Ei, Zhou oli Bahrainissa 11.Olisko 13. riittänyt Bottakselle Zhoun ohittamiseen? Ocon tuli vikalla kiekalla ohi.
Älä muuta sano. Nämä nykyformulat on ihan pelleilyä, kun märällä kelillä ei voi (muka) ajaa. Ihan oikeaa puhetta Viasatin studiossa, kun sanoivat, että onhan ne monsuunirenkaat käytettävissä, mutta kukaan ei niitä käytä, jostain kumman syystä.Autot vaan radalle. Ne ajaa ketkä uskaltaa.
Ralli ja WEC sellaisia ainakin ovat.Onko suositella jotain ajomiesten sarjaa missä ajetaan kelillä kuin kelillä?
Ei muuta kuin jokkiksen pariin. Jonkin verran striimataan ja joka puolella maata pääsee paikan päälle!Onko suositella jotain ajomiesten sarjaa missä ajetaan kelillä kuin kelillä?
Nämä kommentit nyt on lopulta aika typeriä. Meinaatko oikeasti, että olisi kiva katsella, kun F1-autot ajavat radalla kävelyvauhtia? Ja luuletko oikeasti, että kuljettajat eivät pyrkisi ajamaan äärirajoilla, kuten tässä lajissa kuuluukin?Ihan naurettavaa. Kun sataa niin sataa ja kuskit radalle vaan. Kai ne ammattinsa puolesta osaa nopeutensa sovittaa olosuhteisiin.
Olisihan se mitä parhainta viihdettä katsella kun kuskit maksimoivat vauhdin ja suorituskyvyn suhteessa olosuhteisiin. Väittäisin että aika moni tätä katsoo mieluummin kuin eilen nähtyä tyhjää rataa.Nämä kommentit nyt on lopulta aika typeriä. Meinaatko oikeasti, että olisi kiva katsella, kun F1-autot ajavat radalla kävelyvauhtia? Ja luuletko oikeasti, että kuljettajat eivät pyrkisi ajamaan äärirajoilla, kuten tässä lajissa kuuluukin?
On ihan selvää, että äärirajoilla siellä pyrittäisiin ajamaan, kuten kuuluukin, joka kuitenkin olisi äärimmäisen vaarallista, jos rata on niin märkä kuin se nyt oli.
Edelleen pidän tuota typeränä kommentointina. Tuossa kelissä kun mennään äärirajoilla, niin puolen millisekunnin lipsahdus tai huono tuuri voi johtaa siihen, että auto on seinässä ja kuski ei ole hengissä. Tuossa kelissä ei yksinkertaisesti ole mahdollista "maksimoida vauhtia suhteessa olosuhteisiin", ilman että ottaa valtavan onnettomuusriskin.Olisihan se mitä parhainta viihdettä katsella kun kuskit maksimoivat vauhdin ja suorituskyvyn suhteessa olosuhteisiin. Väittäisin että aika moni tätä katsoo mieluummin kuin eilen nähtyä tyhjää rataa.
Oma syy jos ottaa autosta liikaa irti ja täräyttää seinään.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, sekä auto.
Toivottavasti tänään sataa vielä enemmän aika-ajojen aikaan niin saa tuomaristo maistaa omaa lääkettään kun menivät aika-ajot siirtämään.
Edelleen pidän tuota typeränä kommentointina. Tuossa kelissä kun mennään äärirajoilla, niin puolen millisekunnin lipsahdus tai huono tuuri voi johtaa siihen, että auto on seinässä ja kuski ei ole hengissä. Tuossa kelissä ei yksinkertaisesti ole mahdollista "maksimoida vauhtia suhteessa olosuhteisiin", ilman että ottaa valtavan onnettomuusriskin.
Ei siis ole yleisesti ottaen oma syy, vaikka tuollaisella kelillä kävisi huonosti. Paitsi jos ei ole aito kilpakuljettaja, joka ei yritäkään löytää maksimaalista vauhtia, vaan ajelee turvallista vauhtia, jolla ei pärjää kenellekään, eikä sitä kukaan halua katsoa.
Tottakai kilpa-autoiluun liittyy aina riskiä ja se kuuluu asiaan. On kuitenkin tilanteita, missä se riski on valtavasti suurempi - ja silloin aletaan leikkimään ihmishengillä, jos väkisin ajetaan. Silloin on sallittua käyttää järkeä. Jollain toisella radalla nuo sademäärät eivät olisi estäneet ajamista, mutta näissä on valtavia ratakohtaisia eroja.Pidän tätäkin vähän typeränä kommentointina. Kilpa-autoiluun on sisäänrakennettu riski siitä, että jotain voi sattua, eikä se välttämättä ole oma vika. Kun autot menevät radalla, joskus hyvinkin lähekkäin, ja nopeutta on melkein 350 kilometriä tunnissa, voi käydä hyvinkin huonosti. Kaikki, jotka kuitenkin autoon kipuavat ymmärtävät, että toiminnassa on riskit. Ja halusi sitä tai ei, tämä vaaran tunne on osa lajin viehätystä.
En löytänyt eilisiä sademääriä, mutta kuvien perusteella ei kyse ollut mistään monsuunisateesta. Jos yleisesti toteaa, että tänään Weather Channel kertoo sateen olevan välillä light - moderate (joskin moderaten yläpäässä). Jos rivissä on maailman 20 parasta rattimiestä, niin kyllä mielestäni maksavien katsojien on perusteltua olettaa maailman parhaiden kuskien ajavan em. olosuhteista.
Lopuksi totean, että käsittääkseni iso ongelma sateella ajamisessa on renkaat. Pirellin tulee saada kehitettyä omaa toimintaansa niin, että heidän valikoimasta löytyy myös käyttökelpoisia sadekelin renkaita. Nythän käytännössä joko ei ajeta lainkaan, koska sataa. Tai jos sateella ajetaan, kärjistäen jatkuvasti pohditaan sitä, että tulisiko siirtyä jo välikelin renkaille. Käytännön tasolla näyttää siltä, että Pirellin sadekelin renkaat ovat käyttökelvottomat.
Jos ajattelisin asiaa vain omalta kannaltani ja katsojan näkökulmasta, niin vaatisin monien muiden tavoin, että kelistä riippumatta aina radalle ja viihdettä yleisölle. Se ei kuitenkaan kuulu tapoihini, vaan ajattelen asioita yleensä useammalta kantilta.
Ei ollut Montreal, vaan juurikin Monaco.Tuota en jaksanut googlata, mutta Olivier Paniksen ainoan GP-voiton googlasin ja sehän tapahtui Montrealissa 1996. Sadekisassa. Maaliin (tai 2h aikarajan maaliin) ajoi tasan 3 autoa. Frentzen oli 4. mukana, mutta ajoi lopussa varikolle, kun oli jo muutenkin tarpeeksi muita jäljessä. Ja sijojen 5-6 pisteet tulivat Salolle ja Häkkiselle, jotka kolaroivat 5kier ennen aikarajan täyttymistä.
Tämä nyt on ihan oma päätelmäsi ja erittäin virheellinen sellainen. Jos luet tuon tekstin ihan ajatuksella, niin ei tarvitse tehdä tällaisia ihmeellisiä päätelmiä.Aivan juu. Argumenttisi on siis se, että olet muita keskustelijoita älykkäämpi. Nyt on kovaa debatointia.