa. Hulppeat 27 pistettä, joten Ja Golf -kisaan osallistujat saa olla varuillaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kuka pistää paremmaksi 17 lyönnin haitarista?

Minä ainakin. Tässä on mukana vain kilpailukierrokset, koska pelkkä harjoituskierros ilman panosta voi mennä oikeastaan miten vaan.

Mutta 76 lyöntiä on paras ja 102 huonoin. Vaatimattomat 26 lyöntiä on siis haarukka. Kuvastaa aika hyvin meikäläisen koko golfuraa. Kuljen pitkin vuoristorataa vuodesta toiseen.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Minä ainakin. Tässä on mukana vain kilpailukierrokset, koska pelkkä harjoituskierros ilman panosta voi mennä oikeastaan miten vaan.

Mutta 76 lyöntiä on paras ja 102 huonoin. Vaatimattomat 26 lyöntiä on siis haarukka.

No eikös tuo sitten todista että kisarunditkin voivat mennä miten vaan ;). Otin itse pari kautta sitten tavaksi jättää kaikki sääntöjen puitteissa sujuneet kierrokset, joten ei tarvitse ylimääräisiä miettiä asian suhteen. Aina pelataan sääntöjen mukaan, kun vain jotenkin inhimillisesti mahdollista tai ei ole mitään erikoispelejä kaverien kesken menossa.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huh huh! Kahden viikon tauko ja lyönti aivan hukassa. Vasta viimeisillä kuudella väylällä alkoi sujumaan ja ne pystyin pelaamaan hiukan oman tasoituksen alle. Uskomatonta mitä se tauko tuppaa tekemään. Kyllä sen jo heti ensimmäisistä lyönneistä huomasi, että nyt ei lähde millään kone käyntiin. Noh tästä ei muuta kuin eteenpäin ja lisää treeniä vaan. JA-golfissa pitää olla kuitenkin iskussa ja samalla viikolla toisetkin kisat vielä tiedossa.

Tänään myös kaksi sankaria löytyi taas kentältä. Etuysin jälkeen alkoi jo kentällä hieman tahti hidastumaan. Meidän takaa kuitenkin kaksi ryhmää jäi pois ja kolmas naispari alkoi ottamaan meitä kiinni. 16. väylällä he saavuttivat meidät juuri kun olimme avanneet ja sanoivat aika suoraan, että golf-etiketin mukaan meidän pitäisi päästää heidät ohi. Perusteltiin siinä varsin asiallisesti, että kenttä on tukossa eikä heidän pelinopeus siitä yhtään parantuisi kuin sen väylän ajan. Nämä vajaat kuusikymppiset naiset ei asiaa kuitenkaan ymmärtäneet ja kehtasivat vielä sanoa, että nykynuoriso käyttäytyy niin huonosti. Mielestämme olimme kuitenkin oikeassa tässä asiassa, joten on aika törkeää suoraan haukkua meitä huonostikäyttäytyviksi. Onko tälläiseen käytökseen kukaan muu törmännyt? Kyseessä oli siis ERG, jossa aiempien kokemusten perusteella on ollut ihan hyväkäytöksisiä pelaajia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tänään myös kaksi sankaria löytyi taas kentältä. Etuysin jälkeen alkoi jo kentällä hieman tahti hidastumaan. Meidän takaa kuitenkin kaksi ryhmää jäi pois ja kolmas naispari alkoi ottamaan meitä kiinni. 16. väylällä he saavuttivat meidät juuri kun olimme avanneet ja sanoivat aika suoraan, että golf-etiketin mukaan meidän pitäisi päästää heidät ohi. Perusteltiin siinä varsin asiallisesti, että kenttä on tukossa eikä heidän pelinopeus siitä yhtään parantuisi kuin sen väylän ajan. Nämä vajaat kuusikymppiset naiset ei asiaa kuitenkaan ymmärtäneet ja kehtasivat vielä sanoa, että nykynuoriso käyttäytyy niin huonosti. Mielestämme olimme kuitenkin oikeassa tässä asiassa, joten on aika törkeää suoraan haukkua meitä huonostikäyttäytyviksi. Onko tälläiseen käytökseen kukaan muu törmännyt? Kyseessä oli siis ERG, jossa aiempien kokemusten perusteella on ollut ihan hyväkäytöksisiä pelaajia.
Olen antanut itseni ymmärtää, että ohitusta ei saisi etiketin mukaan itse pyytää vaan edellä menevien se pitäisi tarjota. Narsisteja löytyy varmasti golfareistakin.
 

Deptula

Jäsen
Moi! Olen uusi palstakirjoittelija, mutta golfia on tullut pelattua useampi kesä.

Eilen tuli pelattua parin viikon tauon jälkeen golfia Kotojärvellä ja tatsi oli omaan tasoon nähden ihan kohdillaan pienen tauonkin jälkeen. 93 lyöntiä joista 7 par-tulosta.

Kotojärvestä sen verran että kentällä muutama potentiaalinen birkku-väylä. Noin 230-260 metrisiä (kelt.) suoria par 4 väyliä ainakin 3 kappaletta. Itse sain ko. Väylillä avaukset lähes viheriölle. Surkean lähipelin johdosta johdosta sain tuloksiksi kuitenkin parin tai bogeyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös