Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 928 993
  • 6 169

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tupakointi sellaisissa paikoissa missä on muitakin ihmisiä. Oli se sitten ulkona tai sisällä. Esimerkiksi jäähallilta poistuttaessa joidenkin on ihan pakko hönkiä sitä savua siinä ihmismassan keskellä. Ilmeisesti äly ei riitä ensin polttamaan sitä röökiä siinä sivussa tupakkapaikalla ja vasta sitten kävellä autolle.

Samaa tapahtuu esim baari- ja taksijonoissa, rappukäytävissä, suoraan ulko-ovien edessä ym
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Oikean käden etusormen murtuma ja siinä oleva kipsi. Hemmetin hankalaa tehdä kaikki vasurilla. Leivän voiteleminen, tietokoneen hiiren käyttö, perseen pyyhkiminen, lompakosta ei saa mitään ulos...

Positiivista on vähintään kolmen viikon sairasloma.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Se, että MTV3 ei näytä Top Gearia F1-viikonloppuisin, koska aika-ajojen koosteen uusinta on tärkeämpää ohjelmaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
usein tuleekin aluksi kröhittyä tekoyskää jonka jälkeen tokaistua kovempaan ääneen "hyi vittu mille täällä haisee".

Tuohon mä kuittaisin takaisin, että "se olet varmaankin sinä" tai "kokeile suihkua ja deodoranttia, se auttaa".

On muuten myöskin suhteellisen nautinnollista tokaista tuntemattomille miehille jotka kaivavat nuuskaa pois huulestaan, että "hyi helvetti, en ole kuuna päivänä nähnyt yhtä vastenmielistä miestä"

Mä vastaisin tuohon, että kiitos samoin. Tai sitten sanoisin jotain ikävämpää, ihan siksi, että ärsyttäisi suunnattomasti jos joku tuntematon katsoisi asiakseen kommentoida meikäläisen tekemisiä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Oikean käden etusormen murtuma ja siinä oleva kipsi. Hemmetin hankalaa tehdä kaikki vasurilla. Leivän voiteleminen, tietokoneen hiiren käyttö, perseen pyyhkiminen, lompakosta ei saa mitään ulos...

Positiivista on vähintään kolmen viikon sairasloma.

Hyvänä puolena on sitten "left handed stranger"
Eli istut vasemman kämmenen päällä kunnes käsi puutuu ja sitten vain tumputtamaan.
 

Wolves

Jäsen
Mä vastaisin tuohon, että kiitos samoin. Tai sitten sanoisin jotain ikävämpää, ihan siksi, että ärsyttäisi suunnattomasti jos joku tuntematon katsoisi asiakseen kommentoida meikäläisen tekemisiä.

Tähänhän on olemassa tarina, jossa eräs täysin tuntematon nainen päätti huomauttaa kaveriani tupakoinnista ja sen vaaroista

Nainen: Hyi teitä tupakoitsijoita, ettekö te tiedä että se tappaa?
Ystäväni: Mä esitän vastakysymyksen. Mikä tappaa huomattavasti useammin kuin tupakointi?
Nainen: ?????
Ystäväni: TOISTEN ASIOIHIN PUUTTUMINEN
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että MTV3 ei näytä Top Gearia F1-viikonloppuisin, koska aika-ajojen koosteen uusinta on tärkeämpää ohjelmaa.

Onneksi on lautanen ja Top Gearin näkee ilman viiden vuoden viivettä (tai kauan se nyt maikkarilla onkaan ;)

Esimerkiksi parasta settiä viime aikoina oli olympialaisjakso, missä TopGearin jengi järjesti oman olympialaisensa. Mutta ei spoilata enempää...
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Sateenvarjot ja niitä käyttävät ihmiset, varsinkin kun eivät osaa käyttää niitä oikein.

Julkisissa kulkuvälineissä selkäreppua selässään pitävät ihmiset.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sateenvarjot ja niitä käyttävät ihmiset, varsinkin kun eivät osaa käyttää niitä oikein.

Julkisissa kulkuvälineissä selkäreppua selässään pitävät ihmiset.

Kaksi kertaa olen tönäissyt vastaantulevan henkilön sateenvarjon helvettiin, kun se olisi osunut suoraan naamaan vaikka helvetisti väistinkin. Vittu sentään, pientä pelisilmää siihen touhuun vaikka sataakin.

Ahtaassa junassa joku vatipää kulkee reppu selässään kääntyilemässä. Varmasti osuu naamaan jos ei huomaa jonkun urpon pyörivät siinä reppu selässään. Helvetti kun pisti oikein vihaksi taas.
 

Mailataituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
MTV3:n katsomopalvelu.

Ajattelinpa katsoa Myytinmurtajat kyseisestä palvelusta, mutta vitut siitä mitään tullut. Miten voi olla niin, että se mittaa väärin sen maksimaalisen kuvanlaadun minun yhteydelleni? Voin sanoa, että oli ihan perhanan mukavaa, kun videota pystyi toistamaan noin kaksi minuuttia kunnes kuva pysähtyi. Ääni kuului, mutta kuva pysähtyi. Ihan kun olisi katsonut mummon vanhoja diakuvia Kreetan lomamatkalta. Eli kälätys kuuluu, mutta kuvat vaihtuvat verkkaisesti. En kuitenkaan luovuttanut näin helpolla. Vaihdoin vielä kuvanlaatua matalammaksi ja koitin uudestaan. Tällä kertaa pystyi toistamaan vähän kauemmin, kunnes päästiin kuitenkin samaan lopputulokseen. Siihen loppui minun huumorintajuni, täytyy varmaan katsoa kyseinen jakso sitten uusintana TV:sta.

Kyllähän tuo Katsomo on yleensä minulla toiminut. Mikähän siinä nyt mahtoi olla, kun noin pahasti tökki? No, ilta on pilalla yhtä kaikki.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tupakointi sellaisissa paikoissa missä on muitakin ihmisiä.

Samaa tapahtuu esim rappukäytävissä

Sanoppa muuta. Eilen olin siinä töistä tullessa lähdössä koiraa kusettamaan, kun samalla oven avauksella vastaan tuli postimies. Aluksi ihmettelin vain, että posti tulee lähempänä viittä. Jo kauempaa katsoin, että sotkeeko tuo fillarilla tikkari huulessa, mutta palava norttihan se oli siinä ohimennen tuijotettuna. Ukko painoi suoraan sisään ja lenkiltä palatessa rappu haisi kuin kaupungin vuokratalossa. Pari postinkantajaa puolitunnen ja toinen ajelee < 10´C pakkasilla t-paidassa ja toinen on mulkku salibandytuomari eli eipä nyt taaskaan kuva ammattikunnasta kovin parantunut. Pahoittelut fiksuille postinkantajille. Lisäksi tuossa keväällä tuli useampi kirja avattuna ja eipä tämä ainakaan kovin paljon luottamusta nostanut Postia tai sen kantajia kohtaan.

Lisäksi ärtyttää se, että on kevät. Ei muuten, mutta huomasi tuossa lähimarketissa kaupassa käydessä, että kivenkoloistaan ryömineet narkit ja pulit ensimmäisenä lämpimänä päivänä ovat varma kevään merkki.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lisäksi tuossa keväällä tuli useampi kirja avattuna ja eipä tämä ainakaan kovin paljon luottamusta nostanut Postia tai sen kantajia kohtaan.

Oletko varma ettei näissä tapauksissa ole käynyt vsanhanaikaisesti eli posti tullut väärään luukkuun ja asukas sitten epähuomiossa avannut sen ja sitten käynyt pudottamassa luukkuusi huomattuaan avanneensa väärälle henkilölle kuulunutta postia? Omalle kohdalle ei koskaan ole käynyt siten, että olisin avannut mutta lähellä on ollut. Työn puolesta taasen olen nähnyt kerran jos toisenkin postia, jotka on palautettu postille avattuina kun ovat menneet väärään postiluukkuun/-laatikkoon. Joskus selitys voi olla näin yksinkertainen kun kyse on avatusta postista jota luukusta putoaa tai laatikosta löytyy.

vlad.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Oletko varma ettei näissä tapauksissa ole käynyt vanhanaikaisesti eli posti tullut väärään luukkuun ja asukas sitten epähuomiossa avannut sen ja sitten käynyt pudottamassa luukkuusi huomattuaan avanneensa väärälle henkilölle kuulunutta postia?

Vaikea sanoa, mutta aika epätodennäköiseltä tuo tuntuisi, koska tuo toistui niin usein. Lisäksi oltiin asuttu samassa asunnossa jo yli vuosi eli ei oikein kuvittelisi postien menevän enää edelliseen osoitteeseen, jossa ne voitaisiin avata ja uudelleenpostittaa. Kuitenkin tuntemattomasta syystä tuossa aika tarkkaan vuosi sitten tuli postissa avattuja kirjeitä (Stockan kantisposteista palkkakuitteihin) pidemmän aikaa, kunnes ne muutaman reklamointisoiton jälkeen loppuivat kuin seinään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaikea sanoa, mutta aika epätodennäköiseltä tuo tuntuisi, koska tuo toistui niin usein. Lisäksi oltiin asuttu samassa asunnossa jo yli vuosi eli ei oikein kuvittelisi postien menevän enää edelliseen osoitteeseen, jossa ne voitaisiin avata ja uudelleenpostittaa. Kuitenkin tuntemattomasta syystä tuossa aika tarkkaan vuosi sitten tuli postissa avattuja kirjeitä (Stockan kantisposteista palkkakuitteihin) pidemmän aikaa, kunnes ne muutaman reklamointisoiton jälkeen loppuivat kuin seinään.

En kiellä etteikö voi olla mahdollista, että joku postilainen on koettanut onneaan ja etsi itselleen ylimääräisiä tuloja asiakkaiden postien availun muodossa. Jos tällainen toiminta on jatkuvaa niin tuolloin tosiaan kannattaa tehdä reklamaatio (a jos epäilee rikosta niin voihan sitä tiedustella myös poliisilta kuinka toimia. Mutta yleensä Itellalle/Postille tehty reklamaatio saa aikaan sen, että sisäinen tutkinta alkaa ja jos syyllinen saadaan kiinni se on syyte ja oikeuteen mennään ja tietty henkilö saa välittömästi potkut. Näitä sattuu aina silloin tällöinm mutta yleisempää on se, että postit harhautuvat väärään osoitteeseen ja sitä kautta tulevat avastuksi. Toinen mikä näinä aikoina vaikuttaa olennaisesti postinkulkuun on sisäinen rakennemuutos, on ollut käynnissä jo jonkin aikaa ja sen seurauksena esim. kantajia on saatettu heitellä piiriltä toiselle, postitoimipaikkoja yhdistellä ja kantopiirejä yhdistellä jolloin enää ei olekaan sitä tuttua ja turvallista kantajaa vaan vuoden aikana piirillä saattaa työskennellä useita kantajia, mikä automaattisesti tarkoittaa sitä, että työnlaatu kärsii. Mutta tähän isot pomot eivät tunnu kiinnittävän huomiota. Tärkeintä on se mitä jää viivan alle, henkilöstön tyytyväisyydestä välittämättä.

vlad.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän päiväisessä otteluseurantaketjussa alkoi jurppimaan erään nimimerkin toistuva viestien aloittaminen sanalla "Haa".

Esimerkki


Edit: Enpäs olekaan ainoa jolla tämä ärsyttää vaan pari sivua taaksepäin tässä ketjussa asia on jo nostettu esille:
Nimimerkki Il Tempo Giganten tyyli laittaa jokaisen viestinsä otsikoksi "Haa". Kysyisin vaan, miksi?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, että aletaan katsoa jotakin elokuvaa, mutta koko vitun ajan on kälkätettävä, jolloin keskittyminen elokuvaan häiriintyy myös niillä, jotka yrittävät seurata elokuvaa. Kälkättäjät eivät hoksaa pieniä ja hienovaraisia tyylikeinoja ja juonen vivahteita ja alkavat sitten kysellä myöhemmin mitä tuossakin nyt tapahtui, ja miksi tuo on noin. Esimerkiksi minulle pyhää Das Bootia seuratessa täytyy pitää turpa kiinni tiettyjen hetkien aikana, jotta kokonaisuus ei häiriytyisi. Joillakin ihmisillä vaan tuntuu olevan se taustahäly tärkeintä ja ne saatanan popcornit ja muu oheiskrääsä. Sitten elokuvan jälkeen päivitellään "kun mä en oikein ollu samal sivul" saatana.
 
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, että aletaan katsoa jotakin elokuvaa, mutta koko vitun ajan on kälkätettävä, jolloin keskittyminen elokuvaan häiriintyy myös niillä, jotka yrittävät seurata elokuvaa.
Aamen. Itse olen lopettanut suuremmalla porukalla leffojen katselut jo pitkä aika sitten. Ja sitten vielä lisäisin sen, jos porukassa on tupkaoitsijoita, niin parin tunnin leffassa pitää käydä vähintään kaksi kertaa röökillä. Ei jumalauta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, että aletaan katsoa jotakin elokuvaa, mutta koko vitun ajan on kälkätettävä, jolloin keskittyminen elokuvaan häiriintyy myös niillä, jotka yrittävät seurata elokuvaa.

Näinpä. Tuon takia on äärimmäisen typerää mennä jonkun "tuntemattoman" kanssa treffeille elokuviin, koska ei siinä oikein pääse kumppaniin tutustumaan, kun vain istutaan vierekkäin. Kyllä itse suosin mielummin kahviloita.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Haa

Aamen. Itse olen lopettanut suuremmalla porukalla leffojen katselut jo pitkä aika sitten. Ja sitten vielä lisäisin sen, jos porukassa on tupkaoitsijoita, niin parin tunnin leffassa pitää käydä vähintään kaksi kertaa röökillä. Ei jumalauta.

Niin, pinnaa kiristää tässä myös se, että tupakointitauon paikka katsotaan soittimen aikakoodista tasan tunnin kohdalla, eikä elokuvan dramaturgian mukaan sopivassa suvantopaikassa.

JYPin voiton takia on tänä iltana ärsyttänyt lähes kaikki. Esimerkiksi se, että ensin pitää innostuttaa koira haukkumaan. Sen jälkeen sille puhutaan kuin ihmiselle: "ei saa haukkua, tuhma koira, mitä sä haukut siinä". Sitten kun koira viedään pihalle, puhutaan sille jälleen: "ei saa vetää, mitä ihmisetkin ajattelevat". Ja koira ymmärtää.. Jees jees, on hiljaa, ei vedä.

Että silleen...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti se, että aletaan katsoa jotakin elokuvaa, mutta koko vitun ajan on kälkätettävä, jolloin keskittyminen elokuvaan häiriintyy myös niillä, jotka yrittävät seurata elokuvaa.

Tämä pätee kaikkiin muihinkin tv-ohjelmiin, ja itse asiassa myös musiikkiin. Ei siinä kovin paljon saa irti esimerkiksi viihdeohjelmasta tai mehukkaasta kitarasoolosta saati tärkeästä jääkiekko-ottelusta, jos joku kaakattaa tai kyselee joutavia.

Katselen kaiken tärkeän aina yksinäni, vaikka sitten keskellä yötä. On nämä kisastudiot/elokuva-illat ja muut jo niin moneen kertaan kokeiltu ja todettu, ettei tule hevon helvettiä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Itsekään en ole mikään ruudinkeksijä (tai siis olisin toki, jos sitä ei olisi ollut syntyessäni jo keksitty), mutta tyhmät ihmiset on helvetin ärsyttäviä. Ihan normaalielämässäkin, kun saa jollekin puupäälle jankata kauan samaa asiaa. Ja sitten julkisuudessa olevat Kurhiset ja Tukiaiset. Uusimpana ärsyttäjänä on tuo Viivi Pumpanen. Ei helvetti, kuinka tyhmä ja ylimielinen voikaan ihminen olla?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Monta kuukautta on saanut katsella teiden varsilla tätä McDonaldsin mainosta, ja joka kerta se ärsyttää että tuossa kolikossa on värit väärin päin. Oli se sitten mainostoimiston järjetön moka tai huomion herättämiseksi tehty tempaus, ärsyttää se joka tapauksessa.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Varsinkin tällä foorumilla ärsyttää itseäni suunnattomasti kun lukee mitä tahansa keskusteluketjua ja joku on alleviivannut sanan niin meikäläisen pitää siirtää kursori siihen päälle linkin toivossa.
Eikö olekkin ärsyttävää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös