FutisForum

  • 87 051
  • 375

SergeiBautin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ikäjakaumasta

JanJ puhuu suoraan sanotusti paskaa.

FF:n kirjoittajista suurin osa on kolmenkympin tietämillä, mukaan mahtuu toki suuri määrä teinejä kymmenine nikkeineen. Tosiasia on kuitenkin se, että jatkoajassa on hirmuinen määrä näitä alle parikymppisiä ja jopa alle 15-kesäisiä laatukirjoittajia jotka toistavat vain kuulemiaan/lukemiaan asioita eri sanankääntein.

Lyhyet chattiviestit on paljon helpompi ohittaa kuin pitkät itseääntoistavat potaskat.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Outoa tämä jauhaminen: makuasioista on hankala kiistellä kovin pitkään. Tietysti omaa makuaan voi omaksi ja toisten iloksi perustella. FF:n pilkkaaminen on minullekin rakas ja sydäntä lähellä oleva harrastus, mutta yritän kyllä olla siihen liikaa aikaa tuhlaamatta, arvokkaampia kohteita kun maailmassa kuitenkin lienee (noin suurin piirtein rajaton määrä itse asiassa). Ala-asteisuus ei liene ikä- vaan tasokysymys. Moderoituna ja laadun suhteen säänneltynä sitenä JA on valikoiva sivusto, kun taas FF:ään pääsee rajoituksetta esittämään yhden lauseen kirjoitustaitoaan. Itse viihdyn paremmin tässä rajoitetummassa seurassa, mutta tunnustan mielelläni, että on paljon vaikeampi lukea kautta ymmärtää yhtä perusteltua mielipidettä kuin vaikka kahtakymmentä syvällistä UUH-toteamusta. Eli älkää repikö vaippojanne, hyvät FF:n ystävät - osoitehan on tiedossa: sinne vaan reippaasti surffaamaan ja huuhtomaan helmiä en sano mistä. Ajatelkaa miten monta viestiä olisitte jo tänä aikana ehtineet kirjoittaa, eikä tarvitsisi lukijoita häiritä pitkästyttävällä monitavuisuudella. (En jaksanut itsekään tätä lukea kuin vähän alusta.) Totean tämän erittäin, erittäin lämpimällä ja hilpeämielisellä FF-ystävyydellä!

Edit: pari typoa
 
Viimeksi muokattu:

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olipas pitkä ketju, en jaksanut lukea kuin vähän alusta. FF on loistavaa sieluterapiaa. Ja nauruhan pidentää ikää. Kuten sanottua, osa kirjoittajista on laatuläpän heittäjiä. Osa puolestaan on vähän tyhmempiä, mutta ainakin he tekevät sen itse.
 

JanJ

Jäsen
Re: Ikäjakaumasta

Viestin lähetti SergeiBautin
JanJ puhuu suoraan sanotusti paskaa.
No voi hitsi.
On tainnut meidän hieno käyttäjätutkimuksemme olla susi.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti SergeiBautin
Teitkö sen sekä tänne että Forumille kun totuuksia latelet?
Heh, sä se oot veikeä kaveri.
Vai montako teitä tälläkin nimimerkillä kirjoittelee, kun ei aikaisemmat viestit ole muistissa?
Viestin lähetti SergeiBautin
Tosiasia on kuitenkin se, että jatkoajassa on hirmuinen määrä näitä alle parikymppisiä ja jopa alle 15-kesäisiä laatukirjoittajia jotka toistavat vain kuulemiaan/lukemiaan asioita eri sanankääntein

Tätä käyttäjätutkimusta tarkoitin.

Jopa alle 15-kesäisiä laatukirjoittajia taisi olla laskettavissa yhden käden sormin silloin, nyt tarvittaneen jo kaksi kättä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Ikäjakaumasta

Viestin lähetti SergeiBautin
JanJ puhuu suoraan sanotusti paskaa.

FF:n kirjoittajista suurin osa on kolmenkympin tietämillä, mukaan mahtuu toki suuri määrä teinejä kymmenine nikkeineen.
- - -

Toveri Bautin se vaan jaksaa. JanJ ei puhu paskaa, eikä ole edes mikään vanha. Minä voin sanoa olevani siinä ikäluokassa, joka on vanhimpia nettiin yleensä kirjoittavia. Minua ikäluokkaa vanhemmat eivät enää paljon nettiin kirjoittele.

FF:n kirjoittajakunta on oman kokemukseni mukaan selvästi nuorempi kuin JA:n. Mistä sitten johtuukin, mutta todennäköisesti JA:n alkuperäisen ajatuksen mukaisesta normaalia asiallisemmasta suhtautumisesta nettikirjoitteluun. Onko se joku taivas että saa päästää ilmoille kaiken maailman paskaa, mitä suinkin keksii? Hieman elämää nähneet ihmiset ymmärtävät ettei ole. Ja silti pystyy heittämään läppää, mutta hyvän maun rajoissa.

Vaihda Sergei kanavaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Ikäjakaumasta

Viestin lähetti fiftyeight
Minä voin sanoa olevani siinä ikäluokassa, joka on vanhimpia nettiin yleensä kirjoittavia. Minua ikäluokkaa vanhemmat eivät enää paljon nettiin kirjoittele.


Tuo oli hyvin sanottu.

Terveisin nimim. fiftysix
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Ikäjakaumasta

Viestin lähetti fiftyeight
FF:n kirjoittajakunta on oman kokemukseni mukaan selvästi nuorempi kuin JA:n. Mistä sitten johtuukin, mutta todennäköisesti JA:n alkuperäisen ajatuksen mukaisesta normaalia asiallisemmasta suhtautumisesta nettikirjoitteluun. Onko se joku taivas että saa päästää ilmoille kaiken maailman paskaa, mitä suinkin keksii? Hieman elämää nähneet ihmiset ymmärtävät ettei ole. Ja silti pystyy heittämään läppää, mutta hyvän maun rajoissa.

Vaihda Sergei kanavaa.

Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä. Toisaalta, kovasti tuntuu tuo Futisforum täälläkin kiinnostavan kun kokemusten perusteella pystytään näinkin tarkasti luokittelemaan kuka ja minkäikäiset mihinkin kirjoittelevat.

Vaihda Sergei kanavaa? Mikäs vitun portsari se herra viisikymmentäkahdeksan luulee olevansa kun tuommoisia täällä ehdottelee? Pysy viiskasi ruodussa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: Re: Ikäjakaumasta

Viestin lähetti Mike
- - -
Vaihda Sergei kanavaa? Mikäs vitun portsari se herra viisikymmentäkahdeksan luulee olevansa kun tuommoisia täällä ehdottelee? Pysy viiskasi ruodussa.

En ole täällä portsari vaikka nekin varsinaiset hommat on tuttuja. Ja ruodussa on pysytty toistaiseksi. Sinun mielipiteesi ei edes kiinnosta, mutta koska Sergein lähes ainoa anti tälle puolelle on riidan haastaminen FF:n ja JA:n välillä, kehoitin häntä ystävällisesti pysymään aidan omalla puolella.

Minulla ei ole isompia antipatioita FF:ää kohtaan, kunhan olen kritisoinut sitä ettei siellä kaikkien uuh uuh juttujen keskellä pysty asioista asiallisesti keskustelemaan. Vai olisiko ollut parempi että olisin vastannut sinullekin: Uuuh uuh...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Ikäjakaumasta

Viestin lähetti Mike
Toisaalta, kovasti tuntuu tuo Futisforum täälläkin kiinnostavan kun kokemusten perusteella pystytään näinkin tarkasti luokittelemaan kuka ja minkäikäiset mihinkin kirjoittelevat.


Nimenomaan. Kävin juuri Forumilla lukemassa mielenkiintoista "omaa" juttuani, siis tämän nimimerkki Picardin uusinta hengenluomusta. Nyt siellä äijä siteeraa Erich von Dänikeniä ja kertoo muutenkin kivasti levottomia arveluita ihmisrodun alkuperästä. Sanoin siis tuon "omaa juttuani" sen takia, että kohta joku taas väittää Picardin olevan Predator.

Vielä kerran Mikelle ja muillekin:

Minä käyn FutisForumilla Aston Villan suomalaisten fanien takia. Myös sieltä Vapaasta osiosta saa välillä hyvät naurut, vaikka se suurimmaksi osaksi on yhtä tsättihelvettiä koko touhu. Viime aikoina olen huvittuneena seurannut juuri tämän nimim. Picardin pientä yksinäistä sotaa FF:n hymiöitä, ikoneja ja muuta paskanjauhantaa kohtaan. Mielenkiintoista.

PS: Minkähänlaisen vastaanoton Forumilla saisin, jos sinne rekisteröityisin tällä omalla nikilläni (ellei se ole jo varattu)? Voisi tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti JanJ
Vaikea uskoa.
Jatkoaikaan kirjoittaa monikin yli 50v kaveri, ja ikähaarukassa 30-40 onkin sitten todella runsaasti porukkaa.

Eiköhän ne sodanrakentelut ole siellä FF:n puolella. Aika harvaa taitaa täällä kiinnostaa jonkun kuntoilufoorumin häiriköinti, koska he tekevät sen itse.

Juu, kyllä mäkin sen käyttäjätutkimuksen tältä puolen tunnen.. FF:n osalta valitettavasti puhun vain tuntemieni ihmisten perusteella, jotka isolta osin kuuluvat mainitsemiisi ikäluokkiin. Nuoria kirjoittajia - siis sellaisia, joita tältä puolelta tiedän/tunnen verrattain paljon - tunnen FF:ltä vain muutaman.

Mitä sodanjulistuksiin ja -rakenteluihin tulee, tämä ketju lienee yksi esimerkki sen tyyppisestä turhasta metakeskustelusta. Kukaan ei myöskään kaiketi ketään JA:n tai FF:n lukijaksi pakottane. Molemmissa on edelleen oma tyylinsä, joista molempia arvostan - kyllä asiasisältöäkin molempiin riittää. Toisessa tiukka linja joskus karsii asiasisällöstäkin pois, kun taas toisessa uuhhittelut saattavat jotakuta lukijaa haitata. Itse pidän molempien antia melko hyvänä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Päivän kohahduttavin nettikapina menossa!

FutisForumilla kuohuu taas! Meinasin nauruuni revetä kun kävin Aston Villan kuulumisten lisäksi vilkaisemassa palstan "vapaata" osiota.
Siellä on näköjään ylläpito ilmoittanut kovenevasta kurista ja sen seurauksena siellä on nyt perustettu jos jonkinlaista "kansanliikettä ja nimien keruuta adresseihin". Muutama palstan asiallisimmista kirjoittajista on joutunut pelkästään yleisellä vittuilulla itseään ilmaisemaan pystyvien sankareitten herjaamisen uhriksi.

Onneksi tuo FF on olemassa, sieltä saa aina päivän parhaat naurut... mitenkähän sitten jatkossa, jos tuo heidän ylläpitonsa uhkaus pitää paikkansa?
 
Re: Päivän kohahduttavin nettikapina menossa!

Viestin lähetti Predator
Muutama palstan asiallisimmista kirjoittajista on joutunut pelkästään yleisellä vittuilulla itseään ilmaisemaan pystyvien sankareitten herjaamisen uhriksi.

Sillä lailla, tahallinen vääristely ja väärinymmärtäminen kunniaan. Mutta tätähän sinä Picard harrastat Forumillakin, vai mitä.

Perinteistä viiltävän asiallista ja loistavan purevaa vastaustasi odottamaan jääden.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
FF:llä on helvetisti hyvääkin asiaa ja siellä jaksaa Vapaassa keskustella ihan mielenkiinnostakin. JA on hieman elähtänyt välillä, eikä juuri mikään osio kiinnosta. IFK-osiot ovat pelkkää dadaa, jossa jokaisessa jauhetaan Alposta, FF:llä voi kuulla jotain muutakin välillä.

Totta on, että FF:n Suomen Sarjat ovat monesti heikompilaatuisia kuin SM-liiga JA:lla, mutta FF:n Vapaa keskustelu pieksee JA:n mennen tullen.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Päivän kohahduttavin nettikapina menossa!

Viestin lähetti Predator
Muutama palstan asiallisimmista kirjoittajista on joutunut pelkästään yleisellä vittuilulla itseään ilmaisemaan pystyvien sankareitten herjaamisen uhriksi.

Traveller asiallinen kirjoittaja? Älä nyt viitsi naurattaa. Sitä saa mitä tilaa ja vittuilu on piristävää.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällähän kaikki olivat tyytyväisiä kun esim. suljettu osasto perustettiin, eiks ni preda. Toki täällä tapahtuvia ylilyöntejä sinä et luonnollisesti näe ja ff:ltä näet jokaisen, onneksi se on sinun ongelma ei minun.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Päivän kohahduttavin nettikapina menossa!

Viestin lähetti motor görlitz
Sillä lailla, tahallinen vääristely ja väärinymmärtäminen kunniaan. Mutta tätähän sinä Picard harrastat Forumillakin, vai mitä.


Picard? Kukas nyt vääristelee totuutta? Sopisi heittää niitä todisteita väitteidensä tueksi, ennenkuin rupeaa syyttelemään.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti pest
Täällähän kaikki olivat tyytyväisiä kun esim. suljettu osasto perustettiin, eiks ni preda. Toki täällä tapahtuvia ylilyöntejä sinä et luonnollisesti näe ja ff:ltä näet jokaisen, onneksi se on sinun ongelma ei minun.

Niin, hulppeeta tahatonta komiikkaa on tulossa yllin kyllin siinä vaiheessa kun FF:n ylläpito päättää yhdistää YHDEKSI ketjuksi esimerkiksi ne lukemattomat samaa "asiaa" puivat viestiketjut. Itku ja hammastenkiristys on varmasti kova!

Mielestäni Jatkoajan "ylilyönnit" eivät ole missään suhteessa verrattavissa FF:n ongelmiin, johtuen juuri tämän lätkäpalstan moderointitavasta.

Mikähän siinäkin on, että tällä palstalla ei saisi lainkaan arvostella FF:n sivuja... futarit kuitenkin omalla saitillaan laskettavat kovin korkealentoista läppää kääkkä-ääliöistä...
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Re: Re: Re: Päivän kohahduttavin nettikapina menossa!

Viestin lähetti Predator
Picard? Kukas nyt vääristelee totuutta? Sopisi heittää niitä todisteita väitteidensä tueksi, ennenkuin rupeaa syyttelemään.

Ehkä porukka yhdistää sinut Picardiin kun samanlainen juttu ilmestyi Predatorin ja Picardin kirjoittamana jatkoaikaan ja futisforumiin. Muistaakseni se oli futismatkasta katsomaan Aston Villa-Birmingham ottelua.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Päivän kohahduttavin nettikapina menossa!

Viestin lähetti Kako-86
Ehkä porukka yhdistää sinut Picardiin kun samanlainen juttu ilmestyi Predatorin ja Picardin kirjoittamana jatkoaikaan ja futisforumiin. Muistaakseni se oli futismatkasta katsomaan Aston Villa-Birmingham ottelua.

Jaa, arvaas huviksesi kuinka monta suomalaista Villan fania matkusti silloin syksyllä Birminghamiin? Meinaan että niitä tyyppejä oli jo pelkästään siinä samaisessa lentokoneessa minun kanssani aika kiitettävä määrä. Eikä se ollut suinkaan ainoa lento, jolla sitä peliä Suomesta lähdettiin katsomaan.

Jos minä käyn katsomassa vaikka pelin HJK-Haka ja samassa pelissä istuu katsomossa tämä Picard, niin sitten pelin jälkeen saatan hyvinkin kirjoittaa siitä juttua tänne Jatkoaikaan... jos tuo Picard kirjoittaa samasta matsista FF:lle, niin sehän tarkoittaa tietysti sitä että minä olen Picard? Niinkö?
Minkä minä sille voin, että minun lisäkseni Suomessa on olemassa muitakin Aston Villan faneja?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jaahas...

... nyt ollaan ilmeisesti menty liian pitkälle tuolla FFssä. Tämän päivän IS kertoo http://www.iltasanomat.fi/urheilu/urheiluuutiset.asp#id726621:

Palloliitto sai tarpeekseen nettitörkeyksistä

Jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Antti Muurinen kuohitaan tämän tästä. Palloliiton puheenjohtajan Pekka Hämäläisen seksuaali-identiteetti kyseenalaistetaan. Raiskauksia ja pahoinpitelyitä kuvataan graafisin kynänvedoin.

Ja kaikki tämä Palloliiton yhteistyökumppanin Suomifutis.netin ylläpitämällä FutisForum -nettikeskustelufoorumilla ( www.soccernet.fi/forum ).

Vielä jokin aika sitten törkyteksteihin pääsi käsiksi parilla klikkauksella suoraan Palloliiton kotisivuilta, mutta ei pääse enää.

- Saimme tarpeeksemme niistä sukuelinten leikkaamisista ja muista. Olemme sopineet Suomifutis.net-portaalin omistajan Arto Vallilan kanssa, että suora linkki poistetaan. Koska keskustelua ei valvota, osa siitä on erittäin alatyylistä emmekä halua sitä edistää, kommentoi Palloliiton tiedottaja Sami Terävä.

Terävä kertoo keskustelleensa asiasta myös liiton juristin Petri Heikkisen kanssa. Osa keskustelufoorumin kannanotoista sisältää kunnianloukkauksia, ilmeisesti jopa laittomia uhkauksia.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Jaahas...

Viestin lähetti LaTe_Show
Terävä kertoo keskustelleensa asiasta myös liiton juristin Petri Heikkisen kanssa. Osa keskustelufoorumin kannanotoista sisältää kunnianloukkauksia, ilmeisesti jopa laittomia uhkauksia.

Koska Jatkis saa oman keissinsä? HIFK:n valmennus ja tilastoryhmä voisi löytää esim. HIFK-TPS- ketjusta jotain jälkikäteen raportoitavaa?

Vakavasti ottaen tässä on kehittymässä aika mielenkiintoinen tilanne. Pääosa eri saittien kirjoituksista perustuu ironialle joka on vanhan liiton urheilujohtajille näköjään aivan liian kova pala ymmärtää.

Pitäisikö siis siirtyä vastaironiaan? Vittu Pensseli, sä olet todella hyvä koutsi! Ara hei, hienoa että sulla on kamera ja suhteita! Mr. Vopat, your fluency in English is just remarkable! Here's some 1968 for ya...
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen kirjoittanut FutisForumille silloin kun Suuri Isänmaallinen Sota käytiin vielä akselilla Kiekkopesä vs. FutisForum. Itse tykkään molemmista, siis Kiekkopesästä ja Futisforumista. Jatkiskin menettelee.

Henkilökohtaisesti näen esimerkiksi keskustelun vapauden toteutuvan Jatkoajassa paljon FutisForumia paremmin, samoin selkään taputtelu ja peesaus on paljon vähäisempää täällä kuin siellä, minun silmiini. FutisForumilla ei ole iloista ja ystävällistä moderointitiimiä, vaan siellä on sen sijaan Totuuksia ja niiden Valvojia. Vääristä mielipiteistä rangaistaan 30:lla spämmillä ja ne mielipiteet, joita minun nähdäkseni hyvä keskustelu kunnioittaa hautautuvat Ainoan Oikean Mielipiteen taakse. Huomatkaa muuten, että en puhu nyt mistään oikeasta urheilusta vs. valeurheilusta, vaan jokseenkin kaikesta FF:llä käytävästä keskustelusta.

Siitä huolimatta pidän FutisForumista kovasti, ja on kyllä ainakin näin iso sääli ja harmi, jos Palloliiton huumorintajuttomuus johtaa paikan muuttamiseen kovin radikaalisti. Täytyy toivoa, että Palloliitto tyytyy siihen, että pahimmat nuorisokriminaalit, jotka ovat syyllistyneet ainakin väkivallalla, eli Mursun kullin leikkaamisella uhkailuun saavat jonkun rangaistuksen. Ja parin viikon päästä palataan taas päiväjärjestykseen.

FF on hauska paikka. Se on kovin erilainen kuin Jatkoaika, mutta en minä hirveästi näe hyötyä siitä, että kaikki Maailman paikat muutetaan samaksi puuroksi.

Toivottavasti Yllis jaksaa, jahka kuulee mummolan radiosta uutisista olevansa kusessa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jaa, ironia, tuo vaikea taiteenlaji... Mieleen tulee Dorothy Parkerin sanat kuullessaan Calvin Coolidgen kuolemasta: ”How could they tell?”. Voisi sanoa että jos kaikki on sallittua, mikään ei ole. Ellei ole kriteerejä ollenkaan, miten erottaa ironian idiotiasta ja idiotian oikeasta lainrikkomisesta? Eli nyt väitetään kukkahatut ponnekkaasti heiluen, että sontaa pitäisikin ruveta huuhtomaan. Miten tyhmä sitä ihminen voi olla – jopa tyhmempi kuin FF:n vapaa keskustelu??? Sitten vielä puhutaan evoluutiosta. Eipä tosiaan olisi uskonut että syytös tulee sisällyksestä eikä sisällöttömyydestä. Juuri sen suhteenhan he ovat viattomia kuin vastasyntynyt lapsi. Oikeastaan melkoisen huvittava dilemma. Hmm, ironia, tuo iloa tuottava taiteenlaji... Ja FF, rakas lapsi – se vain jatkaa ilon tuottamista sivustaseuraajalle!

EDIT: pienessä tilassa runsaasti typoja
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös