Alfa Romeo vahvisti Guanyu Zhoun ajavan Bottaksen tallikaverina 2022.
Kyllä tilanne vääjäämättä on mennyt/menee siihen pisteeseen, että näitä huippulupauksia jää rannalle ruikuttamaan, koska paikkoja ei vain yksinkertaisesti ole. Viime vuosina (2015->) on ajettu niin monta nuorta kuskia jo sisään (Leclerc, Lando, Russel, Mick, Max, Carlos) joiden taso tuosta tuskin tipahtaa eli säilyttävät paikkansa hamaan tappiin asti. Sitten on näitä maksukuskeja (Stroll, Mazepin, Latifi) ketkä ajavat niin kauan kun rahaa tulee. Joten aika mahdoton yhtälö. Seuraavat lopettajat ovat varmaankin Alonso ja Hamilton (ajaa kuitenkin vielä 8 vuotta heh), joten eipä tuolta kauheasti poistumaa ole luvassa suhteessa potentiaalisiin tulijoihin.Itseäni vähän korpeaa ettei Oscar Piastri saanut tallipaikkaa, on kuitenkin voittamassa kolmatta mestaruutta kolmeen vuoteen pikkuformuloissa. Tulokkaana F3 ja F2 -voitto on meriitti jolla portit pitäisi kyllä aueta, vaikkei nyt mitään Leclerc-tason dominanssia ole osoittanut. Hänellä taitaa kuitenkin olla Alpine-paikka takataskussa sitten kun Alonso lyö hanskat naulaan.
Ihan hyvin Zhou nyt ajellut F2-sarjassa, mutta tosiaan kolmatta kautta jo siellä. Viime kaudella Mazepin ja Zhou ajoivat molemmat toisen kautensa kyseisessä sarjassa ja Mazepin keräsi enemmän pisteitä, ja hänen valitsemisensa Haasille oli maailman suurin vääryys ikinä.
Toivottavasti VW Group toisi pari tallia nyt sisään sarjaan, niin avautuisi paikkoja reilusti jakoon.
Todennäköisesti ja toivottavasti auttavat, mutta tuskin maksukuskeista koskaan päästään täysin eroon. Eri kuskit vetävät mukanaan erilaisia sponsoreita ja rahamääriä, eikä se tule koskaan muuttumaan.Mutta ehkä pitkällä tähtäimellä uudet säännöt kuitenkin auttavat siihen, että talleilla on varaa ja intressiä kilpailla parhaista kuskeista; rahaa siihen jää enemmän ja jos tallien väliset erot on pienempiä niin sillä hyvällä kuskilla pystyy myös vaikuttamaan tulokseen enemmän. Uskon myös Martti Vainioon vähän, mutta ehkä?
Kun miettii että toisessa vaakakupissa olisi että ensi kaudella ei olisi Alfaa, Haassia tai Williamsia, niin kyllä maksukuskit on helppo hyväksyä.Todennäköisesti ja toivottavasti auttavat, mutta tuskin maksukuskeista koskaan päästään täysin eroon. Eri kuskit vetävät mukanaan erilaisia sponsoreita ja rahamääriä, eikä se tule koskaan muuttumaan.
Kunhan ne kuskit ovat riittävän tasoisia tähän sarjaan, niin itse voin tuon hyväksyä. Raha määrää, eikä sille oikein voi mitään.
Siis meinaatko että jatkossa eivät hyväksy Binotton jälkeen vai mitä? Binottohan on sveitsiläinen.Ainoa huono puoli tuossa on, että taas yksi italialainen italialaisittain politisoituneeseen talliin. Tosin eivät taida sinne muunmaalaisia hyväksyäkään enää.
Ei se kyllä taida olla (kuin suomenkielisessä wikipediassa). Sveitsissä syntynyt, italialaisille vanhemmille. Hassuttelin joskus samalla asialla ja näin minua opastettiin, että häntä pidetään (Ferrarilla) italialaisena.Siis meinaatko että jatkossa eivät hyväksy Binotton jälkeen vai mitä? Binottohan on sveitsiläinen.
My bad, näinpä näyttääkin olevan. Englanninkielisessä versiossa lukee "swiss-born italian" ja tosiaan italialaiset vanhemmat. Saakos tuon Sveitsin kansalaisuuden jos sattuu syntymään siellä, vai vaaditaanko edelleen se tietty määrä vuosia mitä pitää asua siellä?Ei se kyllä taida olla (kuin suomenkielisessä wikipediassa). Sveitsissä syntynyt, italialaisille vanhemmille. Hassuttelin joskus samalla asialla ja näin minua opastettiin, että häntä pidetään (Ferrarilla) italialaisena.
Mitäs kaikkea sitten oikeen seuraavalle kaudelle muuttuu? Ei ole tullut juuri yhtään seurattua uutisointia ensi kautta koskien joten olen totaalisen pihalla kaikesta.
Mielenkiintoista nähdä miten tämä muuttaa perinteisiä asetelmia: jos aerodynamiikan suhteellinen osuus auton suorituskyvystä pienenee, niin onko Adrian Newy -edusta hyötyä Red Bullille vai voiko se jopa suurentua kun mies vetää kanin hatusta mitä kukaan muu osaa edes ajatella?Aerodynamiikan yksinkertaistamista mm. ilmanohjaimien kieltämisellä ja päätylevyjen muuttamisella. Samalla pohjaa muutetaan niin, että maaefektiä on tarjolla. Vannekoko muuttuu radikaalisti (13-tuumaisesta 18-tuumaiseen).
Tuossa viralliselta sivulta muutoksista.
10 things you need to know about the all-new 2022 F1 car | Formula 1®
There’s a revolution coming in Formula 1 in 2022 and it’s shaped… well, much like the car you see in the image above. Here are the 10 key things you need to know about the game-changing 2022 car, a full-scale model of which broke cover at the British Grand Prix on Thursday.www.formula1.com
Tuossa on vaan se että vielä ei oikein tiedetä millainen se Red Bullin ensi kauden moottori tulee olemaan. Honda sieltä vetäytyy nimenä pois ja jatkossa Red Bull suunnittelee itse omat koneensa. Toki ilmeisesti siinä ostettiin sen Hondan oma liiketoiminta mutta kuitenkin.Varsinkin kun koneet säilyy, ts siinä ei Mersu ja Red Bill pysty sössimään.
Hyvä, että jinxasit tämän jo nyt. "Still I Rise", ja vuohi painaa rakettimoottorilla varustetulla johtotähdellä 23/23 osakilpailuvoittoa.Toivottavasti Mersu on ihan paska.
Toivottavasti Alpine nousisi uusien sääntöjen myötä kärkikahinoihin, vaikea nähdä että Renault tuota enää kauaa katsoo, jos tulosta ei tule. Tänä vuonna matka jo McLareniin ja Ferrariin oli varsin suuri, kärkikaksikosta puhumattakaan.Ferrarikin voisi hiljalleen nousta tuolta suosta, niin saataisiin kunnolla haastajia.
Ai että kun saataisiin Ferrari kolmanneksi talliksi mukaan kärkitaistoon. Leclerc on sellainen rämäpää, että kärkitaistoista tulisi ikimuistoisia. Kyllä siinä saisi Lewis pyöritellä päätä, kun Max ja Leclerc rymistelevät menemään.Ferrarikin voisi hiljalleen nousta tuolta suosta, niin saataisiin kunnolla haastajia. Kausi 2022 alkaa, ja Ferrarin edellinen mestari on Kimi Räikkönen vuodelta 2007..
No, kunhan edes Mersu ja Red Bull säilyttävät tasonsa, niin eiköhän luvassa ole hyvä kausi. Voisin jopa kuvitella, että Lewis lataa kaiken tulevaan kauteen, ja sitten kahdeksannen mestaruuden myötä eläkkeelle. Alkais jo.
Ja siinähän kävisi niin, että taustalta Sainz paahtaa mestariksi, kun muut rymistelevät toisiaan pihalle.