Mainos

Formula 1 -kausi 2024 – evoluutio

  • 69 119
  • 538

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku Norrisin mestaruus olisi huutava vääryys, kun eihän sarjan kiistattomasta ykköskuskista ole epäselvyyttä.
Juuri tällaiset kisat näyttää ne todelliset mestarit, eikä vain niitä joilla nyt sattuu olemaan se nopein auto.
Huutavalla vääryydellä on voitettu paljon mestaruuksia, kun parhailla kuskeilla ei ole ollut parhaita autoja. Tässä lajissa kun ei lopulta ole kyse pelkästään kuskien taidoista, vaan myös siitä, mikä talli kykenee rakentamaan parhaan auton.

Max on ollut kiistattomasti paras kuski jo monta vuotta, eikä siitä todellakaan ole ollut epäselvyyttä. Itse lähinnä toivoisin vaihtelua ja viimeiseen kisaan jatkuvaa mestaruustaistoa, vaikka kenen tahansa muun kuin Maxin voittama mestaruus olisikin tietyllä tavalla ajateltuna vääryys.

Tylsäksi se vain käy, jos sama kaveri dominoi vuodesta toiseen. En tykännyt aikanaan Vettelin dominoinnista, en tykännyt Hamiltonin dominoinnista, enkä tykkää nyt Maxin dominoinnista. Kaipaan mahdollisimman paljon hyvää taistelua ja vaihtelua kärjen asetelmiin. Toki tämä kausi on ollut jo paljon parempi, kun McLaren kykeni kehittymään Red Bullin ohi, mutta pieni pettymys oli, että mestaruustaisto käytännössä päättyi jo tänään.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin Lando on kisan jälkeen kommentoinut Maxin voittaneen puhtaalla tuurilla ja taidolla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa.
Jos näin on, niin Landon kannattaa katsoa kisa uudestaan. 20 sekunnin kaula vielä lopussa ja jotain yli 10 kisan nopeinta kierrosta Maxille. Ei epäilystäkään kuka oli herra ja Hidalgo tänään radalla. Verstappen oli kuningas ja Lando ei saanut oikeastaan mitään aikaan kisan aikana. Erityismaininta vielä Alpinelle. Loistava veto niin kuskeilta kuin tiimiltäkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Niin Lando on kisan jälkeen kommentoinut Maxin voittaneen puhtaalla tuurilla ja taidolla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa.
Nooh, vähän keulii:

"Max was easily quicker than us and I think if he went from the front he probably would have lapped us."

“I probably finished third realistically, so it's tough. Max probably would have come through anyway and probably beaten us."


Näin Autosportin jutusta. Toki oli paljon puhunut myös Verstappenin tuurista, mutta kyllä tuossa Norris aika suoraan myöntää Verstappenin olleen liian kova tänään.

Jos alkoi jo vähän näyttää paineen kasvavan Verstappenille liian suureksi, niin nyt ei tarvitse enää epäillä hänen tasoaan. Mielenkiintoista kyllä nähdä, millaiseksi ensi kausi muodostuu, kun voimasuhteet ovat tasoittuneet mukavasti ja kolmessa kärkitallissa tapahtuu kuljettajanvaihdoksia (ei kai Perez enää voi jatkaa?).

Tiimimestaruudesta tietty vielä jonkinlainen kisa käynnissä. Mäkki 37 pinnaa Ferrarin edellä, ellei maFIA pyöräytä palettia uusiksi ja jaa rangaistuksia startista.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Nooh, vähän keulii:

"Max was easily quicker than us and I think if he went from the front he probably would have lapped us."

“I probably finished third realistically, so it's tough. Max probably would have come through anyway and probably beaten us."


Näin Autosportin jutusta. Toki oli paljon puhunut myös Verstappenin tuurista, mutta kyllä tuossa Norris aika suoraan myöntää Verstappenin olleen liian kova tänään.

Jos alkoi jo vähän näyttää paineen kasvavan Verstappenille liian suureksi, niin nyt ei tarvitse enää epäillä hänen tasoaan. Mielenkiintoista kyllä nähdä, millaiseksi ensi kausi muodostuu, kun voimasuhteet ovat tasoittuneet mukavasti ja kolmessa kärkitallissa tapahtuu kuljettajanvaihdoksia (ei kai Perez enää voi jatkaa?).

Tiimimestaruudesta tietty vielä jonkinlainen kisa käynnissä. Mäkki 37 pinnaa Ferrarin edellä, ellei maFIA pyöräytä palettia uusiksi ja jaa rangaistuksia startista.
Startista olisi aika hankala antaa rangaistusta kun selostamossakin tehtiin huomio ettei vihreä valo vissiin tullut missään vaiheessa joten teknisesti ottaen jokainen kuski lähti liikkeelle laittomasti
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Nooh, vähän keulii:

"Max was easily quicker than us and I think if he went from the front he probably would have lapped us."

“I probably finished third realistically, so it's tough. Max probably would have come through anyway and probably beaten us."


Näin Autosportin jutusta. Toki oli paljon puhunut myös Verstappenin tuurista, mutta kyllä tuossa Norris aika suoraan myöntää Verstappenin olleen liian kova tänään.

Jos alkoi jo vähän näyttää paineen kasvavan Verstappenille liian suureksi, niin nyt ei tarvitse enää epäillä hänen tasoaan. Mielenkiintoista kyllä nähdä, millaiseksi ensi kausi muodostuu, kun voimasuhteet ovat tasoittuneet mukavasti ja kolmessa kärkitallissa tapahtuu kuljettajanvaihdoksia (ei kai Perez enää voi jatkaa?).

Tiimimestaruudesta tietty vielä jonkinlainen kisa käynnissä. Mäkki 37 pinnaa Ferrarin edellä, ellei maFIA pyöräytä palettia uusiksi ja jaa rangaistuksia startista.
Nuo kommentit taitaa olla sen jälkeen kun suurin pettymys oli jo käsitelty. Heti kisan jälkeen tuli vähän suolaisempia kommentteja.


"It was just unlucky. I don't care about the hindsight side of things, that's luck for them, nothing more.

"They [Red Bull] got lucky on a rule that no one agrees with. Probably they agreed with it today but every driver has disagreed with it in the past.

"Today it benefitted them, it could have benefitted us if we just stayed out, but that's a stupid thing to think of. Just a bit unlucky today, nothing more. Of course, disappointing."

And on his title rival, Norris added: "[Max] drove well. He got a bit lucky but that's life."
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän Norris ja Russell tuossa kärsi kun kisa lyötiinkin poikki heti varikkokäyntien jälkeen. Verstappenille kävi tuuri, mutta olisi muutenkin todennäköisesti voittanut. Aika kaukana kuitenkin tuo lausunto oli siitä että Norrisin mielestä voitto olisi tullut pelkällä onnella.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllähän Norris ja Russell tuossa kärsi kun kisa lyötiinkin poikki heti varikkokäyntien jälkeen. Verstappenille kävi tuuri, mutta olisi muutenkin todennäköisesti voittanut. Aika kaukana kuitenkin tuo lausunto oli siitä että Norrisin mielestä voitto olisi tullut pelkällä onnella.
Verstappen ja Alpine otti tietoisen riskin, että rankkasadekuuro aiheuttaisi punaiset liput. Viime kausien meininkiä seuranneet varmasti tietää että tuo oli ihan hyvä arpalipuke heittää peliin. Toki alkuun näytti käyvän ohraisesti, kun pelkkä turva-auto lyötiin radalle, mutta Colapinto sitten naulasi punaiset liput ajamalla seinään. Norrisilla ja Russelille sitten huonoa tuuria, että olivat VSC:n alkaessa ehtineet jo ajaa varikon ohi ja puolestaan kun tulivat varikolle niin VSC loppui. Mutta siinä sitten oikeastaan se tuurin osuus olikin.

Max oli todella vahva läpi kisan ja olisi todennäköisesti ajanut voittoon ilman tuota tietoisen riskin ottamistakin. Kyllä se vaan näissä kaaoskeleissä näyttäytyy ketkä on kovimpia rattimiehiä.

Osottautui myöskin ettei Sauberista ole kyllä yhtään mihinkään. Kuten Alpine osoitti, juuri näillä keleillä hitaampien autojen mahdollisuus pisteisiin on olemassa, mutta Bottaksen olisi nostanut pisteille vain kolme lisäkeskeyttäjää edeltä.

Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako Interlagosin romuralli loppukauteen. Etenkin Williamsille taisi tulla todella kallis viikonloppu, miten on tilaa budjettikaton alla?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Norris ja Russell tuossa kärsi kun kisa lyötiinkin poikki heti varikkokäyntien jälkeen. Verstappenille kävi tuuri, mutta olisi muutenkin todennäköisesti voittanut. Aika kaukana kuitenkin tuo lausunto oli siitä että Norrisin mielestä voitto olisi tullut pelkällä onnella.
Verstappen ei ollut pärjäämässä edes Oconille, ennen kun sai uuden mahdollisuuden ohitukseen turva-auton myötä. Puhumattakaan siitä, että olisi ilman punaisia lippuja päätynyt varikkokäynnin jälkeen johonkin sijoille 5-6. Ei nimittäin ollut helpon näköistä ohittaminen Maxillakaan kisan alun jälkeen, sekä siitä olisi tullut kisan loppua kohti vieläkin vaikeampaa.

Ei ole sattumaa, että Max oli kisan nopein vasta kun pääsi ajamaan kärjessä. Tuossa kelissä muiden takana ajaminen vaikeuttaa asioita valtavasti.

Max ei olisi voittanut ilman hyvää tuuria. Toki RB taktikoi järkevästi ja Max ajoi helvetin hyvin, mutta tuuriakin tarvittiin.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo onhan se väärin kuinka kaudessa on 24 kisaviikonloppua mutta se yksi puukenkä vie mestaruuden hirveällä tuurilla.

Ei ollut missään nimessä kisan nopein eilenkään muuta kuin satumaisen tuurin takia. Toki oli kisan nopein kierros jo ennen siirtymistään ykköseksi, mutta ei kait sitä lasketa. Ja jos nyt olisi ollut oikeasti nopea, miten voi olla, että kesti kuitenkin 42 kierrosta nousta ruudusta 17 kärkeen?

Voittomarginaali oli lopulta jotain 20 sekkaa, no tuurillahan sekin sitten tuli.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo onhan se väärin kuinka kaudessa on 24 kisaviikonloppua mutta se yksi puukenkä vie mestaruuden hirveällä tuurilla.

Ei ollut missään nimessä kisan nopein eilenkään muuta kuin satumaisen tuurin takia. Toki oli kisan nopein kierros jo ennen siirtymistään ykköseksi, mutta ei kait sitä lasketa. Ja jos nyt olisi ollut oikeasti nopea, miten voi olla, että kesti kuitenkin 42 kierrosta nousta ruudusta 17 kärkeen?

Voittomarginaali oli lopulta jotain 20 sekkaa, no tuurillahan sekin sitten tuli.
Ja vain 17 nopeinta kierrosta ajoi. Tuuria vain.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisikohan se kovin sade ajeltu vaan turva-auton takana, jos Colapinto ei olisi ajanut seinään? Jos olisi, niin Maxin ja Alpinen taktiikka olisi kosahtanut, mutta sinänsä ei tuo nyt ihan epätoivoinen taktiikka ollut, vaan kyllähän sille jonkinmoinen todennäköisyys oli, että joko joku vetää pahasti seinään tai sitten sade yltyy niin kovaksi että punalippu tulee senkin takia. Eli kyllä, tämä oli kisa, jossa varikkokäynnin ajoituksella oli iso merkitys, mutta onhan sellaisia kisoja paljon, eikä niistä tuurivoittoina puhuta.

Jos kaikilla olisi ollut sama taktiikka, niin Max tuskin olisi voittanut, ja yhtälailla voi sanoa, että sitten Landolla olisi käynyt tuuri, koska hän ei todellakaan ollut radan nopein mies.

Ocon taisi mokata toisen uusintalähdön, eli jätti "lähtölaukauksen" liian myöhään ja siten helposti ennakoitavaksi? No, ehkä Max olisi ennen pitkää ohi tullut joka tapauksessa, vaikka ekan uusintalähdön jälkeen näytti että Ocon kontrolloi tilannetta ihan jees.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo onhan se väärin kuinka kaudessa on 24 kisaviikonloppua mutta se yksi puukenkä vie mestaruuden hirveällä tuurilla.

Ei ollut missään nimessä kisan nopein eilenkään muuta kuin satumaisen tuurin takia. Toki oli kisan nopein kierros jo ennen siirtymistään ykköseksi, mutta ei kait sitä lasketa. Ja jos nyt olisi ollut oikeasti nopea, miten voi olla, että kesti kuitenkin 42 kierrosta nousta ruudusta 17 kärkeen?

Voittomarginaali oli lopulta jotain 20 sekkaa, no tuurillahan sekin sitten tuli.
En tiedä viittasitko tässä minun viestiini, mutta en tosiaan sanonut, että Max olisi voittanut mestaruutta tuurilla. Ihan ansaittu mestaruus tämäkin on ja Max on kiistattomasti sarjan paras kuski.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Vaikken todellakaan Verstappenin fanipoikiin kuulu, niin myönnettävä on että huikean kisan ajoi. Kyllä, kävi myös tuurikin punaisten lippujen kanssa ja sai siten ilmaisen stopin, mutta toisaalta niiden tuleminen oli odotettavissa. Interlagos ja sade, on tullut ehkä joskus aiemminkin... Hyville kuljettajille tuppaa sitä tuuriakin tulemaan. Kaikki varmaan muistaa Hamiltonin ja aina hyvin osuvan turva-auton männä vuosilta?

Kyllähän Norris lähti selkeästi yliyrittämään mikä sitten kostautui. Toki loppujen lopuksi ei sinänsä mitään merkitystä tuollakaan enää, kun jokatapauksessa näkisin mestaruuskamppailun ratkenneen tähän vaikka Norris olisi tullut toisena maaliin.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ei ole sattumaa, että Max oli kisan nopein vasta kun pääsi ajamaan kärjessä. Tuossa kelissä muiden takana ajaminen vaikeuttaa asioita valtavasti.
Kuka siellä oli nopeampi ennen kun Max nousi kärkeen? En nyt ole nähnyt täydellistä kierroskarttaa, mutta siihen asti kunnes tavoitti Leclerc-Tsunoda-Ocon kolmikon niin oli kyllä selkeästi nopein auto radalla kun sai ajaa puhtaassa ilmassa. Ei siellä kärkikaksikko ehtinyt liiemmin karkaamaan, taisi ero pysyä siinä noin 9-10s tuntumassa kunnes tuo letka hidasti vauhtia.

Pitää varmaan kaivaa joku tilasto ohituksista myös, eli kuinka ison osan Max otti näistä. Selkeästi eniten luottoa, varsinkin ekan mutkan jarrutukseen. Piastrin ohitus aivan jäätävän kaukaa. Ei edes varmaan kisainssi kelannut että lähtee kokeilemaan, niin eivät varoittaneet etukäteen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuka siellä oli nopeampi ennen kun Max nousi kärkeen? En nyt ole nähnyt täydellistä kierroskarttaa, mutta siihen asti kunnes tavoitti Leclerc-Tsunoda-Ocon kolmikon niin oli kyllä selkeästi nopein auto radalla kun sai ajaa puhtaassa ilmassa. Ei siellä kärkikaksikko ehtinyt liiemmin karkaamaan, taisi ero pysyä siinä noin 9-10s tuntumassa kunnes tuo letka hidasti vauhtia.

Pitää varmaan kaivaa joku tilasto ohituksista myös, eli kuinka ison osan Max otti näistä. Selkeästi eniten luottoa, varsinkin ekan mutkan jarrutukseen. Piastrin ohitus aivan jäätävän kaukaa. Ei edes varmaan kisainssi kelannut että lähtee kokeilemaan, niin eivät varoittaneet etukäteen.
Kärjessä ajanut oli pääsääntöisesti nopein. Lukuunottamatta hetkiä, milloin Max pääsi ajamaan puhtaassa ilmassa olematta kärjessä.

Ja juuri sehän mun pointti olikin, että toisten takana ajaminen hidasti kuskeja koko kisan ajan, koska huono näkyvyys pakottaa varomaan.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Ei ole sattumaa, että Max oli kisan nopein vasta kun pääsi ajamaan kärjessä. Tuossa kelissä muiden takana ajaminen vaikeuttaa asioita valtavasti.


Kannattaa mennä tuonne ja katsoa Race History Chart, sieltä joka kierrokselta erot ja kierrosajat. Kyllähän Verstappen paineli kärkivauhtia myös ennen johtoasemaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Kannattaa mennä tuonne ja katsoa Race History Chart, sieltä joka kierrokselta erot ja kierrosajat. Kyllähän Verstappen paineli kärkivauhtia myös ennen johtoasemaa.
Tuolta katsoinkin. Max pärjäsi kärjessä ajaneille käytännössä vain silloin, kun pääsi ajamaan puhtaaseen ilmaan.

Ocon oli kärjessä ajaessaan Maxia nopeampi, kun Max ajeli kakkosena. Tämä siitä huolimatta, että Oconilla allaan yksi ruudukon hitaimmista autoista.

Edelleen pointtina vain se, että tuo Maxin lopun kova vauhti ja kovat kärkiajat ovat isolta osin seurausta siitä, että pääsi ajamaan puhtaaseen ilmaan kärjessä. Ei ole tarkoituksena vähätellä Maxin suoritusta, sillä ajoi ihan törkeän hyvin ja ansaitsi voittonsa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Orastava toivo oli aika-ajon jälkeenin että nyt olisi ollut Bottaksella pistesauma kun vauhtia tuntui vaikeissa olosuhteissa olevan, vieläpä Bottaksen varovainen tyyli huomioiden, mutta jumalauta Sauberin surkeushan vain korostui, olivat ihan jaloissa ja Zhou varsinkin entistäkin umpisurkeampi. Bottaksen ekan kierroksen varovaisuus myös erittäin klassista, ei sentään Zhou mennyt ohi jota sitäkin on sattunut.

AMuS taisi jo varmana tietona uutisoida että Bottas ei jatka, ja ehkä se on kaikinpuolin hyvä niin. Ensi kaudella auto todennäkäisesti vähintään yhtä paska, sillä poikkeuksella että VB voisi olla välillä gridin hitain kun tallikaveri vaihtuu ihan kilpakuskiin.
Saa nähdä jääkö vielä roikkumaan Mersun varakuskiksi tms, nykyään kun taidetaan nuoria varakuskeja päästää jopa kisoihin takavuosia rohkeammin (ja hyvä niin) niin onko käyttöä ja mikä on moti eli pitäisikö jäädä vaan kotiin pyöräilemään.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Tuolta katsoinkin. Max pärjäsi kärjessä ajaneille käytännössä vain silloin, kun pääsi ajamaan puhtaaseen ilmaan.

Ocon oli kärjessä ajaessaan Maxia nopeampi, kun Max ajeli kakkosena. Tämä siitä huolimatta, että Oconilla allaan yksi ruudukon hitaimmista autoista.

Edelleen pointtina vain se, että tuo Maxin lopun kova vauhti ja kovat kärkiajat ovat isolta osin seurausta siitä, että pääsi ajamaan puhtaaseen ilmaan kärjessä. Ei ole tarkoituksena vähätellä Maxin suoritusta, sillä ajoi ihan törkeän hyvin ja ansaitsi voittonsa.

Tulkitsin eri tavalla tuota siis, kun mielestäni vauhti oli aika tasaväkistä kuitenkin ennen jo johtopaikkaa ja joukossa useampia nopeampia kierroksia, kuin kärjessä ajaneella autolla.

Mutta summasummaarum, Norris ei käyttänyt tilaisuutta hyväkseen ja hävisi selkeästi kisan sekä mestaruustaiston.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
AMuS taisi jo varmana tietona uutisoida että Bottas ei jatka, ja ehkä se on kaikinpuolin hyvä niin. Ensi kaudella auto todennäkäisesti vähintään yhtä paska, sillä poikkeuksella että VB voisi olla välillä gridin hitain kun tallikaveri vaihtuu ihan kilpakuskiin.
Saa nähdä jääkö vielä roikkumaan Mersun varakuskiksi tms, nykyään kun taidetaan nuoria varakuskeja päästää jopa kisoihin takavuosia rohkeammin (ja hyvä niin) niin onko käyttöä ja mikä on moti eli pitäisikö jäädä vaan kotiin pyöräilemään.
Ainakin näin seuraajien silmin se ja sama päivystääkö Bottas auton ratissa letkan hännillä vai Mersun pilttuussa ruutuja tuijottaen. Tilipussissa toki varmasti vissi ero. Varmasti nyt Hamiltonin lähtiessä kokeneelle testikuskille voisi olla tilausta, sen verran kriittistä tulee 2026 auton kehittäminen olemaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Lopulta odotettu ratkaisu mestaruustaistolle ennen aikojaan, kun McLarenit jäivät haistelemaan pölyjä ja Max ajoi sen mitä tarvitsi Vegasissa. Sanoi mies itsekin kisan jälkeen pitkässä haastattelussa, että tiesi varmistaneensa mestaruuden tuon Brasilian dominoinnin jälkeen.

Vaikka mies onkin radalla välillä täysmulkku, niin olen alkanut tykkäämään enemmän hänen persoonastaan radan ulkopuolella. On monesti painottanut perheen ja ystävien tärkeyttä hänen elämässään ja on vähän harmissaan siitä, ettei hänelle riitä aikaa kaikille kiireisen kisakalenterin takia. Ei siis kannata yllättyä kamalasti, jos Max siirtyy joku päivä Kimimäisesti viettämään vuoden tai pari sapattia tehden jotain ihan muuta, mutta palaa kuitenkin sitten takaisin ykkösiin. Näinhän näillä mestareilla tuntuu olevan tapana tehdä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olipahan kisa eilen. Vaikkei Qatarin rata se kaikista mielenkiintoisin ole, niin hyvää vääntöä oli ensimmäisissä mutkissa useampaankin kertaan. Tuomaristolta melkoista sekoilua läpi kisan, tiedä sitten painoiko kiire vai mikä, mutta vähän erikoisia tuomioita oli. Suurin sekoilu sitten liittyen tuohon etusuoralla lojuneeseen peiliin, jonka olisi hyvin voinut VSC:n avulla hakea pois vaikuttamatta itse kisaan ihan hirveästi.

Stop n Go:ta ei hetkeen ole tullutkaan nähtyä, enkä osaa sanoa onko viime vuosina vastaavaa rikettä kukaan tehnytkään ja jos on, niin mikä on ollut tuomio? Hamiltonin läpiajorankku taisi tulla ylinopeudesta varikolla, josta on muistaakseni yleensä jaettu 10 sekunnin rankkuja, nyt jostain syystä sitten läpiajo. Ei sinänsä mitään kovempia rankkuja vastaan, mutta vähän erikoista että pienestä ylinopeudesta varikolla tai keltaisten kohdalla täysiä ajamisesta saa selvästi isomman rankun kuin pilaamalla toisen kuskin kisan kolaamalla ulos radalta. Noh, toki turvallisuusmielessä hyvä näin.

Bottakselta hyvä kisa ja pisteille oli se paikka nousta. Ajattelin että kerrankin Vale saisi hyvän undercut-edun ensimmäisen pysähdyksen jälkeen, mutta hardeilla ei menoa ollut sitten ollenkaan ja otti takkiin jopa vanhoilla mediumeilla ajaneelta Lawsonilta. Olisi voinut vaihtaa toiset mediumit alle jo toisen turva-auton aikana, mutta onneksi sentään viimeisen kohdalla sai hyvät kiekot alle ja pääsi alle sulaneet soft-kuskit ohittamaan. Tiedä sitten tuliko jotain damagea tuon peilin yliajamisesta autoon, kun lopussa tuli Magnusseniltakin takkiin todella paljon, Norriksesta puhumattakaan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Räikkönen sai samanlaisen rangaistuksen Spassa 2017, kun keltaiset olivat Kemmelin suoralla.

Hamiltonilla oli nopeutta varikolla 92,5 km/h, mikä johti kovempaan rangaistukseen. Esimerkiksi Perez selvisi viidellä sekunnilla Itävallassa, kun nopeus oli 82,1 km/h.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Leclerc vain kahdeksan pinnan päässä Norriksesta, aika huikeaa jos onnistuisi vielä ohittamaan pisteissä kun pisin kautta jankattu näennäisestä Verstappen vs Norris mestaruustaistosta. Siinä missä McLaren ja Lando ovat ferrarimaiseen tyyliin tiputelleet turhia pinnoja niin Ferrarilla taas ollaan vähennetty sekoilua ja usein päädytty vähän niinkuin vaivihkaa podiumille vaikka vauhti ei ole ollut parasta. Todella vahva kausi kaikkiaan Leclerciltä lukuunottamatta tuota osin huonoista päivityksistä johtunutta slumppia alkukesästä, ja Sainzikin kyllä kompannut mukavasti. Tuskin kenenkään muun kuin Verstappenin tai Hamiltonin tieltä Carlosta olisi luiskaan pistetty. Nyt näyttää toki tuokin vaihto huonolta mutta katsotaan saako blessed vielä hommansa kasaan ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös