Gösta Sundqvist kuollut

  • 52 971
  • 196
Tila
Viestiketju on suljettu.

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei helvetti. Paljon olen Leevejä kuunnellut, ja tykkään kovin paljon. Liian nuorena lähti tämä herra, varmastikin hänellä olisi vielä ollut jotain annettavaa musiikille.. Lepää rauhassa.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
46

Voi vittu,
otan osaa koko pumpustani.

Loisto biisintekijä.
Vailla vertaa.

Loisto valkku.
Vailla vertaa.

Paska juttu.
Niinkuin elämäkin.

Lepää rauhassa, KURKO.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
R.I.P.

Kuten Moto ja cosmic_rodeo totesivatkin jo, sydän tuntui hypänneen muutaman lyönnin yli, kun tuon äsken tekstiteeveestä luin.

Suuri menetys suomalaiselle musiikkimaailmalle. Kiitokset näistä kappaleista, jotka ehdit tehdä.

Kun Ellu jäi sen taksin alle, joka kääntyessään vasemmalle ei suuntamerkkiä näyttänytkään, vaikka väitti niin. Ne oli vaatimattomat hautajaiset, itse samalanlaiset tahtoisin... mä en tiedä, mitä teen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä olisi voinut kaksi enempää toisistaan poikkeavaa ihmistä poistua samana päivänä kuin Idi Amin ja Gösta Sundqvist olivat. Ensimmäisen poismenoa en sure, jälkimmäisen kyllä.

Olo on outo.

Lepää rauhassa vääpeli Sundqvist. Levysi soivat ikuisesti.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Roku
Lepää rauhassa vääpeli Sundqvist. Levysi soivat ikuisesti.
Juuri näin. Göstan lyriikat ovat kaikille tuttuja. Todella sääli, ettei tuota "kansallis"- matskua ehtinyt kertyä enempää. Ikävältä tuntuu.

jos etsit kadonnutta aikaa, jotain josta jouduit luopumaan...
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Johnny99
Juuri näin. Göstan lyriikat ovat kaikille tuttuja. Todella sääli, ettei tuota "kansallis"- matskua ehtinyt kertyä enempää. Ikävältä tuntuu.

jos etsit kadonnutta aikaa, jotain josta jouduit luopumaan...

Aika paljon löytyy ja soi. Keskiviikko....Rakkauden planeetta soi nyt. Ihminen kuoli, mutta toivoisin tribuuttia. En sen tähden, että Gösta ei ikinä keikkaillut (paitsi kerran), vaan rehellisen musan takia. HEI POJAT TANSSIMAAN!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kuulin kyllä että radiossa mainittiin jostain suru-uutisesta ja ihmettelin ensin että mitä ne Idi Aminia noin muistaa. Nyt viimein ehdin nettiin ja sain lukea suru-uutisen.

Julmaa, miksi loistavan muusikon pitää poistua noin nuorena...

R.I.P Gösta !!!
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella harmillinen ja koskettava tapahtuma. Gösta oli hieno mies ja suomen parhaimpia sanoittajia. Ehkä nyt oli aika. Musiikkisi tulee aina soittimessani soimaan. Kiitos kaikesta jonka meille soit.

R.I.P.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Leevi soi ja ikävä on jo nyt. Hienoja sanoituksia, jotka omalla tavallaan kertoivat ihmisten syvimmistä tunnoista sellaisella huumorilla, jota ei ole ollut ennen Suomessa eikä varmaan tule.

Lepää rauhassa.

"Minä lähden Pohjois-Karjalaan, juon kaljaa auringon nousuun."
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Todella surullinen uutinen. Gösta oli viimeisen päälle hieno mies ja loistava muusikko.

"kulta älä ole onneton,
meillä melkein kaikki laitteet on,
jotka kehitys on tuonut tullessaan,
vaikka kaikki eivät niistä piitaa.

kerää kynttilät pois
emme tarvitse nyt romantiikkaa,
kun olen hankkinut meille
tuvan täydeltä elektroniikkaa"
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
R.I.P Gösta.

Kun Ellu jäi sen taksin alle
joka kääntyessään vasemmalle
Ei suuntamerkkiä näyttänytkään
Vaikka väitti niin

Ne oli vaatimattomat hautajaiset
Itse samanlaiset tahtoisin
Mä en tiedä mitä teen

Olen nyt jo turtunut tuskan tunteeseen

Eikö elämässä riitä mikään
Eikö hellittäisi hetkeksikään
Mielletön kierre
Mekin yritimme uskotella
Että hankkisimme sähköhellan
Jääkaapin viereen
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Niin...

...vain parhaat kuolevat nuorina! Tai hyvät...

Kuten Preda jo mainitsi... Liian usein tässä iässä näitä uutisia!

Kiitos Gösta, kaikesta!
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
No voihan vittu!

Baarista himaan ja tämäkin vielä.

Lepäähän nyt Gösta, Talo on tehty ilman niitä nauloja.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Kiitos monesta hienosta hetkestä.

R.I.P.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulin asiasta töissä noin kello neljän aikaan, veti minut ainakin hiljaiseksi, ja ne monen mainitsemat sydämenlyönnit, jäivät väliin. Itsellä on lähes koko Leevin tuotanto ja radiotuotannon parissa olen aikaani viettänyt, ja nauttinut joka sekunnista. Suomi menetti osaavan ihmisen, joka on omalla linjallaa ja tyylillään tuonut maan pimeisiin talvi-iltoihin hieman huumoria ja iloa. Hiljaista on nyt, empä oikeastaan usko uutista vieläkään, katsotaan nyt kun sekin realisoituu.

Lepää rauhassa Gösta, laulusi soivat muistonasi.

"Anna enkelin lentää, liitä sun unelmiin, saahan sellaiseen uskoa saahan?, Ehkä ehtisit sentään ottaa siivestä kiii, ja kuin höyhen leijailla maahan, kuin ystävä, lohduttaa ja auttaa voit elämässä, hädän hetkellä, tukena ja turvana pimeässä"
 
Viimeksi muokattu:

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tikapuut taivaaseen...

Toivottavasti Gösta löysi ne tikapuut taivaaseen!

Ei tule enää mulle sitä pikkupojan joulua keskellä kesää, kun sai rynnätä ostamaan Leevin uutta levyä. Tuntuu niin tyhjältä, niin tyhjältä.

Gösta oli salaperäinen innoittaja, joka osasi sanoituksissa parsia kasaan niin tunteet laidasta laitaan kuin ajan ilmiötkin. Göstan tuotanto on aina ollut levyhyllyssäni kunniapaikalla ja tulee aina olemaankin!

Salaa sisälläni olin aina toivonut sitä yhtä keikkaa, jota ei koskaan tullutkaan. Johanneksen Dynamon ottelussa tuli sentäs aikoinaan käytyä, jotta näki Göstan "livenä".

On kaksi yhtyettä, joita rakastan yli kaiken, ja kumpaakaan ei enää ole, mutta siltikin ne ovat ikuisesti!

Lepäile Gösta!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tuli taas hyvä muistutus siitä miksi Hesari on huono ja ajasta jäljessä laukkaava lehti. Sunnuntainumero mulle vielä tulee, mutta saa sekin jäädä. Jos Helsinkiä ja helsinkiläisyyttä, Georg Malmstenin lisäksi, eniten kuvaillut taiteilija kuolee, niin silloin ei riitä pelkkä pieni muistokirjoitus. Rasmus on tietysti v-tun kiinnostava bändi, mutta koko sivun juttu siitä ja Göstasta ei juuri mitään, on lähinnä surullisen irvokasta. Toimituksessa on taas nukuttu, mutta toki se ei ole mitään uutta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oh-hoh. Olipas yllättävä surullinen uutinen. Itse asiassa kuulin sen vasta noin tunti sitten. Miehen viimeisimmät levytykset eivät mainetta niittäneet, mutta vanhat legendat tulevat pitämään Göstan muistoa yllä. Tinkimätön äijä loppuun asti.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Todella surullinen uutinen. Todellinen sanoittajamestari, jonka tuotantoa jää kaipaamaan. Hyviä huumoribändejä ei muutenkaan kovin paljoa ole ja nyt paras on poissa pelistä.

"Raparperitaivas missä se lie, ilmalaiva meidät perille vie ja se taivas, on sun ja mun piilopaikka yhteinen. Raparperitaivas ja perunamaa, ilmalaivat sinne kuljettaa ja se taivas on sun ja mun piilopaikka yhteinen."

R.I.P.
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Viestin lähetti PeteX
Tuli taas hyvä muistutus siitä miksi Hesari on huono ja ajasta jäljessä laukkaava lehti. Sunnuntainumero mulle vielä tulee, mutta saa sekin jäädä. Jos Helsinkiä ja helsinkiläisyyttä, Georg Malmstenin lisäksi, eniten kuvaillut taiteilija kuolee, niin silloin ei riitä pelkkä pieni muistokirjoitus. Rasmus on tietysti v-tun kiinnostava bändi, mutta koko sivun juttu siitä ja Göstasta ei juuri mitään, on lähinnä surullisen irvokasta. Toimituksessa on taas nukuttu, mutta toki se ei ole mitään uutta.

Ihmettelin itsekin hieman asiaa, mutta veikkaampa että asiasta on valmisteilla suurempikin juttu hesariin. Ylen (tv) puolella asia sai uutisissa ja teksti-tv:llä myös varsin vähän huomiota.

Kyllä mietitytti tuo uutinen. Tulikin mieleen, että mitähän meillä enää Suomessa on jäljelläkään kun Gösta lähti, ei oikein tuo Juicekaan jaksa sytyttää, puhumattakaan muista keskinkertaisuuksista.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Äärettömän surullinen uutinen.Sanoittajamestari on poissa mutta musiikkisi elää.R.I.P Gösta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös