Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 921 998
  • 6 153

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meillä on broidin (perheineen) kanssa yhteinen mökki ja siitä tietenkin on kuluja, on sähköä, paskakaivon tyhjennystä, aurausta talvisin jne. Sitä silmällä pitäen pidämme tietenkin taulukkoa missä kumpikin laittaa mitä on maksanut ja miksi, tätä sitten tasataan muutaman kuukauden välein. Ihan toimiva systeemi, ei siinä mitään. Broidi vaan on ollut liikaa jenkkien kanssa tekemisissä, se kun lähes aina laittaa pisteen eurojen ja senttien väliin. Mun Exceliin tuo ei sovi, aina joutuu korjaamaan. Se kun olen aina mä kun sen tasauslakelman tekee.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on broidin (perheineen) kanssa yhteinen mökki ja siitä tietenkin on kuluja, on sähköä, paskakaivon tyhjennystä, aurausta talvisin jne. Sitä silmällä pitäen pidämme tietenkin taulukkoa missä kumpikin laittaa mitä on maksanut ja miksi, tätä sitten tasataan muutaman kuukauden välein. Ihan toimiva systeemi, ei siinä mitään. Broidi vaan on ollut liikaa jenkkien kanssa tekemisissä, se kun lähes aina laittaa pisteen eurojen ja senttien väliin. Mun Exceliin tuo ei sovi, aina joutuu korjaamaan. Se kun olen aina mä kun sen tasauslakelman tekee.

Niin, meneehän tuohon muuttamiseen se hurjat melkein kymmenen sekuntia "Find&Replace" -toiminnolla (Ctrl+F). Jotkut ovat jopa niin laiskoja että tekevät tuohonkin makron jolloin sen saa seuraavalla kertaa tehtyä alle sekunnissa.

Mutta siis juu ihan oikeassa ketjussa olet.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Niin, meneehän tuohon muuttamiseen se hurjat melkein kymmenen sekuntia "Find&Replace" -toiminnolla (Ctrl+F). Jotkut ovat jopa niin laiskoja että tekevät tuohonkin makron jolloin sen saa seuraavalla kertaa tehtyä alle sekunnissa.

Mutta siis juu ihan oikeassa ketjussa olet.
Juu, helppoahan tuo on (ko värme on pääasiallinen työkaluni). Pieniä, mutta ärsyttäviä nämä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu, helppoahan tuo on (ko värme on pääasiallinen työkaluni). Pieniä, mutta ärsyttäviä nämä.
No minä taas käytän englanninkielistä wordiä, exceliä yms. siis ihan töissäkin. Siis siksi koska jos jokin asia ei heti onnistu, vaikka muka aika paljon tiedänkin, niin helpommin saa ohjeet englanniksi, kuin suomeksi. Arvaappas millainen ruljanssi se on, kun muilla on sitten excelit suomeksi. Onneksi tuossa on sisäänrakennettuna tuo valinta että käytetäänkö desimaalien erotteluna . vai , ja se osaa ne sitten kääntää automaattisesti.
 

teppana

Jäsen
Meillä on taloyhtiössä kaksi hissiä. Aina kun appiukko tulee käymään se jotenkin onnistuu painamaan hissin nappia väärin. Eli on kaksi nappia, toinen menee ylös ja toinen alas. Oon sen kans pari kertaa käynyt läpi, miksi pitää painaa siihen suuntaan mihin on menossa. Mutta ei saatana, aina kerta toisensa jälkeen se painaa päinvastaista nappia. Erittäin pieni asia ja maksimissaan joskus joudutaan käydä rundi eri suunnassa. Mutta aivan tajuttoman ärsyttävää. Enkä kehtaa enää asiasta sanoa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No minä taas käytän englanninkielistä wordiä, exceliä yms. siis ihan töissäkin. Siis siksi koska jos jokin asia ei heti onnistu, vaikka muka aika paljon tiedänkin, niin helpommin saa ohjeet englanniksi, kuin suomeksi. Arvaappas millainen ruljanssi se on, kun muilla on sitten excelit suomeksi. Onneksi tuossa on sisäänrakennettuna tuo valinta että käytetäänkö desimaalien erotteluna . vai , ja se osaa ne sitten kääntää automaattisesti.
No niin muullakin duunissa on kolmannella kotimaisella. Kaippa tuo himakone pitäisi kääntää puhumaan samaa kieltä. Sitten tosin tulee mutsin kanssa ongelmia tod näk, sillä kun on suomeksi ja niidenkin raha-asioita hoidan. Ehkä pidän entisellään, pääsen vähemmällä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No niin muullakin duunissa on kolmannella kotimaisella. Kaippa tuo himakone pitäisi kääntää puhumaan samaa kieltä. Sitten tosin tulee mutsin kanssa ongelmia tod näk, sillä kun on suomeksi ja niidenkin raha-asioita hoidan. Ehkä pidän entisellään, pääsen vähemmällä.
Minä veikkaan että kannattaisi kääntää se veljen wordi englannin desimaaleihin, kun nyt noi pisteet rikkoisi sen kaavat, mitä se ei varmana siis käytä. Sillä on siis suomi kielenä ja sitten käyttää pisteitä. Vaihtamalla sillä sen pisteen sieltä asetuksista desimaalinilmaisijaksi myös sinun exceli alkaa toimimaan kuin vettä vaan. Ei ollut kyllä tarkoitus tässä alkaa miksikään opastajaksi, tuli vaan mieleen.

Löytyy muuten yleensä windows napin alta (siis excelissä), sieltä excelin asetukset ja sieltä lisäasetuksista desimaalin ja tuhansien erottajat kohdasta.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@BlackWolf noin se taitaa olla, tosin sillä on Omenaa himakoneena, niin mullakin. Kaavojahan broidin jälkeen joutuu muutenkin aina korjata, sitä en tiedä tekeekö lisäyksiä duuni- vai kotikoneella. Mut ei tää niin vakavaa ole.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaupassa käydessä ne idiootit ärsyttävät ketkä tukkii kärryineen koko käytävän, pitää jäädä ihmettelemään jotain tuotteita hyllystä ja samalla kärry on poikittain käytävällä. Tekis mieli aina heittää hiuksista mäkeen tommoset muita ajattelemattomat ihmiset.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Kaupassa käydessä ne idiootit ärsyttävät ketkä tukkii kärryineen koko käytävän, pitää jäädä ihmettelemään jotain tuotteita hyllystä ja samalla kärry on poikittain käytävällä. Tekis mieli aina heittää hiuksista mäkeen tommoset muita ajattelemattomat ihmiset.

Tervetuloa tavarataloon töihin. Se yksi 10% on semmoista porukkaa et voi prkl. Koko ihmiselämän kirjo menee kahdesti päivässä läpi eikä ole mikään kaunis näky se. Onneksi palkka on hyvä, eiku hetkinen...

Edit : typo
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Kaupassa käydessä ne idiootit ärsyttävät ketkä tukkii kärryineen koko käytävän, pitää jäädä ihmettelemään jotain tuotteita hyllystä ja samalla kärry on poikittain käytävällä. Tekis mieli aina heittää hiuksista mäkeen tommoset muita ajattelemattomat ihmiset.

Toinen, mihin kaupassa usein törmää on sellainen ihmistyyppi, joka jää hivelemään ostoksiaan siihen kassahihnan loppupäähän ikuisiksi ajoiksi pakatessaan niitä ostoksia. Ymmärrän kyllä, että jollain vanhuksella voi mennä vähän kauemmin pakkaamiseen, mutta tyypillisesti tämä kummallinen hivelijä on sellainen 30-40v nainen (joskus harvoin myös mies). Pahimmassa tapauksessa vanhus ja hivelijä sattuvat peräkkäin kassalle, jolloin sen seuraavan asiakkaan ostoksia ei saa työnnettyä mihinkään. Kamat kassiin ja vittuun siitä, ei ole vaikeaa!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toinen, mihin kaupassa usein törmää on sellainen ihmistyyppi, joka jää hivelemään ostoksiaan siihen kassahihnan loppupäähän ikuisiksi ajoiksi pakatessaan niitä ostoksia. Ymmärrän kyllä, että jollain vanhuksella voi mennä vähän kauemmin pakkaamiseen, mutta tyypillisesti tämä kummallinen hivelijä on sellainen 30-40v nainen (joskus harvoin myös mies). Pahimmassa tapauksessa vanhus ja hivelijä sattuvat peräkkäin kassalle, jolloin sen seuraavan asiakkaan ostoksia ei saa työnnettyä mihinkään. Kamat kassiin ja vittuun siitä, ei ole vaikeaa!
Kolmas ihmistyyppi ja helvetin ärsyttävä sellainen on joka paukkaa sinne puoleen väliin sitä hihnaa lappaamaan niitä tavaroitaan hihnalle. Siinä sitten odottelet itse hihnan päässä, missä on tyhjää vaikka ja kuinka, että millonkohan voi omansa laittaa tyhjälle hihnalle, kun sillä idiootilla on siellä puoli kärryllistä tavaraa vielä lappamatta. Pahimmassa tapauksessa alat itse lappamaan omiasi hihnalle siellä loppupäässä, ennen kuin huomaat tämän asian.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämän ketjun otsikko tällä hetkellä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onneksi on nykyään niitä itsepalvelukassoja
Kyllä, mutta kun jokaisella itsepalvelukassalla on 6 henkinen perhe neljän ruokakärryn kanssa tutustumassa sen itsepalvelukassan toimintaan, niin ainakin täällä alkaa otsasuoni pullistumaan siitäkin. Mennään vaan koska luullaan säästävän aikaa, todellisuudessa aikaa menee tuplaten enemmän ku niistä pikku Jani-Petterin leluista etitään viivakoodeja.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaupassa käydessä ne idiootit ärsyttävät ketkä tukkii kärryineen koko käytävän, pitää jäädä ihmettelemään jotain tuotteita hyllystä ja samalla kärry on poikittain käytävällä. Tekis mieli aina heittää hiuksista mäkeen tommoset muita ajattelemattomat ihmiset.

Tämä. Tänään justiinsa joku mamma veteli kärryineen kolmeen kertaan mun edessä Lidlin (lasketaanko tavarataloksi?) käytävän jumiin ja ei elettäkään kärryjen siirtämiseen vaikka näki, että siinä jumitellaan.

Voisihan siitä tietenkin sanoa, mutta ei kuulu meidän kulttuuriin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hirvikärpäset, ne tulee ihan iholle ja jurskasee. Siihen tulee ilkeä patti joka kutiaa ja ehkä vähän tulehtuu. Niitä tulee iholle jopa kasvimaalla kun metsä on lähellä. Ja tiedän että siellä (metsässä) on ollut hirviä, olen jopa nähnyt niitä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä. Tänään justiinsa joku mamma veteli kärryineen kolmeen kertaan mun edessä Lidlin (lasketaanko tavarataloksi?) käytävän jumiin ja ei elettäkään kärryjen siirtämiseen vaikka näki, että siinä jumitellaan.

Voisihan siitä tietenkin sanoa, mutta ei kuulu meidän kulttuuriin.
Minä ainakin olen täällä itärajalla ottanut sellaisen asenteen että jos se kärry on tiellä, niin siirrän sen sivuun. On siellä muutamaan kertaan tullut vähän kummastuneita ilmeitä, mutta ne tavarat on kyllä se kaupan, kuten siis kärrykin, kunnes siitä kassalta on menty ohitse, maksu suorittaen ja kärryhän jäänee silti kaupalle(tämä lisäys ihan vaan ettei kukaan tule vänkäämään näpistämisestä).
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ärsyttää suunnattomasti jos katotaan vaikka jotain konserttia telkkarista ja kanssaolija käy laulamaan vieressä jonkun kappaleen mukana. Menee koko biisi ohi. Tuli vaa mieleen ku akan kanssa toljotetaan Cheekin konserttia ja se alko jotakn kertosäettä tuossa hyräilemään, kyllä alko vituttamaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ärsyttää suunnattomasti jos katotaan vaikka jotain konserttia telkkarista ja kanssaolija käy laulamaan vieressä jonkun kappaleen mukana. Menee koko biisi ohi. Tuli vaa mieleen ku akan kanssa toljotetaan Cheekin konserttia ja se alko jotakn kertosäettä tuossa hyräilemään, kyllä alko vituttamaan.
Palstan ensimmäinen(?) Cheek fani spotattu. Ei muuta kuin sämpylää cheekkiin taas aamulla.
Kieltämättä tuo kuitenkin on ärsyttävää ihan paikasta riippumatta kun pitää alkaa laulamaan jonkun biisin tahtiin. Varsinkin autossa...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ärsyttää suunnattomasti jos katotaan vaikka jotain konserttia telkkarista ja kanssaolija käy laulamaan vieressä jonkun kappaleen mukana. Menee koko biisi ohi. Tuli vaa mieleen ku akan kanssa toljotetaan Cheekin konserttia ja se alko jotakn kertosäettä tuossa hyräilemään, kyllä alko vituttamaan.
Eikö sille akalle voi sanoa, että anna ammattilaisen esiintyä ja pidä sä nyt tällä kertaa mölyt mahassa? Tämän voi esittää fiksun asiallisesti. Huonosti käyttäytyvät naiset ruotuun, varsinkin jos vieläpä elää tällaisen kanssa. Ei tuollaisen asian vuoksi kande vttuuntua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikö sille akalle voi sanoa, että anna ammattilaisen esiintyä ja pidä sä nyt tällä kertaa mölyt mahassa? Tämän voi esittää fiksun asiallisesti. Huonosti käyttäytyvät naiset ruotuun, varsinkin jos vieläpä elää tällaisen kanssa. Ei tuollaisen asian vuoksi kande vttuuntua.
Toisaalta artistit voisi olla nykyään enemmän Juice Leskisen kaltaisia. Juicella oli tapana ohjeistaa että "Saatte laulaa mukana jos osaatte, joten parempi että pidätte turpanne kiinni". Ilmeisesti myös lausunto "Me osaamme laulaa sekä soittaa ja te ette, joten pitäkää turpa kiinni ja kuunnelkaa" oli Juicen livekeikkojen reploissa mukana.

Ihan hyviä ohjenuoria.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Toisaalta artistit voisi olla nykyään enemmän Juice Leskisen kaltaisia. Juicella oli tapana ohjeistaa että "Saatte laulaa mukana jos osaatte, joten parempi että pidätte turpanne kiinni". Ilmeisesti myös lausunto "Me osaamme laulaa sekä soittaa ja te ette, joten pitäkää turpa kiinni ja kuunnelkaa" oli Juicen livekeikkojen reploissa mukana.

Ihan hyviä ohjenuoria.
En välttämättä ole Juiken kanssa eri mieltä, mutta hänen suustaan tuo on vähän ironinen lausunto. Hänellä oli ansionsa sanoittajana ja tulkitsijana, mutta laulutaidostaan voidaan olla montaa mieltä. Luulen että keskimääräisestä yleisöstä löytyy useampikin samantasoinen lauluääni.

Tai no ok olen mä kyllä sittenkin eri mieltä myös siitä lausunnosta. Yleisöään varten se siellä on rallattamassa joten mitä se niitä alkaa opettamaan. Olis jäänyt himaan kirjoittamaan lisää krapulabiisejä jos ei ihmiskontaktia jaksa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En välttämättä ole Juiken kanssa eri mieltä, mutta hänen suustaan tuo on vähän ironinen lausunto. Hänellä oli ansionsa sanoittajana ja tulkitsijana, mutta laulutaidostaan voidaan olla montaa mieltä. Luulen että keskimääräisestä yleisöstä löytyy useampikin samantasoinen lauluääni.

Tai no ok olen mä kyllä sittenkin eri mieltä myös siitä lausunnosta. Yleisöään varten se siellä on rallattamassa joten mitä se niitä alkaa opettamaan. Olis jäänyt himaan kirjoittamaan lisää krapulabiisejä jos ei ihmiskontaktia jaksa.
Nokkelin varmaan tajuaa että Juice nyt ei ehkä ihan punakynällä alleviivaten tuota täysin tosissaan sanonut, vaikka toki aika itsetietoinen ja ilmeisesti myös vittumainen jätkä olikin. Joku huusi Juikelle että "Hevosilla on turpa" niin Juice vastasi vaan että hekin voivat pitää sen kiinni.

Juice oli sen verran suosittu että pystyi tuollaisen ihan vakavalla naamalla heittämään ja porukka nauroi ja taputti.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Anssi Kelan Ilves-kappaleessa lauletaan PRAISTISTA. Luulisi ammattimuusikon paremmin tietävän. Saatanan saatana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös