Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 219 334
  • 1 682
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Nykykuljettajien rahoittaisistä Lawrence Stroll vaikuttaa kuitenkin varmimmalta jatkamaan tukemista senkin jälkeen, kun pojan ura ei enää jatku. Michael Latifin kanssa olen kahden vaiheilla, Dmitri Mazepinin kohdalla en siihen usko. Tai ehkä jälkimmäinen voi hypätä jonkun muun venäläiskuskin kelkkaan.
 

Arturo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Seattle Kraken, Chelsea
Onhan myös mahdollista, että Stroll haluaisi välillä kokeilla omia siipiään jossain muussa tallissa, ja antaa omien näyttöjen puhua puolesta, jotta puheet maksukuskista vaimenisivat. Tietysti isä auttaisi myös uuden tallipaikan löytymisessä.

Tuskimpa haluaa lähteä Aston Martinilta Williamsille tai Alfa Romeolle, jossa ainoat paikat enää auki ensi kaudelle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikeen ymmärrä mistä tämä ykköskuski kakkoskuski juttu juontaa juurensa. Mersu on kyllä aina antanut tasapuoliset mahdollisuudet molemmille kuljettajille Rosbergin ajoista lähtien, ja jos toinen kuski ajaa noin heikosti ja toinen kuski taistelee maailmanmestaruudesta niin tottakai tätä toista kuskia autetaan ja hänet nähdään ensimmäisenä prioriteettina. Bottas on vaan niin monta kertaa ajanut tallin tälläiseen tilanteeseen että tällä tavalla on jouduttu toimimaan. Oli kyllä erittäin hyvä päätös ottaa Russel mersulle. MM taisto on tiukempaa kuin koskaan aikaisemmin ja Mersu ei ole enää niin ylivoimainen vrt aikaisemmin. Russel valmistellaan ilmeisesti huippulahjakkuutena monivuotisella sopimuksella Hamilton manttelinperijäksi jos ei osoittaudu flopiksi.

Minusta tuo Rosberg esimerkkinä on kaikista huonoin sillä monivuotisena kuskina oli Hamiltonia vastaan ihan erilaisessa asetelmassa tallin sisällä kun mitä Bottas on vuosien varrella ollut. Tuo "ykköskuski" ja "kakkoskuski" asetelma on tietenkin vähän semmoinen veteen piirry asia mitä on vaikeampi määritellä. Eihän radalla varmasti esimerkiksi Bottaksen vauhtia tahallaan hiljennetä ja sen puoleen ihan tasapäinen mahdollisuus mestaruuteen. Käytännössä radalla voi olla 50/50% mahdollisuus annetaan molemmilla, mutta sitten kun vaikka autoa kehitetään homma voikin olla tallin puolelta 90%-10% Hamiltonille. Ehkä tämmöisissä tilanteissa parhaiten näkyy onko tallin tuki molempien kuskien takana vai ei. Sama se vähän Red Bullilla, eihän esim. Perez käytännössä mikään apupoika Verstappenille ole, mutta sitten kun tallin toiminta on melkein 100% Verstappenin ympärillä niin vauhdin löytäminen ei olekaan niin helppoa viikosta toiseen.
 

Hexa

Jäsen
Käytännössä radalla voi olla 50/50% mahdollisuus annetaan molemmilla, mutta sitten kun vaikka autoa kehitetään homma voikin olla tallin puolelta 90%-10% Hamiltonille. Ehkä tämmöisissä tilanteissa parhaiten näkyy onko tallin tuki molempien kuskien takana vai ei.
Kahden tasaväkisen kuskin ollessa kysessä juuri tuo tekee sitten sen ratkaisevien sekunnin kymmenyksien eron sen kuskin eduksi joka saa autoonsa käyttöön aina uusimmat päivitykset ja on enemmän mukana kehitystyössä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Russellin huonoon menestykseen kisoissa on myös todennäköisesti vaikuttanut se, että on mr saturday. Kun ajaa yli auton kyvyn lauantaina, niin todellisuus lyö vasten kasvoja sunnuntaina. Auto ei oikein riitä ja joutuu ajamaan aika rajalla, että voisi päästä pisteille. Ei ole toki virheittä ajanut, mutta ei tuolla autolla ole oikein suuria voinut saavuttaa. En siis mitenkään pidä selviönä, että Russell ensi kaudella vielä pystyy haastamaan Hamiltonia, mutta onhan Russell ajanut aika surkealla autolla, mikä selittää aika pitkälti heikon menestyksen formuloissa.
Mazepin, Schumacher ja Räikkönen ovat todennäköisesti muuten helkutin kovia kisakuskeja. Kaikilla loppusijoitus on yleensä korkeampi kuin lähtöruutu.

En nyt muuten 100% pysty sanomaan, mutta eikös Gaslylla myös aika usein ole lähtöruutu korkeampi kuin kisasijoitus? Mutta veikkaan myös että Russellin heikoimmat otteet itse kisoissa johtuvat enemmän autosta kuin puutteellisista kyvyistä. Noh ensi kaudella asiaan saadaan paljon selvyyttä onneksi, kun kisoissa vertailukohtana on vuohi
 

Hexa

Jäsen
Saattaa Mercedes vielä pettyä ensi kaudella Russellin suhteen. Saivat hyvän aika-ajajan, mutta keskinkertaisen kisakuskin. Tietysti jos Mersu on ensi kaudellakin autona ylivoimainen, niin paalulta voi kyllä helposti kaasutella itse kisankin voitton. Bottas olisi varmasti ollut luotettavampi tallipisteiden kerääjä joka tapauksessa, vaikka tämä kausi ei parhaalla mahdollisella tavalla olekaan mennyt edes varmuuden ja luotettavuuden osalta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saattaa Mercedes vielä pettyä ensi kaudella Russellin suhteen. Saivat hyvän aika-ajajan, mutta keskinkertaisen kisakuskin. Tietysti jos Mersu on ensi kaudellakin autona ylivoimainen, niin paalulta voi kyllä helposti kaasutella itse kisankin voitton. Bottas olisi varmasti ollut luotettavampi tallipisteiden kerääjä joka tapauksessa, vaikka tämä kausi ei parhaalla mahdollisella tavalla olekaan mennyt edes varmuuden ja luotettavuuden suhteen.
Mielenkiintoista nähdä kyllä. Russellin suoritukset ovat olleet sen verran vaihtelevia, että en ole yhtään varma mitä lopulta saa aikaiseksi, kun pitäisi taistella kärkiautolla kärkikuljettajia vastaan. Onko henkisesti riittävän vahva, kun vastassa on sarjan parhaat kuskit?

Näin lajin seuraajan näkökulmasta win-win -tilanne. Jos Russell onnistuu, niin on hienoa, että Hamiltonia haastetaan tosissaan. Toisaalta jos epäonnistuu, niin sekin on mielenkiintoista, kun sitä onnistumista on pidetty niin varmana monella suunnalla. On mielenkiintoista nähdä miten pystyy käsittelemään sen tilanteen, jos homma lähtee huonosti liikkeelle.

Vaikka Kimi lopettaakin, niin odotan kyllä ensi kautta todella paljon. Uusitut autot ja parit mielenkiintoiset muutokset kuljettajien suunnalla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoista nähdä kyllä. Russellin suoritukset ovat olleet sen verran vaihtelevia, että en ole yhtään varma mitä lopulta saa aikaiseksi, kun pitäisi taistella kärkiautolla kärkikuljettajia vastaan. Onko henkisesti riittävän vahva, kun vastassa on sarjan parhaat kuskit?

Tuossa vielä sekin että saadaanko sitten välttämättä myöskään Hamiltonista parasta irti jos Russelilla löytyykin Bottasta paremmin vauhtia. En välttämättä usko samanlaista romahdusta mitä Vettelin itseluottamukselle kävi Ferrarilla, mutta jo pieni hermostuneisuus ja tallin sisäinen kilpailu ei välttämättä hyvää tee kokonaisuudelle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Russell on nopea yhdellä kierrolla, se on nähty jo Williamsilla ja ylivoimaisella Mersulla ajaessa pääsee tuolla tavalla aika-ajoissa ajamalla lähtemään aina ihan sieltä kärkipäästä joten kisat on huomattavasti helpompia oman sijan puolustamisen suhteen kuin alitehoisella Williamsilla. Russell on vetänyt järjestään Williamsin korkeammalle aika-ajossa kuin auton suorituskyky kisassa riittää ja siellä auton realiteetit on sitten näkyneet. Riittääkö Russellin nopeus haastamaan jopa Hamiltonin ja Verstappenin aika-ajossa, itse uskon että riittää ja kun Russell alkaa napsimaan itseään myös Hamiltonin edelle aika-ajoissa varmasti saadaan kisoissa nähdä kipinöintiä mersukuskien välillä. Russell on nuori ja nopea kuski ja nämä nuoret ja nopeat eivät ole perinteisesti tyytyneet vain soittelemaan kakkosviulua vaan ajavat röyhkeästi. Russelllista odotetaan Hamiltonin korvaajaa ja kun osoittautuu niin nopeaksi kuin on näyttänyt Williamsilla ja kertaalleen Mersun ratissa, niin ottajia on varmasti muissakin huipputalleissa jos Mersu yrittää tehdä Russellista samallaista Hamiltonin puudelia kuin tekivät Bottaksesta.

Ja ainakin menneisyydessä Hamiltonin ollaan kyllä nähty tutisemista kun kisat ei menekään ihan nuottien mukaan, kokeneempi ja moninkertainen mestari Hamilton ei välttämättä enää sorru samanlaiseen tutinaan mutta kyllä siellä ainakin potenttiaalia on jälleen kuulla monenlaista radioliikennetta tallin suuntaan jos ja toivottavasti kun Russell alkaa pistämään kapuloita Hamiltonin rattaisiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Russell on nopea yhdellä kierrolla, se on nähty jo Williamsilla ja ylivoimaisella Mersulla ajaessa pääsee tuolla tavalla aika-ajoissa ajamalla lähtemään aina ihan sieltä kärkipäästä joten kisat on huomattavasti helpompia oman sijan puolustamisen suhteen kuin alitehoisella Williamsilla. Russell on vetänyt järjestään Williamsin korkeammalle aika-ajossa kuin auton suorituskyky kisassa riittää ja siellä auton realiteetit on sitten näkyneet. Riittääkö Russellin nopeus haastamaan jopa Hamiltonin ja Verstappenin aika-ajossa, itse uskon että riittää ja kun Russell alkaa napsimaan itseään myös Hamiltonin edelle aika-ajoissa varmasti saadaan kisoissa nähdä kipinöintiä mersukuskien välillä. Russell on nuori ja nopea kuski ja nämä nuoret ja nopeat eivät ole perinteisesti tyytyneet vain soittelemaan kakkosviulua vaan ajavat röyhkeästi. Russelllista odotetaan Hamiltonin korvaajaa ja kun osoittautuu niin nopeaksi kuin on näyttänyt Williamsilla ja kertaalleen Mersun ratissa, niin ottajia on varmasti muissakin huipputalleissa jos Mersu yrittää tehdä Russellista samallaista Hamiltonin puudelia kuin tekivät Bottaksesta.
Toisaalta ei ole täyttä varmuutta siitä miten nopea Russell on aika-ajoissa, kun ei ole täysin selvää miten hyvä auto Williams tällä hetkellä on muihin verrattuna. Latifi ei ole kovin hyvä mittari.

Lisäksi kukaan ei varmaksi tiedä millaiseksi tallien voimasuhteet ensi kaudella asettuvat. Mersun odotetaan olevan kärjessä, mutta aina on olemassa mahdollisuus, että auton kehitys ei onnistu ihan toivotulla tavalla. Jos Mersu onkin vaikkapa kohtalaisen tasoissa Red Bullin ja McLarenin kanssa, niin on aika kovan työn ja tuskan takana ajella sinne eturiviin.

Vähän oudon paljon on liikkeellä tätä ajattelua, että Russell on varmuudella Bottasta nopeampi ja parempi. Röyhkeämpi varmasti on, mutta mistään muusta en ole tässä kohtaa varma. Jos kyvyt eivät ole röyhkeyden tasolla, niin tulos voi olla melkoinen katastrofi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pään kestävyys tulee olemaan avain asemassa. Jos homma lähtee kirjoittamaan keittiön puolelle niin paineet kasvaa,

Tämä korostuu vielä enemmän huipputallissa. Koska käytännössä kolmospaikka on huonoin sija millä voit olla. Toisaalta se p3 on myös se missä saat lokaa kun et pärjää Maxille tai Lewikselle. Williamsilla tms huonommalla autolla pystyy vetämään riskillä hyville sijoituksille ja jos ei pistesijaa tule niin eipä mitään, se oli kuitenkin jo paljon paremmin odotuksiin nähden. Eli pikkutalleissa saa aika paljon anteeksi sillä, että auto on huono, ja virheitäkin saa tulla. Huipputallissa asetelma kääntyy kun virheitä ei saa tulla, mutta ilman riskinottoa ei yleensä pärjää tallikaverille tai tulos on se normaali 3-4. sija. Ja sitten saat haukut. Tämä asetelma varmasti nakersi Bottasta ja on varmasti Perezillekin aika tukala. Alla on auto, joka mahdollistaa mestaruuden. Mutta sitten joudut lähinnä ajamaan tallimestaruutta, ja sekin on helppo kämmätä. Sitten media ja some kyselee, että miten meni omasta mielestä kun et voittanut kuskimestaruutta ja talliltakin se lipesi pois kun ajelit muutaman kerran sijoilla ynnä muut.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainoa faktahan Russellista huipputallissa on tämän ajama kisa Sakhirissa ja siinä Bottas jäi täysin Russellin varjoon - vaikka olikin aika-ajossa edellä. Se, enemmän kuin mikään Williamsilla tehty, oli mielestäni suoritus joka nostaa Russellin arvoa. On todella kova paikka hypätä tuntemattomaan autoon kylmiltään suoraan kisaviikonloppuun ja onnistua edes jotenkuten. Se, että pystyy kisan aikana kahdesti ajamaan itsensä voittotaistoon on aivan huima veto. Vaikka Mersun tötöilyt lopulta maksoivat Russellille paljon, oli tuo varmasti viimeinen niitti siinä, että Mesellä oltiin varmoja upgradesta Bottakseen nähden.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainoa faktahan Russellista huipputallissa on tämän ajama kisa Sakhirissa ja siinä Bottas jäi täysin Russellin varjoon - vaikka olikin aika-ajossa edellä. Se, enemmän kuin mikään Williamsilla tehty, oli mielestäni suoritus joka nostaa Russellin arvoa. On todella kova paikka hypätä tuntemattomaan autoon kylmiltään suoraan kisaviikonloppuun ja onnistua edes jotenkuten. Se, että pystyy kisan aikana kahdesti ajamaan itsensä voittotaistoon on aivan huima veto. Vaikka Mersun tötöilyt lopulta maksoivat Russellille paljon, oli tuo varmasti viimeinen niitti siinä, että Mesellä oltiin varmoja upgradesta Bottakseen nähden.
Kyllästyttää jo tuon kisan nostaminen esiin. Joo, olihan se hyvä suoritus, mutta vain yksi suoritus, joka tehtiin radalla, missä on käytännössä pelkkää suoraa. Tätä ei voi korostaa liikaa. Kyse oli radasta, joka vaatii hyvin vähän erityistä osaamista, ja käytännössä helpoin mahdollinen rata, kun hyppää aiemmin tuntemattomaan autoon. Tuota on mielestäni aivan turha pitää merkityksellisenä asiana, kun Russellin suoriutumista ensi kaudella arvioidaan.

Jos Mersulla olisi pidetty tuota kisaa erityisen merkityksellisenä, niin Bottas ei olisi tällä kaudella Mersun ratissa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Saahan se kyllästyttää, mutta on lähes varmaa, että tuo kisa ja se miten George talliin/autoon sujahti, painoi merkittävästi päätöstä tehdessä. Ja vaikka oli kuinka helppo rata, peilattiin suoritusta tallissa jo neljä vuotta olleeseen Bottakseen. Tuloksen näkivät kaikki.

Bottaksella oli jo sopimus tästä kaudesta tuon kisan aikaan. Tuon viikonlopun aikana arvioitiin sitä onko Russell oikea kuski Mersulle kaudesta -22 eikä kaudesta -21. Miksi ihmeessä Mersu olisi ostanut Bottaksen kalliin sopimuksen ulos tuossa vaiheessa? Valtterilla oli vielä takana kohtuu ok kausi, tämänvuotista mahalaskua ei oltu vielä nähty.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saahan se kyllästyttää, mutta on lähes varmaa, että tuo kisa ja se miten George talliin/autoon sujahti, painoi merkittävästi päätöstä tehdessä. Ja vaikka oli kuinka helppo rata, peilattiin suoritusta tallissa jo neljä vuotta olleeseen Bottakseen. Tuloksen näkivät kaikki.

Bottaksella oli jo sopimus tästä kaudesta tuon kisan aikaan. Tuon viikonlopun aikana arvioitiin sitä onko Russell oikea kuski Mersulle kaudesta -22 eikä kaudesta -21. Miksi ihmeessä Mersu olisi ostanut Bottaksen kalliin sopimuksen ulos tuossa vaiheessa? Valtterilla oli vielä takana kohtuu ok kausi, tämänvuotista mahalaskua ei oltu vielä nähty.
On kyllä hauska miten suurta painoarvoa annat kaikelle, minkä avulla voi nostaa Russellia jalustalle ja lytätä Bottasta alas. Ei ole tietoakaan objektiivisuudesta, kun pitää päästä dissaamaan Bottasta.

Ja mikä ihmeen tämänvuotinen mahalasku? Onhan tuohon mahtunut pari heikompaa kisaa, mutta Bottas on mm-taulukossa kolmantena. En kutsuisi mahalaskuksi, kun takana on kuitenkin yhtä hyvällä autolla ajava Perez, jonka kauteen mahtuu myös yksi "lahjavoitto" Bakusta.

Bottas on tällä kaudella ajanut neljän parhaan joukkoon kahdeksan kertaa ja viidesti tulos on ollut keskeytys tai pisteittä jääminen. Ensimmäinen näistä oli Imolassa, kun Russell kolasi Bottaksen pihalle. Toinen oli Monacossa, jossa talli sähelsi renkaiden kanssa ja aiheutti keskeytyksen. Baku on aika mysteeri, kun Bottaksen vauhti oli pahasti hukassa koko viikonlopun. Autoon tehtiin tuon jälkeen isoja muutoksia, jonka jälkeen vauhti löytyi jälleen heti. Bakussakin siis todennäköisesti oli kyse vain siitä, että auto ei toiminut kuten pitäisi. Unkarin sähellys lähdössä meni kyllä Bottaksen piikkiin, kuten myös Span heikko aika-ajosuoritus.

Eli nopeasti pääteltynä kaksi kisaa on mennyt Bottaksen omaan piikkiin ja niistäkin Belgiassa olisi teoriassa voinut pelastaa paljon, jos kisaa olisi päästy ajamaan. Mielestäni kokonaisuutena varsin hyvää tulosta Bottas on tälläkin kaudella tehnyt kakkoskuskin asemassa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Bottaksen ja Russellin tilanne on olennaisesti erilainen, koska Mercedes tullaan rakentamaan Russellin varaan - ellei tämä floppaa -, Bottaksen rooli on ollut välttää tilanteen räjähtäminen käsiin, kuten kävi Rosbergin kanssa. Itse asiassa voisi jopa pohtia, että Hamilton olisi ainakin yhden maailmanmestaruuden menettänyt Vettelille, jos Nico olisi jatkanut.

Nyt alkaa jo valmistautuminen Hamiltonin jälkeiseen aikaan, ja olettaisin sen merkitsevän sitä, että Russellille on laadittu selvät pelisäännöt: Hamilton on ykkönen, MUTTA jos pysyt vauhdissa, emme sitä lähde estämään, meillä kun on aika pitkä yhteinen tulevaisuus edessä.

Bottaksen taso on nähty ja hyväksi todettu. Ei loistavaksi mutta hyväksi. Samaa sarjaa kuin Ricciardo: odotukset nousivat liian korkeiksi ja kun mittarina on kaksi nopeinta kuljettajaa, maine on mennyttä. Tai no, Ricciardo persoonallaan pelasti paljon, nyt Norriksen (onko tämä kaveri niin hyvä kuin näyttää?) myötä sekään ei enää auta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On kyllä hauska miten suurta painoarvoa annat kaikelle, minkä avulla voi nostaa Russellia jalustalle ja lytätä Bottasta alas. Ei ole tietoakaan objektiivisuudesta, kun pitää päästä dissaamaan Bottasta.
Ei tuo mielestäni paljoa eroa miten puhuit Rosbergistä ja tuurimestaruudesta. Itsekin olen Bottakselle kyllä negaa antanut reilusti, mutta pitkälti tuntuu että Suomessa osa aliarvostaa selvästi ja sitten toinen osa porukasta taas yliarvostaa.

Bottaksen ja Russellin tilanne on olennaisesti erilainen, koska Mercedes tullaan rakentamaan Russellin varaan

Nyt alkaa jo valmistautuminen Hamiltonin jälkeiseen aikaan, ja olettaisin sen merkitsevän sitä, että Russellille on laadittu selvät pelisäännöt: Hamilton on ykkönen, MUTTA jos pysyt vauhdissa, emme sitä lähde estämään, meillä kun on aika pitkä yhteinen tulevaisuus edessä.
En pitäisi mitenkään mahdottomana että Russellille on oikeasti tehty selväksi että ensi kausi on Hamiltonin valtakautta vielä. Jos Russell antaa ensi kaudella tosi kovan vastuksen ja osoittaa olevansa mestariainesta, niin en ihmettele vaikka Hamilton lopettaisi tuon kauden jälkeen.

Bottaksen taso on nähty ja hyväksi todettu. Ei loistavaksi mutta hyväksi. Samaa sarjaa kuin Ricciardo: odotukset nousivat liian korkeiksi ja kun mittarina on kaksi nopeinta kuljettajaa, maine on mennyttä. Tai no, Ricciardo persoonallaan pelasti paljon, nyt Norriksen (onko tämä kaveri niin hyvä kuin näyttää?) myötä sekään ei enää auta.
Tämä kausi on kyllä mennyt Ricciardolla aivan surkeasti, itse arvostin häntä vielä viime kaudella tosi korkealle, mutta nyt arvostus on kyllä tippunut. Toki ensi kaudella on taas uusi tilanne.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En pitäisi mitenkään mahdottomana että Russellille on oikeasti tehty selväksi että ensi kausi on Hamiltonin valtakautta vielä. Jos Russell antaa ensi kaudella tosi kovan vastuksen ja osoittaa olevansa mestariainesta, niin en ihmettele vaikka Hamilton lopettaisi tuon kauden jälkeen.
Voi olla, ja varmasti alkuun onkin, ettei Russell ota liikaa paineita.

Itse en usko Hamiltonin pelkäävän haastetta. Hän on sen verran itsetietoinen mies, että jos hän selviäisi mestarina tallikaveria, Verstappenia ja vaikka Leclerciä vastaan, se olisi lopullinen niitti Hamiltonin GOAT-statukselle. Toki sitä voisi olla mestaruus jo tältä kaudelta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuo mielestäni paljoa eroa miten puhuit Rosbergistä ja tuurimestaruudesta. Itsekin olen Bottakselle kyllä negaa antanut reilusti, mutta pitkälti tuntuu että Suomessa osa aliarvostaa selvästi ja sitten toinen osa porukasta taas yliarvostaa.
Ei eroakaan. Tiedostan että en ole objektiivinen kun puhun Rosbergista. Olen ihan suoraan sanonut, että en oikein pidä miehestä.

Monet kuvittelevat virheellisesti, että yliarvostan tai fanitan Bottasta erityisesti, mikä ei ole totta. Yritän vain nostaa positiivisia asioita esille, koska mielestäni Bottas ei saa reilua kohtelua monilta täällä. Itsekin olen monta kertaa antanut rapaa Bottakselle, kun sille on ollut aihetta, eikä Valtteri ole koskaan ollut minulle mikään suuri suosikki, vaikka suomalaisena häntä kannatankin.

On olemassa myös aliarvostamisen ja yliarvostamisen välistä löytyvä välimaasto. Itse koen sijoittuvani siihen, vaikka puhunkin usein Bottaksesta posiitiviseen sävyyn. Tarkoituksena on vain tasoittaa tilannetta, kun sitä negaa sataa Bottaksen suuntaan niin älyttömästi muutenkin.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä hienoa että formulat herättävät keskustelua. Autourheilun kuninkuusluokka ja niin ees päin. Itse olen ajatellut kyllä erityisellä mielenkiinnolla seurata ensi vuoden kisoja kaikkien uudistusten jälkeen. Voi olla muutama yllätys ainakin alkukaudesta tuloillaan.

Russell on kyllä kova rattimies, mutta saapi nähdä kestääkö sipuli kilpailla ihan huipulla. On siellä kuitenkin tallikaverina moninkertainen maailmanmestari jolla on jo kokemusta lähes kaikesta mitä radalla eteen voi tulla. Uskon että George pärjää kärjessä hyvin, mutta jos tiukkaa tekee, voi olla että vielä kokemuksen puutteesta johtuen kolistelee itsensä ja ehkä muitakin pihalle. Autosta tuskin tulee jäämään kiinni.

Salainen pikku toive olisi että Alfa Romeo on nyt käyttänyt aikansa hyvin ja tämän vuotisen paskalaatikon tilalla ensi vuonna nähdään oikea kilpa-auto jolla ollaan ainakin reilusti keskikastin yläpäässä. Valtterillakin luultavasti vähän helpompi ajella kun ei ole kärkitallin paineita niskassa ja tallikaveri nyt ei mikään kummoinen ole.

Pelailin tuossa muuten vähän F1 2021:sta ja hihitytti kun nyt kaudesta olen ajanut 6 kisaa ja jokaisessa on Latifi ollut viimeisenä niin aika-ajojen kuin itse kilpailunkin jälkeen. Realistinen peli siinä mielessä!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelailin tuossa muuten vähän F1 2021:sta ja hihitytti kun nyt kaudesta olen ajanut 6 kisaa ja jokaisessa on Latifi ollut viimeisenä niin aika-ajojen kuin itse kilpailunkin jälkeen. Realistinen peli siinä mielessä!
Latifi ei ole tainnut tällä kaudella olla kertaakaan viimeinen ja pari kertaa pisteilläkin. Luonnehtisin aika epärealistiseksi, jos pelissä päätyy aina viimeiseksi.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse en usko Hamiltonin pelkäävän haastetta. Hän on sen verran itsetietoinen mies, että jos hän selviäisi mestarina tallikaveria, Verstappenia ja vaikka Leclerciä vastaan, se olisi lopullinen niitti Hamiltonin GOAT-statukselle. Toki sitä voisi olla mestaruus jo tältä kaudelta.
En minäkään luule että Hamilton pelkäisi haastetta. Mutta jos tällä kaudella tuo mestaruus tulee, niin kyllähän GOAT-status pitäisi olla selviö (itse pidän kyllä Hamiltonia nyt jo GOATina, vaikken hänen persoonasta tykkää). Tästä kaudesta tulee jollain tapaa Räikkösen Ferrari-mestaruus mieleen. Hamiltonilla (nyt siis, ei tuolloin) ja Räikkösellä ei ollut nopeinta autoa, vaan mestaruus kairattiin siitä huolimatta (olettaen että Ham tietysti mestaruuden tällä kaudella veisi). Jos suomalaiset tallikaverit unohdetaan, niin Hamilton on kuitenkin joutunut taistelemaan selkeästi kovia tallikavereita vastaan.

Ja takaisin pointtiin, en tiedä kuinka kovasti Hamilton vielä haluaa taistella useampaa henkilöä vastaan, joista yksi on hänen oma tallikaverinsa. Puhtaasti siis sen takia että se on kuitenkin henkisesti raskasta ja melkein kaikki on kuitenkin saavutettu.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Latifi ei ole tainnut tällä kaudella olla kertaakaan viimeinen ja pari kertaa pisteilläkin. Luonnehtisin aika epärealistiseksi, jos pelissä päätyy aina viimeiseksi.

Joo mutta mun silmissä se on aina viimeinen. En ole kaverin ajeluista juuri missään vaiheessa pitänyt, joten ehkä tästä syystä näen asiat näin. Mun mielestä siis ihan oikealla paikalla (hymiö).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo mutta mun silmissä se on aina viimeinen. En ole kaverin ajeluista juuri missään vaiheessa pitänyt, joten ehkä tästä syystä näen asiat näin. Mun mielestä siis ihan oikealla paikalla (hymiö).
Aiemmin ajattelin näin itsekin, mutta onhan Latifi oikeasti kehittynyt ja ajanut tällä kaudella ajoittain todella hyvin. Alkaa vihdoin olla sellaisella tasolla, millä F1-kuljettajan pitäisikin olla, että ansaitsee ajaa tuossa sarjassa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Paljonhan puhuttiin silloin kun Kimi Alfalle siirtyi, että vei paljon sponsorirahaa mukanaan ja nyt kun Kimi lopettaa, niin ainakin osa näistä sponsoreista on vetäytymässä. Jossain oli juttua, että tämän takia Alfa saattaa harkita puhdasta maksukuskia Bottaksen kaveriksi, listalla oli ainakin joku kiinalainen kaveri.

Kimin brändi on vahva ja Valtteri tuskin samaan malliin saa sponsoreita innostumaan, valitettavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös