Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 921 967
  • 6 153
K

Kiekkokatsoja

Muuten hyvä idea mutta... Sänky on sen verran huonossa kunnossa ja moneen kertaan ruuvattu kasaan ettei sellaista voi lahjoittaa eteenpäin. Lahjoitettu tavara kun ei saa olla huonokuntoista vaan lähes priimaa. Roju ei kelpaa kenellekään. Minä kun en halua uutta ostaa ennenkuin edellinen on ns. lähes loppuunkäytetty. Mies totesi että nyt on aika antaa periksi ja uusi sänky ostettava. Sanoi Iisoppi mitä tahansa niin nyt vaan on uuden sängyn aika tulla kotiin... Ja kun mieheni jotain päättää niin silloin kannattaa kuunnella.
Noo.. Kyllä nuo sänkyhommat hoituu, Hyvä siitä tuleepi. Vanhassa tai uudessa. Ja uudessa taas 10v hyvää unta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Oli jäänyt verho vähän raolleen ja heräsin sitten valon paistaessa n 15cm väliköstä suoraan päin naamaa klo 4:30. Ärsyttää kun eipä tässä tunnu nukahtavan millään enää (minkä toki varmisti kun tarttui puhelimeen). Ehkä olisi luova hetki ruveta vääntämään gradua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmiset, jotka tulevat monen pullokassin ja kymmenien, ellei jopa satojen pullojen kanssa pulloja palauttamaan. Missä helvetissä te säilytätte noita pulloja ja tölkkejä? Ei minulla ole ainakaan sellaista tilaa, missä voisin säilyttää satoja pulloja ja tölkkejä. Vituttaa, kun itsellä on maksimissaan kymmenen pulloa tai tölkkiä, ja sitten joutuu odottamaan 5-10 minuuttia, kun edellä on tuollainen megapalautus.

Takavuosien Saksassa tämä oli hyvin hoidettu. Ei mitään pantteja, vaan pullot ja tölkit takapihan roskikseen, asiallisesti kierrätettynä toki. Muun muassa näissä tilanteissa tulee aina ikävä Saksassa asumista.
Mulla on tapana antaa tuollaiselle ammattipalauttajalle se omakin pussi. Ota nyt nuokin, kun kerran meinasit seistä siinä koko päivän.

Saksassa hommat hoidettiin toki toisin. Kierrätys toimi, ihmisetkin poltettiin tilaa viemästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Korvasienien monet pienet mutkat joissa on maa-ainesta. Vaikea putsata. Ja se miten helposti nuo murtuu palasiksi kun vähän siivoaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Korvasienien monet pienet mutkat joissa on maa-ainesta. Vaikea putsata. Ja se miten helposti nuo murtuu palasiksi kun vähän siivoaa.

Sieniaikaan on vielä onneksi matkaa.
Joskus jotkut on tehneet sienikastiketta, mutta ole ihan ollut mun juttu. Ehkä ne ravintoloissa tuplaa rasvan ja lisäaineet, kun siellä menettelee.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sieniaikaan on vielä onneksi matkaa.
Juuri nyt on korvasienikausi kuumimmillaan. Hakkuuaukeat kannattaa ratsata että löytää tämän arvostetun sienen. Itse löysin puutaimien istutusreissulla muutaman esiintymän ja nyt olen niitä putsannut ja ryöpännyt. Muutaman rasian sain pakkaseen.
 
K

Kiekkokatsoja

Juuri nyt on korvasienikausi kuumimmillaan. Hakkuuaukeat kannattaa ratsata että löytää tämän arvostetun sienen. Itse löysin puutaimien istutusreissulla muutaman esiintymän ja nyt olen niitä putsannut ja ryöpännyt.
Okei. En ollut ihan "ajankohtainen".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hauki... Oli kyllä taistelu takana taas että sain kalapullat tehtyä. Kaupasta ostetussa fileessä oli valtavat selkäruodot joiden kanssa oli vähän hommaa että sai ne pois eikä paljon kalaa mennyt hukkaan. Ensin lihamyllystä tuli hyvin kalaa läpi mutta sitten se meni tukkoon. No siellähän oli nahka tien tukkeena. En ollut poistanut nahkoja omista kaloista. Siivosin myllyä ja kasasin takaisin. Ei mitään hyötyä tuntunut olevan. Kirosin koko kalan ja ilmoitin ettei mitään kalapullia koskaan tule. Siivosin uudelleen myllyä ja tajusi että yksi osa oli väärin laitettu. Kun korjasin sen ja poistin omista kaloista nahat niin johan alkoi pelittää ja saatiin kalapullia. Ei ollut ruiskorppujauhoja (sekin pieni asia ärsytti) vaan itse tehtyjä vaaleasta leivästä niin ei ollut niin hyviä kuin viimeksi. Enkä edelleenkään ole hauen ystävä... Muuten menee ihan OK.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hauki... Oli kyllä taistelu takana taas että sain kalapullat tehtyä. Kaupasta ostetussa fileessä oli valtavat selkäruodot joiden kanssa oli vähän hommaa että sai ne pois eikä paljon kalaa mennyt hukkaan. Ensin lihamyllystä tuli hyvin kalaa läpi mutta sitten se meni tukkoon. No siellähän oli nahka tien tukkeena. En ollut poistanut nahkoja omista kaloista. Siivosin myllyä ja kasasin takaisin. Ei mitään hyötyä tuntunut olevan. Kirosin koko kalan ja ilmoitin ettei mitään kalapullia koskaan tule. Siivosin uudelleen myllyä ja tajusi että yksi osa oli väärin laitettu. Kun korjasin sen ja poistin omista kaloista nahat niin johan alkoi pelittää ja saatiin kalapullia. Ei ollut ruiskorppujauhoja (sekin pieni asia ärsytti) vaan itse tehtyjä vaaleasta leivästä niin ei ollut niin hyviä kuin viimeksi. Enkä edelleenkään ole hauen ystävä... Muuten menee ihan OK.
En ole itsekään haukiruokien ystävä. Kerran/ kaksi vuodessa teen haukipihvejä. Nuokin mielestäni vaativat sitten hyvän kastikkeen, jotta maistuvat. Muutoin koukkuun tarttuvat limatuubit päästelen takaisin uimaan.

Kalastustani häiritsevät hauet tätenollen ärsyttävät.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tää panetus... Vaimo ei jaksa enää noita jatkuvia minutin settejä ja hanskatakkaan ei viiti kun ei oo yksin kotona...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Yllättävä kirjoitus, sillä muistelen että olisit eräässä toisessa ketjussa kehunut itseäsi.
Ehkä muistan väärin?
Varmaan sitten valehdellut tai jotain. Mussa ny ei paljoo kehuttavaa ole...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tää panetus...
Niin sama. On se aika kuukaudesta jolloin olisi otollista tulla raskaaksi (jos siis ei käyttäisi ehkäisyä) ja hormonini, kehoni, mieleni mikä lie, on nostanut halukkuuden ylös. En tiedä olenko jotenkin erikoinen kun koen näin mutta ei yleensä muut naiset ainakaan myönnä että ovulaatio nostaa halukkuutta. Ja varmaan e-pillerit vaikuttaa asiaan. Minusta siinä on järkeä... siis lisääntymisen kannalta että ovulaation aikana halukkuus olisi voimakkaampaa. No joo, en minä oikeasti nyt koko ajan halua panna vaikka haluttaakin... ei tässä iässä jaksa... Eikä mies siihen suostuisikaan. Hän kyllä melko hyvin tietääkin missä vaiheessa kiertoa olen ja millä mielialalla. Mukava on panemisen sijasta myös vaan ajatella, leikkiä mielikuvitusleikkejä, fantasioida. Viettää aikaa itsensä seurassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niin sama. On se aika kuukaudesta jolloin olisi otollista tulla raskaaksi (jos siis ei käyttäisi ehkäisyä) ja hormonini, kehoni, mieleni mikä lie, on nostanut halukkuuden ylös. En tiedä olenko jotenkin erikoinen kun koen näin mutta ei yleensä muut naiset ainakaan myönnä että ovulaatio nostaa halukkuutta. Ja varmaan e-pillerit vaikuttaa asiaan. Minusta siinä on järkeä... siis lisääntymisen kannalta että ovulaation aikana halukkuus olisi voimakkaampaa. No joo, en minä oikeasti nyt koko ajan halua panna vaikka haluttaakin... ei tässä iässä jaksa... Eikä mies siihen suostuisikaan. Hän kyllä melko hyvin tietääkin missä vaiheessa kiertoa olen ja millä mielialalla. Mukava on panemisen sijasta myös vaan ajatella, leikkiä mielikuvitusleikkejä, fantasioida. Viettää aikaa itsensä seurassa.
Tota... Onks sulla mitään kiireitä tänään...?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tota... Onks sulla mitään kiireitä tänään...?
Onhan tässä kaikenlaista ollut. Ei niinkään mitään niin kiirettä mutta monenmoista puuhailua. Ei tästä nyt kylille kuitenkaan oikein ois ehtinyt kun mieskin oli kotosalla. Pitää katsos muistaa olevansa naimisissa. Tai onhan tässä vähän kotia pidemmällä tullut käytyä kun just tultiin kaupasta. Tai taitaa siitä olla jo reilu puoli tuntia mutta mitäpä pienistä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Onhan tässä kaikenlaista ollut. Ei niinkään mitään niin kiirettä mutta monenmoista puuhailua. Ei tästä nyt kylille kuitenkaan oikein ois ehtinyt kun mieskin oli kotosalla. Pitää katsos muistaa olevansa naimisissa. Tai onhan tässä vähän kotia pidemmällä tullut käytyä kun just tultiin kaupasta. Tai taitaa siitä olla jo reilu puoli tuntia mutta mitäpä pienistä.
Kyllä Johnnykin muistaa
Silti, jotenkin Johnny luistaa
Iisoppia mukaansa suistaa

En suunnitellut tätä runoa, runo suunnitteli itse itsensä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Etätyöskentelyä kiusaa varsinkin näin lämpimillä keleillä viereisen tontin rakennustyömaa. Äijillä on joku iso päristin junttaamassa noita teräspaaluja tms. maahan. Ikkunaa olisi kiva pitää auki, mutta meteli on välillä hiukan ideaa vastaan. Nyt äijät ovat tauolla tai muuten vaan hiljaa päristimensä kanssa. Eikös tuohon sisäpihalle tullut samantien joku huoltofirman kaveri bensatrimmerinsä kanssa viherpeukaloimaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hitto noita pikkuisia kärpäsiä joita on liikkeellä ihan sankkoina joukkoina. Kun ulkona paikoillaan puuhaa niin johan ympärillä pyörii lauma pieniä kärpäsiä jotka tuntuu tunkevan nenään, suuhun ja korviin. Ihan saakelisti niitä näyttää olevan. Onneksi eivät ole "syövää sorttia" kun muuten olisi naama ihan paukamilla. En tiedä onko muualla tätä ongelmaa mutta meidän pihassa niitä on ihan ärsytykseen asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös