Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 139
  • 6 153

Baldrick

Jäsen
"Otatko sä tästä kopin?" "Tuomas ottaa tästä kopin." "Mä otan tästä kopin!" Tämä työelämässä muodissa oleva sanonta, jossa esimies ohjaa alaiselleen jonkun tehtävän. Jokaisessa palaverissa työmaalla kuulee tätä jargonia ja ilmoitustaululla on näitä a4:selle kopsattuja viikon projekteja jossa tuo fraasi toistuu. Onhan tuo nyt ihan selkeä vertauskuva mutta minua se ärsyttää joka kerta.

E: En ole näköjään ainut joka on tätä mieltä, tässä Helsingin Sanomien gallup työelämän ärsyttävistä fraaseista ja kopin ottaminen on kerännyt yli kolmasosan ääniä.

En tiedä. Ei sillä, että olisin päässyt tätä liikaa viljelemään tai olisin kannattaja, mutta olen näissä ympäristöissä pyörinyt ja mieluisampi se on ottaa "koppi" kuin "vastuu". Jos nyt itsessään terminologiaa miettii, niin koppihan tarkoittaa jo itsessään jo onnistumista toisin kuin vastuun ottaminen. Jälkimmäinen voi varsinkin saada suomalaisen sekaisin, joten "koppi" voi olla paljon kannustavampi termi noin yleisestikin käyttää. Toki varsin kulutettu, mutta päihittää silti "vastuun".
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä. Ei sillä, että olisin päässyt tätä liikaa viljelemään tai olisin kannattaja, mutta olen näissä ympäristöissä pyörinyt ja mieluisampi se on ottaa "koppi" kuin "vastuu". Jos nyt itsessään terminologiaa miettii, niin koppihan tarkoittaa jo itsessään jo onnistumista toisin kuin vastuun ottaminen. Jälkimmäinen voi varsinkin saada suomalaisen sekaisin, joten "koppi" voi olla paljon kannustavampi termi noin yleisestikin käyttää. Toki varsin kulutettu, mutta päihittää silti "vastuun".

Voisitko sinä nn hoitaa tän? Näin asian voi hoitaa neutraalisti, vai voiko tästäkin joku skitso ruveta pähkäilemään lauseen taakse mahdollisesti piilotettuja negaatioita?
 

Baldrick

Jäsen
Voisitko sinä nn hoitaa tän? Näin asian voi hoitaa neutraalisti, vai voiko tästäkin joku skitso ruveta pähkäilemään lauseen taakse mahdollisesti piilotettuja negaatioita?

Käy yhtä hyvin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ns. toteamisäänet. Katson tällä hetkellä A-talkia, jossa joku keskustelun kolmesta naisesta päästää vähän väliä toisen henkilön puhuessa ääniä ikään kuin ilmoittaakseen rekisteröivänsä keskustelijan puhetta.

Ja taas on yksi tällainen tapaus löydetty A-talkiin. Rasittavaa.
 

A Siente

Jäsen
Kärryn työntäminen kassajonoon, vaikka ei ole aikomusta jonottaa. Ärsyttävää kun kärry on jonossa, mutta tyyppi itse selailee lehtihyllyä ilman mitään kiirettä. Siinä näkee kun hihnalla alkaa vapautua tilaa, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Joutuu kysymään tuntemattomalta onko se jonossa vai ei.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Star Wars vouhotus. Vaikka muksuna ne oli suosikkileffoja niin jotenkin ei vaan jaksa taas 10 vuoden tauon jälkeen tätä hypetystä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Susanne Päivärinta. Kylläpä on ärsyttävän oloinen tyyppi. A-studiossa vaan nillittää koko ajan kaikille ärsyttävällä äänellään ja sama touhu näyttää jatkuvan Uutisvuodossa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Susanne Päivärinta. Kylläpä on ärsyttävän oloinen tyyppi. A-studiossa vaan nillittää koko ajan kaikille ärsyttävällä äänellään ja sama touhu näyttää jatkuvan Uutisvuodossa.

Etkös sä ole aika nuori kaveri? Kyllä sinäkin joskus näet, että tuollaiset Susannet on oikeasti hemmetin jees. Mirja Pyykkö oli myös jees.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se kun käy paskalla ja ei tiedä mitä sieltä tulee ulos.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se kun erilaisissa mielipidekyselyissä (esimerkiksi puoluekanatuskyselyissä) tulokset ilmoitetaan promilleyksikön tarkkuudella, vaikka virhemarginaali on yleensä kahden prosenttiyksikön luokkaa. Enemmistö ihmisistä (myös ns. asiantuntijoista) ottaa nämä luvut kuitenkin tarkkoina. Jaksaa aina vain ärsyttää pienessä määrin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Star Wars. Kerran puhuttiin jotain poliittisia ja keskustelu sivusi tätä kasarin star warsia, siis Reaganin touhuja, jolloin joku teini alko vouhottaa, että "Star Wars on kyllä seitkytlukua." Vittu että ärsytti.

Linkki wie Wikipediaan.
 

mamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Airamin umpisolmu-joulukuusenkynttilät. Eihän ne voi mennä solmuun, kun ei ole irrallisia johdonpäitä?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulin latoneeni kärryyn yhden porkkana-, peruna- ja lanttulaatikon, mutta kassista löytyikin yksi lanttu- ja kaksi porkkanalaatikkoa. Yliannostus porkkanalaatikkoa siis tiedossa. Viitsisikö sitä perunaa enää edes käydä ostamassa, kun on kuitenkin noista vähiten suosikkini. Joo, kaupan valmistavara on ihan kakkaa, tiedän.
 
On kyllä ihmeellistä miten tunnetuilla ja kunnollisilla sivustoilla on noita mainoksia, että "ÄLYKKYYSTESTI! Montako tulitikkua löydät kuvasta a)3 b)4 c)6. 90 prosenttia ihmisistä ei tiedä oikeaa vastausta. Vastaa ja voit voittaa iphonen!" Monesti ne on vielä isoja, näkyviä mainoksia.
Ja samoin kunnollisilla sivuilla on mainoksia, että Ulla, 27, laihdutti 16 kiloa vain kahdessa viikossa ja siinä on kuvat olevinaan ennen ja jälkeen. Tai Aila, 33, menetti 12 kiloa tämä menetelmä 1400-luvulta peräisin.
Vaikka en ole tehnyt mitään hakuja liittyen laihduttamiseen tai kuntoiluun.

Sekin on vähän ärsyttävää kun tekee jonkun haun ja sitten joka sivusto näyttää minulle siihen liittyviä mainoksia.

Minua on alkanut ärsyttää turhanpäiväinen hokijargoni, jota pölistään jokaisessa kiekkoon liittyvässä lehdessä, sarjatasosta, sarjasta, maasta, pelaajasta, asiantuntijasta, kanavasta kansalaisuudesta, pelipaikasta (myös valmentajat) riippumatta. Ei vittu, tuntuu että kaikki on jo vihdoin sanottu tästäkin lajista tai sitten ei oikeasti uskalleta sanoa mitään.
Niinku just sanoin ni pitää päästä seuraavalle levelille ja sen eteen jätetään kaikki jäälle, ja siks ollaan tehty duunia päivästä yksi lähtien.
Stereotypical Hockey Interviews - "Obviously" - YouTube
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olen sanonut aiemminkin ja sanon taas, että urheilijoita ei pitäisi haastatella ollenkaan. Kuka niitä jaksaa kuunnella, lukea tai tehdä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toista viikkoa jatkuva nuhaisuus ja siihen liittyvät aktiviteetit. Niistäminen ja sen semmoinen.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Toista viikkoa jatkuva nuhaisuus ja siihen liittyvät aktiviteetit. Niistäminen ja sen semmoinen.

Jep. Mulla tuntuu aina olevan flunssa, ihan sama mikä vuodenaika. Kevät, kesä, syksy, talvi, aivan se ja sama. Aina. Sain kesällä antibiootit poskiontelontulehdukseen ja sen jälkeen oli ehkä kolme viikkoa flunssatonta eloa. Nyt on taas aivastuttanut ja nenä valunut lähes päivittäin tuon kuurin jälkeen, eli kohta kolme kuukautta putkeen. Ja pakkasten tullessa ei ole toivoakaan että flunssa hellittäisi, sitten päästäänkin nopeasti kevääseen ja kesään jolloin yksikään allergialääke ei minua auta siitepölyn aiheuttamiin ongelmiin. Vituttaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorten MM-kisat taisi alkaa tapaninpäivänä. Jossain leffassakin oli sama juttu kun telkkarissa mainostettiin. Miksi ne ei voi sanoa suoraan minä päivänä se tulee? No näköjään 26.12. kun äsken googletin. Mua kun ei mitkään mummojen adventtijutut kiinnosta niin aivot väkisinkin sivuuttaa tällaisten juttujen oppimisen, joten ens vuonna pitää varmaan taas googletella.

Ja mikä hitto se joku loppiainenkin on. Jos tiedätte niin älkää kertoko mulle. Mä en ole mikään jeesushihhuli.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joulupukki sitä, joulupukki tätä, joulupukki lähtee matkaan, voi vittu. Miks tällasta paskaa suolletaan aikuisten ohjelmissa, kuten Ylen uutisissa ja Urkkaruudussa? Lapsille kyllä varmaan joo, mutta aikuisten asiaohjelmissa haastatellaan jotain fantasiahahmoa? Tasapuolisuuden merkeissä haluaisin kuulla ainakin myös Bart Simpsonin, Darth Vaderin ja yhteiskuntakelpoisen suomalaisen heteromiehen mietteitä joulusta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Videosta kuvakaappauksena otetut uutiskuvat. Kovin tuttua nykyään Ylen nettiuutisissa. En ymmärrä miksi nykyteknologian aikana täytyy käyttää huonolaatuisia kuvia. Mieluummin kokonaan ilman kuin huonoa laatua, kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös