Formula 1 – liveseuranta

  • 1 142 564
  • 23 229

teppana

Jäsen
Hmm...aika kova isku mestaruuden kannalta. Hamilton on jo pitkään kuulunut inhokkeihin, joten jos mestaruusputki katkeaa ei se itseäni kyllä yhtään korpea. Mutta silti toivoisin taistolle ratkaisua radalla. Toki auton kehitys ja luotettavuus ovat myös avainasemassa, eli kuuluu ns. lajiin.

Max 19 pisteen johtoasemassa ja 5 lähtöruudun rangaistus voi olla tässä tapauksessa merkittävä. Neljä(?) kisaa kun enää ajettavana.

Maxista en myöskään ole ennen paljon perustanut, mutta nyt kun miestä on tullut seurattua hieman tarkemmin niin kyllähän hänessä sellainen mukava rattimiehen karisma ja ego löytyy. Eli sinänsä täysin sopiva mies maailmanmestariksi.

Bottasta on kiva fanittaa, mutta pitkin hampain myönnän, ellei olisi suomalainen niin en ole varma olisiko hän itselle se sarjan ykkönen. Jotenkin sellaiset "kiva kakkoskuski" vibat tulee. Ei pelkästään ajosuoritteiden takia, vaan osaksi myös persoonan. Mutta jos saisin valita kenen kanssa lähtisin kaljalle, Bottas olisi varmastikin se ykkönen. Todella mukavan ja fiksun oloinen kaveri. Tosin, jos pitäisi polttarit järjestää niin sitten valitsisin sen toisen suomalaisen.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Latifi voitti Russelin. Siihen päättyi kolmen vuoden tallikaverin kyykytys Williamsin ratissa Russelilta.

Ja Kimi Q2!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Latifi voitti Russelin. Siihen päättyi kolmen vuoden tallikaverin kyykytys Williamsin ratissa Russelilta.
Latifikin on lopulta olematonta mainettaan huomattavasti parempi kuljettaja. Taso toki vaihtelee karmean paljon.

Mielenkiintoista nähdä, miten pärjää Albonia vastaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ja Räikkönen päihittää tallikaverinsa jälleen! Toinen kerta putkeen!!
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jeesus näytti hauista, mutta Super-Max korjannee potin huomisessa sprintissä. Ja sunnuntain kisassa.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Gaslylle on kyllä pakko nostaa isosti hattua. Erittäin tasaisen kova suoritustaso koko kauden ajalta ja jälleen kahden selvästi muita nopeamman auton jälkeen viides ennen Mäkkejä ja Ferrareita ja muita. Toivottavasti pääsee vielä yrittämään autolla jolla on mahdollisuus voittaa.

Noin muuten niin Mersu kyllä kulkee aika-ajoissa hyvin mutta kisat on aika vahvasti olleet Red Bullin heiniä toistaiseksi. Jännät asetelmat luvassa kyllä. Hamiltonillekin on tarjolla sunnuntaille sellaista lähtöpaikkaa, että saattaa olla tapahtumia ympärillä kun kisat käy vähiin ja merkkipisteistä taistellaan kynsin hampain.

Kakkoskuskien taistelu tänään lumierin Bottakselle.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jotenkin olen hypännyt Mersun ja Lewiksen kelkkaan kauden edetessä.. Maxista on edelleen niin jäätävät antipatiat, ei mahdu yhden käden sormiin kun pilasi Kimin kisan höntyilyllään vuosina 2016-2018. Paha valinta mutta vierastan silti tuollaista rehellistä kusipäätä enemmän kuin tekopyhää Hamiltonia.

Mitkä nämä kisat 2016-18 olivat kun Max pilasi Kimin kisan?

Noina vuosina inhosin Maxia yli kaiken Espanjasta 2016 alkaen mutta en kyllä keksi montaa kisaa jossa olisi Kimin kisan pilannut. Unkarissa 2016 "hieman" kyseenalaisilla keinoilla esti Kimin ohituksen, ja Singaporen 2017 voi kai jollain asteella laittaa Maxin piikkiin vaikka se oli enemmän Vettelin töhöilyä, muita en kyllä keksi.

Oma Max-antipatia huipentui Kiinaan 2018 mutta siitä lähtien ansaitsi pikkuhiljaa arvostetukseni ja on kyllä 2019 lähtien osoittanut olevansa sirkuksen kovin tekijä.

EDIT: 2019 Belgiassa Max ryssi muuten myös Kimin kisan mutta tuolloin Räikkönen ajoi jo Alfalla.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Mitkä nämä kisat 2016-18 olivat kun Max pilasi Kimin kisan?

Noina vuosina inhosin Maxia yli kaiken Espanjasta 2016 alkaen mutta en kyllä keksi montaa kisaa jossa olisi Kimin kisan pilannut. Unkarissa 2016 "hieman" kyseenalaisilla keinoilla esti Kimin ohituksen, ja Singaporen 2017 voi kai jollain asteella laittaa Maxin piikkiin vaikka se oli enemmän Vettelin töhöilyä, muita en kyllä keksi.

Oma Max-antipatia huipentui Kiinaan 2018 mutta siitä lähtien ansaitsi pikkuhiljaa arvostetukseni ja on kyllä 2019 lähtien osoittanut olevansa sirkuksen kovin tekijä.

EDIT: 2019 Belgiassa Max ryssi muuten myös Kimin kisan mutta tuolloin Räikkönen ajoi jo Alfalla.

Noiden mainitsemiesi lisäksi Belgia 2016 kaksi kertaa, startti ja Kemmelin suora - Kimi jarrutti mutta muuten olisi ollut Maxin takia matkustaja 350km/h vauhdista..

Muistikuvissani on että Max olisi muutenkin kyseenalaisilla liikkeillä näiden mainittujen kisojen ulkopuolellakin törttöillyt, jolloin vain Kimin ajotaidot ja reaktiokyky pelastaneet molemmat kolarilta
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Tekninen laittomuus pitäisi olla automaattinen hylky, mutta eiköhän tässä tapauksessa ole jotain lieventäviä asianhaaroja...
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Molemmille sanktiot ja PAALUTTAJA huimasti kärkeen. On se kova.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Verstappen on melko kettu, videosta nähdään miten käy ensin säätämässä oman auton takasiiven lailliseksi ja sen jälkeen Hamiltonin autosta laittomaksi. Onhan niin herkkiä pelejä että sormivoimin ilman työkaluja voidaan värkätä muutokset, mutta hurja ilmanvastus yli kolmensadan vauhdissa ei muuta asetuksia. Ihmeellistä.
 

BaronFIN

Jäsen
Aika pitkään Verstappen tuolla oman siiven suunnalla sääteli ja mekaaninen hiilikuitulukitus on helppo tehdä sellaiseksi, että jotain hakaa säätämällä saada max-kulmaa (heh heh) muutettua.

Ja sama toisin päin: haka auki, niin kulmarajoittimet pois käytöstä ja kaverin siipi laittomaksi.

Mielenkiintoinen kärhämä kaikkineen. Toki Maxilla ei ole mitään asiaa parc fermé alueelle mennä oman tai kaverin autoa räpeltämään ajon jälkeen.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Aika pitkään Verstappen tuolla oman siiven suunnalla sääteli ja mekaaninen hiilikuitulukitus on helppo tehdä sellaiseksi, että jotain hakaa säätämällä saada max-kulmaa (heh heh) muutettua.

Ja sama toisin päin: haka auki, niin kulmarajoittimet pois käytöstä ja kaverin siipi laittomaksi.

Mielenkiintoinen kärhämä kaikkineen. Toki Maxilla ei ole mitään asiaa parc fermé alueelle mennä oman tai kaverin autoa räpeltämään ajon jälkeen.

Joo ei noita käsin millään säädetä noin lyhyessä ajassa. Nyt on aika erikoinen ajatusten juoksu.

Vähän hölmö homma mennä Maxilta koskemaan Mersun autoon. Vettelihän noita on "tutkinut" jo aikoja ja ketään ei ole kiinnostanut. Mutta nyt mestaruustaistelussa ei kannata mitään mahdollisuutta antaa vastustajalle hyötyyn.

Mikäli Mersun siipi on laitoin pitäisi Lewiksen ajo hylätä ja lähtö varikolta. Sääli, mutta samalla tavallahan muitakin hylätty kun laittomuuksia.
 

BaronFIN

Jäsen
Onhan tästä aikaa tietty, mutta Damon Hillin Arrowsia räpeltäneenä yllätyin kuinka simppelit ratkaisut noiden siipien varsinaisessa säätämisessa.

Taipuisuudet, jäykkyydet ja erikoismateriaalit erikseen, mutta näitä pitää pystyä säätämään sekunneissa varikkopysähdyksien yhteydessä ja jos DRS siipeä lähdetään avaamaan sääntöjä enemmän, niin yksinkertaisuus sen säästöön myös.

Jos Mersu on tähän lähtenyt, niin miksi Red Bull oli näin hyvin jäljillä ja miksi Max osasi mennä sinne minne ei kuuluisi mennä. Ja Bottas oli ihan laillinen vaikka ei mitenkään erityisen kauksi normaalista erostaan jäänyt ja kuitenkin Perezin edellä. Tosin voi olla, että tuon ylityksen vaikutukset ovat täysin olemattomat.

Ja hei, olihan Ferrarit lopulta laillisia Malesiassa 1999, kun sääntöihin löytyi tulkinta 20mm toleranssista.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Onhan tästä aikaa tietty, mutta Damon Hillin Arrowsia räpeltäneenä yllätyin kuinka simppelit ratkaisut noiden siipien varsinaisessa säätämisessa.

Taipuisuudet, jäykkyydet ja erikoismateriaalit erikseen, mutta näitä pitää pystyä säätämään sekunneissa varikkopysähdyksien yhteydessä ja jos DRS siipeä lähdetään avaamaan sääntöjä enemmän, niin yksinkertaisuus sen säästöön myös.

Jos Mersu on tähän lähtenyt, niin miksi Red Bull oli näin hyvin jäljillä ja miksi Max osasi mennä sinne minne ei kuuluisi mennä. Ja Bottas oli ihan laillinen vaikka ei mitenkään erityisen kauksi normaalista erostaan jäänyt ja kuitenkin Perezin edellä. Tosin voi olla, että tuon ylityksen vaikutukset ovat täysin olemattomat.

Ja hei, olihan Ferrarit lopulta laillisia Malesiassa 1999, kun sääntöihin löytyi tulkinta 20mm toleranssista.

Joo, mutta noiden säätö hoidetaan työkaluilla. Jos niitä noin pienillä kosketuksilla käsin säädettäisiin niin eihän ne pysyisi kasaan ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös