Golfin harrastajat

  • 493 047
  • 2 958

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun asetut pallon taakse tiillä, niin kuinka monta kertaa teet harjoitusswingejä?

Minulle aikoinaan opetettiin, että tiillä ei saa tehdä harjoituslyöntejä, joten kun olen tiillä, teen vain yhden kerran täysswingin ja tuolloin pallo lentää minne lentää.
Olen nähnyt lukemattomia eri variaatioita tiin ääressä työskentelystä. Jotkut tekevät pari-kolme harjoitusswingiä, kun taas toiset tekevät päälle 10. Eräs nainen teki kuitenkin mennä kesänä peräti 15 harjoitusswingiä jokaisella tiillä. Kyseessä ei kuitenkaan ollut oikea kenttä, vaan 9-reikäinen harjoittelukenttä, mutta eikö niissäkin noudateta golfin sääntökirjan määräyksiä ja ohjeita?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyseessä ei kuitenkaan ollut oikea kenttä, vaan 9-reikäinen harjoittelukenttä, mutta eikö niissäkin noudateta golfin sääntökirjan määräyksiä ja ohjeita?
Pitäisi noudattaa.

15 harjoitusswingiä on älyttömästi liikaa, eikä palvele enää lyöjää.

Ohjeistus sanoo, että kun lyöntivuoro tulee, niin aikaa on n. 45 sekunttia suorittaa se lyönti. Kyllä siinä yhden harjoitusswingin voi ottaa jos sellainen tapa on, mutta sen jälkeen voikin sitten jo lyödä. Samaten kun menee pallon taakse ns. valmiiksi, niin ei kannata odotella liian kauan, koska silloin vaan kroppa jäykistyy eikä lyönnistä tule rentoa.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Tuli avattua oma kausi viime lauantaina Kullo Golf:ssa. Pääsin rangelle ja kaikki meni päin helvettiä löin, ehkä 40 joista kymmenen hyvää lyöntiä siinä vaiheessa ajattelin että niin katastrofaalinen kierros tulossa. Harjoitus greenillä upotin yhden 25 metrisen putin, muuta hyvää sieläkään ei ollut.

Noh päästiin kentälle ja kaikki lähti käytännössä rullaamaan aloitin bogey tahdilla jonka jälkee tuli par. Sen jälkeen taas Bogey peliä ja sitten tuli kierroksen helmi. Avaus väylän oikeaan reunaan, jonka jälkeen rauta 6 160m lyönti greenille. 5 metrin putti ja birkku sisään oli muuten jees fiilis. Noh siitä intoutuneena perus tuplabogey. Etu ysin jälkeen kasassa 43lyöntiä.

Takaysillä tapahtui sitten se perus hajoaminen ja väsyminen. 51 lyöntiä ja lopputulos ensimmäiseltä kierrokselta 94 mikä on ihan jees. Viime kaudella tuli pelattua 2 kierrostaja nyt ensimmäinen. Siihen nähden meni hyvin ja pelasin omaan tasoitukseeni saaden 36 bogeypistettä. Torstaina sitten uusiksi!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Joka päivä täysi kiekka tällä viikolla -> klubitasoitus tippunut viidellä. Huomenna välipäivä ja perjantaina mennään taas. On tää vaan niin hieno laji!
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
On se ihmeellinen laji, eilen aivan täyttä kuraa Espoon Golfissa ja tuloksena 115 lyöntiä + 26 bp, tänään sit takasin kotikentälle ja 95 lyöntiä, 39bp ja tasoitus 21.7. Kyllä se maaginen 20 raja lähenee koko ajan! Kaksi viikkoa niin alkaa loma, sillon en paljoa muuta aio Barcelonan reissun lisäks tehdä ku pelailla.
 

Fordél

Jäsen
On se kumma, ennen alkeiskurssia toimi avaukset ja lähipeli tökki. Kurssilla tuli paljon uusia juttuja lyöntiin, joten nykyisin avauspeli on ihan sekaisin, mutta lähestymislyönnit ja puttaus toimii oikein mukavasti.

No ei auta kuin käydä lisää rangella niin kyllä se sieltä löytyy taas.
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Oot varmaan tsekannut mahdollisuudet golfiin Barcelonassa? Ihan hieno tapa lomailla golfin parissa, voin allekirjoittaa.

Oon tsekannut joo, mutta ei taida jaksaa kantaa kamoja mukana sinne, kun vaimo kyllä pelaa mutta ei oo niin aktiivinen kuin minä niin se ei taida jaksaa. Mitenköhän siellä onnistuis kamojen vuokraus?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pommiin nukkuminen, kiireellä kahvit naamaan, kentälle, ennen lähtöä kaksi palloa rangella ihan mäkeen. Ei muita turhia lyöntejä.

Lopputulos: 17 bp, nettotulos +1. Eli kannattaa mennä jatkossakin tällä linjalla.

Pelasin siis 9 reikää Messukylässä.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Pommiin nukkuminen, kiireellä kahvit naamaan, kentälle, ennen lähtöä kaksi palloa rangella ihan mäkeen. Ei muita turhia lyöntejä.

Lopputulos: 17 bp, nettotulos +1. Eli kannattaa mennä jatkossakin tällä linjalla.

Pelasin siis 9 reikää Messukylässä.

Mulla oli tossa vähän aikaa siten, suht vastaava tilanne, en tosin lyönyt yhtään palloa vaan olin muutaman minuutin vielä myöhässä ja pelikaveri oli jo avannut ja odotteli, että pääsen paikalle.

Lopputulos: 48!!! bp ja tasoitus tippui 4,8, kokonaistulosta en saanut kun yhdellä väylällä hävitin pallon vaikka näin mihin se tippui.

Heittämällä paras kierros ikinä!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
48 bp on pakko olla seurausta joko jättämättömistä korteista tai pirusti yläkanttiin menneestä rundista :D.

Itse olen toiminut niin, että jos on putkee tullut tasaisi buffereita ja sitten tuleekin ihan överipisteet niin kortti jää taskuun. Kerran tein virheen ja jätin pitkän slumpin jälkeen 44 pinnan kortin. Oli händäri pirusti pienempi kuin oikea taso ja sitten sitä saikin tovin nostella.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelasin siis 9 reikää Messukylässä.

Käväisinpä pelailemassa Messukylän. 42 lyöntiä kertyi ensikertalaiselle. Mukava kaupunkikenttä, leppoisan mittaisilla par nelkuilla. Huonommallakin avauksella yltää griinille toisella. Yli puolen kilometrin par vitonenkin meni bogiin, josta olen erittäin iloinen. Pelaan joskus toisenkin kerran.

Ålandissakin tuli käytyä. Eckerön griinit oli hitaimmat mitä olen kokenut ikinä. Slottsbanalla taasen oli nopeat. Alun puttikammosta selvittyäni tuloskortissa oli lukema 98. Tilaa oli ja outit eivät hyökänneet silmille oikeastaan missään kohdassa. Reissun par-kolme väylien saldo oli +1 joka vetää mielen positiivisen puolelle.

Vielä on kesää jäljellä.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
48 bp on pakko olla seurausta joko jättämättömistä korteista tai pirusti yläkanttiin menneestä rundista :D.

Itse olen toiminut niin, että jos on putkee tullut tasaisi buffereita ja sitten tuleekin ihan överipisteet niin kortti jää taskuun. Kerran tein virheen ja jätin pitkän slumpin jälkeen 44 pinnan kortin. Oli händäri pirusti pienempi kuin oikea taso ja sitten sitä saikin tovin nostella.

No rundi meni kyllä yläkanttiin, mutta mun perussynti on se, että yleensä tulee aina 2-4 katastrofiväylää ja nyt niitä ei tullut. Mun seurassa ei saa myöskään jättää korttia, jos ei ennen kierrosta sano että kyseessä on tasoituskierros, joten se myös selittää sitä, että ei ollut tasoitus aiemmin laskenut. Esim edellisenä päivänä pelasin 44 bp ja sanoin jo heti kierroksen jälkeen, että huomenna pelaan tasoituskierroksen.

Uskonkin, että jos saan peliin enemmän tasaisuutta, niin saan jo tänä kesänä händärin kohtuullisen kivuttomasti jonnekin kympin tienoille.

Huomenna taas mennään ja nyt yritetään tiputtaa sitä tasoitusta lisää.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Huomenna taas mennään ja nyt yritetään tiputtaa sitä tasoitusta lisää.

Tänään 39 bp eli ok kierros. Nyt tuli taas ne perinteiset 4 katastrofiväylää. Par 4 tuli korttiin 9, jonka lisäksi 3 triplaa ja tulokseksi 95.

Kyllä mä vielä tänä kesänä yhden "hyvän" kierroksen saan.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vieläkin olisi Kullo Golfiin pelilippuja myynnissä jos joku haluaa tulla pelaamaan huippulaatuisella kentällä! ;)

Oma pelailu on jäänyt todella paljon vähemmälle kun melkein kaikki pelikaverit lähtivät inttiin ja ei yksin tai tuntemattomien kanssa haluaisi lähteä pelaamaan. Samoin myös ranteessa oleva ganglia (tjsp) kipeytyy sen verran pahasti ettei golffista meinaa mitään tulla.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Oma pelailu on jäänyt todella paljon vähemmälle kun melkein kaikki pelikaverit lähtivät inttiin ja ei yksin tai tuntemattomien kanssa haluaisi lähteä pelaamaan.

Toi on ihan höpöhöpöä. Kentälle vaan, siellähän niitä ihmisiä oppii tuntemaan. Ja golf on siitä hieno peli, että lähes poikkeuksetta "tuntemattomat" on aina tervetulleita mukaan flaittiin.
Nyt tsemppiä ranteen kanssa.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi on ihan höpöhöpöä. Kentälle vaan, siellähän niitä ihmisiä oppii tuntemaan. Ja golf on siitä hieno peli, että lähes poikkeuksetta "tuntemattomat" on aina tervetulleita mukaan flaittiin.
Nyt tsemppiä ranteen kanssa.

Sama tuli huomattua tässä kesän alussa. Peliseuralla ei ole mitään merkitystä ja mieluummin sitä aina pelaa jonkun kanssa. Puheenaiheena ainakin on itse golf, joten ei sitä tarvitse kiusallisia hiljaisia hetkiä kierroksella pelätä. Sinänsä melko poikkeuksellista, kun ottaa huomioon suomalaiset tavat ja perinteet. Yksin jurottaminen ei golfissa ole niin normaalia.

Pari kierrosta on tullut nyt pelattua yksin huonomman kelin vuoksi hiljaisella Hirvihaaran golfkentällä ja kyllä sitä yksinkin jaksaa kierroksen hyvin kiertää. Itse ainakin nautin itse pelaamisesta niin paljon, että yksinkin jaksaa koko kentän kiertää mainiosti. Lisäksi pelaaminen on huomattavasti nopeampaa ja kun pitää pallon väylällä niin ei tarvitse yksin sitä pusikostakaan etsiä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Huomenna ensimmäinen kierros reiluun kymmeneen päivään, kiitos töiden ja kelien. Saas nähdä, miten sujuu. Ennen taukoa 20 kierroksesta 17 meni aivan päin persettä. Huominen on muuten kesän 50. kierros.

Keskiviikkona ehkä pron tunti, viikonloppu muissa maisemissa ja sitten täysi häkä päälle golfin tiimoilla. Tavoite saada tänä kesänä händärin ekaksi numeroksi 5.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Golfin aloittaminen

Eli olisin kiinnostunut aloittaamaan golfin, mutta miten se kannattaa tehdä? Eli mistä kannattaa ostaa mailat ja vermeet?
Uutta vai käytettyä? Mites Green card? Joku alkeiskurssi on pakko käydä, koska golf osaamiseni rajoittuu minigolffiin ja muutamaan lätkimiseen rangella.
Asun Hiekkaharjussa, mutta mihin klubiin kannattaa liittyä yms? Millanen budjetti kannattaa varata ekaksi kesäksi?
Eli en tiedä juuri mitään golfista, joten kertokaa kaikkia vinkkejä mitä tulee mieleen aloittelijalle yms.
Semmonen outo homma on, että olen oikeakätinen ja aina kun olen kokeillut golfmailaa niin lyön vasemmalta puolelta,
koska oikealtapuolelta lyöminen tuntuu melkeinpä mahdottomalta. Eikö normaalisti oikeakätinen lyö oikealta ja vasuri vasemmalta vai miten on ?
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Eli olisin kiinnostunut aloittaamaan golfin, mutta miten se kannattaa tehdä? Eli mistä kannattaa ostaa mailat ja vermeet?
Uutta vai käytettyä? Mites Green card? Joku alkeiskurssi on pakko käydä, koska golf osaamiseni rajoittuu minigolffiin ja muutamaan lätkimiseen rangella.
Asun Hiekkaharjussa, mutta mihin klubiin kannattaa liittyä yms? Millanen budjetti kannattaa varata ekaksi kesäksi?
Eli en tiedä juuri mitään golfista, joten kertokaa kaikkia vinkkejä mitä tulee mieleen aloittelijalle yms.
Semmonen outo homma on, että olen oikeakätinen ja aina kun olen kokeillut golfmailaa niin lyön vasemmalta puolelta,
koska oikealtapuolelta lyöminen tuntuu melkeinpä mahdottomalta. Eikö normaalisti oikeakätinen lyö oikealta ja vasuri vasemmalta vai miten on ?

Mailat alussa ovat aika sama tai no osta joku harjoittelu setti voi olla myös puolsetti mihin ei siis tule kaikki mailat mukaan. Voi olla käytetty voi olla uudet ei väliä. Mielestäni sen jälkeen kun kehityt voit ostaa paremmat mailat. Osta jäsenyys siihen seuraan mihin haluat. Kannattaa melkein ostaa halvin jos ei muuten ole väliä, ellet siis ole ostamassa pelioikeutta joka tarkoittaa sitä, että saat kyseisellä kentällä pelata kyseisenä kautena niin paljon kuin kerkeät. Pelaa grenfee maksuilla, voi tuntua suolaiselta, mutta jos esim ostat supergolf jäsenyyden (supergolf.fi) niin he tarjoavat monelle eri kentälle tarjouksia.

Hiekkaharjussahan on golfkenttä missä varmasti voi suorittaa GreenCard kurssin joten sinne vaan ja Golf iloa! :)
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Semmonen outo homma on, että olen oikeakätinen ja aina kun olen kokeillut golfmailaa niin lyön vasemmalta puolelta,
koska oikealtapuolelta lyöminen tuntuu melkeinpä mahdottomalta. Eikö normaalisti oikeakätinen lyö oikealta ja vasuri vasemmalta vai miten on ?

Itse olen myös oikeakätinen ja pelaan vasemmalta. Kyllähän me olemme selvä vähemmistö, mutta eipä tuolla mitään väliä ole. Lyö siltä puolelta mikä tuntuu parhaalta.
Righteille löytyisi ehkä paremmin käytettyjä settejä, mutta golfpisteen pörssistä löytyy kyllä meille vasureillekin ihan hyvin mailoja.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ajattelin hankkia tuollaisen supergolf-paketin firmalleni jotta työntekijät ja minä päästään vähän lätkimään. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta, eli onko tosiaan niin mainio paketti kuin miltä vaikuttaa?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kalafornia Porissa eilen varsin mukavasti... Keli oli mitä mainioin, kenttä todella hyvässä kunnossa ja pelikin sujui ihan OK (nto 73). Eka kerta kys. kentällä ja tykkäsin vaikka luonnollisesti aika puistomainen onkin layoutiltaan.

Huomenna sitten Lakeside-Järvenranta! Viimeksi meni heikosti, josko tällä kertaa paremmin?
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
redzel777, Hiekkaharjuun jäseneksi vain! Ite oon kans siellä, kenttä nyt ei oo mikään kovin kummoinen vaikka uusi onkin. Hiekkaharjusta löytyy erinomaiset opettajat, joten suosittelen. Myöskään maksut eivät ole päätähuimaavia, siellähän on myös nykyään par3-kenttä jossa varmasti hyvä aloitella golfin peluuta. ;)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Terve sinä pallinaama, joka lähdit tänään tiiajalla 9:40 Vihdissä. 4 vaiko 5 kertaa availit jaloille. Toivottavasti se pallo jonka nostin odottelemaan siihen viheriön reunalle tiin päälle epäonnistui.

Meillä oli rundin vauhti 4 tuntia neljällä pelaajalla. Edessä ei missään vaiheessa ollut täysin tyhjää. Eli mihin vittuun voi olla kiire
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös