Ymmärtääkseni tätäkin kaveria oli myös täällä päässä kartoitettu tässä syksyn aikana. Pitäisi oikeastaan ensiksi päästä eroon Estephanin palkkarasitteesta. Ei tosiaankaan ole liian kallis JYPille tuollainen ja uskoisin itse, että tuolta P-Amerikan suunnilta joku tulee tässä lähiaikoina tai syksyn mittaan.
No, jos ton voi kuluitta purkaa 4kk koeajalla, niin mitään ongelmaahan tuon suhteen ei ole.
Mieleen tulee, että onko siellä kuinka hyvä tiedonkulku eri osastojen välillä, kun vaikuttaa, että sainataan pelaaja miettimättä istuuko pelitapaan tai millainen pelaajatyyppi kohentaisi kokonaisuutta oikeasti.
Sentterien puutetta tarjonnassa pidän tekosyynä, niitä kyllä löytyy, jos löytää tahtoo, toki, sen tietäminen onko arpa voittoarpa on hankalaa. Kun tuota Estephanin liikettä on täällä siunailtu, niin sentteri voi olla hyvä ja jopa todella hyvä olematta raketti hokkareilla, tärkeämpää on pelin luku ja kiekollinen varmuus näiden tässä luetteloimatta jätettyjen perusasioiden, kunto, terveys ym. lisäksi.
Estephanilla on mun silmään ok pelikäsitys, mutta kiekollinen varmuus on mikä tökkii ja siinä menee iso palanen sentterin roolista kaivoon. Edelleen, mua mietityttää, että mitä JYP sentteripostiin oikein hakee, tukea tuovaa nuorten kehittymiselle, vai jonkinlaista tähti kategorian miestä ratkaisukyvyllä. Mikäli jälkimmäistä, se on JYP rahoilla väkisin arpapeliä onnistua, mikäli ensimmäistä, ehkäpä BC+ Malinen riittäisivät, kun jälkimmäinen saa vähän pelituntumaa alle, toisaalta, jos ihan rehellinen olen, niin minun silmiin on käytännössä ihan sama kumpi tuossa kurvailee Gio vai Malinen, ehkä ensin mainitulla on hiukka korkeampi potentiaali, mihin taso voi nousta.
Kuinka sitten kartoittavatkaan pelaajia toimiston neukkarissa teksti tv:n kanssa, niin ei sen pitäisi olla kovin ylivoimainen rasti löytää liigaan riittävän tasoista sentteriä, jos hakualue on globaali. Vaan kivahan tuota on seurailla, tuleeko muutoksia vai jatkuuko hommat tällä ryhmällä.