Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 925 238
  • 6 160

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Haaste

Sanan "haaste" käyttäminen kaikissa muodoissaan silloin kun puhutaan hankaluudesta, vaikeudesta tai jotenkin muuten tiukasta tilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Uleåborgir kirjoitti:
Sanan "haaste" käyttäminen kaikissa muodoissaan silloin kun puhutaan hankaluudesta, vaikeudesta tai jotenkin muuten tiukasta tilanteesta.

Itseäni ärsyttää vastaavanlainen juttu. Eli minkä ihmeen takia nykyään käytetään kokeesta sanaa tentti.

Miksei tuo ole enää koe?

Sitten muuten itseäni ärsyttää se, että joka asiaa yritetään aina kehittää entistä interaktiivisemmaksi... Miksei kaikki voi olla niinkuin ennen?

Sitten nämä tositv-ohjelmat ja nämä kännykkärahastus äänestykset, tyyliin äänestä suosikkisi jatkoon idolsissa ja kansa äänestää hulluna ja Sonera ja Elisa nauraa kippurassa...

Niin ja sitten nämä helkutin shätit, yhtä rahastusta...
Ja kirjoitukset, huh, mitä skeidaa...
Mä oon Lissu, ja mä oon ykstoista, voisko joku alkaa oleen mun kaa?
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Canal+
Enough said.


Niin ja ulkomaan boardeilla ärsyttää ne ihmiset joidenka äidinkieli on englanti mutta silti kirjoittavat sellaista paskaa mistä ei saa mitään selvää...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin ja tietenkin ehdottomasti minua ärsyttää ohjelmat Älypeli ja Soittis.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vituttaa, kun ei ole autotallia ja näillä talvi-ilmoilla usein vanhassa kotterossani ovien lukot jäätyvät tuon tuosta ja bensakorkki on myös usein jämähtänyt jäähän. Tavallisista lukkosula-aineista ei ole mitään apua, kun kova pakkanen yllättää. Eikä riitä että tuulilasin joutuu raapimaan jäästä ulkopuolelta, vaan monasti se on sisäpuoleltakin aivan kuurassa.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Miksi sen fakin voileivän tarvitsee aina tippua lattialle/matolle selkäpuoli alaspäin? Tänään kahdesti saanut siivota ylimääräistä, widduh.

Mutta kuten taidettiin Uutisvuoto-ohjelmassa todeta viisain sanoin vapaasti lainaten: "Jumalan tekosia tuo voileivän tippuminen alaspäin, mutta se, että se tippuu aina voipuoli alaspäin, on saatanan työtä."

edit: Jälkeenpäin tarkasteltua viestiäni, huomasin itse vastanneeni kysymykseeni. Vaikka en Jumalaan oikeastaan uskokaan, saati saatanaan. Jep, kalsarikänniketjuun tästä mars.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Uusi Seelanti

Tama maa kun sattuu olemaan taynna kaikkia pienia asioita mitka ainkin minua arsyttaa niin saa****sti, etta piti lentolippua aikaistaa ja menna muualle. Esimerkkeina aloitankin jo liikenteesta. No vaarallapuollella se on, mutta ei haittaa autolla ajoa, kun taalla ei ole tasa-arvoisia risteyksia. Mutta meneppa jalan tienyli niin aina sita katsoo vaaraan suuntaan.

No jatketaan tata paatosta vesihanoista. No nama aaliot (kaikki englannin siirtomaat) ei tajua, etta yhdellakin hanalla parjaa. Mita jos haluatkin haaleaa vetta. No eihan se kay painsa! Joko poltat kates tai sitten peset ne jaakylmalla vedella.

Ja samaan syssyyn voin mainita ovista. Miksi pienten vessankoppien ovien pitaa avautua sisaanpain? No siksi etta sielta on niin vaikea paasta pois! Kerran jos toisenkin on taytynyt nousta ponton paalle, kun oven ja ponton valiin on jaanyt vajaa 10cm! Saa olla aika ohut pohje...

Juustohoyla taitaa olla tuntematon kasite. Siita vaan vetelet sentin siivuja veitsella. Sitten katsot ikkunasta ulos ja ihmettelet miksi nuo ihmiset on niin laskeja!!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Swift kirjoitti:
Miksi sen fakin voileivän tarvitsee aina tippua lattialle/matolle selkäpuoli alaspäin? Tänään kahdesti saanut siivota ylimääräistä, widduh.
Vinkki: Voitele leivästä se toinen puoli.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Swift kirjoitti:
Miksi sen fakin voileivän tarvitsee aina tippua lattialle/matolle selkäpuoli alaspäin? Tänään kahdesti saanut siivota ylimääräistä, widduh.

Mutta kuten taidettiin Uutisvuoto-ohjelmassa todeta viisain sanoin vapaasti lainaten: "Jumalan tekosia tuo voileivän tippuminen alaspäin, mutta se, että se tippuu aina voipuoli alaspäin, on saatanan työtä."
Tämän päivän Etelä-Suomen Sanomat:
Vastaus: Ei tuohon oikeastaan muuta keksi kuin että jos leivän päällä on niin paksu kerros voita, että se muutta leivän massakeskipistettä. Se voisi vaikuttaa siihen. Tai sitten, jos ei ole näin, niin se on ihan vaan sattumaa ja se tuntu aina siltä.
Kysymykseen vastasi fysiikan professori Jyrki Räisänen.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
iiron_troikka kirjoitti:
Yläkerran naapuri, joka asuu makuuhuoneeni yläpuolella. Joka aamu kaveri aloittaa päivänsä joko mandoliiniversiolla biisistä "somewhere over the rainbow" --

Ihana naapuri! Itse kuuntelen tuon version kans aina kun menen iltaisin nukkumaan, se kun on yksinkertaisesti maailman kaunein kappale.

Mä voisin muuttaa teille.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
RV16 kirjoitti:
Tämän päivän Etelä-Suomen Sanomat:
Vastaus: Ei tuohon oikeastaan muuta keksi kuin että jos leivän päällä on niin paksu kerros voita, että se muutta leivän massakeskipistettä. Se voisi vaikuttaa siihen. Tai sitten, jos ei ole näin, niin se on ihan vaan sattumaa ja se tuntu aina siltä.
Kysymykseen vastasi fysiikan professori Jyrki Räisänen.

Jaahas, pitääkin ohjeistaa Jyrkiä huomenna.

Mythbusters-sarjassa asiaa on testattu, itseasiassa mielestäni he testasivat asiaa väärin, mutta saivat silti tuloksen joka vastannee kysymykseen.
Jakso on "Is yawning contagious".

Eli testeissä he huomasivat, että kun leipää pidetään vaakatasossa tietyllä korkeudella (sellainen oletettava leivänpudotuskorkeus eli n. metri) ja sitä tönäistään tietyllä voimalla (oletettava voima, mitä voisi kuvitella leipään kohdistuvan kun sen tiputtaa) niin se tekee yhden kiepin ts. laskeutuu maahan yläpuoli alaspäin.

Eli putoaminen näyttää tältä
Koodi:
-
 \
   |
    /
     -   SPlät

Koska yleisesti ottaen ihmiset pitävät leipiä voideltu puoli ylöspäin niin yhden kiepin pyörähdyksellä se laskeutuu voipuoli maata vasten aika suurellakin korkeustoleranssilla.
Pyörähdys itsessään on riippumaton voista, vaan se johtuu ihan aerodynamiikasta ja pyörimismäärän säilymisestä.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämä alppinistien harrastama suksenpohjien esittely maaliin tultua. Eikö voisi suoraan vaikka tv-lähetyksen grafiikassa ilmoittaa minkä merkkisillä läpysköillä se rinne on tultu alas. Tai pistää tarra kypärään. Ja Palander pipoonsa.

Nöyryyttävää puuhaa ja luulisi, että nivusetkin on kovilla kun pitää turhanpäiten haaroja venytellä rankan suorituksen jälkeen.

Kiekkovalmentajien kaulusmainokset ovat nekin varsin naurettavia.
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Swift kirjoitti:
Mutta kuten taidettiin Uutisvuoto-ohjelmassa todeta viisain sanoin vapaasti lainaten: "Jumalan tekosia tuo voileivän tippuminen alaspäin, mutta se, että se tippuu aina voipuoli alaspäin, on saatanan työtä."

Itseasiassa Briteissä tätä juttua on jopa tutkittu.Oli joskus vuosia sitten kymppäuutisten kevennyksenä.Sielä tädit ja sedät voiteli paahtiksia ja nakkeli ilmaan ja katto mitenpäin tulee maahan.Sitte paperille ruksi oikeaan sarakkeeseen.Niitä heittelijöitä oli parikymmentä ja leipiä täten mennyt testiin tuhansia.Virhemarginaali siis "suhteellisen" pieni.Kyl se aikalailla 50/50 juttu oli kuitenki sillonki.Ei nyt ihan mutta 55/45 max.

Niin ja oma mielipiteeni itse aiheeseen liittyen.Mikään ei saa niin päätä punaseksi ku nämä ainaiset ja jatkuvat *kahvit näppikselle* ja *kolat näytölle* toteamukset.Aina!Voi taivas se o idiotismin huipentumaa niitä hokia.Aivan ku minua kiinnostas mistä rööristä sitä kahvia o tulossa.Ja toinen on nämä ihq,reps jne...
Minua huvita taas kohta enää yhtään mikään!
 

Särki

Jäsen
Suklaakalenterin tyhjä luukku. Avasin luukun numero 13 ja sieltäpä suklaanpala oli tipahtanut jonnekin kalenterin alaosaan. Tänä aamuna jäin ilman suklaata.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Kolme ärsyttävintä asiaa tällä hetkellä:

1.Joku pallinaama pitää auton pyyhkijöitä päällä, vaikka ei sada

2.Tupakoinnin lopettaminen lääkärin määräyksestä, koska keuhkot ei kestä

3.Tarja Halonen
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rixa88 kirjoitti:
~RAY:n pelikoneen Tuplapottia pelaavat mummot. Pelaavat euron panoksilla, mutta eivät osaa tuplata 40 sentin voittoja.

Niin ja ne ketkä pelaavat linjapottia (vai mikä sen oikea nimi nykyään on) siten, että käynnistetään kiekot, ja sitten kun ne pyörii NIIN PAINELLAAN KAIKKIA SAATANAN NAPPULOITA VUOROTELLEN JA SAMAAN AIKAAN ja sitten välillä katsotaan mikä vihanneskuvio on heti siinä kolmoslinjan yläpuolella, kun siitä voi päätellä mikä linja kuuluu seuraavaksi laittaa kiinni.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mutta mitä tapahtuu jos

Swift kirjoitti:
Miksi sen fakin voileivän tarvitsee aina tippua lattialle/matolle selkäpuoli alaspäin? Tänään kahdesti saanut siivota ylimääräistä, widduh.

Kokeilepa kiinnittää voileipä kissan selkään voipuoli ylöspäin ja heitä kissa katolta alas. Kissahan putoaa aina jaloilleen ja voileipä voipuoli alaspäin.
 

Pelintekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
MTV3 kanavasta muutama seikka joka ärsyttää.

1. Chatit, mobiilipelit ym sonta..

2. Aina kun on mainoskatko niin ne kestävät ainakin 5 minuuttia

3. Ohjelmat alkavat 99% varmasti vähintään viisi minuuttia myöhemmin, kuin niiden pitäisi alkaa.

4. Uutistenlukijat ja meteorologit, Poudan Pekkaa lukuun ottamatta, joka on ehdottomasti paras meteorologi mikä on mtv3:lla.

5. Tulosruuduissa ei juurikaan näytetä muita kun Jokereiden ja IFK:oiden pelejä.


"Maikkari" on pitkään ollut suosikkikanavani, mutta muut kanavat alkavat pikku hiljaa mennä ohi.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Lerva kirjoitti:
Itseasiassa Briteissä tätä juttua on jopa tutkittu.Oli joskus vuosia sitten kymppäuutisten kevennyksenä.Sielä tädit ja sedät voiteli paahtiksia ja nakkeli ilmaan ja katto mitenpäin tulee maahan.Sitte paperille ruksi oikeaan sarakkeeseen.Niitä heittelijöitä oli parikymmentä ja leipiä täten mennyt testiin tuhansia.Virhemarginaali siis "suhteellisen" pieni.Kyl se aikalailla 50/50 juttu oli kuitenki sillonki.Ei nyt ihan mutta 55/45 max.

Niin ikään Discovery Channelin loistavassa Mythbusters-ohjelmassa Adam ja Jamie tutkivat tätä ilmiötä. En nyt vain millään muista, että mihin tulokseen pääsivät.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ärsyttää joskus ihan suunnattomasti ison alkukirjaimen käyttö silloin, kun on kyse jonkun paikkakunnan tai maan asukkaasta / henkilöstä tai monikossa sen alueen ihmisistä. Minä asun Raumalla, mutta en ole Raumalainen. Maamme nimi on Suomi, mutta emme ole Suomalaisia. Ettäs tiedätte!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itseäni ärsyttää tämän ketjun otsikko, koska siinä on vakava kirjoitusvirhe. Oikeastaan siinä on useampiakin virheitä, koska oikea muoto on:

Gallup: Pienet asiat, jotka ärsyttävät.

Täältä tähän
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmiset jotka huuto.netissä jättää huutonsa lunastamatta ja antaa sitten sinulle [aiheetonta] negatiivista palautetta kiitokseksi antamastasi [aiheellisesta] negatiivisesta, vittuako minä sille voin että huusit mutta huomasit olevasi liian köyhä maksaaksesi huutosi.

Vanhanmallinen keittiön hanani jossa on omat nupit kuumalle ja kylmälle, veden lämpö vaan ei hetkeä kauempaa pysy samana mikä etenkin tiskatessa pistää vituttamaan kun niitä nuppeja tarvii käännellä n. 30 sekunnin välein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös