Mainos

Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 964 979
  • 6 382

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt alkaa taas ottaa päähän kulkijat jotka eivät käytä heijastimia ulkoillessaan (lähinnä koiraa lenkittäessään) pimeillä teillä. Tänäänkin koiran ulkoiluttajalla oli kyllä otsavalo (että näkee itse kulkea) mutta hän kulki joko väärällä puolella tietä tai oli kääntynyt katsomaan jotain taaksensa (eikä valoa näkynyt). Heijastimen hippuakaan ei näkynyt kulkijassa tai koirassa. Tietenkin täällä "maalla" hyvä olisi käyttää (kunnon) heijastinliiviä tai -valjaita (sekä itsellä että koiralla). Tiet on pimeitä, mutkaisia ja jopa paikoitellen kapeita.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tämä on asia joka toistuu melkein joka kerta jollain tavalla, kun olemme isommalla kaveriporukalla lähdössä johonkin reissuun ja matkasuunnitelmia tehdään.

Kun kysyy mielipidettä asiaan X, niin hyvin usein saat vastaukseksi pelkän hiljaisuuden tai sitten jonkun epämääräisen vastauksen. Myönnän, että olen itsekin turhan kärsimätön, ja ymmärrän sen että ei ihmiset aina siltä hetkeltä pysty linjaamaan asioita. Olen vaan semmoinen, että minua ärsyttää kaikki "ehkä" "en tiedä" "katellaan" vastaukset. Tai etenkin se, että ei tule vastausta ollenkaan. Olen huomannut, että ei noissa isoissa whatsapp-ryhmissä kannata useinkaan asioita sopia, vaan kysyy ihmiseltä ihan suoraan itseltään, jos haluaa jonkun selkeän vastauksen asiaan.

Kaikkien suunnitelmien tekeminen olisi niin paljon iisimpää, kun vastaukset olisi vaan ihan yksinkertaisesti "kyllä" tai "ei. Ei luulisi ison vaivan olevan.

Kaikkiahan tämä ei koske, mutta joidenkin kanssa tämä kommunikointi on hankalampaa.

Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on asia joka toistuu melkein joka kerta jollain tavalla, kun olemme isommalla kaveriporukalla lähdössä johonkin reissuun ja matkasuunnitelmia tehdään.

Kun kysyy mielipidettä asiaan X, niin hyvin usein saat vastaukseksi pelkän hiljaisuuden tai sitten jonkun epämääräisen vastauksen. Myönnän, että olen itsekin turhan kärsimätön, ja ymmärrän sen että ei ihmiset aina siltä hetkeltä pysty linjaamaan asioita. Olen vaan semmoinen, että minua ärsyttää kaikki "ehkä" "en tiedä" "katellaan" vastaukset. Tai etenkin se, että ei tule vastausta ollenkaan. Olen huomannut, että ei noissa isoissa whatsapp-ryhmissä kannata useinkaan asioita sopia, vaan kysyy ihmiseltä ihan suoraan itseltään, jos haluaa jonkun selkeän vastauksen asiaan.

Kaikkien suunnitelmien tekeminen olisi niin paljon iisimpää, kun vastaukset olisi vaan ihan yksinkertaisesti "kyllä" tai "ei. Ei luulisi ison vaivan olevan.

Kaikkiahan tämä ei koske, mutta joidenkin kanssa tämä kommunikointi on hankalampaa.

Sen verran olen oppinut että jos jotain tällaista järjestää niin kaveriporukalle on jätettävä vaihtoehdot "kyllä" tai "ei" siten että paikka ja aika (+hinta yms) on valmiiksi päätettynä sekä mahdollinen ilmoittautumisaika.
Myöhästelijät ja ihmettelijät ovat sitten ilman.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sen verran olen oppinut että jos jotain tällaista järjestää niin kaveriporukalle on jätettävä vaihtoehdot "kyllä" tai "ei" siten että paikka ja aika (+hinta yms) on valmiiksi päätettynä sekä mahdollinen ilmoittautumisaika.
Näin se on hyvä tehdä.

Monet kuitenkin ymmärtävät sen, että jos jättävät asian roikkumaan, niin sitten kuitenkin kertovat itse syyn, että miksi näin ja milloin mahdollisesti tietävät että onnistuuko vai ei. On jonkinlaista oma-aloitteisuutta.

Sitten on taas näitä, joilta joutuu oikein pihdeillä vääntämään, jos haluaa edes jonkinlaisen ymmärrettävän vastauksen asioihin. Suoraan kysymykseen ei välttämättä saa mitään vastausta. Ärsyttävää.

Ihan yksinkertaista kommunikointia, mutta kaikilta se ei vaan luonnistu. Mutta toisaalta ei tuosta määräänsä enempää kannata mieltään pahoittaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä opin jossain vaiheessa aiempaa nörttiuraani sen, että asiakkaalta ei kannata kysyä, milloin saan tehdä jonkun tietoliikenteeseen liittyvän pienen muutoksen. Vastaus oli aina tyyppiä "la-su klo 02.00 ei haittais". Sitten vaihdoin sen kyssärin, teenkö huomenna klo 12 vai 13 - "joo, 12 on hyvä, kun jengi on syömässä".

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mä opin jossain vaiheessa aiempaa nörttiuraani sen, että asiakkaalta ei kannata kysyä, milloin saan tehdä jonkun tietoliikenteeseen liittyvän pienen muutoksen. Vastaus oli aina tyyppiä "la-su klo 02.00 ei haittais". Sitten vaihdoin sen kyssärin, teenkö huomenna klo 12 vai 13 - "joo, 12 on hyvä, kun jengi on syömässä".
Ei tarvitse edes liittyä tietotekniikkaan. Paras keino saada asiakkaalta nopeasti vastaus on ilmoittaa että teemme näin silloin ja silloin. Kysymällä sitä vastausta ei saa tai jos saakin niin hitaasti.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tarvitse edes liittyä tietotekniikkaan. Paras keino saada asiakkaalta nopeasti vastaus on ilmoittaa että teemme näin silloin ja silloin. Kysymällä sitä vastausta ei saa tai jos saakin niin hitaasti.
Toi oli mun taktiikka niissä, mistä aiheutui lyhyt katkos. Ei niitä kehdannut kaikille asiakkaille laittaa ilmoitusasiana.

Ilmainen vinkki tähän, mikä pätee moneen muuhunkin asiaan mihin tarvitaan mielipiteitä. Sen sijaan, että kysyt porukalta mielipidettä, ilmoita sen sijaan, että tehdään näin, ja sen jälkeen kysyt, onko jollain jotain sitä vastaan. Tällöin jos kukaan ei vastaa mitään, olet saanut asiaan hyväksynnän.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kun katsoo Yleltä vaikkapa klo 18:00 uutiset, ja perään Uudenmaan paikallisuutiset. Tosi usein niissä paikallisuutisissa on samoja uutisia, kuin jo varsinaisessa uutislähetyksessä. Joo, ymmärrän kyllä että ne on myös paikallisia uutisia, mutta onko silti liian vaikeaa tuottaa jotain ei-valtakunnallisia-paikallisuuutisia? Tai joitain erejä nytten? Jo on aikoihin eletty tämän kanssa, sano.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis muka ihan laadukkaat Haglöfsin ulkokengät ja vielä vedenpitävät. Sitten nauhat on tuollaiset narut, mitkä eivät pysy solmussa. Eikö ne nyt saatana osaa laittaa kunnollisia nauhoja noihin?!!1

Alejandro

Jäsen
Siis muka ihan laadukkaat Haglöfsin ulkokengät ja vielä vedenpitävät. Sitten nauhat on tuollaiset narut, mitkä eivät pysy solmussa. Eikö ne nyt saatana osaa laittaa kunnollisia nauhoja noihin?!!1
Itselläni samaa ongelmaa Karhun kenkien kanssa. Vaikka vetää kuinka tiukalle, niin voivat yllättäen avautua kesken kävelyn. Ikinä ei ole ollut samanlaista ongelmaa. Paitsi tietysti joissakin kengissä nauhat ovat katkeilleet useamman kerran talven aikana. Kengännauhojen suhteen luulisi kehityksen saavuttaneen jo lopullisen huipun, mutta ilmeisesti niidenkin suhteen ollaan taantumassa.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itselläni samaa ongelmaa Karhun kenkien kanssa. Vaikka vetää kuinka tiukalle, niin voivat yllättäen avautua kesken kävelyn. Ikinä ei ole ollut samanlaista ongelmaa. Paitsi tietysti joissakin kengissä nauhat ovat katkeilleet useamman kerran talven aikana. Kengännauhojen suhteen luulisi kehityksen saavuttaneen jo lopullisen huipun, mutta ilmeisesti niidenkin suhteen ollaan taantumassa.
Liityn joukkoon Salomonin kenkien kanssa. Nauhat eivät pysy ilman tuplasolmua kiinni kuin hetken. Nauhat ovat jotain ihmeellistä materiaalia johon normaali rusettisolmu on lähinnä huumoria sitoa. Varmaan jos nyt sitoisin nauhat normaalisti ja antaisin kenkien olla ihan vaan kaapissa, niin solmut olisivat illalla itsekseen auenneet.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ärsyttää, kun Woltin kautta ei voi tilata kaupasta tuotteita, joita tiedän fyysisestä myymälästä löytyvän. Pitääpä kuitenkin mennä tänään kauppaan.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ärsyttää, kun Woltin kautta ei voi tilata kaupasta tuotteita, joita tiedän fyysisestä myymälästä löytyvän. Pitääpä kuitenkin mennä tänään kauppaan.
Tää on kyl niin first world problemseja :D

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Naapurin puolen minuutin välein piippaavaa palohälytin on melko ärsyttävä, ei ole naapuri kotona eikä patterikaan lopu. Pip pip pip pip… Nyt jännittää kumpi tapahtuu ensin, loppuuko patterista virta lopullisesti vai tuleeko naapuri kotiin, tuurilla on jollain kuukauden matkalla ja patterin viimeiset virrat kestää ja kestää. Pip pip pip pip…

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Naapurin puolen minuutin välein piippaavaa palohälytin on melko ärsyttävä, ei ole naapuri kotona eikä patterikaan lopu.
Soita palokunta paikalle... Jos sanoo Häkeen että naapurin palovaroitin piipittää niin tulevat piipaa-autolla katsomaan että palaako.
Tai no en tiedä onko se ihan noin nykyään (tai koskaan ollut) mutta tuollainen kuva on jäänyt kun on katsonut Pelastajat (yms)-ohjelmia telkkarista.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Soita palokunta paikalle... Jos sanoo Häkeen että naapurin palovaroitin piipittää niin tulevat piipaa-autolla katsomaan että palaako.
Tai no en tiedä onko se ihan noin nykyään (tai koskaan ollut) mutta tuollainen kuva on jäänyt kun on katsonut Pelastajat (yms)-ohjelmia telkkarista.
Se on piipannut jo monta päivää, ei huuda sillä tavalla kuten hätätilassa huutaa, siinä tapauksessa olisi tullut toimittua noin. Tämä on, patteri loppusuoralla -piippausta.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on piipannut jo monta päivää, ei huuda sillä tavalla kuten hätätilassa huutaa, siinä tapauksessa olisi tullut toimittua noin. Tämä on, patteri loppusuoralla -piippausta.
Jos on yksinään asuva naapuri niin voit pohtia loppuuko hälyttimestä patteri ennen kuin naapurin puolelta alkaa tulla omituista hajua. Olettaen siis, että naapuri ei ole reissussa.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ärsyttää, kun netissä ei tiedetä enää, mitä POV tarkoittaa. Vaikka instagramissa, joku kuvaa itseään ja sitten tekstinä on "POV... sitä tai tätä".
No mitä se tarkoittaa? Ja mitä se tarkoittaa noissa asiayhteyksissä, joissa sitä käytetään väärin?

No mitä se tarkoittaa? Ja mitä se tarkoittaa noissa asiayhteyksissä, joissa sitä käytetään väärin?
POV eli point of view pitäisi olla ensimmäisestä persoonasta kuvattu video, missä näytetään mitä sinun silmäsi näkevät missäkin tilanteessa. Nyt sitä käytetään videoissa, joita kuvataan kolmannesta persoonasta, eli siinä näkyy toisen henkilön näkökulmasta mitä sinä teet. Tällainen video ei ole sinun POV (point of view) vaan jonkun toisen henkilön point of view.

Esimerkkinä vaikka "POV juon kahvia", ja sitten videolla näkyy kun sinä juot kahvia, vaikka se ei ole sinun POV.

(Selitinköhän tarpeeksi epäselvästi)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy