Edelleen sitämieltä ettei tuo joukkueeseen kyllä mitään ihmeellistä tämä "vahvitus." Pimennossa on.
Mitä kukin ihmeellisenä pitää. Musta näyttää vähän siltä, täällä hukkuu kyllä pelaajien suorittaminen ja huomioiminen kokonaan, jollei otsikkokamaa, no monesti kuitenkin ne tärkeimmät asiat ei niin helposti tule esiin, vähän kuin lukisi uutisesta vain otsikon ja sen perusteella sitä uutista repostelisi.
Näissä viime peleissä kun on noita seuraillut, huomion puuttuminen pätevää rivimiehen duunia tekevistä loistaa kyllä poissa olollaan. Yksi hyvä esimerkki on Puustinen, tekee aivan mielettömän hyvää duunia viisikossaan vaihdosta toiseen ja on kaikkea muuta kuin "hidas has been" jota täältä saa useasti lukea. Juuri tätä viime kauden loppuun pelaajalta toivoin, että laittaa kokemuksensa joukkueelle, niin tuottaa taatusti viisikossaan hyvää, vaikka maaleilla ei mässäilisikään. Toisena, olkoon kukakin mitä mieltä tahtoo, mutta tässä matsissa (HPK) minulla oli viisikon suhteen rauhallisin olo kun Estephan viisikko oli kentällä kun peli oli sekavaa roiskimista ja hätä päällä, hän tuki puolustajiaan viisikossa juuri niin kuin hyvän sentterin pitääkin, oma ukko pihteihin ja sijoittuminen suhteessa peliin laatua priima. Se on totta, että vielä ainakaan offensiivisesti ei suuria tuo henkilötasolla, mutta jos tuolla tasolla suorittaa, sieltä viisikosta nousee ratkaisijat esiin väkisin, vaikka itse ei niitä tehoja roiskisikaan. Tuloksen tukitoimet on minun silmissä yhtä arvokkaita kuin niiden tekijätkin. Toista ilman ei olisi toista.
Se huomio pitää laittaa, että ihan läpi viisikoiden ei balanssia ole kaikkeen vielä löytynyt ja monta pientä juttua odottaa loksahtamistaan ja siksi meillä pitää olla tikissä osa niistä jotka kykenee ratkomaan ja yhtä tärkeästi osa niistä, joilla on kyky tukityöhön viisikossaan. Yllättäen, kauden alun odotuksiin nähden sitä isoa tukea on tullut senttereiltä kummassakin kategoriassa ja tämä auttaa ihan yhtä paljon puolustamistakin, kun duunarit on työpaikalla eikä haaveilemassa otsikoista.
Voi olla, että monen omiin odotuksiin nähden tuli toisenlainen sentteri kuin ennakko kuvitelmissaan mielsivät, mutta kun omat kuvitelmani karistin ja ryhdyin tarkemmin seuraamaan mitä se siellä kentällä oikeen puuhaa, niin ei ole valittamista ollut, ei loista ei räisky, mutta eipä loista vastustajatkaan, mulle kelpaa.