Katsoin ensin että kuvassa on Vesa Keskinen.Tänään vihdoinkin Posti suvaitsi toimittaa Imperan CD-version postilaatikkoon. Rupesin pläräämään levyn mukana tullut vihkosta ja biisin Twenties lyriikkojen kohdalla olevalla aukeamalla on kuvassa hyvin tutun oloinen kaveri raivoamassa. Repesin!
Osuvaa sinänsä, että biisi kertoo vallasta, vihasta, rahasta ja muista vastaavista "paheista".
Juuri näin! Hyvinhän tuo jenkkien valloitus tuntuu etenevän ja ymmärrän täysin että tietyllä poppisaundilla on helpompi täytellä stadioneita. Ja se tosiaan on myös ollut Topsukan tavoite jo vuosia. Jäsen @rinne tuossa myös jutteli vähän tähän liittyen. Hieno showhan se uusikin show varmasti on ja enemmänhan tuo on nimen omaan show kuin "tavanomainen stadionkeikka". Tavallaan olis kiva lähteä katsomaan helsinkiin tätä tulevaa liveä, mutta en ehkä kuitenkaan viitsi vaivautua. Edeltävä jäähallilive minkä näin Helsingissä pari vuotta sitten oli heikointa näkemääni live-Ghostia. Tämä toki varmasti osin myös Kardinaali Munaus -hahmon vuoksi. No mut joo...@Anselm Raato
Kyllähän edeltävä albumi Prequelle taisi olla lopullisesti vahva suunnannäyttäjä popimmalle ilmaisulle. Poppia edelleen kyllä, mutta kitarointi ja muut koukut kyllä maistuvat itselleni aivan mainiosti. Taitaa olla niin, että myynnitkin ovat nousseet varsinkin rapakon takana popimman ilmaisun aikana. Se bändille suotakoon. Ei doomilla ole asiaa niitä stadioneita täyttämään.
Opus Eponymous on toki oma suosikkini tuotannosta edelleen.
Korjataan sen verran, että huhtikuun Suomen keikka on Tampereen uudessa hallissa. Mikä Nokia Arena se nyt olikaan. Entinen Uros.Tavallaan olis kiva lähteä katsomaan helsinkiin tätä tulevaa liveä, mutta en ehkä kuitenkaan viitsi vaivautua. Edeltävä jäähallilive minkä näin Helsingissä pari vuotta sitten oli heikointa näkemääni live-Ghostia. Tämä toki varmasti osin myös Kardinaali Munaus -hahmon vuoksi. No mut joo...
Minulle Impera maistuu kokonaisuutena mainiosti.Oon nyt kuunnellut lisää tätä uutta levyä. Vähän jopa ärsyttää ettei tämä nyt lähde kuitenkaan niin paljon kuin olin toivonut. Ruuti märkää jne. Twenties on noussut levyn kohokohdaksi. On siellä myös Kaisarion, mikä toimii levyversiona jotenki räyhäkämmin kuin ensimmäisillä kiertueen keikoilla. (Käänteinen esimerkki tästä muuten on Mommy Dust, mistä en saanut mitään otetta ennen kuin sen Circuksessä 2015 todistin. Se jos mikä on livebiisi!)
Joo, eihän se oo ihan sama bändi ku aikoinaan kävin kattoo puolitetulla Teatrialla jossa ukot seiso savussa mystisinä paikallaan ja veti hienoa 70-luvun rokkia. Sellaisella ei Areenoita täytellä joka ollu kuitenki Papojen tavoite alusta asti.Ghostin olen nähnyt pari kertaa livenä, ja levyhyllystä löytyy kolme ensimmäistä täyspitkää ja muutama EP.
Kahteen edelliseen albumiin en ole kuitenkaan jostain syystä syttynyt. Biiseissä ei kuitenkaan ole sävellyksellisesti suurta vikaa, päinvastoin koukkuja ja hyviä melodioita riittää. Eikä vika ei välttämättä ole popimpaan suuntaan menemisessä, mutta ehkä kaipaisin jotain rähjäisyyttä tai huuruisuutta takaisin Ghostin musiikkiin. Viimeisen päälle hiottu tuotanto ja soundi on vähän syönyt Ghostin viehätystä ja charmia omaan makuuni.
Sellaisella ei Areenoita täytellä joka ollu kuitenki Papojen tavoite alusta asti.
Jos ensimmäistä ja viimeisintä vertaa niin onhan niissä isohko ero ja minusta se uudempi on nimenomaan kaupallisempi. Vaikka uusinkin minulle maistuu niin pidän enemmän niistä "vanhoista".Täytyy sanoa, että en ole oikein koskaan ymmärtänyt jonkun musiikin arvioimista kuuntelijana sen perusteella, että kuinka hyvin se toteuttaa bändin bisnestavoitetta..
Voi helvetti sentään. Tässä nimittäin muuttujien vuoksi joutuu jättämään keikan väliin ja tää tieto ei varsinaisesti vähennä vitutusta. :DImperalta mukana myös Hunter's Moon ja Kaisarion (Call Me Little Sunshine kuuluu sekin settiin käyttäjän @Tonny riemuksi).
I wanted a sort of militant look, but any time you have people in uniform and in plural, you end up with a slight military vibe. But I wanted to progress that from cult members to more like an army. So you have a little bit of Thirties European there, and also old air-pilot helmets. As a Star Wars fan, I’ve always been into the Tusken Raiders and their sort of lifeless look, so that was also part of it.
No näillä spekseillä debyytti Opus EponymousMistäs albumista kannattaisi aloittaa kuuntelu? Nyt kun on Spotify, niin pistin bändin kuuntelulistalle. Mulle iskee vähän kaikenlainen musiikki, mutta nyt on hieman raskaamman musiikin kausi menossa.
Suosittelen etenemään ihan kronologisesti. Ghostin musiikillinen kasvuhan etenee raskaamman kautta kevyempään.Mistäs albumista kannattaisi aloittaa kuuntelu? Nyt kun on Spotify, niin pistin bändin kuuntelulistalle. Mulle iskee vähän kaikenlainen musiikki, mutta nyt on hieman raskaamman musiikin kausi menossa.
Tärppejä siis kaipailisin, ettei ainakaan sieltä ”platkummasta” päästä tulisi alettua kuuntelemaan :)
Ei ollut alunperin edes tarkoitus keikalle lähteä kun tässä on muutakin tapahtumaa ollut, mutta toissapäivänä kurkkasin lipunmyyntiä ja yllätyin kun oli permantolippuja vielä myynnissä, enkä voinut vastustaa kiusausta. Nyt olen pari päivää luukuttanut Ghostia ja parhaillaan jonottelen areenan edessä turvatarkastukseen. Tulee nyt sitten Nightwish, Jethro Tull ja Ghost kaikki nähtyä Tampereella viikon sisään.H-hetkeen kolmisen tuntia. Onko muita keikalle menijöitä?
Täällä ollaan, ei nyt ihan eturivissä, mutta melkein.H-hetkeen kolmisen tuntia. Onko muita keikalle menijöitä?