Mainos

Formula 1 -kausi 2024 – evoluutio

  • 65 945
  • 521

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kisan aikana mietin, että Maxia kyrpii jo valmiiksi tulevaisuus heikommalla autolla kun Newey lähti. Pitäisi tällä kaudella vielä kairata yksi titteli ja sekään ei enää niin varma ole, vaikka omissa käsissä vielä. Mutta ihmettelin kyllä muutenkin heidän radioviestejään, muurilta nimittäin tunnutaan olevan aika kypsiä viime aikaiseen ulinaan. Max voisi muutenkin tuon palautteen antaa fiksummin, GP laittoi takaisin vastapalloonn jo pari kertaa ja ei ollut enää samalla puolella Maxin kanssa "epäselvissä" ohitus ja kolaritilanteissa. Yleensähän inssi on satavarmasti kuskinsa puolella vaikka tilanne olisi selkeästi päinvastoin, eli esim. Maxin vika mutta silti ollaan radiossa yhtä mieltä, että vastustajan vika. Joku taisi kommentoida jo edellisessä kisassa seurantaketjuun että sama mulkku-Max on edelleen siellä kypärän alla, ei vain ole nähty sitä kun saanut ajaa rauhassa kärjessä autoa säästellen. Nyt painetta ja tosissaan kisailua -> heti kiehuu yli.

Mäkilläkin vähän jo kuskikontrollia kun panokset kasvaa ja noita puheita ei kyllä pitäisi julkisesti käydä, eli pitäisi kuskinkin se ymmärtää. Mutta hyvä että on säpinää ja voittajat vaihtuu kisasta toiseen. Nautin, tulee tykki loppukausi, harmi kun tulee kesätauko ensi viikonlopun Span jälkeen. Se kisa muutenkin hienoa aina katsoa, imo kauden kohokohta vaikka kisa olisikin tylsä. Rata on 5/5 aina.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kisan aikana mietin, että Maxia kyrpii jo valmiiksi tulevaisuus heikommalla autolla kun Newey lähti. Pitäisi tällä kaudella vielä kairata yksi titteli ja sekään ei enää niin varma ole, vaikka omissa käsissä vielä. Mutta ihmettelin kyllä muutenkin heidän radioviestejään, muurilta nimittäin tunnutaan olevan aika kypsiä viime aikaiseen ulinaan. Max voisi muutenkin tuon palautteen antaa fiksummin, GP laittoi takaisin vastapalloonn jo pari kertaa ja ei ollut enää samalla puolella Maxin kanssa "epäselvissä" ohitus ja kolaritilanteissa. Yleensähän inssi on satavarmasti kuskinsa puolella vaikka tilanne olisi selkeästi päinvastoin, eli esim. Maxin vika mutta silti ollaan radiossa yhtä mieltä, että vastustajan vika. Joku taisi kommentoida jo edellisessä kisassa seurantaketjuun että sama mulkku-Max on edelleen siellä kypärän alla, ei vain ole nähty sitä kun saanut ajaa rauhassa kärjessä autoa säästellen. Nyt painetta ja tosissaan kisailua -> heti kiehuu yli.
Luin kanssa jostain, että tässä saattoi kulminoitua aika pitkän ajan turhautuminen. Talli sisäisesti ihan sekaisin ja Max joutuu käytännössä tekemään kaiken yksin, koska Perezistä ei mitään apuja. Max on jo aiemmin sanonut, ettei ole kestävää, että menestys vaatii sen, että hän antaa 105 % joka kisassa, koska ei se ole mahdollista. Käsittääkseni Max ajelee tällä hetkellä kisoissa suhteellisen aggressiivisella setupilla jopa hänelle, vaikka hänen setuppinsa on kai yleisesti erityisen herkkä. Albon kuvaili sitä yleisesti vähän samaksi kuin pelaisi videopelejä erittäin korkealla herkkyydellä. Lisäksi on vähän spekuloitu, että turhautumista aiheuttaa, kun luvatut uudistukset eivät vain ole riittäneet vaan auto on edelleen selvästi McLarenia hitaampi. Nytkin Unkariin tuli uusi paketti, mutta autosta ei oikein silti McLarenin haastamiseen, mikä saattaa vähän turhauttaa, jos talli luvannut muuta.

Toki pidän edelleen huvittavana, että tästä vedetään yhtäläisyyksiä menestykseen. Max on aina valittanut samalla tavalla jos auto ei ole tuntunut hyvältä. Myös silloin kun se on ollut ylivoimaisesti nopein. Kaverille on pienestä pitäen hakattu päähän täydellisyyden haku ja mikään muu ei riitä. Vaatii samaa kaikilta ympäriltä.

Mitä taas tulee Maxin ja GP:n väleihin, niin molemmat ovat sanoneet aina, että pitävät kun voi puhua suoraan. Ei tuokaan ole mitenkään uutta tai ihmeellistä, että GP vastaa Maxin purkauksiin. Max on ainakin sanonut arvostavansa tuota dynamiikkaa ja sen takia haluaa työskennellä GP:n kanssa. Kyllä tuostakin löytyy vaikka mitä koosteita netistä kahdelta dominointikaudeltakin.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ocon vahvisti omalla Twitter-tilillään, että siirtyy Haasille ensi kaudesta alkaen. Alkaisikohan tämän jälkeen kohtapuoliin muutkin kuskipaikat loksahtamaan paikoilleen?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Carlos sanoi olevansa yhtä hyvä kuin Lewis, tosin maailmanmestaruuksia on jonkin verran vähemmän
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ocon vahvisti omalla Twitter-tilillään, että siirtyy Haasille ensi kaudesta alkaen. Alkaisikohan tämän jälkeen kohtapuoliin muutkin kuskipaikat loksahtamaan paikoilleen?

Se on sitten siinä suomalaisten F1 kuskien läsnäolon putki ja koskalie saadaan seuraava, jos saadaan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on sitten siinä suomalaisten F1 kuskien läsnäolon putki ja koskalie saadaan seuraava, jos saadaan.
Miten niin? Williams nyt on tainnut olla pidempään se todennäköisin osoite maailman nopeimmalle Valtterille ja tämä uutinen tiputti taas yhden kilpailijan sen toteutumisen tieltä pois.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Miten niin? Williams nyt on tainnut olla pidempään se todennäköisin osoite maailman nopeimmalle Valtterille ja tämä uutinen tiputti taas yhden kilpailijan sen toteutumisen tieltä pois.

Bottaksen omat kommentit tuoreeltaan vaikutti kyllä siltä, että siellä alkaa olla usko mennyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on sitten siinä suomalaisten F1 kuskien läsnäolon putki ja koskalie saadaan seuraava, jos saadaan.
Millä perusteella? Eihän Valtteria Haasille oltu viemässä juurikaan. Williams ja Sauber ovat olleet ne todennäköiset vaihtoehdot. Molemmissa on edelleen tilaa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Miten niin? Williams nyt on tainnut olla pidempään se todennäköisin osoite maailman nopeimmalle Valtterille ja tämä uutinen tiputti taas yhden kilpailijan sen toteutumisen tieltä pois.
Onkos siellä muita penkkejä jäljellä kuin Williams ja Sauber? RB taitaa olla myös vielä auki, mutta Lawsonia sinne kai kovasti viedään ja Tsunoda ajanut ihan vahvan kauden eli olisiko jatkoa luvassa. Ellei sitten Perez nakata ykköstallista pihalle jolloin ruletti lähtee pyörimään uudestaan.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Eiköhän Bottas Williamsille päädy kunhan Sainz nyt valitsee ensin joko Mersun tai Alpinen. Jätän 10% mahdollisuuden, että Bottas jää sittenkin Sauberille, mutta pidän aika epätodennäköisenä.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Bottas ei jää Audille eikä ole menossa todellakaan Mersulle. Audi/Sauber ottaa jonkun nuoremman Hulkenbergin rinnalle ja Mercedekselle menee Andrea Kimi Antonelli. Veikkaan että Briatore repii mottipäistä Sainzille jotta saa kalastettua Alpinelle ja sitten periaatteessa jäisi Williamsille paikka. Itse toivoisin että näitä nuorempia kuskeja vaan enemmän sisään ja Bottas, Magnussen, Perez jne. muihin hommiin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kimi Antonellin F2-kausi on mennyt sen verran ohdakkeisesti etten usko Mersun ottavan häntä vielä ykköstiimiin
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Kimi Antonellin F2-kausi on mennyt sen verran ohdakkeisesti etten usko Mersun ottavan häntä vielä ykköstiimiin
Mercedes oli ilmeisesti tarjonnut Sainzille vuoden sopimusta juurikin tällä ajatuksella, ettei Antonelli ole vielä valmis Mersulle. Sainz oli tuon sitten hylännyt, pitkä sopimus hänelle ymmärrettävästi se mitä haluaa. Eli pidän mahdollisena myös tätä mutta uusimman tiedon mukaan Mersu on päättänyt että Kimi sisään ja sillä mennään. Mersulla myös todennäköisesti katseet kaudessa 2026 joten tuohon vuosi kärkipäässä Antonellille kokemusta ja Mercedekselle jättipotti auton + moottorin kanssa (on huhuttu että Mersun moottori uusien sääntöjen ajalle olisi merkittävästi muita edellä) kaudelle '26 niin tuleekin todella mielenkiintoiset asetelmat. On sekin mahdollista että menee Williamsille mutta silloin tuohon Mersulle tulee joku muu kuljettaja kuin Bottas. Valtterin kohtalo olisi Russellin kakkosviulun soittaminen, hän tietää sen itsekin ja jonkun haastattelun muistan lukeneeni jossa sanoi suoraan että se homma ei enää kiinnosta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos Sainz päätyykin Williamsille, Antonelli Mersulle ja Audi nostaisi vihdoin Pourchairen kisakuskiksi niin siinä kävisi Bottakselle kyllä ohdakkeisesti.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jos Sainz päätyykin Williamsille, Antonelli Mersulle ja Audi nostaisi vihdoin Pourchairen kisakuskiksi niin siinä kävisi Bottakselle kyllä ohdakkeisesti.

Lähinnä Bottaksen tuoreet kommentit kertoi siitä, että pakka on aivan auki ja on mennyt paljon pidempään, kun mitä toivoi. Todennäköisyydet selvästi tippuneet, pari kk sitten huokui itsevarmuutta jatkosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähinnä Bottaksen tuoreet kommentit kertoi siitä, että pakka on aivan auki ja on mennyt paljon pidempään, kun mitä toivoi. Todennäköisyydet selvästi tippuneet, pari kk sitten huokui itsevarmuutta jatkosta.

Tuossa todennäköisesti odotetaan Sainz peliliikkeitä ja sitten tulee muut sopimukset perässä. Kuka sitten jää ilman tuolia nähdään tuon jälkeen.
 

KK-V 1994

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa todennäköisesti odotetaan Sainz peliliikkeitä ja sitten tulee muut sopimukset perässä. Kuka sitten jää ilman tuolia nähdään tuon jälkeen.
Näin on pitkään puhuttu, mutta niin vaan jatkoja ja uusia sopimuksia tulee silti. Ei ne kaikki Sainzin siirtoja odottele, ellei sitten Sainzin paikka jo varma ja vain julkaisua vaille valmista.
 

Seinänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Näin on pitkään puhuttu, mutta niin vaan jatkoja ja uusia sopimuksia tulee silti. Ei ne kaikki Sainzin siirtoja odottele, ellei sitten Sainzin paikka jo varma ja vain julkaisua vaille valmista.
Sainz odottaa ainoastaan tällähetkellä kahden eri tallin päätöksiä.

Mitä Red Bull tekee Perezin kanssa ja olisiko Sainzilla mahdollisuus päästä tuohon autoon ensi kaudeksi. Toinen mahdollisuus on Mersulle Russellin aisapariksi. Antonelli ei välttämättä vielä ensi kaudella ole valmis suoraan hyppäämään ajamaan palkintopallisijoista ja saattaisi olla järkevintä ajaa esim. vuosi Williamsilla lainalla Albonin parina ja sitten hypätä mahdollisesti 2026 Mersulle.

Alpine haluaisi Sainzin ensi kaudeksi, mutta niin kauan kun Sainz odottaa isompien tallien liikkeitä niin Alpine ei miestä saa sopimuksen alle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos Sainz päätyykin Williamsille, Antonelli Mersulle ja Audi nostaisi vihdoin Pourchairen kisakuskiksi niin siinä kävisi Bottakselle kyllä ohdakkeisesti.

Voittomahdollisuudet Williamsilla taitaa olla aika, no seitin ohuet... Olisiko Sainzilla kiinnostusta mennä sinne?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mieluummin menisin Williamsille kuin Alpinelle. Ranskalainen lentävä sirkus, nyt tallipäällikkö Bruno Famin sai lähteä.
Briatore hyppääkin pian tiimipäällikön saappaisiin? Pian onkin Alpine huipulla jollain vippaskonstilla. Voisi olla kokeilemisen arvoinen paikka tuossa skenaariossa, varsinkin jos huhut pitävät paikkansa, että Renault lopettaa moottorien tuotannon ja talli siirtyisi Mersun asiakkaaksi, joka huhujen mukaan on taas tekemässä supermottoria.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Briatore hyppääkin pian tiimipäällikön saappaisiin? Pian onkin Alpine huipulla jollain vippaskonstilla. Voisi olla kokeilemisen arvoinen paikka tuossa skenaariossa, varsinkin jos huhut pitävät paikkansa, että Renault lopettaa moottorien tuotannon ja talli siirtyisi Mersun asiakkaaksi, joka huhujen mukaan on taas tekemässä supermottoria.
Mitä lie laarinpohjia antavat asiakastallille. Briatore voi kyllä puhua ykköskorin koneet Alpineen ja Mersun tallissa koneet paukku, on se semmoinen tirehtööri.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä lie laarinpohjia antavat asiakastallille. Briatore voi kyllä puhua ykköskorin koneet Alpineen ja Mersun tallissa koneet paukku, on se semmoinen tirehtööri.
Totuus kuitenkin on, että asiakastallien täytyy saada identtiset moottorit emotallin kanssa. Ja tuota sääntöä valvotaan tarkasti.

Tämä sääntö kun astui voimaan, niin eipä ole näkynyt enää eroja asiakastallien moottoreissa - ei tehojen, eikä kestävyyden suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös