Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 430
  • 6 153

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Selostaja Jussi Eskola (ja kaikki muutkin), jonka sanavarasto on täynnä täytesanoja.

Tuossa, siinä, tässä, tuolla, siellä... eli suomeksi siellä ja siinä kohdassa, jota televisiossa näytetään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se miten Peer Günt bändin nimen saa lausuttua väärin. Radio cityllä soittivat Beer Kyntin biisin...
Samalla kanavalla (?)männä vuosina lähetykseen soittanut herra toivoi Tzeidas Braistia. Juontaja, en nyt muista kuka (Juntunen?) taisi pistää Breaking the law'n soimaan ja lausui itse ks. bändin nimen edellämainittuun tyyliin ihan vittuillakseen oikein painokkaasti useaan otteeseen tämän puhelun jälkeen. Oikein haki aasinsiltoja että pääsi heittämään jotain Priestiin liittyvää. Ei ärsyttänyt vaan hieman nauratti, että pahoittelut off topicista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jaha. Taas on se aika vuodesta, kun minä lopetan muutamien ihmisten seuraamisen Facebookissa. Jos he eivät ole tähän asti päivittäneet lapsistaan mitään, niin viimeistään nyt, kun koulut alkavat. Ettekö te tajua, ettei muita kiinnosta nähdä teidän ylivilkkaiden lapsien seisovan koulun pihalla. Mummeille ja tädeille voi lähettää kuvan henkilökohtaisesti niin, ettei muiden tarvitse niitä kuvia nähdä. Jokainen, joka tekee tätä, on henkisesti samaa tasoa kuin se kuusi- tai seitsenvuotias lapsi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jaha. Taas on se aika vuodesta, kun minä lopetan muutamien ihmisten seuraamisen Facebookissa. Jos he eivät ole tähän asti päivittäneet lapsistaan mitään, niin viimeistään nyt, kun koulut alkavat. Ettekö te tajua, ettei muita kiinnosta nähdä teidän ylivilkkaiden lapsien seisovan koulun pihalla. Mummeille ja tädeille voi lähettää kuvan henkilökohtaisesti niin, ettei muiden tarvitse niitä kuvia nähdä. Jokainen, joka tekee tätä, on henkisesti samaa tasoa kuin se kuusi- tai seitsenvuotias lapsi.
Kiinnostaako sun facebook-kavereita sun päivitykset siitä miten eletään ja tehdään asioita oikein?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kiinnostaako sun facebook-kavereita sun päivitykset siitä miten eletään ja tehdään asioita oikein?

Mistä päättelet, että päivityksissäni kerrotaan, miten eletään ja tehdään asioita oikein? Minä en vain ymmärrä, miksi joku haluaa jakaa kuvan lapsestaan esimerkiksi kymmenen vuoden takaisille työkavereille. Se nyt vain on niin, että vaikka se oma lapsi olisi omasta mielestä maailman mielenkiintoisin asia, muille se on vain yksi lapsi muiden joukossa. Jos minä menisin läheisen koulun pihaan katsomaan lapsia, saisin lasten aikuisten vihat päälleni, mutta Facebookissa minun oletetaan olevan niistä kiinnostunut. En ymmärrä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mistä päättelet, että päivityksissäni kerrotaan, miten eletään ja tehdään asioita oikein? Minä en vain ymmärrä, miksi joku haluaa jakaa kuvan lapsestaan esimerkiksi kymmenen vuoden takaisille työkavereille. Se nyt vain on niin, että vaikka se oma lapsi olisi omasta mielestä maailman mielenkiintoisin asia, muille se on vain yksi lapsi muiden joukossa. Jos minä menisin läheisen koulun pihaan katsomaan lapsia, saisin lasten aikuisten vihat päälleni, mutta Facebookissa minun oletetaan olevan niistä kiinnostunut. En ymmärrä.

Voisiko olla mahdollista, että ihmiset päivittävät facebookkian välittämättä paskan vertaa siitä mistä sinä olet kiinnostunut?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tosin onko se moraalisesti oikein laittaa lapsista kuvia nettiin ilman lasten lupaa? Voin väittää ettei kovin moni vanhempi paljoa kysele.
Tää on kyllä asia jota ihmettelen suuresti. Vituttaa kun muksut menee mummolleen (eli siis mun mutsille) vaikkapa viikonlopuksi hoitoon ja sit maanantaina alkaa se kuvien purku facebookkiin. Poistelen niitä sit sitä mukaa kun mutsi niitä sinne laittaa. Muutenkin keski-ikästen naisten facebook käyttäytyminen on jotain mitä en voi käsittää. Kai toi vähän nuorempi sakki on siirtyny jo muihin foorumeihin ja facebook on jääny vähän niinku keski-ikästen naisten temmellyskentäks missä ei ajatella sitä postaushetkeä pidemmälle.

Ymmärrän kyl @Radiopää sun tuohtumuksen, ei se muakaan hirveesti kiinnosta mitä muiden muksut tekee ja varsinkaan kun se pitää koko kansalle kuuluttaa 700:lla kuvalla. Mutta noihan voi helposti blokata
 

ace

Jäsen
Yllä olevan keskustelun jälkeen olen entistä varmempi etten ikinä tule facebookkiin liittymään. Ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään siivouspäivät eikä varsinkaan lapsipäivitykset.

Kyllä, olen somessa muilla kanavilla aktiivisesti, mutta siellä en ole vastaavaa havainnut. Ilmeisesti olen osannut valita seurattavani viisaasti.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yllä olevan keskustelun jälkeen olen entistä varmempi etten ikinä tule facebookkiin liittymään. Ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään siivouspäivät eikä varsinkaan lapsipäivitykset.

Kyllä, olen somessa muilla kanavilla aktiivisesti, mutta siellä en ole vastaavaa havainnut. Ilmeisesti olen osannut valita seurattavani viisaasti.
Ei sinne kannatakkaan liittyä. Itse en omista älypuhelinta niin tuolla on ihan hyvä sopia ryhmissä esim. futistreenien ajankohdat ja saadaanko tarpeeks porukkaa paikalle tms. Nykyajan ihmisethän tekee sen whatsappissa
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ärsyttää, kun random-tyypit nillittävät sosiaaalisesta mediasta sosiaalisessa mediassa. En kyllä aio ikinä liittyä Jatkoajan kskustelupalstalle. En varppina liity. Siellä on vain ei-kiinnostavia päivityksiä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minuakin ärsyttää moni asia ja monet päivitykset Facebookissa ja blokkaankin paljon asioita mm. FBPurityn avulla. Mutta mitä Facebookissa sitten saisi julkaista tai päivittää? Minkälainen on oikeaoppinen päivitys Facebookissa ettei se ketään ärsyttäisi? Vastaan itse: mitä vitun väliä? jos jotkut asiat ärsyttää, niin estä ne.

Itsehän ole melko tarkka etten julkaise kuvia muista ihmisistä kuin itsestäni ja olen mm. estänyt ettei kukaan voi tägätä minua kuviinsa tai päivityksiinsä. Mun päivitykset ovat yleensä sellasia hetken huomioita, missä ei pahemmin järkeä ole ja ovat yleensä pelkkää tekstiä tai sitten kuvan ja tekstin yhdistelmiä. Lisäksi minulla on tapana poistaa päivitykset päivän parin kuluttua niiden julkaisusta, mitä kovin moni muu ei taida harrastaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voisiko olla mahdollista, että ihmiset päivittävät facebookkian välittämättä paskan vertaa siitä mistä sinä olet kiinnostunut?

On tietenkin, mutta ei niitä kuvia tarvitsekaan kaikille jakaa.

Tosin onko se moraalisesti oikein laittaa lapsista kuvia nettiin ilman lasten lupaa? Voin väittää ettei kovin moni vanhempi paljoa kysele.

Niinpä.

Ymmärrän kyl @Radiopää sun tuohtumuksen, ei se muakaan hirveesti kiinnosta mitä muiden muksut tekee ja varsinkaan kun se pitää koko kansalle kuuluttaa 700:lla kuvalla. Mutta noihan voi helposti blokata

Niin voi, ja siksi tämä onkin pieni asia, joka ärsyttää. Mulla on kavereiden joukossa yksi tyyppi, jolta tuli ihan järkevääkin päivitettävää, esimerkiksi itse ottamiaan luonto- ja urbaanikuvia, mutta blokata piti, koska niin iso osa on kuvia tämän lapsista.

Mutta mitä Facebookissa sitten saisi julkaista tai päivittää? Minkälainen on oikeaoppinen päivitys Facebookissa ettei se ketään ärsyttäisi? Vastaan itse: mitä vitun väliä? jos jotkut asiat ärsyttää, niin estä ne.

Itsehän ole melko tarkka etten julkaise kuvia muista ihmisistä kuin itsestäni...

Mielestäni vastasit omaan kysymykseesi.

Ymmärrän hyvin niitä, joiden tuttavapiirissä on paljon perheellisiä ja kuvia jaetaan keskenään, mutta kuka haluaa aivan jokaisen näkevän oman perhealbuminsa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tule katsomaan uusi Stefin Kingin elokuva kuului tänään mainoksessa.

Samoin pari tuttua oli, varmasti vilpittömästi ja hyvällä, postannut Facebookkiin jonkun "Tänään on syöpä perhe-päivä"-jutun. Vakava asia, mutta sattuuhan tuo kirjoitusasu päähän.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Minuakin ärsyttää moni asia ja monet päivitykset Facebookissa ja blokkaankin paljon asioita mm. FBPurityn avulla. Mutta mitä Facebookissa sitten saisi julkaista tai päivittää? Minkälainen on oikeaoppinen päivitys Facebookissa ettei se ketään ärsyttäisi? Vastaan itse: mitä vitun väliä? jos jotkut asiat ärsyttää, niin estä ne.

Itsehän ole melko tarkka etten julkaise kuvia muista ihmisistä kuin itsestäni ja olen mm. estänyt ettei kukaan voi tägätä minua kuviinsa tai päivityksiinsä. Mun päivitykset ovat yleensä sellasia hetken huomioita, missä ei pahemmin järkeä ole ja ovat yleensä pelkkää tekstiä tai sitten kuvan ja tekstin yhdistelmiä. Lisäksi minulla on tapana poistaa päivitykset päivän parin kuluttua niiden julkaisusta, mitä kovin moni muu ei taida harrastaa.

Ei ole sellaista asiaa, mikä ei jotain kaveria Facessa ärsyttäisi ja sitten on vielä oma ryhmänsä, jotka pahoittavat mielensä, jos ei päivitä mitään. On se vittu väärin. Varsinkin miettiä, mitä 10 vuoden takainen työkaveri ajattelee tästä päivityksestä. Vittu, on ne ihmiset vaan idiootteja.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsehän ole melko tarkka etten julkaise kuvia muista ihmisistä kuin itsestäni ja olen mm. estänyt ettei kukaan voi tägätä minua kuviinsa tai päivityksiinsä. Mun päivitykset ovat yleensä sellasia hetken huomioita, missä ei pahemmin järkeä ole ja ovat yleensä pelkkää tekstiä tai sitten kuvan ja tekstin yhdistelmiä. Lisäksi minulla on tapana poistaa päivitykset päivän parin kuluttua niiden julkaisusta, mitä kovin moni muu ei taida harrastaa.

FB:ssä ei käsittääkseni ole mahdollista estää tägäämistä. Oman timelinen näkyvyysasetuksia voi kuitenkin säätää siten, etteivät kuvat näy kavereille kuin vasta oman tarkistuksen jälkeen. Ongelmana tässä on se, että tägäykset näkyvät ryhmissä ja muiden aikajanoilla. Tägäyksen voi kuitenkin poistaa, mutta vasta jälkikäteen.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ihmiset jotka julkaisevat sosiaalisessa mediassa jotain joka ei kiinnosta mua.

Ihmiset jotka ovat ihmeissään siitä etten kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan jos tätä palstaa ei lasketa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
FB:ssä ei käsittääkseni ole mahdollista estää tägäämistä.

Mielestäni joskus on voinut ja siksi olen ollut siinä uskossa, että toi olisi edelleen voimassa. Saatan toki muistaa väärinkin. Eipä minua ole näköjään sitten kukaan tägäillyt. Pikkusen kyllä ärsyttää, jos ei tuollaista estoa voi tehdä. Estoa, jolla en näköjään tekisi mitään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta miksi Facebookissa menisi erikseen muiden juttuja lukemaan? Pistät vaan sinne sen minkä haluat ja kirjoittelet niille, joiden kanssa haluat.

Pitääpä muistaa pistää joku päivä maaliskuun Turkin reissun kuvat sinne.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmiset jotka ovat ihmeissään siitä etten kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan jos tätä palstaa ei lasketa.

Minulla ei ole tästä kokemusta, mutta olen monesti joutunut vastaamaan ihmisille, kun he kysyvät jotain Facebookista, miksi he olettavat minun olevan siellä. Sama se oli kännyköiden kanssa joskus. Ei kysytty, onko kännykkää vaan mikä sen numero on.

Lisätään ärsytyslistaan vielä huutomerkit ja niiden käyttäjät.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leffoissa ei monestikaan muista niiden tyyppien nimiä ja välillä missaa vähän juonesta kun ei tiedä kenestä ne puhuu. Jotenkin niitä ei vaan jaksa opetella eikä mulle kyllä livenäkään kovinkaan helposti jää mieleen.

Eilisessä leffassa oli kivasti kun ei ollut nimetty niitä. Lopputeksteissäkin oli vaan boy ja girl jne. Joo nykyään oon koittanut katsoa leffan tai usein kaksikin illassa. Kirjastosta esimerkiksi lainailen DVD:itä kun minä en mitään hikisten nörttien nettijuttuja opettele.

Kaljan tilalle ajattelin jotain keksiä, mutta tässä rinnalla tää näköjään menee. Nettiinkään ei jaksa kirjoittaa kun sen pari kolme lyhyttä viestiä niin päivän kiintiö on täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös