Gösta Sundqvist kuollut

  • 53 039
  • 196
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voi hyvä luoja

Hyvät lähtevät, miksi? hectorit, juicet ja andymccoyt sen sijaan pyörivät täällä uhmaten kaikkia fysiikan lajeja.

Minullakin on koko Leavingsin tuotanto, valtaosa omistuskirjoituksin, ja minulla oli ilo ja kunnia tehdä jonkun verran hommiakin Göden seurassa. Siis seurassa, ei kanssa, sillä jaoimme saman studion omine projekteimme aikoinaan. Kyllä siinä tuli läppääkin heitettyä. Sunkka liikkui kesät talvet verkkareissa ja hiihteli studion ja Ylenkin lattioilla suhisevat villasukat jalassa. Eväiksi maistuivat työn lomassa mm. myrkynmusta sairaan vahva kahvi, HK:n sininen ja reikäleipä. Mies ei turhia koreillut. Missään asioissa.

Lienen yksi niistä harvoista, joka arvostaa Göstaa nimenomaan musiikillisen lahjakkuuden vuoksi, ohitse tekstien. Yksinkertaisesti sanottuna mies oli säveltäjä- ja sovittajanero. Suomalainen musiikki on helvetin tekstivetoista - laulutekstiä pidetään täällä sävellystäkin, esityksestä puhumattakaan, tärkeämpänä elementtinä. Väitänkin, että osittain juuri siksi kesti niin kauan, ennenkuin suomalainen musiikki kunnolla breikkasi maailmalla. Juicella on hienoja tekstejä, mutta paskaa musiikkia ja kammottavaa laulua. Hector on muuten vaan iso itkevä nysväri. Gödehän totesi eräässä harvoista haastatteluistaan Rumbassa näin: "Minä en kirjoittele biisejä itsestäni. En ymmärrä noita hectoreita ja juiceja, jotka itkevät avioerotuskaansa sun muuta henkilökohtaista roinaa koko kansalle. Niitä pitäisi vetää turpaan siitä hyvästä eikä ostaa niiden levyjä..." (lainaus ei ole sanatarkka, vedin ulkomuistista, mutta hyvin lähellä alkuperäistä).

Göde oli ennenkaikkea sävelnikkari ja sovittajavirtuoosi -esimerkiksi 80-luvun alun Onnelliset-biisi ei ole vanhentunut yhtään, puhumattakaan Pojat tanssimaan -diskohölkötyksestä. Göde toi suomalaiseen popmusiikkiin koneet kauan ennen konepoppia. Kun konepopista tuli jokapojan juttu, Göde julkaisi kylmänrauhallisesti lähes akustisen albumin - nimi ei tule nyt mieleen, mutta se albumi, jolta löytyy mm. Kiinalaisessa pesulassaja Nainen toisen planeetan. Sävellykset veivät Göstaa. Sovitukset tehtiin sävellysten ehdoilla. Toisin kuin monilla muilla, jotka valmistavat ensin rytmipohjan ja bassolinjan ja väsäävät biisintekeleen siihen päälle. Mieletön Melinda -biisi sisältää ehkä hienoimman suomalaisen stemmasovituksen, Rin tin tin on kansainvälisen tason popralli, kuten toki useimmat muutkin Sunkan sävellykset. Kuvitelkaa Rin tin tin vaikkapa REMin esittämänä. Losing my religion nimittäin kuulostaa epäilyttävän paljon Rin tin tiniltä - ja arvatkaas kumpi biiseistä tehtiin ensin?

Olihan Gösta toki upea sanoittajakin, mutta mielestäni Göden tekstit olivat vain kerma hyvin rakennetun kakun päälle. Tekstitkin Gösta rustasi sävellyksen ehdoilla - eli sävelsi ensin ja tekstitti sitten.

Suomen suurin popnero on kuollut. Liian nuorena. Minä olen surullinen, oikeastaan tuplasurullinen, sillä kuulin uutisen itse juuri raskaista hautajaisista tultuani lauantai-iltana istuskellessamme The Klubin kanssa iltaa. Fiilis on nyt aika pohjalukemissa.Toivotan Göstan läheisille, rouvalle ja lapsille erityisesti, mutta myös Haijelle, voimaa ja uskoa. Huominen tulee edelleen, vaikka yksi aurinko ei enää nousekaan.

Ja paskat Göde mitään rauhassa lepää. Luultavasti pistää juuri nyt taivasta uuteen uskoon ja virnuilee meille pilven reunalta.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri samanlaiset tuntemukset kuin monella muullakin heti uutisen kuultuani. Aloillaan piti istua hetken aikaa, mitään ei oikein huvittanut alkaa tekemään.

Leevejä on tullut kuunneltua oikeastaan ihan pienestä pitäen, hetki sitten ilmestynyt Hopeahääpäivä ei ole vielä mukaan tarttunut mutta kyllä se on ostettava kuten muutkin levyt vuodesta 1997 lähtien. Eniten pidän kuitenkin ennen kyseistä vuotta Göstan tekemistä biiseistä.



Jotenkin lapsuuden kesälauantai-iltoihin kuuluivat taustahälinäksi Koe-eläinpuistot, vaikkeivat ne sisällöltään varsinaisesti perheen pienimmille olleetkaan suunnattuja. Aurinkoa, rantasaunan tuoksu ja KEP lapsen korvaan mielenkiintoisine biiseineen.

Hienoja lauluja, joita kuunnellaan vielä kauan Suomenniemellä. Kiitos niistä, Gösta.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
En oikein tiedä mitä tähän laittais. Gösta on radio-ohjelmillaan ja musiikillaan tehnyt minuun ison vaikutuksen. Koe-eläinpuisto edeltäjineen oli legendaarinen ja Leevin tuotanto löytyy levyhyllystä.

Nyt on jotenkin tyhjä olo. Lepää rauhassa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Urheiluruutu voisi kunniottaa Göstan muistoa ottamalla uudelleen käyttöön vanhan tunnusmusiikkinsa, Leevi & The Leavingsin "Tuhannen markan seteli".

Ainakin yhdeksi illaksi. Olisiko kannatettava idea? :)

PS: Todella, yhdyn edellisiin. Parhaat lähtevät aina nuorena.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti kristian
Urheiluruutu voisi kunniottaa Göstan muistoa ottamalla uudelleen käyttöön vanhan tunnusmusiikkinsa, Leevi & The Leavingsin "Tuhannen markan seteli".

Oli ääliömäistä alunperinkin korvata ko. kaikkien tuntema tunnari Kari "who?" Kuivalaisen sekavalla konehölkällä. Mutta kun Urheiluruutu halusi uudistua! Tosin hoopit, villet ja kumppanit jäivät sinne edelleen töihin, vaikka nimenomaan näiden lärvien vaihtaminen olisi ollut todellinen uudistus.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt olisi oiva tilaisuus julkaista noita vanhoja Göstan radiohupailuja cd:nä. Kenelle ne oikeudet sitten niistä kuuluvat, YLElle kai koska YLEn kanavilla Göstan ohjelmia kuului vuosikaudet. Siitä vaan Koe-eläinpuistot, Belgialaiset kirjaharvinaisuudet, Tenkasen pohjat, Tietokoneenkorjauskurssit, Aamusumpin pihinät ynnä Kuusijuhla-Sexfestivaalit sun muut hervottoman hauskat ohjelmat cd:nä myyntiin. Kaupaksi menevät taatusti.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Roku
Nyt olisi oiva tilaisuus julkaista noita vanhoja Göstan radiohupailuja cd:nä. Kenelle ne oikeudet sitten niistä kuuluvat, YLElle kai koska YLEn kanavilla Göstan ohjelmia kuului vuosikaudet. Siitä vaan Koe-eläinpuistot, Belgialaiset kirjaharvinaisuudet, Tenkasen pohjat, Tietokoneenkorjauskurssit, Aamusumpin pihinät ynnä Kuusijuhla-Sexfestivaalit sun muut hervottoman hauskat ohjelmat cd:nä myyntiin. Kaupaksi menevät taatusti.



Niin, tajusin juuri että joulukaan ei ole kunnon joulu tänä vuonna. Siitä puuttuu jotain aivan olennaista. Neroa on ja tulee olemaan kova ikävä.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varhaisimmat muistikuvat Leevistä ovat vuodelta -88, kun julkaistiin Unelmia ja toiveita. Näitä kappaleita hoilattiin monin paikoin ja vaikka itse olinkin vielä aika nuori, niin mieleen jäi minullakin. Joitakin vuosia myöhemmin kopsasin levyn kasetille ja se kasetti on vieläkin tallessa ja suht tiheässä kuuntelussakin ollut halki vuosien.

Monesti olen miettinyt että siinä on mahdollisesti kaikkien aikojen paras suomenkielinen levy: Unelmia ja toimistohommia, Kerro terveiset lapsille, Teuvo, Elämä ikkunan takana, Ei tytöt sitä tietää saa, Elina mitä mä teen, Jos Helsinki on kaunis, Sopivasti lihava, Muotitietoinen, Kiinalaisessa pesulassa, Isojen tyttöjen yö, Rin Tin Tin, Anna (ehkä huomenna kaikki on toisin) ja Pohjois-Karjala. Melko tiukka setti yhdelle levylle, vielä kun ottaa huomioon että Leevi julkaisi levyjä melko tiheään tahtiin. Tulee melkein mieleen Creedence Clearwater Revival Fogertyn luomisvimman huipulla.

Jostain syystä ei ole koskaan tullut hankittua muita Leevi-levyjä, vaikka monesti olen aikonutkin. Mutta tokihan biisejä kuulee muutenkin melko tiheään, mikä on ihan oikein. Liikaa radiosoittoa ei Leeville voi tulla. Tässäkin ketjussa on mainittu termi huumoribändi, mutta mielestäni tämä on liian köykäinen määritelmä Göstan sanoituksista. Huumoria tietysti on kaikessa mitä maa päällään kantaa, ja Göstan lauluissa tuska ja huumori lyövät kättä lähes ainutlaatuisella tavalla. Kenen tahansa muun tekemänä esim. Unelmia ja toimistohommia -tyylinen sanoitus kuulostaa aivan typerältä lässytykseltä, mutta jollain salaperäisellä tavalla Gösta sai alatyylinkin kuulostamaan uskottavalta. Tai mitä näitä analysoimaan...

Asian vierestä olen sitä mieltä, että muutamille nimimerkeille pitäisi antaa porttikielto ketjuihin, joissa muistellaan edesmenneitä ihmisiä.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Dave
Varhaisimmat muistikuvat Leevistä ovat vuodelta -88, kun julkaistiin Unelmia ja toiveita. Näitä kappaleita hoilattiin monin paikoin ja vaikka itse olinkin vielä aika nuori, niin mieleen jäi minullakin. Joitakin vuosia myöhemmin kopsasin levyn kasetille ja se kasetti on vieläkin tallessa ja suht tiheässä kuuntelussakin ollut halki vuosien.
Kyseessä on kokoelmalevy, joka ilmestyi 1989. Jos pitää mainita joku Leevin levy (ei kokoelma), niin oma suosikkini on ehdottomasti "Häntä Koipien välissä".
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Voi hyvä luoja

Viestin lähetti JHag
Hyvät lähtevät, miksi? hectorit, juicet ja andymccoyt sen sijaan pyörivät täällä uhmaten kaikkia fysiikan lajeja.


Mielestäni hieman mautonta ikäänkuin syyttää muita siitä että Göstä kuoli.Kukaan ei lähde liian aikaisin eikä liian myöhään vaan kaikki lähtee silloin kun aika on lähteä.

Jos ajattelee kuin JHag niin turhaanhan mekin tänne kirjoitellaan kun sellaiset virtuoosit kuin Pentti Haanpää ja Erno Paasilinna ovat jättäneet ajan.

Ja kaikella kunnioituksella niin kyllä Juicen Syksyn sävel on ehkä hienoin Suomalainen rock/pop biisi mitä on koskaan tehty.
 

Aatos

Jäsen
Nyt veti vakavaksi. En varsinaisesti pidä Leavings tuotannosta, kuuntelin Mafiasta hänen ohjelmiaan, pidin ja en.

Tapasin kerran Pasilassa villasukissaan patonkia purevan miehen, jolla oli villasukat askeettinen asu.

Ja viimeistään silloin hän teki vaikutuksen minuun.

Se, etten erityisemmin pidä Göstan Musiikista ei poista lahdakkuuden / nerouden määrää mikä miehessä nuorena piili, sittenmin kuului ja näkyi.

Arvostan häntä oman juttunsa löytämisestä, ja sen loppuun viemisestä. Niin musiikissa, puheessa kuin jalkapallossa.


"Kun olin pieni, mua käskettiin vaan kuunteleen
Tilaisuus nyt kun ois, mä aion mennä pois"

Father and Son


Syvin osanottoni omaisille
Aatos
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Only the good die young , all the evil seem to live forever

Suomalaisen musiikin suurin nimi on poissa. En usko että koskaan saamme kuulla mitään Leevin veroista. Loistava humoristi. Loistava musiikintekijä

Suomalainen musiikkielämä on kärsinyt suuria tappiota tänä kesänä: ensin Hiski ja nyt Gösta.

Levätkää rauhassa, muistonne ei häviä koskaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Voi hyvä luoja

Viestin lähetti mixu
...
Ja kaikella kunnioituksella niin kyllä Juicen Syksyn sävel on ehkä hienoin Suomalainen rock/pop biisi mitä on koskaan tehty.

Arvasinkin, että joku löytää juuri kaikkein olennaisimman pointin kirjoituksestani. Huoh. Minulla ei ole yhtään mitään sitä vastaan, että Juice, Hector, Andy ja moni muu musiikintekijä sulostuttaa elämäämme (tai joidenkin elämää) teoksillaan. Jokainen digatkoon juuri sitä, mitä haluaa. Näkökulmani oli lääketieteellinen ja liittyy erityisesti Juiceen ja Andyyn - herrat ovat viettäneet silminnähden kuluttavaa elämää, sairastaneet paljon ja ovat silti elossa. Gösta, samoin kuin Lapparien Hiski, lähti sen sijaan kertalaakista. Tätä tarkoitin, mielestäni kyseessä on eräänlainen kohtalon iva.

Mistä muuten repäisit tulkintasi, jonka mukaan ikäänkuin syytän Juicea, Hectoria etc. Göstan kuolemasta? Hyvin erikoinen näkökulma, jota en itse löydä suurennuslasillakaan.

Mitä tulee siihen löpinään, että "jokainen lähtee silloin kuin aika on blaa blaa", niin onnittelen sinua, jos tunne-elämäsi on niin kivikova, että et löydä epäoikeudenmukaisuutta ihmisten kuolinjärjestyksestä. Kun jonkun ekaluokkalainen pian taas jää auton alle jossain päin Suomea, onko sinulla pokkaa todeta -ikäänkuin hypoteettisesti puhuen- tenavan vanhemmille, että mitäs tuosta, nyt oli hänen aikansa lähteä. Minusta elämä on epäoikeudenmukaista ja tahmeaa taivallusta ja jos saisin olla hra Jumala, lähettäisin rajan taa ihmisiä vanhuksista alkaen. Vanhainkotien kroonikko-osastot ovat täynnä vihanneksia, joiden olisi oikeasti ollut aika lähteä jo kauan sitten. Ei Göstan, ei pikkulasten, ei Hectorin eikä Juicenkaan pitäisi lähteä. Sen sijaan Andyn tapaiset itse itseään tuhoavat tyypit olisivat minun lähtöjärjestyksessäni heti vihannesten jälkeen.

Lakoniset heittosi Haanpäähän, Paasilinnaan ja Juicen Syksyn sävel -biisiin liittyen ovat puhtaita makuasioita. Minusta Haanpää on puisevaa maalaisjorinaa, kaikki Paasilinnat ovat yliarvostettuja narisijoita ja Juicen Syksyn sävel nostaa ihon kananlihalle, mutta ihan toisessa mielessä kuin Juice lienee tarkoittanut. Biisin mollipoljento on täyttä slaavilaista itkuvirttä, soinnutus on ö-luokan Cat Stevensiä, teksti on rippikoululaisen päiväkirjapohdiskelujen tasoa ja taiteilija itse "laulaa" alavireisen velttoon tyyliinsä. Biisin pelastaa Petteri Salmisen (RIP -osastoa hänkin) upea kitarointi. Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni, enkä piittaa pätkääkään siitä, että joku on aivan toista mieltä. En myöskään pudottele kuumia kiviä niiden niskaan, joita Göstan materiaali ei ole puhutellut koskaan. Itse asiassa asun tällaisen naishenkilön kanssa. Täysin makuasioita.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei hyvä!

Ei se mene näköjään vieläkään jakeluun, mitä suomalainen musiikkielämä menetti.

"Elämä on kuin golfpallo ensiksi saat monta kovaa iskua ja lopuksi päädyt kuoppaan"
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ei hyvä!

Gösta Sundqvistin suuruus oli nimenomaan siinä, että hän osasi luoda erilaisia tunnetiloja.
Osa biiseistä oli harmittomia rallatuksia, osa taas vakavempia, jopa traagisia. Kaikissa piili kuitenkin jonkinlainen tarina.

Sanoittajana ehdottomasti suomen kärkipäätä mutta myös säveltäjänä vertaansa vailla.

Faktahan on, että Göstan paras kausi ajoittautui 80- ja 90-luvuille. Uusimmilla levyillä ei ollut enää aikaisempien kaltaisia hittejä, eikä Koe-eläinpuiston tilalle tullut Teinitalokaan ollut edeltäjänsä veroinen. Tosin syy ei ollut Göstan vaan yleisradion penailun jonka kruunasi päin vittua mennyt kanavauudistus.
Silti, mies jää suomalaisen viihdemaailman historiaan aikansa suuruutena. Nostaisin Göstan jopa Spede Pasasen rinnalle. Oman genrensä huippuna.

Tässä muutamia suosikkipätkiäni Göstan tuotannosta:


Melkein vieraissa

: On lomalla kaikesta nautiskeltu
ja parvekkeen kaiteelta oksenneltu
ootsä ikinä ennen ees maistanut tätä tequilaa
Mä naisia vaaninut oon perin elkein
on vieraissa käyty tai ainakin melkein
kun molemmat toisiaan linssiin välillä viilaa

- Tämähän on juuri kuin jostain etelän pakettimatkalta, jossa toisiinsa jo hieman vittuuntunut pariskunta sählää.



Pimeä tie, mukavaa matkaa

:Pidä silmät kiinni, kun kaasu pohjassa lähdetään
takapenkillä lapset nukkuu
ei pimeää tietämme valaise taivaalla tähdetkään
meidät mutkaa viimeiseen vien

- Koskettavat sanat perheenisän tuskasta kun kaikki on menetetty.


Leevien viimeiseksi jääneeltä studiolevyltä "Hopeahääpäivä" kappale nimeltä Matkalla omiin hautajaisiin

:Mä tulen viimeisen kerran sun ikkunan taa
ehkä väkisin mieleni maltan
En kai riitaa sun kanssasi aikaiseksi saa
taskuun jos piilotan taltan

- Isä joka on menettänyt tapaamisoikeutensa lapsiinsa.

Täytyy kyllä myöntää että aika helvetin iso palanen katosi elämästä Gösta Sundqvistin poisnukkumisen myötä :(
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Hienon Ihmisen ja Taiteilijan muistoa kunnioittaen.
Syvä osanottoni omaisille.
Kiitti Gösse musasta ja radio proggiksista.

t. Calle
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Huonoin mahdollinen uutinen. En pystynyt uutisen kuultuani välttämään kyyneliä. Tuntuu epätodelliselta ettei enää tulee yhtään uutta levyä.

Työpaikalla alkoi nyt juuri Leevi-viikko. Raahasin kotoa kaikki Leevini (Mistä se eka löytyis?) ja ne kuunnellaan läpi.

Kiitos kaikesta Gösta ja voimia läheisille.
 

Warre

Jäsen
Eilen aamukahvilla selailin tuoretta lehteä jota koristaa nyt kahvin roiskeet ja pari suolaista tippaa. Vainajia-palstan vakituisena lukijana en tuota "karvanaamaa" odottanut moisessa yhteydessä näkeväni. Kylläpä on ja oli paska olo. Ihmettelen itseksesi että miksi sitä nyt näin voimakkaasti tuntee, vaikka kysymyksessä on "vain" muusikko/lauluntekijä tai millä nimikkeellä Häntä sitten kukin tahtoo nimittää. Ilmeisesti Hänen väsäämät kappaleet ovat koskettaneet jotain sellaista kohtaa syvällä sisimmässäni, että tämä surutyö on tehtävä...syvä huokaus...
 

th

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS , Montreal,New Jersey
Luin uutisen vasta sunnuntai-iltana tultuani mökiltä ja väkisinkin tuli itku silmään! Kuinka monet automatkat perheen kanssa on tehtykkään ympäri Suomea Leeviä kuunnellen!

Lepää rauhassa Gösta!!!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Warre
Ihmettelen itseksesi että miksi sitä nyt näin voimakkaasti tuntee,

Johtuisko Göstan iästä? Moni ainakin alitajunnassaan huomaa laskeskelevansa että "enää on niin ja niin monta vuotta, kunnes olen saman ikäinen". Ja moni meikäläisen ikäinen taas huomaa ihmeekseen täällä edelleen eteenpäin porskuttavansa, vaikka vuosia on mittarissa enemmän kuin Göstalle ehti kertyä. Pistää ajattelemaan...
 
Viimeksi muokattu:

Kyynis

Jäsen
Suru tulee väkisin puseroon ja kyynel silmään. Se miksi tunteet ovat niin voimakkaat johtuu siitä miten paljon muistoja Göstan biiseistä tulee mieleen. Esimerkiksi Koko talvi kesämökillä yhdistettynä muistoihin avaa tällähetkellä kyynelkanavat.

On mukavaa rallatella kappaleiden tahtiin joita voi kuunella hymyssä suin pää off tilassa. Ne kappaleet jotka pistävät miettimään ja saavat tunteet pintaan ei ole melankolisia. Jotenkin niitäkin voi kuunnella hymyssä suin vaikka riipaisee välillä sieluun asti. Ehkä tässä on se Göstan juju. Suurin osa suomalaisista melankolisista biiseistä jättää kuuntelun jälkeen tyhjän olon mutta Göstan raadollisen koskettavat biisit saavat hymyilemään.

Nyt mä olen muotitietoinen....
 

Warre

Jäsen
Predator faksaili
Johtuisko Göstan iästä? Moni ainakin alitajunnassaan huomaa laskeskelevansa että "enää on niin ja niin monta vuotta, kunnes olen saman ikäinen".

Henkilökohtaisesti sanottuna ei tuo ikäkysymys vielä ole se pääsyyllinen, koska Hän olisi voinut vuosiensa puolesta olla vaikka siittämässä sivullekirjoittanutta. Perästä tullaan kyllä vauhdilla ja vuosikymmenen loppupuolella siirrytään kirjoittelemaan jatkoajan ikämiesosastoon, toivottavasti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tänään on tämän ikävän uutisen kruunuksi vielä Leevin nimipäivä. Sattumaa tietysti, mutta ikävää sellaista.

Nyt tämä uutinen alkaa vasta kirpaista. Olimme ÄTPPOMK-juhlissa, kun kuulin uutisen. Ilmeisesti tieto oli niin ikävä, etteivät aivoni kyenneet sitä tallentamaan kunnolla, vaikka jo eilen kirjoitinkin surunvalittelut tähän ketjuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös