Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 220 080
  • 1 682

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Helmut Marko on juuri vahvistanut, että Colton Herta tulee ajamaan Alpha Taurilla ensi vuonna mikäli FIA myöntää tälle superlisenssin. Näin ollen Gasly olisi vapaa siirtymään Alpinelle.

Tsunodaa on pidetty myös melko varmana jatkajana Alpha Taurilla, mutta saas nähdä mitä tässä vielä tapahtuu.
Jos Alpine onnistuisi saamaan Gaslyn, pesisi se edes vähän tallin kasvoja. Gaslyn osake on kuitenkin viimeiset pari vuotta ollut todella korkealla ja hän kykenee ottamaan autosta kaiken irti. Toki sekä Alonson että Piastrin penailu muualle on täysin anteeksiantamatonta, mutta sysipaskassa tilanteessa Gasly olisi kaikkein vähiten noloin vaihtoehto.

AlphaTaurin sekoilu Tsunodan kanssa tämän päivän kisassa oli jo niin vaarallista, että sietäisi rangaista kunnolla. Se nyt taisi jäädä kisan huippukohdaksi. Max on perkeleen hyvä edelleen ja Ferrari yhtä paska kuin aina ennenkin. Tuhosivat vielä Bottaksen kisankin, joskin siinä nyt ei hirveästi menettänyt. Surkeaksi on Alfan tilanne mennyt.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Russellista on heti alusta asti tullut häikäilemättömämpi ja itsekkäämpi kuva. Se on vähän pakkokin tietysti jos haluaa pärjätä Hamiltonia vastaan Mersulla, mutta olisi kyllä hauska olla kärpäsenä katossa tallin debriefingissä.

Hamilton ei ole tainnut ns. tottua tilanteeseen, jossa tallikaveri antaa oikeasti vastusta tallin sisällä? Bottas tais kuitenkin olla vähän niinkuin se siipimies. Hyvä ja nöyrä kuski tallin kannalta, teki työnsä hyvin ja tuki selkeää ykköskuskia?
Edellisen kerran Hamilton on saanut Nicolta kunnon vastuksen tallin sisällä? Nyt 13 vuotta nuorempi tallikaveri ajaa kuitenkin tulevaisuudestaan? Hamilton ei montaa vuotta enään aja, ehkä. Russel on kuitenkin se tulevaisuuden mahdollinen mestari, joka ajaa Verstappenin, Leclercin, Sainzin to name a few kanssa mestaruuksista. Nyt on oltava ns. nopea, jos meinaa haalia mestaruuksia. Uraa on se 10-15 vuotta vielä jäljellä?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mersun puolesta sanottava, että olivat muita edellä rengastaktiikassa. Ja muut sitten kopioivat, mutta etu on jo mersulla siinä vaiheessa, ja tekivät sitten jo seuraavaa siirtoa. Ainoa miinus lopussa Hamiltonin pysähtymättä jättäminen. Ehkä Max olisi saattanut tulla voittoon ilman VSC ja SC keissejä mutta ainakin kaksi Mersua olisi ollut podiumilla.

Ferrarilla taasen tulee kisasta toiseen säätöä. Mahtaa kuskeja sapettaa kun auto on ok, mutta antavat varikolla pari sijaa muille per kisa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mersut olisivat olleet todella vahvoilla ilman turva-autoa. Turva-auto meni Maxin kannalta täydellisesti. Mersu penaili Lewiksen kanssa kunnolla, vaikka tietysti vaihtoehdot tehdä mitään oli ylipäänsä vähissä. Paremmalla suoravauhdilla mersu olisi voinut jättää Russelin tulpaksi, ja toivoa että kykenee pitämään Maxin takana edes pari-kolme kierrosta.

Ferrarille edelleen huutonaurua.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllähän sen näkee sokea Reettakin, että kokonaispakettina Mersu on mennyt Ferrarin ohi. Ferrarilla on parempi auto, mutta kaikki muu meneekin päin persettä. En yhtään ihmettelisi, jos Mercedes olisi Ferrarin edellä kauden päätyttyä. Mersun auto on huonompi, mutta kun Ferrari kusee ton kaiken ihan itse.

Vähän meinaa käydä kyllä sääliksi Leclerciä ja Sainzia. Talli kusee kaiken, ihan sama kuinka hyvin ajavat. Alku kaudesta ajattelin, että Ferrarin kuskit syö toistensa pisteitä ja Max pääsee sen avulla karkuun pisteissä. Mutta olin pahasti väärässä. Ferrarin taktiikat kusee kisasta toiseen ja joka viikonloppu saa miettiä, mitä Ferrari milloinkin mokaa.

Kyllä siellä ensi kaudella tällä menolla on vähintään myös McLaren haastamassa Ferraria. McLaren on ollut kovassa nosteessa ja Mercedes menee todennäköisesti Ferrarin ohi viimeistään ensi kaudella.

Ferrarin "pelastus" tällä kaudella on ollut toi, että Mercedes oli alkukaudesta hukassa. Mutta nyt kun kausi on edennyt ja Mercedes saanut pakettia kasaan ja Ferrari tumpeloi, niin Mercedes on päässyt keräämään hedelmät. Piste-ero on pieni ja tällä menolla Mercedes on jo tällä kaudella Ferrarin edellä pisteissä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
VSC ja SC osu Maxin kannalta täydellisiin väleihin, mutta olisi ollut toki vahvoilla ilmankin. Mersulla olisi voitu kokeilla jo VSC:n kohdalla ottaa toinen auto sisään ja toisella jäädä odottamaan vielä mahdollisesti tulevaa turva-autoa, mutta nyt molemmat jatkoi radalla ja Russell oli paremmin hereillä Valtterin jäädessä radanvarteen. Bottakselta pitkästä aikaa hieman positiivinen esitys, taisi tehdä jopa pari ihan oikeaa ohitusta, mutta minkäs teet kun välineet ei kestä.

Ferrari, noh, ei tuosta tarvitse varmaan enää sanoa mitään. Ehkä ihan hyvä että vauhti ei riitä Maxin haastamiseen edes vähää alusta niin ei tule niin paha mieli kuskeille kun talli perseilee jatkuvasti.
 
Tuntuu että menestyksen puutteen vuoksi Lewiksellä ei kestä kasetti. Ensin hölmöily SPA:ssa Alonson kanssa ja nyt itkupotkuraivarit tallille lopussa.
Voisi jäädä jo eläkkeelle. 7 mestaruutta on huikea saavutus ja enempää ei ole tulossa ellei mersu taio taas ylivoimaista ajokkia. Tosin nyt tallikaverista haaste sitten Nicon eli ei taitaisi ylivoimainen autokaan taata mestaruutta.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Mersu ei todennäköisesti olisi ottanut voittoa missään tapauksessa, mutta enemmänkin oli tarjolla (P2 ja P3), kuin mitä nyt saivat. Virheitä sattuu "erehtymättömillekin".

Verstappen on kyllä tällä hetkellä omassa luokassaan. Itseluottamus tapissaan ja auto on hyvä. Vaikea nähdä, että muuttuuko tuo tulevalla kaudella miksikään..
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Vielä lisäyksenä, että en ole ikinä ymmärtänyt Mercedeksen ajatusmaailmaa, jossa ratapositio menee aina rengasedun edelle. Tilanne, jossa renkaat vaihtamalla olisi etua lopussa usein uhrataan rataposition säilyttämiseksi.

Liekö sitten vanhat tavat iskostuneet mieliin, kun useampana kautena oli aivan sama, mitkä renkaat alla olivat.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Vielä lisäyksenä, että en ole ikinä ymmärtänyt Mercedeksen ajatusmaailmaa, jossa ratapositio menee aina rengasedun edelle. Tilanne, jossa renkaat vaihtamalla olisi etua lopussa usein uhrataan rataposition säilyttämiseksi.

Liekö sitten vanhat tavat iskostuneet mieliin, kun useampana kautena oli aivan sama, mitkä renkaat alla olivat.

Ainoa rata koko kalenterissa, millä valitsisin rataposition on Monaco.
 
Vielä lisäyksenä, että en ole ikinä ymmärtänyt Mercedeksen ajatusmaailmaa, jossa ratapositio menee aina rengasedun edelle. Tilanne, jossa renkaat vaihtamalla olisi etua lopussa usein uhrataan rataposition säilyttämiseksi.

Liekö sitten vanhat tavat iskostuneet mieliin, kun useampana kautena oli aivan sama, mitkä renkaat alla olivat.

Ainoa rata koko kalenterissa, millä valitsisin rataposition on Monaco.
Silloin kannattaisi säilyttää ratapositio, jos tulisi eteen tilanne, jossa pitäisi ajaa turva-auton perässä maaliin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Silloin kannattaisi säilyttää ratapositio, jos tulisi eteen tilanne, jossa pitäisi ajaa turva-auton perässä maaliin.
Onkohan joku rivi-insinööri malttanut olla laukomatta tätä Mersun debriefingissä.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Silloin kannattaisi säilyttää ratapositio, jos tulisi eteen tilanne, jossa pitäisi ajaa turva-auton perässä maaliin.
Jep, nyt varmaan ajattelivat että turva-auto kestää tuon parikymmentä kierrosta. Toiveissaan, josko taas tulisi human error, eikä kukaan muistaisi kutsua turva-autoa pois radalta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mick on kuitenkin riittävän kyvykäs nuori kuljettaja, joka ei seilaa maksukuskin statuksella, mutta tuo silti tavanomaista enemmän rahaa talliin, kun nimi houkuttelee sponsoreita. Uskon kyllä, että kysyntää riittää ja Mick ajaa sarjassa myös tulevina vuosina.

Jos tuolla Zhou, Stroll, Latifi, Tsunada ja kumppanit mukana niin kyllähän Schumikin menee. Itseasiassa otteethan on parantunut hyvinkin paljon viimeaikoina ja Magnussen ollut pulassa. Nytkin olisi voinut hyvä sijoitus tulla mutta molemmat stopit meni penkinalle. Netflixille lisää materiaalia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Schumacher on niin huono, ettei sillä ole paljoa varaa valita. Ferrarihan lopettaa Mickin kanssa yhteistyön tämän kauden jälkeen, ovat nähneet riittävästi.
Taitaa Ferrarilla enemmän painaa nationalistiset seikat kuin niinkään ajotaidolliset. Ainakaan minä en näe mitään järkeä vaihtaa Schumacheria Giovinazziin. Ymmärtäisin jos Gio olisi esim. Albonin tapainen kuljettaja, jonka kaikkea potentiaalia ei ehditty näkemään, mutta kun Giovinazzi sai yrittää kolme kautta - ilman mitään tuloksia.

Nyt kyllä näyttää Schumacherin kannalta todella huonolta, tie vienee DTM:ään. En sanoisi Schumacherin olevan erityinen menetys, kuitenkin on kaukana huonoimmista kuljettajista esim. viimeisen 12 vuoden ajalta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuntuu että menestyksen puutteen vuoksi Lewiksellä ei kestä kasetti. Ensin hölmöily SPA:ssa Alonson kanssa ja nyt itkupotkuraivarit tallille lopussa.
Kolaroi sunnuntainakin ekalla kierroksella Sainzin kanssa. Tosin tuo menisi racing incidenttinä, mutta Sainzin auton lattia kuitenkin meni vähän rikki. Aika paljon tuo seitsenkertainen maailmanmestari kolaroi kaikkien kanssa, kun vertaa siihen kuinka paljon valitti Maxin ajamisesta ja tilanannosta.

Vielä lisäyksenä, että en ole ikinä ymmärtänyt Mercedeksen ajatusmaailmaa, jossa ratapositio menee aina rengasedun edelle. Tilanne, jossa renkaat vaihtamalla olisi etua lopussa usein uhrataan rataposition säilyttämiseksi.

Liekö sitten vanhat tavat iskostuneet mieliin, kun useampana kautena oli aivan sama, mitkä renkaat alla olivat.
Viime vuonnakin toki ohittaminen oli paljon vaikeampaa. RB on siitäkin epäreilu ohittamisessa vielä, että on aikamoinen raketti suorilla verrattuna muihin autoihin. Ja lisäksi Hämis itsekin ihmetteli miksi ihmeessä George otettiin sisään, kun oli ratapositio, kun näki Russellin pysähtyvän takana.

Russellin vastaus siihen, kun talli sanoi staying out oli, että ootko varma, mikäs olis positio, jos otetaan softit. Sanoi suoraan, että ei väliä vaikka tippuisi Leclercin taakse. Lopulta melkein pit entryllä sanoi, että ei näihin saisi edes lämpöä, softit tänne ja sassiin, kun talli ei kaunopuheilla suostunut. Hämiksen auto oli sen verraan liukkaan näköinen restartissa, että ei tainnut lämpöjä olla nakeissa.

E: Tuossa radiot Lewikseltä ja Russellilta tuon SC:n ajalta




 
Viimeksi muokattu:

haribo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kolaroi sunnuntainakin ekalla kierroksella Sainzin kanssa. Tosin tuo menisi racing incidenttinä, mutta Sainzin auton lattia kuitenkin meni vähän rikki. Aika paljon tuo seitsenkertainen maailmanmestari kolaroi kaikkien kanssa, kun vertaa siihen kuinka paljon valitti Maxin ajamisesta ja tilanannosta.
Hamiltonhan on aina ollut aika aggressiivinen kuski paitsi silloin kun on ajanut kärkiautolla eikä ole ollut aina tarvetta ottaa riskejä. Ei tuo millään tavalla ole verrattavissa human error championin naurettavaan ajamiseen esimerkiksi viimekaudella. Erona on myös se että yleisesti ottaen Hamilton nöyrästi myöntää virheensä ja on valmis pahoittelemaan aiheutunutta tilannetta kilpakumppanille, kun taas samanlaisessa tilanteessa human error championilta kuuluisi radiossa "That's what you get when you don't leave the space." ja pahoittelusta ja virheen myöntämisestä kisan jälkeen tietoakaan, ei edes vaikka olisi vetänyt brake testin vastustajalle.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ilmeisesti myös SC:n jälkeisessä startissa oli Hamiltonilla väärä moottoriasetus, siksi ei lähtenyt kiihtymään mihinkään ja Max oli käytännössä jo ohi ennen starttiviivaa. Ei myöntänyt tätä ilmeisesti kisan jälkeen / ohitti kysymyksen, mutta joku oli bongannut on-board kamerasta tämän.

Mietinkin siinä kohtaa jo, että aika helposti jäi jalkoihin, vaikkakin RB:n moottorietu on selkeä.

Tulee kyllä aikamoiset 2013 vibat tästä kauden lopusta. Kaikkea mahdollista tapahtuu, mutta lopussa Max/Vettel on voittaja. Yhden kauden voittoennätys (13) on kyllä aika näpeissä. Perättäisten voittojen (9) kohdalla olen vähän skeptisempi. Vaatii kyllä aika paljon tuuria tuommoinen putki, vaikkakin ero muihin tuntuu nyt kasvavan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kun mestaruus on kaiken järjen mukaan siinä vaiheessa jo selvä, en yhtään ihmettelisi jos Red Bull tekee kaikkensa sen eteen, että Perez voittaa Meksikossa. Onhan siinä sekin, että 1-2 kuskien sarjassa varmasti kiinnostaisi, sitähän Red Bull ei ole vielä koskaan tehnyt.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Taitaa Ferrarilla enemmän painaa nationalistiset seikat kuin niinkään ajotaidolliset. Ainakaan minä en näe mitään järkeä vaihtaa Schumacheria Giovinazziin. Ymmärtäisin jos Gio olisi esim. Albonin tapainen kuljettaja, jonka kaikkea potentiaalia ei ehditty näkemään, mutta kun Giovinazzi sai yrittää kolme kautta - ilman mitään tuloksia.

Nyt kyllä näyttää Schumacherin kannalta todella huonolta, tie vienee DTM:ään. En sanoisi Schumacherin olevan erityinen menetys, kuitenkin on kaukana huonoimmista kuljettajista esim. viimeisen 12 vuoden ajalta.
Pikku-Schumi on ihan mukiinmenevän kauden ajanut kyllä ja luulisi taidollisesti mahtuvan johonkin alemman keskikastin talliin. On myös varmaan tuon nimen tuoman markkina-arvon takia oman sorttinen "maksukuski", joten vaikea tuota Giovinazzin roikottamista on millään lailla ymmärtää kun radalla ei tapahtu yhtään mitään. Kaipa ferrarilla painaa italialaisuus sen verran paljon, että edes yksi pitää organisaatiossa olla. Varmasti olisi Gio viskottu jo ulos koko sirkuksesta, jos löytyisi joku parempi italiaano rattia vääntämään.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Tämän viestin lisäarvo keskusteluun on tuottanut rikepisteen.
Hamiltonhan on aina ollut aika aggressiivinen kuski paitsi silloin kun on ajanut kärkiautolla eikä ole ollut aina tarvetta ottaa riskejä. Ei tuo millään tavalla ole verrattavissa human error championin naurettavaan ajamiseen esimerkiksi viimekaudella. Erona on myös se että yleisesti ottaen Hamilton nöyrästi myöntää virheensä ja on valmis pahoittelemaan aiheutunutta tilannetta kilpakumppanille, kun taas samanlaisessa tilanteessa human error championilta kuuluisi radiossa "That's what you get when you don't leave the space." ja pahoittelusta ja virheen myöntämisestä kisan jälkeen tietoakaan, ei edes vaikka olisi vetänyt brake testin vastustajalle.

 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun mestaruus on kaiken järjen mukaan siinä vaiheessa jo selvä, en yhtään ihmettelisi jos Red Bull tekee kaikkensa sen eteen, että Perez voittaa Meksikossa. Onhan siinä sekin, että 1-2 kuskien sarjassa varmasti kiinnostaisi, sitähän Red Bull ei ole vielä koskaan tehnyt.

Siis tämähän olisi ihan toisinto 2011 kauden lopusta, muistaakseni Vettel jopa sanoi mestaruuden ratkettua olevansa kakkoskuski ja auttavansa Webberiä kakkossijalle MM-taistossa (mikä ei luonnollisesti sitten onnistunut). Muutenkin Verstappen-Perez asetelma muistuttaa aika paljon Vettel-Webber asetelmaa, toinen ihan omassa luokassaan ja toinen taistelee kahden muun kärkitallin kanssa podiumeista.

Viime kisan jälkihöyryissä on se sanottava että Red Bull on ja on ollut aieminkin erinomainen näissä muuttuvissa/vaihtoehtoisissa taktiikoissa. 2016-2020 olivat kuitenkin aina jäljessä vähintään Mersua ja joskus Ferrariakin ja täytyi keksiä jotain erilaista jotta tulee voittoja. Esimerkkeinä Kiina 2018 ja Britannia 2020 kun tämä kantoi hedelmää, ja ovat kyllä tällä kaudella olleet ihan omaa luokkaansa strategioissaan. Mersulla taas tuntuu vähän olevan tuota tosiaan että ollaan totuttu siihen että auto on ylivoimainen ja kakkoskuski pyllistää niin Hamiltonille tulee voitto vaikka sinne laitettaisiin välikelin renkaat. Lisäksi tunnutaan liikaa arvostavan tuota sijoitusta radalla suhteessa rengasetuun, toisinkuin Red Bullilla.

Hamiltonilla myös ihan uusi tilanne kun tallikaveri onkin kyynärpäät ylhäällä ja tekee tuollaisia häikäilemättömiä ratkaisuja omaa etua ajatellen. Todella tervetullut tilanne, kun Bottas oli kuitenkin täysin alistettu Mersulla. Ensi kaudella jos/kun Mersulla on mestaruuteen kykenevä auto niin Hamiltoninkin täytyy vähän muuttaa pelikirjaa taas sinne Rosbergin aikojen mukaiseen kun pitääkin oikeasti voittaa myös tallikaveri mestaruuden voittaakseen. Vaikka Verstappenin leirissä olenkin niin itseäni ei kyllä haittaisi jos Hamilton veisi eeppisen kolmen tallin taistelun jälkeen ensi kaudella vielä yhden pytyn ja poistuisi sen jälkeen.

Tätä sosiaalisen median kuohuntaa ja rehellisesti sanottuna sairasta meininkiä seuranneena täytyy kyllä sanoa että vaikka intohimoisesti Formuloihin suhtaudunkin niin on kyllä tämän sarjan seuraaminen aika paljon helpompaa kun ei fanaattisesti fanita jotain kuskia/tallia.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kymmenen vuoden päästä muistellaan, kuinka hienoa aikaa Hamiltonin mestaruudet olivat, niinhän se on aina mennyt. Vettel oli Red Bullilla gridin vihatuin kuski, nyt sarjan suosituin persoona joka kerää somessa varauksetonta hehkutusta. Moni inhosi Räikköstä ja Alonsoa ennen välivuosiaan sarjasta, mutta heidän palattuaan takaisin puhuttiin jo lajin valtiomiehistä, jotka jättivät valtaisan aukon. Ei sekään nyt paikkaansa pitänyt, tuskin kovin monella enää hirveää Kimin kaipuuta on eikä Alonsokaan ollut - hänestä riippumattomista syistä, toki - juuri pärjännyt McLarenilla. Samalla aukesi ovi Sainzille ja/tai Norrikselle, kumpikin hyvin suosittuja ja laadukkaita kuljettajia.

Yksikään kuljettaja ei ole lajia suurempi, ei vaikka kuinka Ecclestone siihen aikoinaan uskoi ja aktiivisesti osallistui tallipaikkojen jakoon kerätäkseen itselleen hyvän tilin. Tällä hetkellä jatkumo näyttää hyvältä, koska on Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris ja Russell. Kaikki oletettavasti voittoihin kykeneviä kuljettajia, jotka myös kiinnostavat laajalti. Toisin oli 90-luvun alussa syntyneiden kohdalla, sitä porukkaa voi luonnehtia ihan hyvällä syyllä menetetyksi sukupolveksi - mistä syystä Räikkönen, Button, Massa jne. saivat F1-urilleen jokusen vuoden lisää pituutta.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Kymmenen vuoden päästä muistellaan, kuinka hienoa aikaa Hamiltonin mestaruudet olivat, niinhän se on aina mennyt. Vettel oli Red Bullilla gridin vihatuin kuski, nyt sarjan suosituin persoona joka kerää somessa varauksetonta hehkutusta. Moni inhosi Räikköstä ja Alonsoa ennen välivuosiaan sarjasta, mutta heidän palattuaan takaisin puhuttiin jo lajin valtiomiehistä, jotka jättivät valtaisan aukon.
En menis vannomaan. Moni joka eli Schumacherin valtakauden muistelee kyseistä aikaa edelleenkin vitutuksella, ja ilman hiihto-onnettomuutta mies olisi edelleen yksi formulahistorian vihatuimmista (pl. Ferrarifanit ja saksalaiset).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En menis vannomaan. Moni joka eli Schumacherin valtakauden muistelee kyseistä aikaa edelleenkin vitutuksella, ja ilman hiihto-onnettomuutta mies olisi edelleen yksi formulahistorian vihatuimmista (pl. Ferrarifanit ja saksalaiset).

Ite luulen kyllä, että Schumacher on poikkeuksellisen positiivisesti muisteltu. Ehkä Suomessa Häkkisen takia voi olla negaatioita, mutta tuskin muualla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös