Gillies vs Ruutu ottelussa HIFK-Jokerit 18.10.2013

  • 107 980
  • 486
Tila
Viestiketju on suljettu.

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurettavan helppo 5+20 Jokereille. Rudi ainakin tiesi jo alussa että hän tuon hommaa nätillä kuolemalla. En tajua miten Hifk moiseen lähti. "liigassa"kun ei ole mitään miehekkäitä koodeja, on vain säälittävää itkua. Gilles ei valitettavasti ole samaa "liigaa"

NA

Noh, Gillies ja minkäänlainen miehekäs tai perinteisen mukainen koodi ei myöskään ole koskaan kuulunut ihan kirjan samalle sivulle, jos se nyt sulle tuli jotenkin yllätyksenä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mikään reiluin kepponen ja mikäli kohteena olis ollut kuka tahansa muu, tuomitsisin teon jyrkästi asennossa stondaten ja etusormea heiluttaen.

Tämähän on sitä hyvin suoraselkäistä ja periaatteiden mukaista asennetta. Olisko Ben-Amorin temppu viime vuonna ollut täysin hyväksytty jos kohteena olisi ollut vaikkapa Liivik tai Melart? Sovitaanko et tuomitaan teot tekojen mukaan, vaikka tiedän sen tuottavan suurta tuskaa ja ongelmaa ifk-faneille.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoista nähdä mitä säpinää tämä Ruutu/Gillies parivaljakko tarjoaa tulevaisuudessa. Tuskin Jarkko nyt kehtaa kilppariakaan enää vetää tuollaisen törkylyönnin jälkeen? Vai mitä mieltä olette?

Ihan varmasti kehtaa. Ruutuhan sai tuossa nimenomaan sen mitä haki, Gillies pois ottelusta ja Jokereille 5 min ylivoima.

Kun homma toimi tällä kertaa niin kokeilee varmaankin samaa uudestaankin jos tilanne tarjoutuu.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Melkoinen kolaus IFK:n julkisuuskuvalle. Paskaa tulee tällä hetkellä joka tuutista. Voi olla että muutama sponsorikin kaikkoaa. Mitä tulee tuohon itse tekoon niin kyllähän tuo selkeä suckerpunch on, aika neitimäinen teko sanoisin. Mutta totuus on kuitenkin se että kyllähän Rudi on tuota kerjännyt jo pidemmän aikaa. Ei siinä mun mielestä ole kahta sanaa. Gilliesille ja IFK:lle tottakai kunnon rangaistukset niin kuin jatkoajan artikkelissakin puhuttiin, mutta Ruutu jos kuka tuon ansaitsi. Ja loppujen lopuksi, eihän tuossa nyt kenellekään pahemmin käynyt joten loppu hyvin kaikki hyvin. Ainakin Jokerien kannalta.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Odottelen Peltosen kommenttia. "Annetaan puolustautua" "Minun kahdenkymmenen vuoden kokemuksella... Sellaisten "ammattilaisten" kuin Summanen, Gillies ja Ville Peltonen joukkueessa tapahtuu tälläistä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kieltämättä tämä osui nyt oikeaan kohteeseen ja toivottavasti kurinpito sen myös muistaa selvästi lieventävänä asiana.
Jos itse kokoajan possuilee ja tekee törkeyksiä niin pitää niihin uskaltaa vastata, jota Ruutu ei uskaltanut varsinkin kun liigassa Ruutu on itse sitä raskasta osastoa ja pelitaidoiltaankin hyvää tasoa.
Mutta kun ei sitten itse ota mitään vastuuta noista sikailuistaan.

Saako polvitaklaukseen vastata polvitaklauksella ja jälkimmäisessä tapauksessa se nähtäisiin lieventävänä asianhaarana, jos osui "oikeeseen kohteeseen"?
Jos joku tekis Semirille saman, kuin Semir viime vuonna Peltoseen, niin tulisiko rangaistusten olla pienempiä, koska se meni "oikeeseen osoitteeseen"?

Herätys.
 

Konkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Antakaa hifki fanien nyt hehkuttaa tätä sankaritekoa kun ne on heillä ollut viime aikoina niin vähissä.Silti raukkamainen teko mukamas "ammattimieheltä".
 
Suosikkijoukkue
Jarskan Jokerit
Kyllähän tästä taas Rudille yksi sulka hattuun lisää täytyy antaa, haki Trevorin pimahdusta ja sai Trevorin pimahduksen.

Itse lyönnissähän Jarkko ehtii reagoimaan sekä kääntämään tarpeeksi päätään ja isku menee puoliksi ohi, tämän jälkeen Ruutu tuttuun tyyliin vaihtopenkille naureskelemaan.

Veikkaan, että Gillies saa tästä 18 ottelun pelikiellon, vaikka lyönti ohi meneekin.
 

Oldus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Jos joku Liigapelaaja pitäisi valita ottamaan tuollainen sucker punch vastaan niin valintani olisi ehdottomasti Jarkko Ruutu joten siinä mielessä oikeaan osoitteeseen Gilliesin hyökkäys kyllä meni.

Ihailtavan napakasti Gilliesin oikea suora kyllä lähtee. Ruutu ei kerennyt kissaa sanomaan kun jo kolahti.

Mieluummin olisin toki nähnyt kun Ruutu ottaa rehdisti turpaansa mutta sehän on pelkkää unelmaa. Rudi ei varmasti lähde nyrkkihippasille jos vähänkään vastus on sellainen että saattaa tulla pataan.

Sinä se et kyllä mikään älynjättiläinen ole, etkä todellakaan ole seurannut Ruudun uraa. Herrat seisoo vastakkain ja toinen lyö kaveria jolla on hanskat alhaalla.. Ei siinä kukaan vittu ehdi suojata. Toisekseen Ruutu on ottanut tappelijan roolin änärissä ja matsannut koviakin ottelijoita vastaan. Muuten en herraa puolusta, ilkeä sikailija joka tiedostaen otti tänään nyrkistä.

Mutta silti kommenttisi alitti riman ja pahasti.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Gilliesin temppu on typerä, eikä kuulu lajiin. Mutta hieman turhaa jeesustelua olen kyllä jokerifanien kirjoituksissa (en kyllä kaikkien) lukevinani. Ja toisaalta ei sitä Jarkkoakaan saa lyödä siksi, että se on Jarkko.

Eli tämä yksi case ei saa nyt nousta liian suureen huomioon. Ei tuo lyönti hanska kädessä maalin edessä ollut tämän kauden pahimpia temppuja ollenkaan. Etenkin kun ottaa huomioon, että kyllä Ruutu osasi siitä kaiken hyödyn irti ottaa. Ei lyönti Jarkkoa tyrmännyt. Jos olisi niin tehnyt, ei Ruutu olisi peliä enää jatkanut.

5+20 toki selvä ja ehkä pari peliä lisää kurinpidolta. Mutta ei jatkoseuraamus saisi esimerkiksi ylittää Abidin saamaa tuomiota. Abid tuli pelin päättymisen jälkeen ja yllättäen leukaan. Nyt Ruutu ajoi tarkoituksella eteen katsomaan mitä tapahtuu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ihme kohkausta tästäkin. Ruutuhan vain pelasi Gilliesin suihkuun samoin kuin Melartin edellisellä kaudella. Gilliesillä paloi pinna, eikä malttanut odottaa kunnon tilaisuutta. Isku oli varmasti painava, mutta vaikea sanoa, kuinka paljon sattui, kun Ruutu olisi reagoinut samoin jokaisesta iskusta. Päin vittua pelattu Gilliesiltä, mutta melkoista paskaa oli jatkoajan Liljaniemen kolumnikin aiheesta. Ei tuosta nyt yli viittä peliä voi millään tulla, joten miksei Gillies voisi enää liigaa pelata?
 

jeani

Jäsen
Ruutu on suosikkipelaajiani Jokereissa, silti tämä välikohtaus oli jossain määrin ok, jotta HIFK saa kunniamielessä ainakin osin kuitattua Ben-Amorin rikoksen. Nyt mielestäni ainakin jokerileirissä voitaisiin tänään tapahtunut kuitata hyvin vähällä, koska Ruutu ei loukkaantunut, ja suunnata katsetta eteenpäin.

Gilliesille sopisi sellaiset 2-5 ottelua pelikieltoa ja HIFK:lle n. 10 000 euron sakot. Koston kierrettä ei tarvitse jatkaa enää yhtään. Mikä alkoi (tai ainakin räjähti käsiin) 1.9.2012, on nyt päättynyt.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoinen kolaus IFK:n julkisuuskuvalle. Paskaa tulee tällä hetkellä joka tuutista. Voi olla että muutama sponsorikin kaikkoaa. Mitä tulee tuohon itse tekoon niin kyllähän tuo selkeä suckerpunch on, aika neitimäinen teko sanoisin. Mutta totuus on kuitenkin se että kyllähän Rudi on tuota kerjännyt jo pidemmän aikaa. Ei siinä mun mielestä ole kahta sanaa. Gilliesille ja IFK:lle tottakai kunnon rangaistukset niin kuin jatkoajan artikkelissakin puhuttiin, mutta Ruutu jos kuka tuon ansaitsi. Ja loppujen lopuksi, eihän tuossa nyt kenellekään pahemmin käynyt joten loppu hyvin kaikki hyvin. Ainakin Jokerien kannalta.

Amen. Kiitos Malmi tästä järjen äänestä naapurista. Kaikin puolin huonoa julkisuuskuvaa HIFK:lle ja kaukalossakin hävittiin. Varmaan hävettää jätkiä kopissakin. Kaiken tunnekuohun keskeltä voisi kuitenkin koittaa nähdä asioita sen verran, ettei vertaa tätä mihinkään Ben-Amorin tai Lähteenmäen kilahtamisiin. Jos jokin vertailukohta halutaan, niin miten olisi tämä: Lukko-HIFK joukkotappelu 2005 - YouTube

Tuosta muuten taisi tulla yksi matsi pelikieltoa, mikä on omasta mielestäni naurettavan vähän. Älkää nyt herran tähden kuitenkaan viitsikö puhua mistään jättisakoista ja 20 ottelun pelikielloista täällä.

Mun on pakko antaa Jokereille tunnustus yhdestä jutusta. Mietin Gilliesin tempun jälkeen, että näinköhän Jokerit nyt pystyy itse olemaan ryhtymättä poliisiksi kaukalossa. Näin kuitenkin kävi. Pisteet Lämsälle ja muulle joukkueelle siitä, että temppu osattiin käsitellä sellaisena kuin se oli. Yhden räjähdysherkän vastustajan älytön kilahdus, jota Ruutu yritti saada tapahtumaan koko ajan jäällään ollessaan. Nyt lienee parempi ottaa etäisyyttä tähän juttuun ja katsoa parin päivän (tai viikon) päästä, onko juttuihin tullut yhtään suhteellisuudentajua.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Eikös sen Gilliesin omien puheiden mukaan pitänyt tulla tänne Suomeen pelaamaan jääkiekkoa..

Summanenkin haluaa minun pelaavan. Olen ollut tappelijan roolissa pidemmän aikaa. Haluan nyt pelata jääkiekkoa, olla fyysinen pelaaja ja voittaa. Olen kova tekemään töitä

Oikeaan osoitteeseen meni, mutta neitimäinen iskuhan tuo oli. Toivottavasti tulee pitkä pelikielto.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Odottelen Peltosen kommenttia. "Annetaan puolustautua" "Minun kahdenkymmenen vuoden kokemuksella... Sellaisten "ammattilaisten" kuin Summanen, Gillies ja Ville Peltonen joukkueessa tapahtuu tälläistä.

Ota nyt pää perseestä. Ruutu saisi Gilliesiä vastaan rehellisen matsin milloin vain, saisi montaa muutakin HIFK- peluria vastaan. Niitä ei vain tulla näkemään. Silti Ruutuakaan ei saa ihan miten sattuu mäiskiä. Ja luuletko oikeasti, että isku tuli Ruudulle yllätyksenä, sitähän se haki koko ottelun ja onnistui;)
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Saako polvitaklaukseen vastata polvitaklauksella ja jälkimmäisessä tapauksessa se nähtäisiin lieventävänä asianhaarana, jos osui "oikeeseen kohteeseen"?
Jos joku tekis Semirille saman, kuin Semir viime vuonna Peltoseen, niin tulisiko rangaistusten olla pienempiä, koska se meni "oikeeseen osoitteeseen"?

Herätys.
Herätys siellä Ilmalassa Ruutu jatkaa tuota samaa sikailuaan kokoajan, eikä ole valmis vastaamaan teoistaan niin silloin sattuu näitä.
Ihan turha verrata tuollaisiin juttuihin.

Tässä tapauksessa kysehän oli pelkästä pelitilanteesta käskytyksestä ei ole todisteita toisin kuin tuossa sinun maisemassasi tilanteessa niitä oli.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämähän on sitä hyvin suoraselkäistä ja periaatteiden mukaista asennetta. Olisko Ben-Amorin temppu viime vuonna ollut täysin hyväksytty jos kohteena olisi ollut vaikkapa Liivik tai Melart? Sovitaanko et tuomitaan teot tekojen mukaan, vaikka tiedän sen tuottavan suurta tuskaa ja ongelmaa ifk-faneille.

Jo on uskomatonta jeesustelua. Ben-Amor hyökkäsi HIFK:n tähtipelaajan kimppuu, Gilles jätti Moseksen rauhaan.

Toisaalta tässä(kin) viestissä unohdetaan Ruudun toiminta tämä(kin) päivän ottelussa. Ruutu innostuu siinä vaiheessa kun Gilles tulee ensimmäisen kerran kentälle, hän itseasiassa tekee aloitteen tönimisen suhteen. Hän jatkaa tätä linjaa siihen asti kunnes Gilles huitasee häntä ja heittää kuolevan joutsenen.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Iha nopeesti tähän välii kysyn, mitä alla oleva linkki eroaa Gilliesin tämän päivän teosta? Oma muisti ei riitä kertomaan, saiko Sammalkangasta tuosta jäähyä/sanktiota.

https://www.youtube.com/watch?v=6CKXRyWT-Qc

Ihanko tosissaan kysyt miten eroaa Gilliesin teosta?

Ruutu ei hipaissuttakaan Gilliesta kun taas tuossa videossa Pelicansin pelaaja hakkaa mailalla pohkeeseen ja provosoi Sammalkangasta. Älä esitä tyhmää, päivän pohjat!
 

Johnny K

Jäsen
Suosikkijoukkue
S-Kiekko,HIFK, Detroit Red Wings, SJK
Ruutu on suosikkipelaajiani Jokereissa, silti tämä välikohtaus oli jossain määrin ok, jotta HIFK saa kunniamielessä ainakin osin kuitattua Ben-Amorin rikoksen. Nyt mielestäni ainakin jokerileirissä voitaisiin tänään tapahtunut kuitata hyvin vähällä, koska Ruutu ei loukkaantunut, ja suunnata katsetta eteenpäin.

Gilliesille sopisi sellaiset 2-5 ottelua pelikieltoa ja HIFK:lle n. 10 000 euron sakot. Koston kierrettä ei tarvitse jatkaa enää yhtään. Mikä alkoi (tai ainakin räjähti käsiin) 1.9.2012, on nyt päättynyt.

Todella fiksua puhetta naapurileiristä. Arvostan!! Kumpa kaltaisiasi olisi enemmänkin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös