Hemmetin pettynyt olen ollut, ettei Sachlista ole ollut Banhamin ruokkijaksi, kuten itse vilpittömästi odotin. Tosin, en sitten tiedä olenko odottanut Sachlilta liikoja. Ehkä viime kauden hienot hetket vääristivät kuvaa ruokkijana.
Mihin ovat jääneet ne huippupassit poikkikentän ylivoimalla b-pisteen kaarelle, josta Banham Bluesissa ja Jokereissa latoi liukihihnalta maaleja? Näin varsinkin Espoossa. Mielestäni Banhamia pitäsi käyttää ehdottomasti enemmän ylivoimassa siinä roolissa minkä hän osaa, laukojana.
Ässä-pelissä ainakin pari kertaa toistunut tilanne: Aloitusvoitto vastustajan päädyssä, kiekko pakille (Kokolle, Forrestia turha odottaa tähän jakelemaan himopassejaan, kuten itse toivoisin) SaiPan pelatessa ylivoimaa. Banham odottaa maila pystyssä Langkowsta katsottuna oikealla puolella. Mitä tekee Kokko? Ottaa liikkuvat taakse ja laukoo lörpyn maalille, joka tuntui jäävän vielä lihamuuriin maalin edessä. Ei tarvitsisi mielestäni olla mikään järjen jättiläinen tajutakseen, että kiekko kannattaisi syöttää yhdelle liigan kovimmista laukojista. Näin ei kuitenkaan tapahdu.
Kahdessa viime kotiottelussa Banhamin päästessä kunnolla lataamaan ylivoimalla, on verkko huutanut armoa. Vieraspeleissä näin ei ole käynyt. Pelejä en ole kuitenkaan JYP-ottelua lukuunottamatta nähnyt, joten vaikea kommentoida syitä tähän.
Itse antaisin Frankille aikaa. On taistellut esimerkillisesti ja Mällin puheet omaan pussiin pelaamisesta ovat IMO kummallisia. Sekin kaiketi on omaan perseeseen katsomista, kun omia teloneita vastustajia käydään näpäyttämässä hanskoitta, selvä.
Mälliä en ymmärrä, että menee puhumaan tuollaista toimittajille julkisiin tiedotusvälineisiin. Eipähän tosin ole ensi kerta, kun en Mälliä ymmärrä, vaikka onkin saanut paljon hyvää aikaan. Tästä nyt kuitenkaan ei kenenkään tarvitse vetää palkoa nenään, minun ei todellakaan tarvitsekaan ymmärtää.