Gallup: Puolisoiden suuntautuneisuus

  • 1 680
  • 28

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Illan Fever Pitch-elokuvan inspiroimana kysely mahdollisten elämänkumppanienne suhteesta lätkään, sekä heidän suhteesta omakohtaiseen lätkäintoiluunne.

Itse olen harvojen kokeilujen perusteella löytänyt itselleni puolison, joka on aivan yhtä hulluna jääkiekon ja vieläpä saman joukkueen perään kuin minäkin.

Pidän itseäni niin seinähulluna IFK-friikkinä, etten pidä edes yrittämisen arvoisena löytää neutraalia kumppania. Ainoastaan samanhenkinen ihminen pystyy ymmärtämään faniuden merkityksen elämässäni, tuskin homma toimisi muiden kanssa ilman kiistanalaisia rajoituksia.

Oma kumppanini on siis useampana vuonna kuulunut hyvin harvalukuiseen "Club 50:een", sekä matkustellut mukana hiukan vaativimmille fanimatkoille. Oulun matkoja voi pitää vielä kohtuu helppoina täysfriikeille, joten yhteisiä reissuja löytyy tosiluokan matkakohteisiinkin, kuten Ljungbyhyn sekä Färjestadiin ja Frankfurtiinkin.

Yhteinen periaatteellinen päätöksemme on, että jääkiekon ei pitäisi olla tärkeintä elämässä, mutta toistaiseksi se ei ole ollut miltään muulta pois. Ehkä perheenlisäys muuttaisi tilannetta mutta nykyisellään hommassa ei ole kummankaan osalta moitittavaa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mielenkiintoinen juttu. Olen joutunut elämäni aikana pohtimaan ko. asiaa jo monta kertaa ennenkin, vaan en tavannut muita kohtalotovereita.
1. vaimoni ei ymmärtänyt yhtään, että pelit on aina sunnuntaina. Kun mulla oli peli, oli hirveä urputus siitä, ettei sunnuntaisin voi tehdä mitään muuta.
2. avovaimoni urputti aina kun varsinaisen peliurani jälkeen aloitin golfin peluun ja lauantait ja/tai sunnuntait meni siinä.
Mutta nyt aikuisiän kynnyksellä löysin 3. vaimoni, joka on yhtä kiinnostunut golfista ja varsinkin IFK:n menestyksestä kuin itse, ja pitää huolen että kaikkiin kotimatseihin mennään, jos mahdollista + joitakin vieraspelejä mm. Hml ja Tre.
Illan elokuvaa katsoessamme kerroin myös perusjuttuja futistaustastani ja Leeds-faniudestani yms. Mielenkiintoista myöskin mamman mielestä. Siis elokuva.
Tai jotain.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti fiftyeight
Mutta nyt aikuisiän kynnyksellä löysin 3. vaimoni, joka on yhtä kiinnostunut golfista ja varsinkin IFK:n menestyksestä kuin itse

:eek: Heh, kolme vaimoa kierroksessa ennenkuin löysit tarpeeks innokaan IFK-fanin? Ei mikään turhanpäiväinen juttu siis. :p
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Eipä ei ollut hukka kierros. Nyk. vaimo on vielä Sonkajärveltä, kuten Pikkarainenkin.
 

JanJ

Jäsen
Mun puolisoani ei voisi vähempää kiinnostaa jääkiekko.
Mutta sen verran on pelisääntöjä sovittu, että jos on siivouspäivä tai muuta ohjelmassa, hoidetaan ne aina niin että ehdin katsomaan Hockey Nightin.

Ja lätkämatsiin voin mennä koska vaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
"Säännöt" on "sääntöjä". Tässä maailmassa vaan jotkut on tasa-arvoisempia kuin toiset.
Nimim. Kokemusta omaava
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Niin. Kyllä minäkin itseni sen verran fanaattiseksi Ilvekseksi lasken, että tuskin elämä onnistuisi ainakaan tapparan kannattajan kanssa.
Ilvestä ollaan molemmat ja ikämme...

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse aikoinani yritin saada rakasta vaimoani mukaani peleihin. Se oli silloin kun olimme nuoria ja nättejä. Muutaman kerran sainkin hänet houkuteltua jäähalliin, mutta jääkiekkofania hänestä ei tullut.

Kun sitten aloimme lisääntyä, hänellä oli siinä hyvä syy jäädä peli-iltoina kotiin.

Edes telkkarista vaimoni ei jääkiekkoa katso, ellei ole kyseessä MM-finaali, jossa pelaa Suomi. Mutta minun peleissä käymiseni hän hyväksyy mukisematta, mistä kiitos hänelle.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käymme yhdessä ain...

Joskus aikoinaan Kiekkopesässä tästä olikin vähän puhetta, kun mietiskelin, mitenköhän nämä jutut toimivat esim. Tampereella. Kivittääkö appiukkoehdokas vääräuskoiset jo heti alkuunsa pois portiltaan tai aiheuttaako ikuinen jääkiekkovääntö kenties ajan oloon kovinkin monta eroa?

Miehelläni on vähintään yhtä suuri patasydän kuin minullakin. Matseissa käydään yhdessä, ja yhdessä koetaan surun ja ilon hetket tässäkin asiassa. Uskomattoman hienoa, kun joku ymmärtää, kun olen innoissani uudesta pelaajasta, alkavasta kaudesta, voitosta yms. ja joku ymmärtää, kun olen täysin maassa, eikä tule viisastelemaan typerästi "se on vaan peliä" tai ruikuttamaan, miksi sinne hallille aina täytyy mennä.

Noinpäin homma näyttää silti toimivan, että mies on armoton kiekkofani, mutta vaimoa jääkiekko ei kiinnosta tippaakaan. Mitenköhän toisinpäin? Entä millaisia (omia tai muiden)kokemuksia teillä on suhteista, joissa molemmat ovat viimeisen päälle fanaattisia kiekkoihmisiä, mutta kannattavat eri seuraa? (Nyt en siis tarkoita mitään laimeaa kannattamista tyyliin, Ilves vai Tappara? - En tiedä, no ehkä....)
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minun armaani on kotoisin pesäpalloseudulta Länsi-Suomesta, mutta monen vuoden käännytystyön jälkeen vaimo ei enää lätkämtsissa huuda "takalaitonta" tai "kunnaria". Tosin hän on edelleenkin sitä mieltä että pesäpalloilijoilla on seksikkäämmät pohkeet kuin jääkiekkoilijoilla. Niin no, no niin...
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Suuntautuneisuudesta!

Vaimoni pitää jääkiekosta ja lähtee mielellään matseihin. Ainoa ongelma on että minä olen fanaattinen HIFK-fani, kun taas vaimoni on hiukan vinoviettinen eli cool narri-fani.

Meillä on ollut kotona jo monta vuotta sellainen sääntö, että silloin kun HIFK häviää matsinsa, niin vaimon on turha tulla sinä iltana vonkaamaan.

Tänä talvena näyttää koittaneen vaimolleni tosi ankeat ajat. Vaimo istuu apeana olosuhteessa ja taustalla soi Walesin Tiikerin biisi Help yourself!

Toivottavasti vaimollani tänään lykästää eli HIFK pesee tuon Blyysin, kun on toi saunapäiväkin!;)
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Kiitos Bogomoloff!!!

Nyt saan nukkua rauhassa, kun DDR-halli alkaa romahtaa. Jos HIFK olisi voittanut olisin joutunut saunan jälkeen "töihin". KIITOS BOGO!!!!
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, naureskelee lahinna fanaattisuudelleni. Pitaa sunnuntaita tylsana paivana Hockey Nightin vuoksi seka valittaa torstaisin ja lauantaisin, joskus myos tiistaisin ja sunnuntaisin, kuinka rahaa menee turhuuteen. Katsoo kylla MM-kisojen finaalin itsekin, jos Suomi on osapuolena, mutta siinapa se. Kaksi kertaa olen saanut houkuteltua hallille, mutta se vahakin innostus taisi lopahtaa, kun JYP havisi kyseisilla kerroilla. Oppinut kuitenkin sietamaan harrastustani, eika hypi silmille.
 

YSI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joskus Aamulehden kiikaria lukiessani päätin, ettei koskaan Ilveksen kannattaja poikaystävää meikäläiselle. Eikä sen jälkeen ole ollutkaan (tosin paras kaveri on "vääräuskoinen").

Juttu meni jotenkin näin:
Turkilainen mies tuli jalkkispelistä kotiin ja oma joukkue oli hävinnyt, miehen vaimo sattui olemaan vastapuolen (siis voittaneen joukkueen) kannattaja. Oliko sitten tullut vaimolta nälvimistä, mutta ukko oli piessyt vaimonsa ja sen jälkeen hypännyt itse parvekkeelta alas. Vaimo pääsi sairaalasta aiemmin kotiin :D

Myönnetään että olen seurustellut Ilveksen kannattajien kanssa. Ja Patarouva ei isä kivittänyt niitä ovelta pois, ei edes siskoni nykyistä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Puolisoni käy silloin tällöin kanssani matseissa, kannattaa tietenkin oikeata jengiä, mutta ei pidä liiasta fanaattisuudesta.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaimostani on tullut ajan myötä melkein yhtä fanaattinen lätkäfani kuin itsestänikin. Kaikki Lukon kotipelit ja joitakin vieraspelejä käydään kattomassa.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Vaimoke ei ymmärrä mitään urheilua. Aina kun Tulosruutu, Urheiluruutu tai muuta vähänkin urheiluun vivantavaa tulee töllöstä, niin kanava vaihtuu samantein.

Onneksi ei ole vielä kausaria repinyt:D
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei ole puolisko innoissaan jääkiekosta, mutta suhtautuu melko ymmärtäväisesti "harrastukseeni". Joskus katselee televisiosta kiekkoa kanssani, mutta ei osoita minkäänlaisia tunteenpurkauksia puoleen tai toiseen.
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
minun puolisoni

Minun siippani seuraa kyllä kiekkoa mutta kannattaa eri joukkuetta. No mutta kyllä komeita perheriitoja tulee kun minä haluan seurata keskittyneesti hokia tv:stä enkä jaksa kiinostua mistään yhteisistä ruuanlaitto hetkistä. Lisäksi rakkaala avovaimolla on tapana alkaa höpöttää koiralla iltalenkistä urheiluruudun aikaan. Seuraa siinä sitten urheilua kun koira vikiseen malttamattomana kuselle pääsyä:mad:
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ymmärtäväinen, mutta kiekosta mitään ymmärtämätön puoliso majailee minunkin kanssani samassa osoitteessa.

Itsekin tosin koetan olla häiritsemättä harrastuksillani perheidylliä, joten sunnuntain kiekkopuhteet tulee seurattua matkatelkkarista langattomien kuulokkeiden kautta. Pelikaanien vierasmatsit kuuntelen sään salliessa koiran kanssa ulkoillen korvalappustereoista.

Anoppi sen sijaan on fanaattinen kiekkokannattaja ja onneksi sympatiat ovat kanssani saman suuntaiset...
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Puolisoa ei kiinnosta vähääkään. Inhoaa ja halveksuu jääkiekkoa - kiittelee minua tosin siitä, etten ole fanaattinen enkä huuda tv:n ääressä... Olen yrittänyt houkutella lähtemään Diskoksen peleihin, silloin kun niihin on päässyt ilmaiseksi, mutta 2½ hukkaaminen tuollaiseen tarkoitukseen on kuulemma liikaa.

Kotona rakkaani saattaa neulomisen ohessa vilkaista Hockey Nightia ja ihmetellä, miten Jutilan annetaan selostaa humalassa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Minunpa vaimoni huomasi eilen 3 tunnin seurannan jälkeen,että tenniksessä on samat säännöt kuin lentopallossa eli että omasta syötöstä ei saa pisteitä!

Lisäksi molemmat lapset ovat syntyneet juuri urheiluruudun aikaan!
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Jos haluan kiusoitella Ms. Montea, kerron pakottavani hänet katsomaan Hokkiyötä tai MM-kisoja ja "opettavani hänet pitämään kiakosta". Inhoaa myös M. Saukkosta intohimoisesti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mun oma ei ole mikään kiekkotyttö, muttei inhoakaan onnekseni. Tulokset saan kuunnella/katsella/lukea melko vapaasti ja saattaapa hän joskus seurata matsia kanssani. MM-finaali oli kuitenkin liian jännittävä. Halliin hän tuskin lähtisi, mutta pääkalonpaikalle pääsen itsekin niin harvoin, ettei siitä erikoisesti mielenharmia koidu. Jääkiekkolehti sen sijaan kuluu aikaisemmin käpyseni käsissä kuin omissani ja siitä seuraa hirvittävä trivia tyyliin Hnilickan vaimon nimi, seuraavien 18v MM-kisojen pitopaikka, Esa Peltosen syntymäaika... "Häh, et sä muka tiedä";) Kuinka moni nainen voi tietää montako senttiä juurta joku ihmeen krysanteemi pukkaa ruukkuun? Häh!? Tai paljonko maksaa Anttilan halvin verhokangas juuri nyt?

No ei mulla mitään patoutumia ole...

SummaSummarum: Ihan tyytyväinen olen vapauteeni ja käpyseni liikunnalliseen aktiivisuuteen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös