Kari Tappio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reippaat pojat
Maksavana katsojana paikan päällä saattaisi olla vähän kusetettu olo, jos ei olisi Ferrarin fani.
Valtterin aikaa ei ensin hyväksytty, mutta tuomaristo tarkisti tilanteen ja hyväksyi sen hieman myöhemmin. Ajoi viivan yli keltaisilla.E: Mites Vettelin ja Bottasin ajat? Toisella renkaat ulkona ja toinen veti punasilla lipuilla viivan yli.
Mikä vitun farssi? Ferrari pesi Mersut ja muut taktiikassa 100-0, Toto Wolffin ruma ja ylimielinen naama olisi vaan pitänyt saada ruutuun, aivan oikein sille vittupäälle. Tyhmyydestä sakotetaan.Aivan vitunmoinen farssi. Haistakaa kaikki vittu ihan oikeasti.
Mikä vitun farssi? Ferrari pesi Mersut ja muut taktiikassa 100-0, Toto Wolffin ruma ja ylimielinen naama olisi vaan pitänyt saada ruutuun, aivan oikein sille vittupäälle. Tyhmyydestä sakotetaan.
Kyttäsivät sen takia, koska kukaan ei halua olla vetojuhtana ja kärsiä sen takia aika-ajoaan ja samalla antaa muille vetoavun. Sen takia mm. Bottas ja Hamilton jäi varikkosuoralle odottaa että porukka menee ohi, Vettel (ja myöhemmin Hulkenberg) ajoi mutkan suoraksi ja pujotellen takaisin radalle, mutta muut hidastelivat sen aikaa, että Vettel palaa kärkeenSinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.
Aika-ajon kliimaksi on Q3 viimeiset kolme minuuttia, nyt ne vedettiin pöntöstä alas.
Hulkenberg ja Stroll tuosta ansaitsisi rankkua. Hulkenberg ajoi ekan pitkäksi tahalleen, minkä jälkeen Stroll käytännössä pysähtyi ekaan mutkaan. Tämän jälkeen kahden auton blokki seuraavalle suoralle. Sieltä taisi toinen Ferrarikuskeista näytellä jo käsimerkkejä, kun eivät päästäneet edes ohi.Mikä vitun farssi? Ferrari pesi Mersut ja muut taktiikassa 100-0, Toto Wolffin ruma ja ylimielinen naama olisi vaan pitänyt saada ruutuun, aivan oikein sille vittupäälle. Tyhmyydestä sakotetaan.
Kyykytyksenä tämä oli hieno ja juuri sen takia, että ryssitään mahdollisuus parantaa aikaa kyttäämällä liikaa muita.Sinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.
Kyttäsivät sen takia, koska kukaan ei halua olla vetojuhtana ja kärsiä sen takia aika-ajoaan ja samalla antaa muille vetoavun. Sen takia mm. Bottas ja Hamilton jäi varikkosuoralle odottaa että porukka menee ohi, Vettel (ja myöhemmin Hulkenberg) suoraksi mutka ja pujotellen takaisin radalle (muut hidastelivat, että Vettel palaa kärkeen)
Jos tämä olisi yleistä, niin olisin täysin samaa mieltä. Tällaista ei ole kuitenkaan tapahtunut oikeastaan koskaan aiemmin F1:ssä tällaisella mittakaavalla, joka tekee tästä mielenkiintoisen tapahtuman. Kliimaksi tavallaan jäi puuttumaan, mutta toisaalta saatiin hyvin erilainen kliimaksi.Sinustako tämä oli hienoa? Että ei ajeta toista nopeaa ollenkaan? Minusta tämä oli täydellinen farssi, ei Ferrarin paalun takia, vaan sen takia että kytätään pilttuussa niin kauan ettei ehditä ajaa uusia kierroksia.
Aika-ajon kliimaksi on Q3 viimeiset kolme minuuttia, nyt ne vedettiin pöntöstä alas.
Jos tämä olisi yleistä, niin olisin täysin samaa mieltä. Tällaista ei ole kuitenkaan tapahtunut oikeastaan koskaan aiemmin F1:ssä tällaisella mittakaavalla, joka tekee tästä mielenkiintoisen tapahtuman. Kliimaksi tavallaan jäi puuttumaan, mutta toisaalta saatiin hyvin erilainen kliimaksi.
Tallia siinä rangaistaan ja niihin se sattuu kun heidän kuskinsa ruutua pudotetaan. Laji ei edelleenkaan ole kuski vs kuskit vaan tiimit on mukana kisassa.
Koko säännön tarkoituksena on tasata tallien tasoeroja, jotka johtuvat rahasta. Toisilla talleilla olisi varaa käyttää loputtomasti uusia osia, mutta toisilla ei ole. Jos sanktio olisi vain rahallinen, niin koko säännön idea vesittyisi kokonaan.Niin mä hain takaa sitä, että miksi se kuski pitää pudottaa ? Eihän se sen vika ole että vaihdelaatikko hajoaa ? Parempi rangaistus olisi, että talli saa vaikka rahallisen sanktion, mutta kuski saa mahdollisuudet hyvään sijoitukseen ? Tämänkin voisi sitten tarkentaa, että autossa tosiaan pitää olla tekninen vika, kun osia vaihdetaan, että ei huvikseen vaihdeta osia ?
Koko säännön tarkoituksena on tasata tallien tasoeroja, jotka johtuvat rahasta. Toisilla talleilla olisi varaa käyttää loputtomasti uusia osia, mutta toisilla ei ole. Jos sanktio olisi vain rahallinen, niin koko säännön idea vesittyisi kokonaan.
Muistelisin, että on ehdotettu jonkinlaista tallin pisteisiin kohdistuvaa sanktiota, joka olisi järkevämpi systeemi. Nykysysteemi ei ole hyvä, mutta ei sitä ole myöskään pelkkä rahallinen sanktio.
Niinhän se määrä on rajattu nytkin? Kun mennään yli, niin tulee sanktioita. Eivät tallit tietenkään loputtomasti huvikseen moottoreita käyttäisi, mutta isot tallit voisivat käyttää helposti 2-3 kertaisen määrän verrattuna pienempiin.Tuokin "loputtomasti" uusien osien käyttö olisi kyllä estettävissä ? En usko siihen, että isot tallit lähtisivät rajattomasti käyttämään esim. moottoreita ? Se aika jolloin moottoreita meni 3-4 / auto / viikonloppu ei kyllä enään palaa. Ja hyvä niin,
Extra osienkin määrä voitaisiin rajata ?
Vettelille ei rankkua. Löydettiin kuvakulma jonka kanssa voidaan spekuloida. No eipä tämä yllätä ketään.
Joo. Vituttaa kyllä toi Vettelin paapominen. Yllättäen ei ollut ballseja mitätöidä Sebin kierrosta, varsinkin kun Italiassa ajetaan.Vettelille ei rankkua. Löydettiin kuvakulma jonka kanssa voidaan spekuloida. No eipä tämä yllätä ketään.
Tuo oli varmaan se kuvakulma, jonka perusteella eivät antaneet rankkua.