Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 925 517
  • 6 160

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sama kuin nimimerkillä Eino_Mies. Joskus niitä ei vaan meinaa millään saada auki. Ruokakaupoista tietenkin myös kaikki eukkoparit jotka kahden kärryn voimin tukkivat aina jonkin käytävän. Ylipäätään en tajua miten vaikeaa tuo kaupoissa asiointi voi joillekin ihmisille olla, mutta ei siitä sen enempää.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kun sorminäppäryyteni ei riitä muovipussin suun avaamiseen. Siinä joskus minuuttitolkulla nyppii niitä auki kuitenkaan onnistumatta.
Tuo ongelma on helposti ratkaistu. Nuolaiset etusormeasi sekä peukaloa. Sitten laitat kyseiset sormet muovilituskan suupuolen molemmin puolin, peukku toiselle- ja etusormi toiselle puolelle. Sitten hankaat, isolla liikkeellä sormia ikään kuin yhteen, niin jo vain pussi aukeaa, kuin itsestään.

Terveisin koo
 

d2uce

Jäsen
Hämeenlinnan Citymarketin heviosastolla on pussitelineiden vieressä ohjeistus, jossa kehotetaan nypläämään pussi auki siitä kahvan kohdalta sivusta. Siinähän pussin reunat ovat hieman eri tasossa, joten avaaminen sitä kautta on helpompaa, kuin pakkasen kuivattamin sormin suoraan pussinsuuhun syöksymällä.

Itse aina hätäilen ostoksia maksaessa.

"Pankki...." "Joo" "...vai Visa?" "Pankki"

Eikä ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun käteisellä maksaessa olen odottanut vaihtorahoja kynä kourassa. Niin julmetun harvoin tulee käteistä käytettyä, että refleksinä nappaa sen kynän kouraan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse aina hätäilen ostoksia maksaessa.

"Pankki...." "Joo" "...vai Visa?" "Pankki"

Eikä ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun käteisellä maksaessa olen odottanut vaihtorahoja kynä kourassa. Niin julmetun harvoin tulee käteistä käytettyä, että refleksinä nappaa sen kynän kouraan.

Itse hätäilen yleensä vielä enemmän ja sanon jo korttia ojentaessa, kummalta puolelta haluan maksaa. Turhaan kai, kun varmaan puolissa tapauksista myyjä ei rekisteröi tai kuule kommenttiani. Mutta ainakin kertalleen on käynyt niin, että kun tuppisuuna ojentaa kortin, myyjä on vetäissyt mitään kysymättä pankkipuolelta. Siitä olisi voinut herkempi kaveri nostaa metelin, mutta ei tuolla niin väliä, kun kyseessä oli niinkin kallis ostos kuin Kotipizzan lounaspizza. Kahdella täytteellä.
 

d2uce

Jäsen
Mutta ainakin kertalleen on käynyt niin, että kun tuppisuuna ojentaa kortin, myyjä on vetäissyt mitään kysymättä pankkipuolelta.

Tuota käy vielä melko usein, ainakin itse olen huomannut omalla kohdallani. Joskus tekisi mieli siinä vaiheessa sanoa, että luottopuolelta olin suunnitellut vinguttavani.

Onko tuohon jotain kauppakohtaista sääntöä vai onko kyseessä vain kassahenkilön ajattelemattomuus?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuota käy vielä melko usein, ainakin itse olen huomannut omalla kohdallani. Joskus tekisi mieli siinä vaiheessa sanoa, että luottopuolelta olin suunnitellut vinguttavani.

Onko tuohon jotain kauppakohtaista sääntöä vai onko kyseessä vain kassahenkilön ajattelemattomuus?

Sekä että. Luulen että osa kauppiasta on ohjeistanut myyjät vinguttamaan pankilla aina jos ei sanota. Luonnollisempaa se varmaan monille asiakkaillekin on. Toinen syy on sitten luottokorttikaupan kalleus kaupalle, eli kauppa maksaa noi 1-4% loppusummasta proviisiona luottokorttiyhtiölle. AmEx näistä korteista on kallein.. tässä myös syy miksi monet kaupat eivät kyseistä korttia ota vastaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sekä että. Luulen että osa kauppiasta on ohjeistanut myyjät vinguttamaan pankilla aina jos ei sanota. Luonnollisempaa se varmaan monille asiakkaillekin on.
Minä taas luulen, että ei tuollaiseen ohjeistukseen ole mitään perusteita. Kaikki käyttävät korttejaan juuri niin kuin itse haluavat. Jos jollain on kate hiukan heikossa, hänelle tulee pahimmassa tapauksessa tahaton tilinylitys pankkikorttiostoksesta, kun kassahenkilö vinguttaa kyselemättä väärältä puolelta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minä taas luulen, että ei tuollaiseen ohjeistukseen ole mitään perusteita. Kaikki käyttävät korttejaan juuri niin kuin itse haluavat. Jos jollain on kate hiukan heikossa, hänelle tulee pahimmassa tapauksessa tahaton tilinylitys pankkikorttiostoksesta, kun kassahenkilö vinguttaa kyselemättä väärältä puolelta.

No 20 vuotta alalla ja tiedän että niitä ohjeistuksia on monessakin firmassa.
Parin prosentin siivu korttiyhtiölle on melkoisen suuri summa rahaa pois kauppiaaan katteesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ne pahvipakkauksissa olevat repäisynauhat (esim. kastikepakkauksissa, sokeripakkauksissa, keksipakkauksissa jne.). Minkä vitun takia siihen pakettiin pitää rakentaa sellainen repäisysysteemi kun se ei kuitenkaan koskaan toimi? Vai onko joku joskus tavannut sellaista repäisynauhaa joka toimisi? Noin 99 kertaa 100:stahan käteen jää vain sellainen parin sentin mittainen suikale sitä nauhaa vaikka yrittäisit miten varovasti repäistä sen nauhan pois. Aina se repeää!

Pakkausteollisuudessa vaikuttaa muutenkin maailman vittumaisimmat ihmiset, koska kaikki pakkaukset ovat ihan järjestään kuin itsensä saatanan suunnittelemia. Toisena esimerkkinä nämä CD-/DVD-levyjen päällä olevat muovit joita ei yksinkertaisesti voi saada pois ilman teräasetta. Niissäkin on se repäisynauha mutta vitunko hyötyä siitä nauhasta on kun sen päätä ei pysty mitenkään edes löytämään, saati että saisi siitä kynsillään kiinni.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minä taas luulen, että ei tuollaiseen ohjeistukseen ole mitään perusteita. Kaikki käyttävät korttejaan juuri niin kuin itse haluavat. Jos jollain on kate hiukan heikossa, hänelle tulee pahimmassa tapauksessa tahaton tilinylitys pankkikorttiostoksesta, kun kassahenkilö vinguttaa kyselemättä väärältä puolelta.
Kyllähän se pääsääntöisesti on asiakkaan vastuulla kertoa millä puolella haluaa maksaa, muuten mennään sillä mikä on edullisin firmalle, ja tietysti asiakkaallekin joissain tapauksissa.

Kyllä mäkin yritän baarissa niitä kovasti kysellä että kummalle puolelle, mutta suurin osa jengistä ei sitä noteeraa ollenkaan, joten kiskon pankille jos ei mitään suusta tule. Luotolla maksavat pääsääntöisesti kyllä kertovat sen korttia antaessa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perkele tästä vähän aikaa sitten avauduin, mutta ei se auttanut, taas vituttaa: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2554310#post2554310

Eli ärsyttää se, että joku kirjoittaa samansisältöisen viestin kuin edellinen kirjoittaja. Eikä siis ole kyse mistään edithidas tapauksista. Haluan kaiken kunnian itselleni, enkä siksi siedä tällaista käytöstä, lopettakaa:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2621385#post2621385
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2611383#post2611383
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi elämä että mua sylettää, kun jengillä on tuossa "suosikkijoukkue" kohdassa kaikkea "hauskaa" paskaa. Ehhheeehh, mun suosikkijoukkue onkin Laura Ruoholan perse tai Jokainen On Kerran Elämässään Runkannut Itsensä Tainnoksiin, tooooosi hulvatonta hei!

Samoin se, kun jengi postaa kaksi peräkkäistä viestiä samaan ketjuun, mikä saatana siinä voi olla, ettei sitä "asiaa" saa muka yhytettyä yhteen viestiin hä?

Lisäksi mua syö se, kun itseopiskelleet liikkuvan kotipoliisin miehet vilkuttelevat autojensa valoja jos sattuu siirtämään kaaraansa pari korttelinväliä pelkät parkit päällä. Huhhei kun on törkeää liikenteen vaarantamista, jos aurinkoisena päivänä ajat muutaman kilsan pelkillä parkeilla pidentääksesi xenoneittesi käyttöikää, vai mitä?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Turhat ohittajat. Tulipa taas Turku-Vantaa-Turku reitillä todistettua suomalaisten ohitustaidot. Aluksi vanhuspari tunki 15 vuotta vanhalla Micralla ohi (mulla oli vauhtia n. 107 km/h motarilla) putket punaisena, sitten vaihdetaan kaistaa ihan nokan eteen ja käännetään samantein vasemmalle 25-tien rampille. Aargh!

Paluumatkalla joku keski-ikäinen metroseksuaali päätti näyttää vieressä istuvalle naiselleen että kyllä Audilla pääsee Volvon ohi. Nyt mulla on vauhtia ehkä jotain 110 km/h ja Audi just ja just pääsi ohi. Sen jälkeen kaistan vaihto eteeni ja nopeuden pudotus sataseen. Toinen aargh!

Mikä ihme siinä on, että on pakko mennä ohi vaikka keskinopeus on pienempi. Ärsyttää!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuollaiseltakin verenpaineen nousulta välttyy, kun ei avaa koko ketjua, jonka otsikko ei paljon arvailujen varaan jätä.

Ketjun otsikko ja avausviesti kertovat ihan hyvin, mitä ketjulta pitäisi odottaa. Eli lähinnä sellaista informaatiota, jota on joskus jossain tutkittu tai selvitetty, mutta millä kukaan ei koskaan tee mitään.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ketjun otsikko ja avausviesti kertovat ihan hyvin, mitä ketjulta pitäisi odottaa. Eli lähinnä sellaista informaatiota, jota on joskus jossain tutkittu tai selvitetty, mutta millä kukaan ei koskaan tee mitään.

No jo on vaatimustaso hilattu korkealle, kun turhakin tieto pitää olla tutkittua ja tieteellisesti todistettua. Nyt heräsi mielenkiinto tätä yliopistojen rahoituskeskustelua kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan yleisesti ottaen ihmisten ameebamainen käyttäytyminen julkisissa liikennevälineissä ottaa kupoliin kovasti, mutta juuri tällä hetkellä suurin ärsytys liittyy siihen, kun dösäpysäkillä patsastellaan porukalla, dösä lähestyy ja joku ojentaa käsivartensa pysähdyksen merkiksi. No, jostain syystä tämä yksi käsi ei riitä joillekin, vaan on ihan pakko laittaa se oma käsi vielä lisäksi siihen rinnalle. Jos omat silmät selkeästi todistavat, että joku muu on pysäyttämässä sen perkeleen linjuriauton, niin miksi vitussa pitää vielä ojentaa omakin käsi lisäksi?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmiset jotka ovat kassajonossa ison ostosmäärän kanssa ja takana on ihminen jolla selvästi näyttää olevan vain se yksi limupullo kädessä ja tätä ei voi millään päästää ohi...
Yleensä jengi katsoo vain vittumaisesti virnistäen, että "siinähän odotat" ja alkavat lappaa niitä ostoksiaan.

Itse päästän aina, jos sattuu olemaan pikkuisenkin enemmän ostoksia, niin sen takana tulevan siihen kassalle, kun se ei sitä aikaa vie puolta minuuttia enempää.

Tottakai se, joka siihen on ekana tullut saa olla siinä, mutta laittaa vain ärsyttämään...
 

pjotrborodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
tunturikiekko
Ihan yleisesti ottaen ihmisten ameebamainen käyttäytyminen julkisissa liikennevälineissä ottaa kupoliin kovasti, mutta juuri tällä hetkellä suurin ärsytys liittyy siihen, kun dösäpysäkillä patsastellaan porukalla, dösä lähestyy ja joku ojentaa käsivartensa pysähdyksen merkiksi. No, jostain syystä tämä yksi käsi ei riitä joillekin, vaan on ihan pakko laittaa se oma käsi vielä lisäksi siihen rinnalle. Jos omat silmät selkeästi todistavat, että joku muu on pysäyttämässä sen perkeleen linjuriauton, niin miksi vitussa pitää vielä ojentaa omakin käsi lisäksi?

Varmistan tällä että bussi pysähtyy. Aina näin kun toimin niin bussi pysähtyi. Eli kyseessä on niin sanottu: kaksoispysäytys!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ne pahvipakkauksissa olevat repäisynauhat (esim. kastikepakkauksissa, sokeripakkauksissa, keksipakkauksissa jne.). Minkä vitun takia siihen pakettiin pitää rakentaa sellainen repäisysysteemi kun se ei kuitenkaan koskaan toimi? Vai onko joku joskus tavannut sellaista repäisynauhaa joka toimisi? Noin 99 kertaa 100:stahan käteen jää vain sellainen parin sentin mittainen suikale sitä nauhaa vaikka yrittäisit miten varovasti repäistä sen nauhan pois. Aina se repeää!

Pakkausteollisuudessa vaikuttaa muutenkin maailman vittumaisimmat ihmiset, koska kaikki pakkaukset ovat ihan järjestään kuin itsensä saatanan suunnittelemia. Toisena esimerkkinä nämä CD-/DVD-levyjen päällä olevat muovit joita ei yksinkertaisesti voi saada pois ilman teräasetta. Niissäkin on se repäisynauha mutta vitunko hyötyä siitä nauhasta on kun sen päätä ei pysty mitenkään edes löytämään, saati että saisi siitä kynsillään kiinni.
Tätä varten koulutetaan insinöörejä.. Ainakin Markus Kajon mukaan insinööreillä opetetaan salassa miten suunnitellaan uuneja joista kuuma ilma iskee naamaan kun luukun avaa, keittiökaappeja joiden ovet auki ollessaan ovat juuri oikealla korkeudella iskeäkseen sinua silmäkulmaan jne..
 

TML

Jäsen
Jos herää aamulla kun on jo valoa ulkona, mutta kämpässä sälekaihtimet ovat kiinni. Todella rasittavaa mennä kääntämään sälekaihtimia saatikka olla pimessä kämpässä kun ulkona on valoisaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisena esimerkkinä nämä CD-/DVD-levyjen päällä olevat muovit joita ei yksinkertaisesti voi saada pois ilman teräasetta. Niissäkin on se repäisynauha mutta vitunko hyötyä siitä nauhasta on kun sen päätä ei pysty mitenkään edes löytämään, saati että saisi siitä kynsillään kiinni.

Itse olen ymmärtänyt, että nämä cd-levyjen muovit repäisynauhoineen (jos sellaisia edes on) ovat ikäänkuin tribuutti cd-kotelon täydellisen paskalle designille. Kuten aiheen wikipedia-artikkelissa (http://en.wikipedia.org/wiki/Jewel_case) todetaan, kotelon heikoudet ovat rikkoutuvat saranat, katkeilevat "keskiökynnet", sekä vaikeakäyttöiset ja kansikirjasen repivät pidikkeet. Siis kaikki vähänkään "liikkuvat osat" koko kotelossa! Kaiken kruunaa täysin käyttötavaraan sopimaton muovimateriaali. On se paska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös