Pihvi, eikö tuo juuri tarkoita sitä?
Niin, miksi 20v. vanhat levyt maksavat 129mk? Eikö sekin kerro yliarvostuksesta? On mielestäni aika kummallista sanoa Iron Maidenia aliarvostetuksi bändiksi ja kysyä perään, että miksi 20v. vanhat levyt sitten maksavat 129mk? Ei siinä mitään, kyllä minäkin kuuntelin Iron maidenia joskus 7-10 vuotiaana. Olen kuitenkin kasvanut jo siitä ajasta ohi onneksi. Kaikki kitaraosuudet ovat samanlaista yksinkertaista tiluttelua (tyylin Aces High ja Trooper), varmaan kaikissa kappaleissa on samanlainen lennokas rumpukomppi ja ei ne sanat/melodiatkaan ole sitä kärkipäätä mitä sen hintaisille levyille kuuluisi. Lisäksi nuo kitarariffit ovat kyllä erittäin yksinkertaisia soittaa ja itse ainakin kykenen soittamaan kaikki ne Maidenin biisit johon saan nuotit/tabut. Jonkun verran niitä on tullut muutama vuosi sitten soiteltua, mutta ei tuo kyllä innosta enään yhtään. Mutta asia on niin, että hinnat ovat korkeat, koska levyjä ostetaan ja levyjä ostetaan koska musiikista pidetään ja siihenhän tämä ali/yliarvostuskysymys perustuu. Tulkitse se miten tulkitset. Sitäpaitsi jostakin syystä Iron maidenista tulee mieleen kuuntelijakunnakseen sellaisia pikkupoikia (juuri kuin minä ja kaikki kaverini pienenä) ja ammattikoululaiset, rasvatukkaiset, farkkutakkiset ihmiset joilla on farkkutakin selässä kaikenmaailman Iron maiden-merkkejä jne.. mutta kyllä kai heillä on normaaliakin kuuntelijoita. Omalle käsitykselleni en voi mitään.