Formula 1 – liveseuranta

  • 1 148 384
  • 23 255

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se vaan että jos autoja päästetään ohi, niin sääntöjen mukaan olisi kuulunut ajaa vielä yksi kierros sc takana jonka aikana autot ryhmittäytyvät.
Näin on minusta usein tehty, mutta en tiedä sanooko säännöt noin. Jos sanoo, ja tästä ratkaisusta joku auto siellä jälkijoukoissa kärsi, ja tekisi asiasta protestin, niin olisi mielenkiintoista nähdä tuomariston ratkaisu ja perustelut.
Kuten sanoin, Hamilton ei tuollaista mestaruutta halunne.
 

Outsider

Jäsen
Kai tossa se pointti oli että vain osa kierroksella ohitetuista päästettiin ohi.

Tämä. Voin suoraan sanoa, että en tiedä 100% varmasti miten sääntö menee, mutta ihmettelen, jos on mahdollista päästää ainoastaan osa porukasta ohi.

Olisihan se ollut tylsää päättää kausi ajamalla maaliin turva-auton perässä, mutta sääntöjen mukaan pitäisi silti mennä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä oikein höpötät? Vaikka kuinka monta kertaa on jo sanottu että sääntöjen mukaan olisi kuulunut ajaa yksi kierros vielä sc takana jos autot päästetään pois välistä.
Miks sä muuten suhtaudut tähän näin vakavasti? Eihän sulla ole mitään ongelmaa vaihtaa lennosta Maxin leiriin. Nyt äkkiä samppanjat kylmään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Mutta se on hei hyvää viihdettä" ei ole mulle riittävä perustelu noin epäurheilulliseen loppuratkaisuun. Onneksi en brömistelyä katsokaan, kun just ehkä sen yhden kisan kaudessa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitä oikein höpötät? Vaikka kuinka monta kertaa on jo sanottu että sääntöjen mukaan olisi kuulunut ajaa yksi kierros vielä sc takana jos autot päästetään pois välistä.
Minun muistikuvani mukaan tuollaista sääntöä ei ole ollut enää moneen kauteen. Kaivaisitko tuon kohdan jostain esille?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jokainen moottoriurheilusta mitään tajuava tietää tuon mestaruuden arvo, eli se on täysi nolla. Saatiin kuitenkin uusi mestari tuollaisella arvottomalla pelleilyllä. Toivotaan että Verstappenin ainoaksi, niin on ikuisesti "maailmanmestari" ja "rattimies".

Huhhuh olihan typerä ratkaisu, mutta tätä on joskus autourheilu.
Eihän tuo millään tavalla nyt Maxin vika ollut. Kannattaisi varmaan tuo aggressio suunnata mieluummin Latifin suuntaan, hänhän sen auton meni seinään ajamaan.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Niin vaihtoehtoja oli vissiin kolme, huonoimmasta parhaimpaan:

-Safety carin perässä maaliin
-Viimeinen kierros kisaamista
-Punainen lippu ja uusintalähtö

Olisin itsekin ollut punaisen lipun kannalla, mutta jos vaihtoehdot oli nuo kaksi ekaa niin antikliimaksi olisi ollut juurikin se SC:n perässä maaliin.

No siinä sentään 54 kierrosta kisaa olisi ratkaissut kun Lewis johti yli 10 sekunnilla vai onko uudet renkaat vs. vanhat renkaat 1 kierros sääntöjen vastaisesti jotenkin urheilullisempi ratkaisu. Lewis hallitsi koko kisaa ja tuo tilanne SC:n takana olisi ollut lopullinen ilman Latifin kolaria.

Tuo punaiset liput olisi ollut se urheilullinen ratkaisu.

Nyt rikottiin sääntöjä ja ratkaistiin mestaruus järjestäjän toimesta. Todella urheilullista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No siinä sentään 54 kierrosta kisaa olisi ratkaissut kun Lewis johti yli 10 sekunnilla vai onko uudet renkaat vs. vanhat renkaat 1 kierros sääntöjen vastaisesti jotenkin urheilullisempi ratkaisu. Lewis hallitsi koko kisaa ja tuo tilanne SC:n takana olisi ollut lopullinen ilman Latifin kolaria.

Tuo punaiset liput olisi ollut se urheilullinen ratkaisu.

Nyt rikottiin sääntöjä ja ratkaistiin mestaruus järjestäjän toimesta. Todella urheilullista.
No mutku sitku ja totku.

Olisi Mersukin vaihtanut renkaat. Mutku totku sitku.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tämä. Voin suoraan sanoa, että en tiedä 100% varmasti miten sääntö menee, mutta ihmettelen, jos on mahdollista päästää ainoastaan osa porukasta ohi.

Olisihan se ollut tylsää päättää kausi ajamalla maaliin turva-auton perässä, mutta sääntöjen mukaan pitäisi silti mennä.
Ja se oli vähän outoa että ensin tuli päätös että ei päästetä ketään ohi, jonka jälkeen itki Horner ja sen jälkeen päästettiin muutama auto. Sitten olikin Toton vuoro parkua.

Tämän tallipäälliköiden irvokkuuden kruunasi se että Horneri käveli siellä kättelemässä kaikkia reilun pelin hengessä heti mestaruuden varmistuttua jonain saatanan reilun pelin kannattajana.
Verstappenin mestaruus loppupeleissä ihan ansaittu kun mietitään koko kauden tapahtumia.
 
J

Just-Ice-Hockey

Formula 1 ongelma on minusta jo pitkää ollut se, että kilpailun turvaamiseksi rakennetut säännöt joustavat aina silloin, kun ne ovat kilpailun este. Kisat pitäisi viedä läpi by the book jokaisessa tilanteessa, jossa sääntö on yksiselitteinen. Tulkintaa sisältävät tilanteet aiheuttavat joka tapauksessa ihan tarpeeksi parranpärinää, joten turha keskustelun määrää on lisätä venyttämällä tulkitsemattomia sääntöjä omilla tulkinnoilla.

Valitettavasti FIA jälleen kerran uhrasi kisaamisen "kisaamisen" alttarille. Syy tähän ei ole Verstappenissa, Hamiltonissa, Red Bullissa tai Mersussa. Syy tähän on FIAn käsittämättömässä ja pakonomaisessa tarpeessa rakentaa draamaa kisoihin. Toki se, että maailmanmestaruus olisi ratkennut Hamiltonin mestarilliseen ajamiseen ja Latifin kolarointiin olisi ollut ihan yhtä dramaattinen päätös tälle kaudelle. Nyt vaan saatiin koko hommaan melko väljähtänyt sivumaku.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mutta oliko se sitä oikeasti? SC-episodi meni vähän nyt kyllä sinne päin vasemmalla kädellä vedettyä Masilta. Internet antaa kyllä oikean ratkaisun aikanaan.
Niin en tosiaankaan itse ole perehtynyt sääntökirjaan. FIA tulee varmasti avaamaan tuota päätöstä kun tämä puhuttaa todella paljon. Täälläkin nyt on mainittu esimerkiksi tuo seikka, että kun letka ollaan saatu ns. oikeaan järjestykseen niin pitäisi ajaa vielä yksi kierros safety carin perässä. En tosin tiedä, että onko tämä ihan oikea sääntöpykölä vai sanotaanko näin nyt jossain tunne höyryissä. Löytyykö säännöistä sitten porsaanreikä, että jos kyseessä on viimeinen kierros niin tuo vaatimus poistuu? No, viisaammat kertokoot sen meille.

Kausi kokonaisuudessaan oli hieno, itse katsoin varmaan eniten kilpailuja sitten Kimin ensimmäisen Ferrari-jakson. Uskon, että laji sai paljon uusia faneja ja sai niitä uusvanhoja katsojia lisää kun kausi ei ole puolivälissä taputeltuna.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Miks sä muuten suhtaudut tähän näin vakavasti? Eihän sulla ole mitään ongelmaa vaihtaa lennosta Maxin leiriin. Nyt äkkiä samppanjat kylmään.
Kyllä se musta on vakava asia jos ansaittu mestaruus viedään mieheltä pois, kun tuomaristo kusettaa miestä rikkomalla sääntökirjaansa.
 

Outsider

Jäsen
Ja se oli vähän outoa että ensin tuli päätös että ei päästetä ketään ohi, jonka jälkeen itki Horner ja sen jälkeen päästettiin muutama auto. Sitten olikin Toton vuoro parkua.

Tämän tallipäälliköiden irvokkuuden kruunasi se että Horneri käveli siellä kättelemässä kaikkia reilun pelin hengessä heti mestaruuden varmistuttua.
Verstappenin mestaruus loppupeleissä ihan ansaittu kun mietitään koko kauden tapahtumia.

Erikoiseksi meni kyllä tuomarointi varsinkin kahdessa vikassa kisassa, kun alettiin kyselemään käykö teille sellaiset ja tällaiset rangaistukset, tai sitten muuteltiin päätöksiä jonkun huutoäänestyksellä perusteella. Farssi.
 

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
Joo, vitsi kun olisi ajeltu viittäkymppiä maaliin turva-auton takana. Kyllä siinä olisi Niki Lauda ja James Hunt heittäneet kärrynpyöriä haudoissaan kun olisi ollut niin jännä ja mainio ratkaisu.
Laudallahan ei itse ollut munaa ajaa sädekelillä, joten Hunt kruunattiin mestariksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös