Formula 1 – liveseuranta

  • 1 171 707
  • 23 519

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
E: Mites Vettelin ja Bottasin ajat? Toisella renkaat ulkona ja toinen veti punasilla lipuilla viivan yli.
Valtterin aikaa ei ensin hyväksytty, mutta tuomaristo tarkisti tilanteen ja hyväksyi sen hieman myöhemmin. Ajoi viivan yli keltaisilla.

Vettelin aika pitäisi hylätä, mutta eipä näytä niin tapahtuvan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mikä vitun farssi? Ferrari pesi Mersut ja muut taktiikassa 100-0, Toto Wolffin ruma ja ylimielinen naama olisi vaan pitänyt saada ruutuun, aivan oikein sille vittupäälle. Tyhmyydestä sakotetaan.

Sinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.

Aika-ajon kliimaksi on Q3 viimeiset kolme minuuttia, nyt ne vedettiin pöntöstä alas.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tällainen on helposti kitkettävissä sillä, että hitaimmillaan saisi ajaa ulostulon jollain virtual safety car -modella. Eiköhän näille ulostulokierroksille jotain tehdä, kun nämä ovat niin vaarallisiakin kaiken muun lisäksi.

Edit. Tai joku prosenttiosuus tietystä ajasta, jota hitaampaa ei saa ajaa.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.

Aika-ajon kliimaksi on Q3 viimeiset kolme minuuttia, nyt ne vedettiin pöntöstä alas.
Kyttäsivät sen takia, koska kukaan ei halua olla vetojuhtana ja kärsiä sen takia aika-ajoaan ja samalla antaa muille vetoavun. Sen takia mm. Bottas ja Hamilton jäi varikkosuoralle odottaa että porukka menee ohi, Vettel (ja myöhemmin Hulkenberg) ajoi mutkan suoraksi ja pujotellen takaisin radalle, mutta muut hidastelivat sen aikaa, että Vettel palaa kärkeen
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin kuten yllä todettiin, hyvää viihdettä ja Ferrarilta oivaa taktiikkaa. Ei todellakaan mikään farssi. Ihme kitinää kun tapahtuu jotain hyvin poikkeuksellista.

Miksi kaikki muut Leclercin perässä oli niin pihalla, on toki mysteeri. Charles tiesi tasan tarkkaan tilanteen kun kierroksen alussakin sanottiin että vain 10 s ikkuna.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä vitun farssi? Ferrari pesi Mersut ja muut taktiikassa 100-0, Toto Wolffin ruma ja ylimielinen naama olisi vaan pitänyt saada ruutuun, aivan oikein sille vittupäälle. Tyhmyydestä sakotetaan.
Hulkenberg ja Stroll tuosta ansaitsisi rankkua. Hulkenberg ajoi ekan pitkäksi tahalleen, minkä jälkeen Stroll käytännössä pysähtyi ekaan mutkaan. Tämän jälkeen kahden auton blokki seuraavalle suoralle. Sieltä taisi toinen Ferrarikuskeista näytellä jo käsimerkkejä, kun eivät päästäneet edes ohi.

Enkä edes tiedä onko 1-4 parempi kuin 2-3.

E: Toki kaikki tallit saa katsoa peiliin. Oli siinä 4 minuuttia aikaa lähteä pilttuusta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.
Kyykytyksenä tämä oli hieno ja juuri sen takia, että ryssitään mahdollisuus parantaa aikaa kyttäämällä liikaa muita.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyttäsivät sen takia, koska kukaan ei halua olla vetojuhtana ja kärsiä sen takia aika-ajoaan ja samalla antaa muille vetoavun. Sen takia mm. Bottas ja Hamilton jäi varikkosuoralle odottaa että porukka menee ohi, Vettel (ja myöhemmin Hulkenberg) suoraksi mutka ja pujotellen takaisin radalle (muut hidastelivat, että Vettel palaa kärkeen)

Kyllä minä tämän tiedän. Tässä oli paalu vielä täysin auki, niin olisin mieluummin nähnyt kaikki kuskit nopealla kierroksella, ja jännittänyt paalua, entä katsella tämmöistä pelleilyä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.

Aika-ajon kliimaksi on Q3 viimeiset kolme minuuttia, nyt ne vedettiin pöntöstä alas.
Jos tämä olisi yleistä, niin olisin täysin samaa mieltä. Tällaista ei ole kuitenkaan tapahtunut oikeastaan koskaan aiemmin F1:ssä tällaisella mittakaavalla, joka tekee tästä mielenkiintoisen tapahtuman. Kliimaksi tavallaan jäi puuttumaan, mutta toisaalta saatiin hyvin erilainen kliimaksi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten odottelemaan Rellun protestia koskien Vettelin rajalinjojen ylitystä. Ja ennenkaikkea perusteita, joilla protesti hylätään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tärkeintähän on, että Kimin ennätys pysyy tämän sirkuksen ansiosta. Olisi ollut varmaan aika todennäköistä, että herrasmiesmäisemmällä ajamisella joku olisi saattanut tuon päihittää.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jos tämä olisi yleistä, niin olisin täysin samaa mieltä. Tällaista ei ole kuitenkaan tapahtunut oikeastaan koskaan aiemmin F1:ssä tällaisella mittakaavalla, joka tekee tästä mielenkiintoisen tapahtuman. Kliimaksi tavallaan jäi puuttumaan, mutta toisaalta saatiin hyvin erilainen kliimaksi.

Ymmärrän kyllä tämän ajatuksen, ja olihan tämä toki erilaisempi lopetus. Meni vain tunteisiin kun rupesi jo jännitys tiivistymään ja nämä viimeiset minuutit ovat se lauantain kliimaksi. Onneksi kisa on huomenna.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pitäisi kyllä Vettel ja Bottas molemmat hylätä. Vettel nyt aika selkeä kun kaikki pyörät ulkona, mutta jos Bottas jäi vain 0,05s paalusta niin tuskin kovin paljon himmas keltasten lippujen alla vikassa mutkassa
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tallia siinä rangaistaan ja niihin se sattuu kun heidän kuskinsa ruutua pudotetaan. Laji ei edelleenkaan ole kuski vs kuskit vaan tiimit on mukana kisassa.

Niin mä hain takaa sitä, että miksi se kuski pitää pudottaa ? Eihän se sen vika ole että vaihdelaatikko hajoaa ? Parempi rangaistus olisi, että talli saa vaikka rahallisen sanktion, mutta kuski saa mahdollisuudet hyvään sijoitukseen ? Tämänkin voisi sitten tarkentaa, että autossa tosiaan pitää olla tekninen vika, kun osia vaihdetaan, että ei huvikseen vaihdeta osia ?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin mä hain takaa sitä, että miksi se kuski pitää pudottaa ? Eihän se sen vika ole että vaihdelaatikko hajoaa ? Parempi rangaistus olisi, että talli saa vaikka rahallisen sanktion, mutta kuski saa mahdollisuudet hyvään sijoitukseen ? Tämänkin voisi sitten tarkentaa, että autossa tosiaan pitää olla tekninen vika, kun osia vaihdetaan, että ei huvikseen vaihdeta osia ?
Koko säännön tarkoituksena on tasata tallien tasoeroja, jotka johtuvat rahasta. Toisilla talleilla olisi varaa käyttää loputtomasti uusia osia, mutta toisilla ei ole. Jos sanktio olisi vain rahallinen, niin koko säännön idea vesittyisi kokonaan.

Muistelisin, että on ehdotettu jonkinlaista tallin pisteisiin kohdistuvaa sanktiota, joka olisi järkevämpi systeemi. Nykysysteemi ei ole hyvä, mutta ei sitä ole myöskään pelkkä rahallinen sanktio.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Koko säännön tarkoituksena on tasata tallien tasoeroja, jotka johtuvat rahasta. Toisilla talleilla olisi varaa käyttää loputtomasti uusia osia, mutta toisilla ei ole. Jos sanktio olisi vain rahallinen, niin koko säännön idea vesittyisi kokonaan.

Muistelisin, että on ehdotettu jonkinlaista tallin pisteisiin kohdistuvaa sanktiota, joka olisi järkevämpi systeemi. Nykysysteemi ei ole hyvä, mutta ei sitä ole myöskään pelkkä rahallinen sanktio.

Tuokin "loputtomasti" uusien osien käyttö olisi kyllä estettävissä ? En usko siihen, että isot tallit lähtisivät rajattomasti käyttämään esim. moottoreita ? Se aika jolloin moottoreita meni 3-4 / auto / viikonloppu ei kyllä enään palaa. Ja hyvä niin,
Extra osienkin määrä voitaisiin rajata ?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuokin "loputtomasti" uusien osien käyttö olisi kyllä estettävissä ? En usko siihen, että isot tallit lähtisivät rajattomasti käyttämään esim. moottoreita ? Se aika jolloin moottoreita meni 3-4 / auto / viikonloppu ei kyllä enään palaa. Ja hyvä niin,
Extra osienkin määrä voitaisiin rajata ?
Niinhän se määrä on rajattu nytkin? Kun mennään yli, niin tulee sanktioita. Eivät tallit tietenkään loputtomasti huvikseen moottoreita käyttäisi, mutta isot tallit voisivat käyttää helposti 2-3 kertaisen määrän verrattuna pienempiin.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vettelille ei rankkua. Löydettiin kuvakulma jonka kanssa voidaan spekuloida. No eipä tämä yllätä ketään.


Tuo oli varmaan se kuvakulma, jonka perusteella eivät antaneet rankkua. En tiedä minkä perusteella tuo menee. Jos yläkulmasta katsottaisiin melko varmasti olisi kokoajan rengasta valkoisen päällä, mutta ei välttämättä kumia osu kokoajan valkoiseen. Tuomaristo perusteli sillä, että eivät voineet sanoa varmaksi, niin tuomitsivat kuskin hyväksi.

Kaikki 9 kuskia muuten pääsivät tuomariston kuulusteltavaksi.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Vettelille ei rankkua. Löydettiin kuvakulma jonka kanssa voidaan spekuloida. No eipä tämä yllätä ketään.
Joo. Vituttaa kyllä toi Vettelin paapominen. Yllättäen ei ollut ballseja mitätöidä Sebin kierrosta, varsinkin kun Italiassa ajetaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuo oli varmaan se kuvakulma, jonka perusteella eivät antaneet rankkua.

Tuon kuvan perusteella ei ole viivan yli. En katsonut lähetystä joten onko jossain kuva että on selvästi yli vai onko tämä taas perinteisten itkuvinkujien määkimistä että ferraria suositaan? Jos kuva löytyy niin pyydän jos tässä kohtaa arvostelemaltani joukolta anteeksi.

Edit. Näinkin iltasanomien sivuilta kuvan jossa näkyy että kaikki pyörät olisivat yli. Selkeästi joku mersun muokkaama kuva kun he maksavat suojelurahoja kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös