Frank Banham kommentoi joitakin SaiPalaisia:
Jarmo Myllys
- Toisin kuin monet luulevat, en ennen SaiPaan tuloani ollut pelannut hänen kanssaan samassa joukkueessa. Olin jo siirtynyt Jokereihin, kun hän tuli Bluesiin. Loistava kokenut maalivahti.
Olli Malmivaara
- Pelasin hänen kanssaan Jokereissa. Erittäin kookas puolustaja, joka kuitenkin liikkuu yllättävän hyvin noin suureksi kaveriksi.
Timo Hirvonen
- Esimerkillinen pelaaja. Antaa jokaisessa vaihdossaan kirjaimellisesti 110 prosenttia. Nautin suuresti hänen pelinsä seuraamisesta jo Espoossa pelatessani.
Petteri Nokelainen
- Todella lahjakas pelaaja. Toivottavasti voin kokeneena pelaajana auttaa häntä kehittymään.
Miksi juuri SaiPa?
- Viime kaudella Phoenixin menetettyä pudotuspelimahdollisuutensa, alkoi organisaatio antaa enemmän vastuuta nuorille pelaajille. Silloin päätin siirtyä peliajan perässä muualle, mutta Venäjän liigaa lukuunottamatta kaikkien muiden maiden siirtoraja oli umpeutunut. Täksi kaudeksi halusin päästä joukkueeseen, jossa saan peliaikaa ja vastuuta. Siksi SaiPa oli hyvä vaihtoehto.
Mitä tiesit SaiPasta ja Lappeenrannasta ennen tänne tuloa?
- Olin aikaisemmin käynyt Lappeenrannassa vain pelaamassa. Kaupunki paljastui todella kauniiksi. Agentiltani olin kuullut, että Lappeenrantalaisessa kiekkoilussa on uutta nostetta, koska uusi halli on valmistumassa ja joukkueen taustalla ovat uudet omistajat.
Mitä muita vaihtoehtoja sinulla oli SaiPan lisäksi?
- Pari SM-liigaseuraa oli minusta kiinnostuneita, mutta heidän kanssaan ei edes neuvoteltu vakavasti. Tämä ei ehkä ollut minulle se rahakkain vaihtoehto, mutta raha ei ollutkaan syy, miksi valitsin SaiPan.
Olet jo 29. Vieläkö NHL kiinnostaa?
- Se tulee olemaan haaveeni ja tavoitteeni niin kauan kun pelaan kiekkoa.
Toinen jokerikautesi jäi kesken, kun lähdit yllättäen Phoenixiin. Miten kaikki tapahtui?
- Phoenixista tuli tarjous. Olin kiinnostunut, koska NHL oli ollut haaveeni pikkupojasta lähtien. Kaiken lisäksi vaimollani oli koti-ikävä.
Muuttiko perheesi Lappeenrantaan kanssasi?
- He tulevat perässä elo-syyskuun vaihteessa.
Terveisesi SaiPa-faneille?
- Toivottavasti pystyn omalla panoksellani vaikuttamaan siihen, että te näette keväällä kotihallissanne playoff-kiekkoa.