Mainos

Formula 1 – liveseuranta

  • 1 255 411
  • 24 776

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos tässä vielä Piastri lähtee haastamaan Maxia loppua kohden niin mitä vaan voi tapahtua. McLaren hakee selvästi nyt rengasetua kisan loppuun jotta ohitus olisi mahdollinen.

Ongelma vain että ajattivat Piastria vähän liian kauan ja nyt molemmat Mersut tulivat väliin, eli Piastri joutuu käyttämään osan rengasedustaan noiden kanssa taisteluun.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Ongelma vain että ajattivat Piastria vähän liian kauan ja nyt molemmat Mersut tulivat väliin, eli Piastri joutuu käyttämään osan rengasedustaan noiden kanssa taisteluun.
Samaa mieltä, pari kierrosta liian pitkään. Vaatii aikamoista puristusta loppuun että tulisi vielä Verstappenista ohi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Samaa mieltä, pari kierrosta liian pitkään. Vaatii aikamoista puristusta loppuun että tulisi vielä Verstappenista ohi.
20 kierrosta ja 20 sekuntia eroa, varmaankin liikaa kun Russell vielä välissä. Toki tallipisteitä Piastri tuo nyt kivasti
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Ricciardo varasti yhden pojon Norrisilta, voi olla isokin piste kauden lopussa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nyt menty 8 kisaa putkeen ilman Max:in voittoa, koska viimeksi ollut vastaava putki
 
Siis kuulinko mä oikein, eli Massa yrittää edelleen saada oikeusteitse itselleen vuoden 2008 maailmanmestaruutta? Tavallaan ymmärrän pointin siinä että Massa kärsii siitä ns. Renault-gatesta, mutta millekähän tuollainen mestaruus nyt ihan oikeasti maistuisi tälleen parikymmentä vuotta myöhemmin?
Mausta en osaa sanoa mutta onhan sun status ihan eri maailmanmestarina vs ikuisena kakkosena. Ymmärrän tuon Massan puolesta täysin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt menty 8 kisaa putkeen ilman Max:in voittoa, koska viimeksi ollut vastaava putki
Ja vielä kun ei saa edes vapaasti kiroilla lehdistötilaisuuksissa, niin Maxilta on mennyt ilo koko hommasta ja uhkaili lopettavansa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja vielä kun ei saa edes vapaasti kiroilla lehdistötilaisuuksissa, niin Maxilta on mennyt ilo koko hommasta ja uhkaili lopettavansa.
Vaikka yleisesti ottaen en ole Maxin puolella oikeastaan missään tilanteissa, niin tuon kiroilun suhteen tykkäsin Maxin vastavedosta seuraavassa lehdistötilaisuudessa. Vastasi 1-2 sanalla kysymyksiin ja kertoi vastaavansa niihin kunnolla lehdistötilaisuuden jälkeen.

Ihan naurettava tapaus kaikkinensa tuo, että kiroilusta lätkäistiin välittömästi rangaistus. Taisi sanoa tasan yhden kirosanan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka yleisesti ottaen en ole Maxin puolella oikeastaan missään tilanteissa, niin tuon kiroilun suhteen tykkäsin Maxin vastavedosta seuraavassa lehdistötilaisuudessa. Vastasi 1-2 sanalla kysymyksiin ja kertoi vastaavansa niihin kunnolla lehdistötilaisuuden jälkeen.

Ihan naurettava tapaus kaikkinensa tuo, että kiroilusta lätkäistiin välittömästi rangaistus. Taisi sanoa tasan yhden kirosanan?
Joo, ei tämä mennyt hyvin oikein kenenkään kannalta. Sulayem oli etukäteen toivonut että asiallista kieltä käyttää pittää. Joka on minusta aivan hyvä toive, mutta hän onnistui ryssimään senkin lausunnon rasistiseksi tai ainakin ennakkoasenteelliseksi räppäriviittauksineen. Verstappen sitten uhmasi tuota "kieltoa" jo etukäteen ja sanoikin sitten jotain että "the car is fucked" tms ja sai siitä jotain ~yhdyskuntapalvelua.

Verstappen olisi voinut tuon sakon saatuaan myös sanoa että "sorry I fucked up" ja ottaa siitä toisen päivän yhdyskuntapalvelua ja mennä eteenpäin ilman kiroilua. En oikein ymmärrä miksi näin itsestäänselvässä asiassa kuten julkisesti kiroilematta oleminen, pitää uhriutua. Tai siis se saa Maxin näyttämään aika kypsymättömältä.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, ei tämä mennyt hyvin oikein kenenkään kannalta. Suleiman oli etukäteen toivonut että asiallista kieltä käyttää pittää. Joka on minusta aivan hyvä toive, mutta hän onnistui ryssimään senkin lausunnon rasistiseksi tai ainakin ennakkoasenteelliseksi räppäriviittauksineen. Verstappen sitten uhmasi tuota "kieltoa" jo etukäteen ja sanoikin sitten jotain että "the car is fucked" tms ja sai siitä jotain ~yhdyskuntapalvelua.

Verstappen olisi voinut tuon sakon saatuaan myös sanoa että "sorry I fucked up" ja ottaa siitä toisen päivän yhdyskuntapalvelua ja mennä eteenpäin ilman kiroilua. En oikein ymmärrä miksi näin itsestäänselvässä asiassa kuten julkisesti kiroilematta oleminen, pitää uhriutua. Tai siis se saa Maxin näyttämään aika kypsymättömältä.
Itse olen sillä kannalla, että tuollaiset toiveet ovat ok, mutta jos niistä rangaistaan heti, niin se ei ole enää toive, vaan puhdas kielto. Ja tuollaisen äärimmilleen viedyn kiellon kanssa en ole samaa mieltä.

Siellä oli kuitenkin muut kuskit Maxin takana ja esimerkiksi Hamilton oli sanonut, että toivottavasti Max ei suostu kärsimään rangaistustaan.

Yleisesti liiallinen kiroilu on toki typerää, mutta jos yhden kirosanan heittää harvakseltaan, niin ei siinä ole mitään pahaa. Liiallinen kukkahattuilu ei ole tarpeen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, luulen että Max olisi välttynyt penaltilta, jos hän:
-ei olisi etukäteen sitä jo uhmannut (esim mainittu Hamilton taisi pitää toivetta sinänsä hyvänä vaikka se oli päin vittua esitetty)
-olisi kohdistanut ruman sanan itseensä eikä tiimiin/autoon.

Mutta tosiaan typerää oli että FIA/Sulayem oli itsensä ajanut tuollaiseen asemaan, jossa kokivat että rangaistus pitää antaa.
@Nelfor
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon nyt vähän pihalla että mikäs syysloma tähän väliin nyt tuli? Eikö se normaali kesätaukokin jo pidetty?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viime kauteen verrattuna Japanin kisan siirtäminen alkukauteen ja Qatarin sijoittaminen tokavikaksi aiheuttivat käytännössä tuon. Toki Azerbaidzhan siirtyi vähän toiseen suuntaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä Rovanperä Strollia ja Sargeantia paremmin ykkösissä pärjäisi, mikäli saisi toki rauhassa treenata ensin. Sebastien Loebiahan yhdessä vaiheessa ihan tosissaan Toro Rossolle kaavailtiin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä Rovanperä Strollia ja Sargeantia paremmin ykkösissä pärjäisi, mikäli saisi toki rauhassa treenata ensin. Sebastien Loebiahan yhdessä vaiheessa ihan tosissaan Toro Rossolle kaavailtiin.
Tämä nyt on minusta jo Strollin rajua aliarviointia, koska kyseessä ei ole F1:n historian mittapuulla mitenkään erityisen huono kuljettaja. Kyllä Kallella raakaa talenttia ja monipuolisuutta on, mutta pitää muistaa kuitenkin että siipiformulat on aivan eri laji kuin koppiautot, ja Kallella ei ole vielä edes minkäänlaista ajokokemusta formuloista. Kyllä noin lahjakas kaveri, ihan kuten Loebkin, aika nopeasti varmaan saisi juonen päästä kiinni ja löytäisi jonkinlaisen ihan kohtalaisen tason kierrosaikoihin, mutta se ei vielä tarkoita sitä että yllettäisiin välttämättä lähellekään Strollin tasoistakaan kuljettajaa. Kun aletaan viilamaan ihan niitä viimeisiä kymmenyksiä, sadasosia ja tuhannesosia, se vaatii PALJON kierroksia ja toistoja, ja noilla lajin erikoismiehillä on kuitenkin siinä etu puolellaan että he ovat pikkulapsesta asti ajaneet kartingia ja kolunneet läpi monta formulaluokkaa. Ja sitten kun aletaan ajamaan vielä oikeasti kilpaa, siten että radalla on se 20 autoa lähellä toisiaan, niin sekin vaatii jo paljon harjoitusta ja kokemusta.

Onhan Kallella ratakokemusta (ja myös jo menestystä) tuolta Porsche-luokasta, mutta pitää muistaa sekin, että noissa kansallisissa Porsche-merkkiluokissa ei aja rata-autoilumaailman best of the best, vaan tuo vertautuu ehkä enemmän siihen että joku ratamies lähtee harrastusmielessä ajelemaan jotain kansallisia ralleja. F1-tasolla jopa Stroll ja Sargeant ovat eri tason seppiä kuin noiden luokkien kuljettajat. Ja edelleenkin, koppiauto on koppiauto ja formula on sitten ihan eri auto. Ehkä rallikuskille tuo siirtymä tuollaiseen rataluokkaan on luontaisempi kuin formulaan ja sopeutuminen siksi nopeampaa.

Siirtymä rallista F1:een on todennäköisesti helpompi kuin toisinpäin, koska nuotittaminen ja nuotista ajaminen on yleensä ratamiehelle todella vaikea rasti opittavaksi. Mutta ei se silti helppo ole näinkään päin, edes Kallen kaltaiselle multitalentille. Minä uskon, että Stroll pyyhkisi lattiaa Kallella vielä useamman kauden, ja jopa Sargeantin tasoon saattaisi olla tekemistä ensimmäisinä vuosina. Pitää muistaa, että ne erot nykypäivän F1:ssä ei loppujen lopuksi ole valtavan isot kärjen, keskikastin ja häntäpään välillä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Sprinttikisa kiinnosti näemmä monia. Eipä siinä, itse näin maaliintulon kun luulin että alkaa vasta kymmeneltä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Steiner on hieno mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös