Sekoilu tulee jatkumaan. Luotto Lawsoniin on täysin nolla. Tuskin vetää edes kautta loppuun
Vaikka toivonkin Valen uran jatkumista niin en tiedä haluaisinko nähdä Red Bullilla. Todistettu viimeisen viiden kauden aikana, että kaikilla on siinä vaikeuksia. Toki Bottas varmasti suorituisi paremmin aika-ajoissa ja kolaroisi vähemmän kuin Perez, mutta jotenkin mennyt luotto siihen, että Red Bullin kakkospenkillä voisi pärjätä oikein kukaan.Mä veikkaan että se on Bottas joka menee Red Bull.
En usko minäkään mutta Tsunodasta olisi todennäköisesti nyt hyväksi kakkoskuljettajaksi. Se tuleva maailmanmestari tuskin löytyy tuolta rb junnupuolelta muutenkaan. Hadjar se totisesti ei ole mutta ei kyllä Lawsonkaan. Eiköhän redbull jossain vaiheessa kaappaa sen Verstappenin korvaajan toisesta tallista. Isolla rahalla Norris Russell Leclerc kolmikosta esimerkiksi kenen talli nyt floppaakaan seuraavanaRed Bullin pitää koulia junnuistaan uusi "johtava" kuski siltä varalta että Perstappen häipyy lähiaikoina ja siihen rooliin Tsunodasta tuskin on.
Red Bull pitää arvossa arvaamattomassa Arvid Lindbladia junnuohjelmasta. Hän ajaa ensi kaudella jo formula kakkosissa. On noussut joka vuosi sarjaporrasta ylöspäin, vaikka loppukaudesta on jonkinmoinen sulaminen aina tapahtunutkin. Mutta veikkaan, että jos vähänkään tulosta tulee, niin saa Tsunoda/Hadjar väistyä jo ensi kauden jälkeen Lindbladin tieltä. En sitten tiedä lopulta minkätason lupaus tämä on, mutta Red Bull leiri arvostaa.En usko minäkään mutta Tsunodasta olisi todennäköisesti nyt hyväksi kakkoskuljettajaksi. Se tuleva maailmanmestari tuskin löytyy tuolta rb junnupuolelta muutenkaan. Hadjar se totisesti ei ole mutta ei kyllä Lawsonkaan. Eiköhän redbull jossain vaiheessa kaappaa sen Verstappenin korvaajan toisesta tallista. Isolla rahalla Norris Russell Leclerc kolmikosta esimerkiksi kenen talli nyt floppaakaan seuraavana
Tämä on kaikkinensa ihan hemmetin härö kuvio. Doohan kiinnitetään aivan hemmetin aikaisin, sen jälkeen koko ajan liikkuu huhuja että palli tutisee ja luottoa ei ole vaikkei ole edes kisannut*, ja nyt tämä. Huhut kertoo että Colapinton irroittaminen Williamsilta ei ollut mikään halvin nakki, joten tuskin tuota ihan huvikseenkaan tekivät. Tähän kun lisätään vielä tuo, että Doohanin manageri on Briatore, niin missään ei ole mitään järkeä.Alpine palkkasi Colapinton vara- ja testikuskiksi.
Hiukan saattaa Doohanilla olla paineita nyt kisakuskin paikalla ja vähän haisee, että näinköhän koko kautta edes näkee siellä, kun paljon huhuja siitä, että ei olisi ollut Briatoren ykkösvalinta siihen hommaan.
Hauskaa tästä tekee sen, että Doohanin manageri on...Flavio Briatore itse.
Tsunoda varmasti haluaa itsekin väistyä. Pitkään ajanut kakkostallissa ja joku kokemattomampi kiilaa heti edelle ykköstalliin. Tsunodan tyytymättömyys on tiedossa ja suuntaa ensi kaudeksi muualle. Jos Toyota tulee jollain tavalla mukaan, niin siinä on Tsunodalle varma kohde.Mutta veikkaan, että jos vähänkään tulosta tulee, niin saa Tsunoda/Hadjar väistyä jo ensi kauden jälkeen Lindbladin tieltä.
Alpine palkkasi Colapinton vara- ja testikuskiksi.
Hiukan saattaa Doohanilla olla paineita nyt kisakuskin paikalla ja vähän haisee, että näinköhän koko kautta edes näkee siellä, kun paljon huhuja siitä, että ei olisi ollut Briatoren ykkösvalinta siihen hommaan.
Hauskaa tästä tekee sen, että Doohanin manageri on...Flavio Briatore itse.
Alpinen motoksi sopisi: Never stop the madness. Monta vuotta toiminta ollut aivan sekaisin, eikä se näytä siitä muuttuvan.Tämä on kaikkinensa ihan hemmetin härö kuvio. Doohan kiinnitetään aivan hemmetin aikaisin, sen jälkeen koko ajan liikkuu huhuja että palli tutisee ja luottoa ei ole vaikkei ole edes kisannut*, ja nyt tämä. Huhut kertoo että Colapinton irroittaminen Williamsilta ei ollut mikään halvin nakki, joten tuskin tuota ihan huvikseenkaan tekivät. Tähän kun lisätään vielä tuo, että Doohanin manageri on Briatore, niin missään ei ole mitään järkeä.
* = Tai no kisasi sen yhden kisan (vai oliko niitä kaksi), mutta huhuja kuului jo ennen sitä, ja spekuloitiin sillä että Doohan "testattaisiin" tuossa, juuri siksi että voitaisiin heittää bussin alle.
Kyllä! Ja kaudesta 2026 lähtien hyppäävät vielä Mercedeksen moottoreihin, joten sekin "oma" tuotanto Renaultin myllyjen kanssa loppuu.Alpinen motoksi sopisi: Never stop the madness. Monta vuotta toiminta ollut aivan sekaisin, eikä se näytä siitä muuttuvan.
Tuota Alpinen laivaa on enää hankala saada huonompaan suuntaan, joten ei Flavio ainakaan projektia tule vituiksi vetämään.Kyllä! Ja kaudesta 2026 lähtien hyppäävät vielä Mercedeksen moottoreihin, joten sekin "oma" tuotanto Renaultin myllyjen kanssa loppuu.
Sen mitä noista sekoiluista lukenut, niin hyvinkin sisäsiittoista, omaan pussiin pelaamista ja samalla ylimielistä on meno ollut tallin sisällä ainakin johtoportaassa.
Tässä voi käydä jopa niin hullusti, että joku Briatore voi olla se juuri oikea palanen ja tarpeeksi mulkku oikealla tavalla saamaan tuon homman haltuun.
Virallinen tittelihän taitaa olla joku "neuvonantaja", mutta huhut kertoo, että hyvin vapaat kädet on annettu touhuille.
Nyt kun tuli kahlattua ekaa kertaa netflixin drive to survive läpi niin ihan puuhastelua koko tallin johto mitä noista herroista saa vaikutelmaa. Ihan sieltä case Piastri lähtien (olettivat ihan vaan ilman mitään mustaa valkoisella että kaveri pysyy tallissa).Tuota Alpinen laivaa on enää hankala saada huonompaan suuntaan, joten ei Flavio ainakaan projektia tule vituiksi vetämään.
Todella nolo tiimi. Jos verrataan esimerkiksi McLareniin (jonka edellä Renault/Alpine vielä oli 2018/2019), niin puhutaan ihan hieman eri teoista.
Tuohan on Briatorelle peruskuvio, esimerkiksi Kovalaista Flavio yritti siirtää Renaultilta kesken kauden Williamsille. Vaihdossa tilalle olisi tullut Alexander Wurz - sama mies jonka Briatore oli potkinut Benettonilta ulos seitsemän vuotta aiemmin. Flavion tiimi- ja kuskikikkailuista saisi niin pitkän koonnin, että ei riitä ihan aukeama noihin. Kaikesta huolimatta tulosta on kuitenkin tullut ja Kovalainenkin miestä paljon kehuu, eli on sen jotain osattava.Hauskaa tästä tekee sen, että Doohanin manageri on...Flavio Briatore itse.
Colapinton alku oli lupaava. Nopeasti otti Logan Sargeantin kiinni miljoonissa mitkä on ajettu seinään ja kiinnostus laantuiTuohan on Briatorelle peruskuvio, esimerkiksi Kovalaista Flavio yritti siirtää Renaultilta kesken kauden Williamsille. Vaihdossa tilalle olisi tullut Alexander Wurz - sama mies jonka Briatore oli potkinut Benettonilta ulos seitsemän vuotta aiemmin. Flavion tiimi- ja kuskikikkailuista saisi niin pitkän koonnin, että ei riitä ihan aukeama noihin. Kaikesta huolimatta tulosta on kuitenkin tullut ja Kovalainenkin miestä paljon kehuu, eli on sen jotain osattava.
Alpine on kyllä surullinen vitsi. Ovat olleet mukana kohta kymmenen vuotta, mutta kukaan ei tiedä, mikä heidän visionsa on. Johtoa vaihdetaan jatkuvasti, kuskit riitautuvat tallin kanssa eikä menestystä vaan tule. Jokaista onnistumista seuraa uusi katastrofi. Kaiken huippu oli se vuotanut tieto, kuinka Britannian ja Ranskan osastojen työntekijöille on eri hotellit, koska eivät tule toimeen keskenään.
Oconin kenkiminen ennen Abu Dhabia oli taas aivan turha episodi sekin. Nyt sitten Colapinto hommattu huhujen mukaan 20 miljoonalla. Ajoi joo hyvin, mutta eikö hänen kanssaan olisi oikeasti voinut odottaa. Koska minne Colapinto tämänhetkisillä kuljettajamarkkinoilla pääsisi? Lähinnä tulee mieleen Haas ja ex-Toro Rosso, mutta kai se jostain kertoo, että Helmut-setä oli miehestä jo kerran kieltäytynyt.
Alpinen motoksi sopisi: Never stop the madness. Monta vuotta toiminta ollut aivan sekaisin, eikä se näytä siitä muuttuvan.
Kyllä. Taisi jopa Alain Prost itse siirtyä Renaultin taustoilta pois sen vuoksi, kun koko johto oli aivan sekaisin. Googlettelun perusteella selvisi, ettei sopimusta lähettiläänä ja teknisenä neuvonantajana uusittu vuodelle 2022. Hämärä muistikuva on, että Prost sanoi kyllästyneensä Renaultin/Alpinen touhuihin.
Mitä tulee Briatoreen, niin ei tuo ainakaan paskempaan suuntaan voi mennä. Saattavat vielä saada jonkin ryhtiliikkeen aikaiseksi, ehkä. Vaikka miehestä voi olla montaa mieltä, niin kyllähän se osaa (tai on ainakin joskus osannut) tiimiä johtaa.
Prost sounds off on Alpine: Ex-CEO 'incompetent'
Alain Prost has launched an scathing attack on Alpine's faltering Formula One team, including labelling recently departed CEO Laurent Rossi "incompetent."www.espn.co.uk
Tuolta voi lukea tarkemmin jos aihe kiinnostaa. Prost sanoo muun muassa Laurent Rossia epäpäteväksi
Vähän tuntuu kuin olisi pedattu kaikki epäonnistumiselle. Ihan kuin tallikaan ei halua nuoren miehen onnistuvan.Doohanilla on kyllä targettia jos meinaa päästä samoihin saavutuksiin kuin isänsä kaksipyöräisten puolella.
No, katsotaan kuin käy.