Fredrik Norrena TPS:ään

  • 60 728
  • 147

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko teitä Norre vakuuttanut näissä pelaamissaan otteluissa? Minua ei juuri, vaikka toisaalta on välillä ottanut erinomaisia koppeja sekä pitänyt joukkuetta välillä pystyssä. Plussaa myös hienosta mailapelaamisesta mitä tulee yleensä liigan veskarien mailapelaamiseen. Silti, en jotenkin saa sellaista varmuutta mv-pelaamisessa katsoessani peliä kun Norre on maalissa kuin vaikka mitä se oli parhaimmillaan Engrenin aikaan. Ei tässä maalivahtikaupoille tarvitse lähteä, mutta epävarmuus mv-pelissä heijastuu vahvasti myös puolustukseen mikä ei helpota ainakaan virheiden määrää. Vähän jännittää tämä Norre-Hostikka tandem nyt liikaa.

No minua ei ole täysin vakuuttanut. En nyt mitenkään "Schwarz-huolissani" ole, mutta en täysin tyytyväinenkään. Tosin onhan tuo joukkuepuolustus ihan karmeaa välillä. Silti, ei saisi mennä tuollaiset kudit kuin tänäänkin kolmas maali. Norre on aika erilainen tekniikaltaan kuin moni aikaisempi TPS-kassari, joten siihenkin menee totutellessa. En ole vielä päättänyt, ovatko nuo ajoittaiset "jäätymiset" tahallisia vai alkaako ikä jo painaa. Pitää kuitenkin muistaa, että kevät meni vielä valmennushommiin keskittyessä, joten treenikausi saattoi jäädä tavallista lyhyemmäksi.

Vielä enemmän huolissani olen kyllä Hostikasta. Harkkapeleissä taisi mennä avauserässä kolme sisään, samoin nyt Tappara-pelissä kolme toisessa erässä. Itseluottamus varmaan ihan repaleina.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Selvinpäin olin ja ei silti vakuuttanut, tosin joukkue ympärillä oli sysipaska.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silti, ei saisi mennä tuollaiset kudit kuin tänäänkin kolmas maali.

Totta, mutta se olikin Norren ainoa virhe ottelussa. Muuten hän pelasi minusta oikein hyvin.

Ensimmäisessä maalissa Fata pääsi täysin vapaasti Parén karmean harhasyötön jälkeen puijaamaan Norren. Toinen maali oli taas Somervuoren vastustamaton ohjaus, missä tilanteessa Friman unohti täysin oman miehensä. Neljännessä maalissa Norre torjui ensin kovan laukauksen ja sen jälkeen olikin oman maalin edessä 1 vs 4 -tilanne, jossa neljä TPS-pelaajaa vain katseli kun yksinäinen vastustajan hyökkääjä löi kiekon neliön keskeltä häkkiin.

Ongelmat ovat tällä hetkellä aivan jossain muualla kun maalivahtipelissä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Norrena ylipelaa hyvin monesti tilanteita ja reagoi ennen hyökkääjää vetämällä itsensä kyljelleen. Kokeneella veskarilla pitäisi olla malttia antaa hyökkääjän tehdä ratkaisu eikä lähteä höntyilemään. Samoin sivuttaisliike on erittäin huonoa tietyissä tilanteissa.

Ei ole Norrenan vika että pelejä hävitään, mutta tuolla maalivahtipelillä ei pystytä myöskään taistelemaan voitosta tiukoissa peleissä. Liian epävarmaa pelaamista tällä hetkellä, mutta eipä tuo viisikkopuolustaminen juuri myöskään anna tukea..
 

Miika666

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen samaa mieltä että Norrenan tulisi kyetä parempaan, ei joka pelissä voi päästää niitä helppoja, ainakaan kolmannen erän alkuun kun pitäisi yrittää takaa-ajoa starttailla. Norrenaan ei kaaduttu mutta ei mies kyllä helpottanutkaan pelin tasoihin lyömistä.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
0-2 tilanteessa 3.erän alkaessa tepsi yritti vielä jonkinlaista kiriä, sitä nyt ei kukaan pysty sanomaan miten siinä olisi onnistuttu, mutta 0-3 maalissa norren jäätyminen napsautti joukkueen selkärangan poikki viimeistään.
Norre ei tappioon ole syyllinen mutta kolmannen maalin kaltaiset vedot pitäisi liigaveskarin ottaa kiinni.
 

12961

Jäsen
Norre ei tappioon ole syyllinen mutta kolmannen maalin kaltaiset vedot pitäisi liigaveskarin ottaa kiinni.

Norrehan on nykyään kuin Lecklinin Kimmo aikanaan, 1 vakio helppo menee per peli, mutta ottaa samalla myös useita gamesavereita.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Samoin sivuttaisliike on erittäin huonoa tietyissä tilanteissa.

Tää on kyllä totta. Jos Norre on ensimmäisen erän puolivälissä reagoinut toiseen suuntaan niin toisen erän alussa vasta on toisella tolpalla. (MUTTA EI HÄTÄÄ KUNHAN EI KERROTA TÄSTÄ MUILLE JOUKKUEILLE.)
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Tärkeä voitto eilen, pitkälti Norrenan ansiota. Torjuntamäärätkin sitä luokkaa, mitä Engrenillä viime vuonna melkein joka pelissä. Jos vaan saa "jäädytettyä" tasonsa tähän, niin ei ole minkäänlaista hätää.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Tärkeä voitto eilen, pitkälti Norrenan ansiota. Torjuntamäärätkin sitä luokkaa, mitä Engrenillä viime vuonna melkein joka pelissä. Jos vaan saa "jäädytettyä" tasonsa tähän, niin ei ole minkäänlaista hätää.

Tuo kiintiöhörppy vain on mielenkiintoinen, kyllähän se melkein joka pelissä tulee. Eilenkin ensimmäinen maali täysin hölmöily pomputus, sen jälkeen kaikki kiinni. Jotenkin mielenkiintoista tuo Norren käyttäytyminen muutenkin, mies ei ole elekielestään oikein koskaan tyytyväinen ottesiinsa, ei oikein eilenkään, luultavasti juuri tuon ensimmäisen maalin jälkeen. Silti toisaalta kokeneena vahtina välillä päästää tuollaisia vaikka itsekuri on kova, ei nyt luulisi hermoilevankaan niin miksi pomppii.

Norre on pelannut kokonaisuudessaan hyvin ei siitä ole kahta sanaa, eikä tässä tilanteessa voi oikein muuta kokeillakkaan. Toivottavasti peli lähtisi kulkemaan joukkueella niin voisi antaa taas Hostikalle vastuuta. Pitää muistaa että Engren oli kiistatta Ortion kanssa viimekaudella suvereeni liigavahti, vasta Raannan kuuma kevät nosti Antin liigan kovimmaksi veskaksi. Suoranainen vertaus Atteen on muutenkin vaikeaa, aika erityylisiä ovat, silti uskallan väittää että Atte tuolla tolppien välissä paremmin koppaisi, mutta ei me kyllä Norreen mitenkään kaaduta, laadukas vahti. Kyllä kuitenkin Aten korvaaminen edes yhtä hyvällä maalivahdilla olisi ollut käytännössä mahdotonta, siksi olen ihan tyytyväinen että saatii Norre korvaamaan kuitenkin mahdollisimman äkkiä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Norren puolustukseksi sanottava, että esim Jokereita vastaan tuo ekakaan ei olisi mennyt kun joku pakki olisi siivonnut karat ties minne. Nyt meidän lähin jätkä huiteli ties missä. Mutta joo onhan noi vähän mielenkiintoisia. Mutta täytyy sanoa että on kyllä epäonneakin ollut ja 2 metrii ylimenneet vedot pomppinut maalin yli vastustajan lapaan jne. Tosin nyt tuli sitten takaisinmaksuja huonosta tuurista kertaheitolla aika paljon takaisin.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Hyvä viikko Norrelta, varsinkin tärkeillä hetkillä oli mies paikallaan. Huolimatta eilisestä 4 maalista. Ehkä siinä konkarikin vähän väsyi otteluruuhkassa. Mutta otti tällä viikolla muutaman tärkeän kopin joka ottelussa silloin kun ne olisivat voineet kääntyä vastustajille. Nyt saa onneksi huilata, ensi viikolla tarvitaan taas varsinaisen peliajan voittoja
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Norren hyvää virettä kaivataan ensi viikollakin tärkeissä peleissä. Norren olemuksesta voi päätellä, että mies ei ole ollut tyytyväinen otteisiinsa mikä on vain hyvä merkki. Norre pelaa edelleen "kiintiöimaisustaan"/peli huolimatta ykkösmaalivahdin elkein, joten ei olekaan syytä laittaa Hostikkaa maaliin, vaikka hänellekin otteluita esim. divarissa pitäisi saada alle. Norre pystyy tästä vieläkin parantamaan ja varmasti tarjoamaan mahdollisuuden voittoon illasta toiseen Tepsille, kunhan mies ehjänä pysyy.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Norre on ollut todella hyvä. Helppoja menee joka matsiin, mutta vastaavasti ottaa mega game-savereita illasta toiseen. Jaksaa myös ohjata pakkeja ja pitää maalinedustaa tyhjempänä.

Noista helpoista maaleista voi kans miettiä, mikä vaikutus noilla pakkien koomailuilla on. Maalin eteen pääsee todella helposti hakkaamaan ne riparit sisään. Hyvä esimerkki Jeglicin maali Ässät-matsissa ja Saipan maali tiistaina. Ei ollut pakkeja mailla eikä halmeilla siivoamassa riparia.

Toivottavasti vanha äijä jaksaa painaa kovaa, ton pakiston takana hommia on helvetisti vielä luvassa.

Hyvä Norre!
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen kaikki maalit meni vähän helpon näköisesti, todellisuudessahan noissa kolmessa viimeisessä maalissa oli kaikissa maskia ja/tai kiekko muutti suuntaa. Joten ei niitä Norrenan piikkiin voi laittaa.

Toinen asia minkä huomioin eilen oli se että joka kerta kun Norrena sulki kiekon, tuli TPS puolustajat välittömästi työntämään Ilveshyökkääjät pois Norrenan iholta. Ja jos vähänkin joku koitti napauttaa räpylälle, sai palkinnoksi naamahieronnan. En muista onko ennen puolustajat ollet noin tarkkana asian suhteen, vai johtuuko se vain siitä että jossei he tee sitä, niin Norrena hoitaa sen itse. Eilen Norrena antoi ainakin kerran ihan reippaasti selästä vauhtia kun Ilves hyökkääjä jäi maalivahdin alueelle palloilemaan.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olin nakkikattilassa, Norrena ei kyllä vakuuttanut, eikä Hostikka tappara pelissä.
Orastava maalivahti probleema?

Kirjoitin edellisen viestin 26.9. jolloin moni kyseenalaisti viestini.
Norrena ei ole enää riittävän hyvä maalivahti liigaan, suosittelen siirtymistä valmennuksen pariin.
Hostikasta vaikea sanoa mitään kun ei vastuuta saa.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Norrena jätti eilen viimeisen erän pelaamatta vamman takia.

Suikkasen kommentti: "– Vanha vamma vaivasi Norrenaa avauserästä lähtien, kertoi TPS:n valmentaja Kai Suikkanen."

Voisiko tässä olla syy, miksi Norre ei ole ollut maalilla sillä tasolla mitä odotettiin?

Ja taas yksi mies lisää listaan, joka on hankittu Tepsiin ratkaisevaan rooliin, taakkanaan ongelmia aiheuttavia vammoja
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Minun mielestäni maalivahdilla on paljon suurempi kumpu noustavanaan, kun lopettamisen jälkeen palaa takaisin. Siellä on nimittäin pääkopassa tehtävä aika isoja muutoksia, taas. Maalivahti on mielestäni erillainen urheilija kun kenttäpelaajat, pääkopalla minusta paljon suurempi osuus.

Norrena kerran jo lopettaessaan antoi päälleen tietyn vapauden, mutta sitten täytyikin uudestaan ladata sinne se kilpailuvietti ja keskittyminen. Ja minusta tässä nyt ei ihan ole Norrena onnistunut. Keskittyminen ei ole sataprosenttista mikä taas näkyy ajoittaisena hapuiluna ja "kadoksissa" olona.

Ja niin valitettavaa kuin se onkin, mutta Norreenalla emme tule tästä suosta nousemaan.

Syyllinen ei ole täysin Norrena, vaan pelaajahankinnoista vastaavat. Mentiin keväällä sitten taas siitä mistä aita oli matalin.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Minun mielestäni maalivahdilla on paljon suurempi kumpu noustavanaan, kun lopettamisen jälkeen palaa takaisin. Siellä on nimittäin pääkopassa tehtävä aika isoja muutoksia, taas. Maalivahti on mielestäni erillainen urheilija kun kenttäpelaajat, pääkopalla minusta paljon suurempi osuus.

Norrena kerran jo lopettaessaan antoi päälleen tietyn vapauden, mutta sitten täytyikin uudestaan ladata sinne se kilpailuvietti ja keskittyminen. Ja minusta tässä nyt ei ihan ole Norrena onnistunut. Keskittyminen ei ole sataprosenttista mikä taas näkyy ajoittaisena hapuiluna ja "kadoksissa" olona.

Ja niin valitettavaa kuin se onkin, mutta Norreenalla emme tule tästä suosta nousemaan.

Syyllinen ei ole täysin Norrena, vaan pelaajahankinnoista vastaavat. Mentiin keväällä sitten taas siitä mistä aita oli matalin.

Itse olen pelannut maalivahtina jo 17 vuotta ja voin kyllä viestisi allekirjoittaa. Paljon on pääkopasta kiinni, mutta loukkaantumiset/kivut vaikeuttavat juuri pääkopan toimintaan valtavasti. Olen juuri tällä hetkellä sairaslomalla leikkauksen takia joka teki juuri tämän.

Ei koskaan tiennyt koska jalka vihlaisi, joten liikkeet hidastui ja ääritilanteiden pelaaminen heikkeni, kaikki kivun "pelosta"

Uskonkin, että tuolla Norren vammalla voi olla hyvin suuri rooli tämän kauden otteissa. Ei se välttämättä ole valtavan suuri vamma, mutta uskon sen vaikuttavan nimenomaan henkiseen puoleen ja siitä syystä olen paljolti Sunnuntain kanssa samaa mieltä
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Itse olen pelannut maalivahtina jo 17 vuotta ja voin kyllä viestisi allekirjoittaa. Paljon on pääkopasta kiinni, mutta loukkaantumiset/kivut vaikeuttavat juuri pääkopan toimintaan valtavasti. Olen juuri tällä hetkellä sairaslomalla leikkauksen takia joka teki juuri tämän.

Ei koskaan tiennyt koska jalka vihlaisi, joten liikkeet hidastui ja ääritilanteiden pelaaminen heikkeni, kaikki kivun "pelosta"

Uskonkin, että tuolla Norren vammalla voi olla hyvin suuri rooli tämän kauden otteissa. Ei se välttämättä ole valtavan suuri vamma, mutta uskon sen vaikuttavan nimenomaan henkiseen puoleen ja siitä syystä olen paljolti Sunnuntain kanssa samaa mieltä

Itseasiassa se on aika sama kenttäpelaajillakin. Vähän jossain polvessa pistää mikä ei sinänsä edes niin kauheasti haittaisi, mutta todella helposti alitajuisesti sillon menee tilanteisiin vähän pehmeästi ja varoo sitä polvea.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ei Norre ole ollut oikeastaan lähellekään sitä mitä odotettiin. Toki surkea reikäjuusto-puolustus, josta kävelevät läpi kiekon kanssa kaiken maailman märkäsimot ei auta yhtään Norren työtä ja osa maaleista olisi estetty puolustuksen paremmalla pelaamisella/sijoittumisella. Kuitenkin Norrelle on mennyt pitkin kautta ihmeellisiä, usein valitettavan ratkaiseva, kiintiö imaisuja jotka mies olisi parempina vuosinaan varmasti ottanut kiinni (tai jotka nyt vaikka se Engren olisi saattanut ottaa kiinni). Norre ei ole pystynyt kannattelemaan Tepsiä vaikeilla hetkillä eikä liiemmin Hostikkakkaan. Tästä seurauksena on kierre, jossa pakisto ei luota veskariin -> virheiden määrä kasvaa, eikä maalivahti luota kaiken läpäisevään pakistoon -> virheiden määrä kasvaa. Kun TPS ei lisäksi tee 5-6 maalia per peli niin turpaan tulee juuri tämänhetkisellä maalivahtipelillä väistämättä lähes joka matsi. Ei Norren syyksi kaikkea voi laittaa, mutta kyllä tämä alue on sukeltanut yhtä pahasti kuin Marek Schwarzin kanssa.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hemmetin asiallista tekstiä Pavlikovskylta.
Olen ihmetellyt kovasti miksi Norrenaa peluutetaan joka pelissä haparoinneistaan huolimatta ja nyt ihmettelen vielä enemmän kun näitä loukkaantumishuhuja on tullut julki.
Pidetäänkö tepsissä äijät pelaamassa niin kauan kunnes vain rollaattorilla pääsee liikkumaan.
Kaikkea ei voi loukkaantumisen piikkiin laittaa sillä Norre on joka pelissä hetkittäin ulkona kuin lumi-ukko kiekon sijainnista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös