Gli Azzurri – Italia EM-kisoissa 2020

  • 26 740
  • 223

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se että Materazzi on italialainen. Tarvitaanko muita perusteita? Muutenkin vaikea kuvitella että mikään muu maa kuin Italia olisi edesauttanut voittoa Mm-finaalissa tuollaisella tavalla. Vai löytyykö esimerkkejä muista?

Zidane hölmöili kyllä ihan itsensa pihalle. Pusket vastustajaa päällä niin aina tulee punainen. Ja usein monta peliä pelikieltoa perään. Ihan sama mitä vastustaja on sanonut susta tai sun mutsista. Ei kai se erityisen kunniakasta ole saada trash talkilla vastustaja pihalle, mutta ei pidä myöskään mennä noin helppoon.

Völlerilla taisi olla jotain samanlaista 1990 kun lensivät Rijkaardin kanssa molemmat pihalle. Se haittasi enemmän Hollantia. Sitten finaalissa nähdäkseni Klinsmann pisti vähän jurkkaa Argentiinalaisen rikkeen kyytipojaksi, ja tämä lensi pihalle. Ei erityisen kunniakas maailmanmestaruus, mutta kaipa Saksa oli myös paras joukkue niissä kisoissa. Kuten myös Italia 2006. Ranska Zidaneineen oli jo vähän yli harjanteen silloin, ja olin yllättynyt että olivat finaalissa, saati että olivat lähellä voittaa.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Oli vaikea peli, kun olin vähän molempien puolella. Kyllähän tuo Espanjan pallonhallinta on vähän koomista, kun se johtaa pelkästään ajan kulumiseen. Siitä kertoo jo se, että varsinaisella pelaajalla yksi voitto ja viisi tasan. Jos tuolla on tarkoitus voittaa pelejä, niin jotain suoraviivaisuutta tarvittaisiin lisää. Italia oli alkuun ihmeissään ilman palloa, mutta vanhat ketut mukautuvat nopeasti puolustusvoittoiseen peliin. Rankkareissa perussuoritus riitti, kun hispaanit olivat surkeita. Tästä hyvillä mielin kohti finaalia. Siellä saa taas pelata pallolla ja murtaa punavalkoista puolustussumppua. Toivottavasti se riittää kannuun. Jos ei, niin Tanskalle häviö ei ottaisi niin paljon pattiin kuin englantilaisille.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Belgia putosi ansaitusti, siitä ei ole kahta sanaa. Heillä olisi periaatteessa eväät samaan palloralliin kuin Espanjalla mutta rohkeus ei riittänyt eikä joukkue ollut muutenkaan enää aivan parhaimmillaan.

Sinulta taas loppuvat argumentit yllättävän nopeasti. Käy vähän kuin Italialle: kun itse ei päästä palloon kiinni, ruvetaankin roiskimaan.

Joo Belgia putosi ja se varmaan ottaa päähän kun omat otti kakkoseen vai miten sen hienosti argumentoit?

Ja sitten arvostelet meikäläisen argumentteja:D
Eiköhän teikäläinen ole ruikuttanut Italiasta ja Italian yhteiskunnasta jo ihan tarpeeksi täällä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Se ottaa päähän sen minkä ottaa mutta täytyy sanoa että harvoin olen nähnyt yhtä huonoa voittajaa.

Sori nyt mutta liittyi se jalkapalloon tai mihin tahansa niin jos käyt jatkuvasti vain valittamassa ja vinkumassa joka ikisestä asiasta oli se Italialainen yhteiskunta tai jalkapallo tai meikäläisen argumentit niin jos lähdet vittuilemaan niin älä näytä yllättyneeltä jos saat sitä takaisin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Hispaanit hallitsivat keskikenttää kuin parhaina päivinään ja juoksuttivat gigoloita kuin rakkeja narussa. Noin pelaavat todelliset aristokraatit, peli otetaan haltuun omalla tyylillä.

Ymmärrän että fanina ottaa päähän kun oma suosikki ottaa kakkoseen ja siksi yrität todistella peliä tylsäksi.

Todella erikoisia kommentteja Italian kannattajalle siihen nähden, että Italia voitti ottelun ja varmisti juuri paikan EM-finaalissa :D pitäisikö hieman löysentää pipoa, kiristää korkkia tai tehdä jotakin muuta, jottei tuota pahaa oloa täytyisi muihin täällä foorumilla purkaa?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Todella erikoisia kommentteja Italian kannattajalle siihen nähden, että Italia voitti ottelun ja varmisti juuri paikan EM-finaalissa :D pitäisikö hieman löysentää pipoa, kiristää korkkia tai tehdä jotakin muuta, jottei tuota pahaa oloa täytyisi muihin täällä foorumilla purkaa?

Mitä ihmeen pahaa oloa? Ei minulla ole paha olo. Näin tänään erinomaisen upean jalkapallo-ottelun jonka Italia voitti, ei minulla ole mitään syytä olla pipo kireällä.

Siihen toki kiinnitin huomiota että palstan kovaäänisimmällä Italia-fanilla oli kova kiire julistaa peli tylsäksi kun oma joukkue oli pahan kerran alakynnessä. Se ehkä kertoo jostakin ja sitä siis kommentoin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mitä ihmeen pahaa oloa? Ei minulla ole paha olo. Näin tänään erinomaisen upean jalkapallo-ottelun jonka Italia voitti, ei minulla ole mitään syytä olla pipo kireällä.

Siihen toki kiinnitin huomiota että palstan kovaäänisimmällä Italia-fanilla oli kova kiire julistaa peli tylsäksi kun oma joukkue oli pahan kerran alakynnessä. Se ehkä kertoo jostakin ja sitä siis kommentoin.

Sinä olet valittanut että nyt Italia pelaa viihdyttävästi näissä kisoissa mutta aiemmin tylsää jalkapalloa. Minä olen sitä mieltä että Italia on pelannut 2006 mm- kisoissa viihdyttävää jalkapalloa ja sen jälkeen jokaisessa em-turnauksessa viihdyttävää jalkapalloa. MM-kisoissa jostain syystä jalka on liikaa jarrulla. Meillä on siis hyvin erilainen käsitys viihdyttävästä jalkapallosta.

Tänään minä olin sitä mieltä että Espanjan tämänpäiväinen jalkapallo oli tylsääkin tylsempää mutta sinä et antanut minun olla omaa mieltäni vaan lähdit vittuilemaan.

Olet muutenkin kirjoittanut tähän ketjuun toiseksi eniten viestejä ja pelkkää valitusta joten miksi yrität väittää ettei sinulla olisi pahaa oloa? Muutkin sen jo näkevät. Onko se vihaa Italialaisia kohtaan vai onko se henkilökohtaista koska olet porilainen ja Lukko oli viime kaudella liian kova ja olen ottanut siitä liikaa iloa irti?
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olet muutenkin kirjoittanut tähän ketjuun toiseksi eniten viestejä ja pelkkää valitusta joten miksi yrität väittää ettei sinulla olisi pahaa oloa? Muutkin sen jo näkevät. Onko se vihaa Italialaisia kohtaan vai onko se henkilökohtaista koska olet porilainen ja Lukko oli viime kaudella liian kova ja olen ottanut siitä liikaa iloa irti?

Mikään Ässät-Lukko vääntö ei liity mitenkään mihinkään. En edes tiennyt että kannatat Lukkoa enkä ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut koko aiheesta. Lukon mestaruus ja menestys olivat minusta vain hieno asia, ennen muuta Pekka Virran takia.

Ja mitä sitten vaikka vihaisin italialaista jalkapalloa ja toisin sitä palstalla julki? Suuret tunteet ja vastakkainasettelut kai kuuluvat jalkapalloon. Tämä on muutenkin keskustelupalsta, on aika selvä että ihmiset eivät saa olla täällä omaa mieltään vaan aina joku väittää vastaan. Sen sitten kukin käsittelee parhaan kykynsä mukaan.

Eikä minulla edelleenkään ole paha olo mistään, hienot em-kisat meneillään. Mutta minulla on rajallisesti aikaa ja siksi tulee ehkä kirjoiteltua liikaakin vain muutamiin tiettyihin ketjuihin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ja mitä sitten vaikka vihaisin italialaista jalkapalloa ja toisin sitä palstalla julki? Suuret tunteet ja vastakkainasettelut kai kuuluvat jalkapalloon. Tämä on muutenkin keskustelupalsta, on aika selvä että ihmiset eivät saa olla täällä omaa mieltään vaan aina joku väittää vastaan. Sen sitten kukin käsittelee parhaan kykynsä mukaan.

Kunhan vaan ensi kerralla mietit ennen vastaa-napin painamista että hetkinen, vastaanko nyt taas tähänkin sen takia että vihaan Italialaista jalkapalloa vai minulla on oikeasti jotain muutakin sanottavaa kuin "hähää vituttaako kun joukkueesi oli kusessa?"

Näillä viisauksilla mennään jo pitkälle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onpa jengi ollut puolinukuksissa katsomassa peliä. Siis kumpikin joukkue pelasi historiaansa verrattuna suorastaan nopeaa ja viihdyttävää peliä. Tämä oli yksi kisojen top3-peleistä ja joku kehtaa väittää kumman tahansa peliä tylsäksi? Joskus Xavin aikaan Espanja pelasi nukkumattifutista. Tuhat pientä siirtoa ja kerran tunnissa Iniestaa alkoi vituttamaan touhu ja päätti pelata pallon boksiin. Nyt tässä välierässä nähtiin molemmilta huikeita puhkovia syöttöketjuja ja vaarallisia tilanteita oli enemmän kuin näillä jengeillä yleensä yhtä monta yhteensä koko kisoissa vielä joskus 10 vuotta sitten.

Oli kyllä pelko perseessä tuon Espanjan kanssa, varsinkin sen tasoituksen jälkeen. Luulin niiden tekevän saksat ja keräävän uutta kultaista sukupolvea parien välikisojen jälkeen. Paskat, olisivat olleet selvä ennakkosuosikki finaalissa, koska tuolla pelillä Englannilla ei olisi ollut mitään palaa tähän mennessä nähdyn perusteella. Tanskasta puhumattakaan. Italian peli perustuu enemmän nopeisiin vastahyökkäyksiin ja sitä peliä vastaan Englanti pystyy vastaamaan haasteeseen.

Korostetaan nyt siis vielä, että toivefinaalini on toteutumassa. En siis ole mikään Espanja-fani, kaukana siitä. Mutta olipahan vaarallinen nippu. Pakko se on myöntää. Finaalissa olen toki Englannin puolella, mutta Italian mestaruus kelpaa myös. Ja jos Tanska yllättää Englannin, niin Forza Italia!
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Voi vittu antakaa nyt jo olla.

Oli kyllä viihdyttävä peli! Italia yritti alussa kovasti, mutta miten Espanjalta voitat pallon hallinnan? Välillä mentiin ihan klassista tikitaka vs. Italian muuri, back in the days :)

Lopuksi kävi kuin niin usein, pelin paras/näkyvin (tällä kertaa Olmo) lataa taivaisiin.

Kyllä tässä Italian kyydissä ollaan, tulispa Englanti seuraavaksi :)
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kahteen veikkaukseen laitoin Italian mestariksi. Ollaan näköjään vielä ihan raiteilla. ITA-DEN olis kova pari. Toki olisi kiva, jos lädeiltä evättäisiin mestaruus vielä ns. maaliviivalla.
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
Sori nyt mutta liittyi se jalkapalloon tai mihin tahansa niin jos käyt jatkuvasti vain valittamassa ja vinkumassa joka ikisestä asiasta oli se Italialainen yhteiskunta tai jalkapallo tai meikäläisen argumentit niin jos lähdet vittuilemaan niin älä näytä yllättyneeltä jos saat sitä takaisin.

Näitä löytyy joka ketjusta ja kannattaakin jättää omaanarvoonsa, muuten muotoutuukin tälläinen monen sivun eipäsjuupas taistelu, joka ei johda mihinkään. Mutta joo olipas jännä peli ja Italian Em-mestaruus betsi siis elää yhä. :)
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kivasti on kyllä Italia uudistanut peli-ilmettään ja vakuuttavasti etenee. Edelleen kaipailen semmoista maalitykkiä kärkeen, tyyliin Vieri, Baggio yms., jotka varmasti pistävät pallon reppuun. Vaikka Immobile ja Belotti kovia ovatkin Serie A:ssa, niin hieman tuhnuja ovat tähän saakka olleet. Chiesa taas oikein positiivinen yllätys.
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
Kivasti on kyllä Italia uudistanut peli-ilmettään ja vakuuttavasti etenee. Edelleen kaipailen semmoista maalitykkiä kärkeen, tyyliin Vieri, Baggio yms., jotka varmasti pistävät pallon reppuun. Vaikka Immobile ja Belotti kovia ovatkin Serie A:ssa, niin hieman tuhnuja ovat tähän saakka olleet. Chiesa taas oikein positiivinen yllätys.

Ihan samat fiilikset, kyllä on ikävä aikoja, kun Italia oli 90-luvun alussa jatkuvasti taistelemassa maalikuninkuudesta. Schilaccit, Baggiot, Inzaghit, sanotaan nyt Tonikin, vaikkei kisoissa ihan kärkisijoilla keikkunutkaan muistaakseni.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaa mistä johtuu italialaisten tapa levitellä käsiä ihan joka tilanteen jälkeen? Todella koomisen näköistä tuollainen suurieleisyys.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Yritetäänpä uudelleen.

Juventus-Morata oli se Espanjalainen joka sai pallon maaliin asti. Ilman häntä tuo siirtely olisi loppunut 90min jälkeen joten toivottavasti ne uhkailukirjeitä harrastavat löytävät ymmärryksensä pöytälaatikosta ennen kuin alkavat pommittaa pilkkuskapan tuloksia mikä ei kyllä ole ominaista kyseisille harrastelijoille.
Juventus-Chiesa iski Italian repun. Forza Juve siis. Lähdetään vaikka siitä.

Tämä oli taas hyvä esimerkki miten joukkueet sopivat toisilleen. Esim Sveitsi-Espanja oli täysin eri peli Italia-Sveitsistä puhumattakaan. Sveitsi vei Espanjan pilkuille, Italia murskasi Sveitsin mutta vei itse Espanjan pilkuille. Espanjalla oli suuria ongelmia alkulohkon viimeistä peliä lukuunottamatta tehdä muuta kuin pelata tasureita.
Mutta Espanjan peli oli myrkkyä juurikin Italialle. Tanska/Englanti ei pelaa sielläpäinkään olevaa futista joten sen puolen ei ole hätää.

Maalipaikkoja syntyi molempiin päihin useita joten senkin puolesta ympäripyöreä peli. Immobile alkaa peli peliltä ottamaan ohimoon. 20min kohdalla kun Espanjan mokke teki virhearvion niin Immobilen tuhnuilu maksoi maalin. Ei tunnu saavan oikein mitään aikaiseksi. Silloin tällöin joku oivaltava syöttö.

Tarkennetaan tuota tylsyysväitettä: Silloin kun yrittivät rakentaa tilannetta niin silloin se oli viihdyttävää vaikka tekivätkin sitä Italian kustannuksella. Tämä kuitenkin tapahtui noin 10 min välein kun sitä ennen siirreltiin palloa keskiympyrässä jonka tarkoitus ei ollut suinkaan rakentaa paikkoja vaan väsyttää vastustaja ja tappaa heidän aikansa pallossa. Tehokasta ja äärimmäisen fiksua mutta jos joku näkee sen viihdyttävänä niin onneksi olkoon ja pahoittelut että tulosta ei sillä saatu aikaan. Vaikka Italia onkin kisojen hyökkäävimpiä joukkueita niin silloin kun se pakotetaan puolustamaan niin silloin puolustusmoodi aktivoituu ja se on ikivanha moodi se.

ITALIA ON FINAALISSA! Kolmatta kertaa 2000-luvulla(2000,2012 ja 2021) näiden lisäksi 2008 putosi tulevalle mestarille joten ei saanut mahdollisuutta päästä finaaliin;)
2018 karsiutui mm-kisoista ja seuraavissa em-kisoissa finaaliin... niin se kuuluu tehdä. Maahanlyönnin jälkeen noustaan ylös ja aletaan heti heilua uudelleen=Jalkapallokulttuuri

@Jannacci Suurieleisyys kuuluu kulttuuriin. Alkaisivat varmaan laulamaan oopperaa jos olisi aikaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Taas tuli todistettua missä kahdessa maassa pelataan maailman parasta jalkapalloa. Toinen liikuttaa palloa kenties tylsästi (todistetusti tehokkaasti) mieheltä toiselle, kun taas toinen kyttää, mutta tekee sen äärimmäisen tehokkaasti.

Finaalissa 100-prosenttisesti Italian kelkassa.
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Loistavaa jalkapalloviihdettä etelän veteliltä! Hienosti Espanja iski Italian vahvuuksiin ja loppua kohden Chiellini toimi kartiona kun ukko ja pallo menivät vuorotellen ohi. Se siis Juvemaniasta. Väsyivätkö Italian keskikentällä vai mistä nuo isot tilat alkoivat löytyä pelin edetessä? Espanja oli odotetun hyvä, vielä kun saavat jostain kaivettua kliinisiä maalintekijöitä, joita kaikki maat tuntuvat kaipaavan. Hyvä nuori joukkue heillä, joten pullat hyvin uunissa jatkoa ajatellen.

Mutta Italia! Sieltä se vain pysyi riittävän pystyssä ja olihan maaliin johtanut vastahyökkäys hieno kokonaisuus vaikka pienen pallopompun vaatikin ennen Chiesalle ajautumista. Samoin kuin selostamo ja studio ihmettelin valintaa heittää kukkupalloja linjan taakse. Toisaalta Espanjan linja pelasi todella ylhäällä, joten siellä sitä tilaa on. Lähtee vain omilta prässääjiltä jalat pahasti alta pelin edetessä. Puolustus ja Donnarumma kestivät yhtä tilannetta lukuunottamatta. Italiassa tuo edelleen osataan.

Hieno ottelu kaikin puolin. Vähän harmi kun nämä tasapelit sitten ratkaistaan tällä tavoin, mutta eipä näissä tilanteissa parempaa tapaa taida olla. Oma jännitysnäytelmänsä rankkarikisa on ja aina saadaan sankareita ja tarinoita faneille. Tosin pelkään sitä turnausta kun joku maa onnistuu voittamaan turnauksen useammilla (tai pelkästään) rankkareilla pudotuspelivaiheessa. Mutta pitäähän sinne pilkuillekin asti selviytyä manoloiden mankelista, gigoloiden kyttäilystä tai sakujen nysväämisestä.
 

Undrafted

Jäsen
Kertokaa mistä johtuu italialaisten tapa levitellä käsiä ihan joka tilanteen jälkeen? Todella koomisen näköistä tuollainen suurieleisyys.
Olettaisin samaa käsien heiluttelua tapahtuvan ihmisten elämässä muutenkin. Käsillä puhuminen on opittu tapa. Itse joskus kiinnitin asiaa huomiota, kun tuli enemmän esiinnyttyä ettei vain seiso jäykkänä. Jossain vaiheessa tajusin, että tulee epäsuomailesti puhuttua käsillä. Pari entistä italialaista kolleegaa ovat olleet samaa luokkaa ja stereotypisestihän tapa yhdistetään italialaisiin. Näkeehän kisoissa muiltakin levittelyö, kun ollaan kovinviattomia tai vaikka Pepen rukoilueleet kun vastustajalle kuuluisi kortti.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mitä ihmeen pahaa oloa? Ei minulla ole paha olo. Näin tänään erinomaisen upean jalkapallo-ottelun jonka Italia voitti, ei minulla ole mitään syytä olla pipo kireällä.

Siihen toki kiinnitin huomiota että palstan kovaäänisimmällä Italia-fanilla oli kova kiire julistaa peli tylsäksi kun oma joukkue oli pahan kerran alakynnessä. Se ehkä kertoo jostakin ja sitä siis kommentoin.
Niin, kai pelin voi tylsäksi todeta jos se sellaista on, oli oma joukkue alakynnessä tai ei? En usko, että Italian faneille on kauheasti merkitystä sillä, että Espanja hallitsi palloa kun isot numerot ja finaalipaikka menivät täysin ansaitusti Italialle.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, kai pelin voi tylsäksi todeta jos se sellaista on, oli oma joukkue alakynnessä tai ei? En usko, että Italian faneille on kauheasti merkitystä sillä, että Espanja hallitsi palloa kun isot numerot ja finaalipaikka menivät täysin ansaitusti Italialle.

Ei varmasti ole merkitystä koska tulos ratkaisee. Paksutkaan värilasit eivät kuitenkaan peitä takana piilevää epävarmuutta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.92
  • 3.80
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös