Aika ankeeta on kyllä. Ei maistu ei.Tuo pimeys tuolla ulkona. Ja kello on vasta vähän yli 18.
Aika ankeeta on kyllä. Ei maistu ei.Tuo pimeys tuolla ulkona. Ja kello on vasta vähän yli 18.
Tämä on asia joka toistuu melkein joka kerta jollain tavalla, kun olemme isommalla kaveriporukalla lähdössä johonkin reissuun ja matkasuunnitelmia tehdään.
Kun kysyy mielipidettä asiaan X, niin hyvin usein saat vastaukseksi pelkän hiljaisuuden tai sitten jonkun epämääräisen vastauksen. Myönnän, että olen itsekin turhan kärsimätön, ja ymmärrän sen että ei ihmiset aina siltä hetkeltä pysty linjaamaan asioita. Olen vaan semmoinen, että minua ärsyttää kaikki "ehkä" "en tiedä" "katellaan" vastaukset. Tai etenkin se, että ei tule vastausta ollenkaan. Olen huomannut, että ei noissa isoissa whatsapp-ryhmissä kannata useinkaan asioita sopia, vaan kysyy ihmiseltä ihan suoraan itseltään, jos haluaa jonkun selkeän vastauksen asiaan.
Kaikkien suunnitelmien tekeminen olisi niin paljon iisimpää, kun vastaukset olisi vaan ihan yksinkertaisesti "kyllä" tai "ei. Ei luulisi ison vaivan olevan.
Kaikkiahan tämä ei koske, mutta joidenkin kanssa tämä kommunikointi on hankalampaa.
Näin se on hyvä tehdä.Sen verran olen oppinut että jos jotain tällaista järjestää niin kaveriporukalle on jätettävä vaihtoehdot "kyllä" tai "ei" siten että paikka ja aika (+hinta yms) on valmiiksi päätettynä sekä mahdollinen ilmoittautumisaika.
Myöhästelijät ja ihmettelijät ovat sitten ilman.
Mä opin jossain vaiheessa aiempaa nörttiuraani sen, että asiakkaalta ei kannata kysyä, milloin saan tehdä jonkun tietoliikenteeseen liittyvän pienen muutoksen. Vastaus oli aina tyyppiä "la-su klo 02.00 ei haittais". Sitten vaihdoin sen kyssärin, teenkö huomenna klo 12 vai 13 - "joo, 12 on hyvä, kun jengi on syömässä".Sen verran olen oppinut että jos jotain tällaista järjestää niin kaveriporukalle on jätettävä vaihtoehdot "kyllä" tai "ei" siten että paikka ja aika (+hinta yms) on valmiiksi päätettynä sekä mahdollinen ilmoittautumisaika.
Myöhästelijät ja ihmettelijät ovat sitten ilman.
Ei tarvitse edes liittyä tietotekniikkaan. Paras keino saada asiakkaalta nopeasti vastaus on ilmoittaa että teemme näin silloin ja silloin. Kysymällä sitä vastausta ei saa tai jos saakin niin hitaasti.Mä opin jossain vaiheessa aiempaa nörttiuraani sen, että asiakkaalta ei kannata kysyä, milloin saan tehdä jonkun tietoliikenteeseen liittyvän pienen muutoksen. Vastaus oli aina tyyppiä "la-su klo 02.00 ei haittais". Sitten vaihdoin sen kyssärin, teenkö huomenna klo 12 vai 13 - "joo, 12 on hyvä, kun jengi on syömässä".
Toi oli mun taktiikka niissä, mistä aiheutui lyhyt katkos. Ei niitä kehdannut kaikille asiakkaille laittaa ilmoitusasiana.Ei tarvitse edes liittyä tietotekniikkaan. Paras keino saada asiakkaalta nopeasti vastaus on ilmoittaa että teemme näin silloin ja silloin. Kysymällä sitä vastausta ei saa tai jos saakin niin hitaasti.
Ilmainen vinkki tähän, mikä pätee moneen muuhunkin asiaan mihin tarvitaan mielipiteitä. Sen sijaan, että kysyt porukalta mielipidettä, ilmoita sen sijaan, että tehdään näin, ja sen jälkeen kysyt, onko jollain jotain sitä vastaan. Tällöin jos kukaan ei vastaa mitään, olet saanut asiaan hyväksynnän.Tämä on asia joka toistuu melkein joka kerta jollain tavalla, kun olemme isommalla kaveriporukalla lähdössä johonkin reissuun ja matkasuunnitelmia tehdään.
Kun kysyy mielipidettä asiaan X, niin hyvin usein saat vastaukseksi pelkän hiljaisuuden tai sitten jonkun epämääräisen vastauksen. Myönnän, että olen itsekin turhan kärsimätön, ja ymmärrän sen että ei ihmiset aina siltä hetkeltä pysty linjaamaan asioita. Olen vaan semmoinen, että minua ärsyttää kaikki "ehkä" "en tiedä" "katellaan" vastaukset. Tai etenkin se, että ei tule vastausta ollenkaan. Olen huomannut, että ei noissa isoissa whatsapp-ryhmissä kannata useinkaan asioita sopia, vaan kysyy ihmiseltä ihan suoraan itseltään, jos haluaa jonkun selkeän vastauksen asiaan.
Kaikkien suunnitelmien tekeminen olisi niin paljon iisimpää, kun vastaukset olisi vaan ihan yksinkertaisesti "kyllä" tai "ei. Ei luulisi ison vaivan olevan.
Kaikkiahan tämä ei koske, mutta joidenkin kanssa tämä kommunikointi on hankalampaa.
Itselläni samaa ongelmaa Karhun kenkien kanssa. Vaikka vetää kuinka tiukalle, niin voivat yllättäen avautua kesken kävelyn. Ikinä ei ole ollut samanlaista ongelmaa. Paitsi tietysti joissakin kengissä nauhat ovat katkeilleet useamman kerran talven aikana. Kengännauhojen suhteen luulisi kehityksen saavuttaneen jo lopullisen huipun, mutta ilmeisesti niidenkin suhteen ollaan taantumassa.Siis muka ihan laadukkaat Haglöfsin ulkokengät ja vielä vedenpitävät. Sitten nauhat on tuollaiset narut, mitkä eivät pysy solmussa. Eikö ne nyt saatana osaa laittaa kunnollisia nauhoja noihin?!!1
Liityn joukkoon Salomonin kenkien kanssa. Nauhat eivät pysy ilman tuplasolmua kiinni kuin hetken. Nauhat ovat jotain ihmeellistä materiaalia johon normaali rusettisolmu on lähinnä huumoria sitoa. Varmaan jos nyt sitoisin nauhat normaalisti ja antaisin kenkien olla ihan vaan kaapissa, niin solmut olisivat illalla itsekseen auenneet.Itselläni samaa ongelmaa Karhun kenkien kanssa. Vaikka vetää kuinka tiukalle, niin voivat yllättäen avautua kesken kävelyn. Ikinä ei ole ollut samanlaista ongelmaa. Paitsi tietysti joissakin kengissä nauhat ovat katkeilleet useamman kerran talven aikana. Kengännauhojen suhteen luulisi kehityksen saavuttaneen jo lopullisen huipun, mutta ilmeisesti niidenkin suhteen ollaan taantumassa.
Tää on kyl niin first world problemseja :DÄrsyttää, kun Woltin kautta ei voi tilata kaupasta tuotteita, joita tiedän fyysisestä myymälästä löytyvän. Pitääpä kuitenkin mennä tänään kauppaan.
Soita palokunta paikalle... Jos sanoo Häkeen että naapurin palovaroitin piipittää niin tulevat piipaa-autolla katsomaan että palaako.Naapurin puolen minuutin välein piippaavaa palohälytin on melko ärsyttävä, ei ole naapuri kotona eikä patterikaan lopu.
Se on piipannut jo monta päivää, ei huuda sillä tavalla kuten hätätilassa huutaa, siinä tapauksessa olisi tullut toimittua noin. Tämä on, patteri loppusuoralla -piippausta.Soita palokunta paikalle... Jos sanoo Häkeen että naapurin palovaroitin piipittää niin tulevat piipaa-autolla katsomaan että palaako.
Tai no en tiedä onko se ihan noin nykyään (tai koskaan ollut) mutta tuollainen kuva on jäänyt kun on katsonut Pelastajat (yms)-ohjelmia telkkarista.
Jos on yksinään asuva naapuri niin voit pohtia loppuuko hälyttimestä patteri ennen kuin naapurin puolelta alkaa tulla omituista hajua. Olettaen siis, että naapuri ei ole reissussa.Se on piipannut jo monta päivää, ei huuda sillä tavalla kuten hätätilassa huutaa, siinä tapauksessa olisi tullut toimittua noin. Tämä on, patteri loppusuoralla -piippausta.
No mitä se tarkoittaa? Ja mitä se tarkoittaa noissa asiayhteyksissä, joissa sitä käytetään väärin?Ärsyttää, kun netissä ei tiedetä enää, mitä POV tarkoittaa. Vaikka instagramissa, joku kuvaa itseään ja sitten tekstinä on "POV... sitä tai tätä".
POV eli point of view pitäisi olla ensimmäisestä persoonasta kuvattu video, missä näytetään mitä sinun silmäsi näkevät missäkin tilanteessa. Nyt sitä käytetään videoissa, joita kuvataan kolmannesta persoonasta, eli siinä näkyy toisen henkilön näkökulmasta mitä sinä teet. Tällainen video ei ole sinun POV (point of view) vaan jonkun toisen henkilön point of view.No mitä se tarkoittaa? Ja mitä se tarkoittaa noissa asiayhteyksissä, joissa sitä käytetään väärin?