En muista kirjoittelinko tästä jo aiemmin, mutta laitetaan varmuuden vuoksi uudestaan.
Tein radikaalin ratkaisun täksi kaudeksi, ja lopetin harjoittelun kokonaan. Ei siis rangereissuja eikä saapumista klubille ajoissa, vain pari puttia ja chippiä ennen kierrosta ja suoraan tiiboksiin. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että päivätyöt vie aikaa harrastuksilta ja kentälle ajaa kuitenkin sen 40 minuuttia. Kaikki aika minkä pystyy, käytän siis mielummin pelaamiseen. On myös hyvä oppia lyömään ensimmäinen avaus kylmiltään.
Vahvistuksen tälle päätökselle sain ensimmäisellä kierroksella, sillä swingi oli niin timanttia kuin voi olla, vaikken ollut talvella koskenutkaan mailoihin. Olen aiempina kolmena vuotena panostanut aika lailla lajiin, käynyt prolla, treeniryhmissä sekä harjoitellut aika paljon. Ei ole siis enää ihan kauheasti, mitä en omasta lyönnistäni ja taidoistani tiedä. Osaan kyllä lyödä palloa ja tiedän oikeat ratkaisut, varsinkin kun omalla kentällä pelaa.
Tasollisesti olen ollut erittäin tyytyväinen. Händäri on pysynyt siinä mihin se päätyi viime kaudella (nyt 7.9, on seilannut siinä 7.8-8.7) ja kierrokset ovat karkeasti siinä 80 lyönnin paikkeilla. Nyt satuin pelaamaan ensimmäiset back to back alle 80 kierrokset (79-78). En ikinä kuvitellut pääseväni tälle tasolle ja olen äärimmäisen tyytyväinen, osaan myös nauttia golfista enemmän kuin koskaan ennen. Varsinaisia tavoitteita ei enää ole, 80 on alitettu ja paras tulos on 74 (+2), eikä siitä enää treenaamatta hirveästi paranneta. Välillä swingi katoaa kuin taikaiskusta, mutta on se joka kerta tänä kesänä tullut takaisin sen kummempia viilaamatta.
Nyt siis vaan naatitaan. Meni viime vuonna ja varsinkin sitä edellisenä vuonna ajoittain todella puristamiseksi ja välillä alkoi jännittämään kierros jo kentälle ajaessa. Siinähän ei ole mitään tolkkua. Nyt tavoitteena on lähinnä maksimoida nautinto, viettää aikaa kavereiden kanssa ja lyödä hyviä lyöntejä.
Tässä ei ollut mitään varsinaista pointtia, pelkästään havaintoja maailmanhistorian vaikeimman lajin harrastamisesta.