Formula 1 – kausi 2019

  • 232 431
  • 1 280

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Erikoinen oli kisa, mutta mieletön munkki se ei vaan hylkää Jeesus neljänelosta.

1) Sortuu samaan ajovirheeseen, joka hetkeä aikaisemmin päätti Leclercin kisan, mutta Hämiksen auto sattui osumaan sopivassa kulmassa seinään - vain nokan vaihto edessä.

2) Sattui kämmäämään radan sopivimmassa kohtaa eli juuri varikon portin kohdalla.

3) Varikolla kului yli minuutti koko sähläämiseen. Normitilanteessa se olisi game over ainakin hyvien sijojen kannalta. Nyt sattui tulemaan turva-auto ja Hämis tippui vain viidenneksi sekä letkakin luonnollisesti kerättiin kasaan.

4) En muista aikaisempia tapauksia, mutta +5 sek kuulostaa pieneltä rankulta varikon sisääntulon oikaisusta. Ainakin Juuselat höyrysivät rangaistuksen pienuudesta.

5) Hamilton vetää uudelleen pihalle kovassa vauhdissa, mutta selviää säikähdyksellä. Myöhemmin Bottas sortuu samaan virheeseen, mutta tietäähän siinä miten silloin käy.

6) Kutoskohdaksi nostettakoon vaikkapa kuusi varikkopysähdystä. Eihän tuolla määrällä kukaan varmaan koskaan ole ollut lähelläkään pistesijoja, eikä Hamilton olisi ajamalla pisteitä saanutkaan.

7) No tulihan sieltä vielä vähän lohtupisteitä muiden kakun takia. Jos miettii, että Alfa hyötyi vähän startissa (150m matkaa ensimmäiseen mutkaan?) ja Hamilton hyötyi ties kuinka paljon ajallisesti koska hänen ei tarvinnut ajaa kokonaista kierrosta romulla autolla +5 sek tähden, niin tuntuuhan +30 sekuntia aivan naurettavalta. Vielä kun letka vedettiin monta kertaa nippuun, niin tyly tuomio.

8) Hamilton ja tiimi kokonaisuutena ajavat paskimman kisansa pitkiin aikoihin, niin mikä on lopputulos = ero MM-kakkoseen kasvaa.

Toki viimeinen kohta oli Valtterin omissa käsissä, mutta silti. Mieletön hannu hanhi kisasta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kuvailit täydellisesti Verstappenin. Yliyrittämistä ja isoja riskejä.
Tällä kaudella ollaan kyllä nähty uudestisyntynyt Verstappen, kun keskittynyt muiden kuskien turpaanvetämisten sijaan ajamiseen. Mikäli Bottaksella jatkuu sama (laskeva) trendi ja Honda ottaa tarvittavia kehitysaskelia moottoripuolella, niin Verstappenilla ei pitäisi olla mitään vaikeuksia ohittaa Bottasta pistetaulukossa. Hamilton taitaa olla vähän turhan kaukana jo.

Umpitylsän Ranskan GP:n jälkeen nähtykin sitten kauden parhaat kisat mukavasti putkessa. Tällä kertaa saatiin oikea voittajakin, kun ei tarvinnut kuunnella Jeesuksen jeesusteluja. Vettelin nousu myös ihan nättiä katseltavaa viime kauden pettymyksen jälkeen.

Alfankin hyvä viikonloppu kääntyi sitten persiilleen tuon penalttin myötä. Vähän paremmilla taktisilla valinnoilla olisi Kimi voinut hyvinkin olla Kvyatin tilalla korokkeella. Vauhtia tuntuu autosta löytyvän ja Giovinazzikin rupeaa pikkuhiljaa näyttämään F1-kuskilta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pakko kanssa pari sanaa ite laittaa tosta Alfojen sakosta. Joo on säännöt, tiedän mutta kisa oli ihan lottoo niin vittuako sieltä se 30 sek pitää antaa ?
Ai niin saatiin Hamilton pisteille. Noi 2 pinnaa ei Hamiltonille merkkaa mitää. Mestaruus on ratkennut jo.
Alfalle ne pisteet olisivat olleet tärkeät.
Onko Hamiltonin pr arvo vittu niiiiin tärkeä että sen persettä on pakko nuolla. Vittu mitä touhua
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos oli muutama kisa putkeen umpitylsiä, niin nyt on taas ollut kolme kisaa putkeen kunnon viihdettä.

Vituttaa tuo Bottaksen ulosajo. Ihan täydellinen paikka ottaa eroa kiinni MM-pisteissä, kun Hamilton tunaroi, mutta niin sitten tunaroi Bottaskin ja vielä isommin. Yksi spinnaus ja se oli siinä.

Suomalaisittain hommahan meni taas "vitun hyvin", kun ja jos Alfojen hylkäys jää voimaan pysyvästi.

Kunnon lottokisa muutenkin, kun joku Strollikin ottanut koko kauden turpaan Pereziltä repäisee nelossijan ja isot pisteet. Tai joku Kubica sai nyt MM-pisteen, kun kerrankin oli Russellin edellä maalissa...

Netflixiin tulee taas ensi keväänä Drive to survivea ja sattumoisin Mersua seurattiin sisäpiiristä juuri tämä viikonloppu.
Eipä oikein paremmin olisi voinut sen suhteen mennä.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mitäs mieltä Niki Juuselasta? Oli jotenki aneeminen, jos ei lasketa suomalaisten ratatapahtumia. Ei jaksanut oikeen innostua mistään, esim. Ricciardon konerikko tuskin vaikutti ollenkaan äänensävyyn. Onko yleensä tätä luokkaa? Nyt katselin koosteen, mutta yleensä en Cmorea tuijottele. Mielummin kuuntelen Skyn Croftya. Toki siellä sitten on Get in there Lewis -lasit päässä, mutta jaksaa sentään innostua tasaisesti kaikista + taustalla hääräävät asiantuntijat ovat kyllä vähän eri luokkaa kuin Cmoren (pl. Oikarinen).
 
Viimeksi muokattu:

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mitäs mieltä Niki Juuselasta? Oli jotenki aneeminen, jos ei lasketa suomalaisten ratatapahtumia

Samaa kiinnitin huomiota. Ehkä eniten kisan startissa, kun ei oikeastaan hehkuttanut Kimin käsittämätöntä nousua kolmanneksi Alfa Romeolla. Huomio kyllä asian, mutta Niki on paljon pienemmistäkin asioista saanut kunnon hepuloita.

Sen sijaan perinteinen Vale-puolustus tuli, kun kehui mielin määrin kisan alussa Valtterin taistelua Verstappenin edessä peippaillessa. Hienoa puolustamista Bottakselta toki, mutta siinä vaiheessa Hamilton oli repinyt jo usean sekunnin eron samalla autolla.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kokonaisuutena aivan loistava sirkus ja tätähän moni katsoja lopulta haluaa, yllätystalleja podiumilla. Se, että lotossa voitti tällä kertaa Kvyat oli itselle mieluinen yllätys. Hän ei ollut lähellekään sunnuntain nopeimpia kuljettajia, mutta suoritus palkittiin palkintosijalla. Ilman Tulppaksen ajovirhettä siellä olisi ollut myös Force Indian, vai mikä vittu se nykyään on, kuljettaja. Vielä hienompi vaihtoehto, vaikka kaikki kunnia Tuttiritarille, nyt ajoi hienosti.

Ylempään tiivistyy sitten ainoa vika, mikä on nykysysteemissa. Turva-autot on edelleenkin niin syvältä kuin olla ja voi. Nyt riitti, että ajeli rataviivojen sisällä tai jopa ulkona autoa jumittamatta ja sitten viimeinen renkaidenvaihto jämäsijoilta pienellä riskillä sliksille ennen muita erojen ollessa kutistettu minimiin. Stroll teki ensimmäisenä ja Kvyat toisena. Ikinä eivät olisi olleet noilla sijoilla, jos vaikka safety car olisi ollut virtuaalinen.

Nämähän on juuri niitä tilanteita, missä pikkutallien olisi koitettava do or die, ilmeisesti Alfa ei itseään tähän laske tai propellipäät nukkui. Molemmat autot oli viimeisillä stopeilla pisimpään radalla. Kimi oli koko kisan Vettelin edellä ja vaikka myös Ferrari missasi tuon vaihdon kierroksella, niin Räikkösen ohi mentiin silläkin kertaa varikolla. Varikkotiimin tulos oli ainakin kahdella stopilla kamala. Toki, jos Kimi olisi podiumilla shamppista maistellut, niin jälkikäteen tullut aikasakko olisi vituttanut huomattavasti enemmän. Muuten herran vauhti oli ilahduttavan reipasta koko viikonlopun, vaikka häntä ei varsinaisena sademiehenä ole viime vuosina pidetty.

Olenko muuten ainoa, jonka mielestä kolmen Ison ollessa kyseessä tuon suuruusluokan sakkoa ei olisi ikinä nähty? Jos asia oli tiedossa jo lähtöhetkellä, miksi stop and go:ta ei saatu kisan aikaan? Turva-autojen vuoksi olisi monesti ehditty parsia virhe kasaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Intohimoa Juuselalta löytyy siitä ei ole epäilystä. Tuntuu herralle vain Valtterin menestys olevan kaikki kaikessa ja tuskin olisi eilen hehkuttanut vaikka Kubica olisi Williamsillaan voittanut kisan. Huomasi Nikin pettymyksen tuon Valen kolarin jälkeen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niki Juuselan myötä kisatapahtumien kokonaisvaltainen seuraaminen on selostuksessa jäänyt huomattavasti vähäisemmälle. Lisäksi tuntuu, että Niki keskittyy usein huonosti, eikä tarkkaavaisuudesta ole tietoakaan. Kun kisan aikana joutuu jopa kymmeniä kertoja kiroamaan selostuksen pihalla olemista, niin jotain on pielessä.

Kimin nykyinen meno Alfalla on todella mukavaa seurattavaa, jonka vuoksi seuraan yleensä vähintäänkin ruudun vasemman reunan tulosliuskalta Kimin kisan etenemistä tarkasti. Tuntuu siltä, että selostuksessa Kimiä ei usein noteerata pitkiin aikoihin ollenkaan, jonka takia ollaan sitten ihan pihalla, kun jossain kohtaa huomataan Kimin sijoituksen muuttuneen. Tämä on todella outoa ja turhauttavaa, kun Kimi lienee kuitenkin suomalaista selostusta seuraaville yksi kiinnostavimmista kuskeista. Sille ei voi mitään, jos kansainvälisen kuvayhteyden ohjaajat eivät löydä Kimiä kuviin, mutta suomalainen selostus voisi kyllä seurata mitä Kimille tapahtuu.

Eilisessä kisassa tämä Kimin huomiotta jättäminen korostui kahteen kertaan ihan kunnolla. Ensimmäisellä varikkostopilla oli kovasti ruuhkaa ja Kimiä pidettiin tämän vuoksi varikolla selvästi aiottua pidempään, kun ei ollut turvallista päästää irti. Kimi menetti tuossa touhussa monta sijaa. Juuselat ja kumppanit eivät kuitenkaan noteeranneet tätä oikein mitenkään. Oikarinen sentään välillä ottaa koppia Kimin tilanteesta hieman jälkijunassa, mutta Juusela ei sitäkään vähää. Toinen tilanne oli sitten viimeinen varikkostoppi, joka Kimin kohdalla tehtiin aivan liian myöhään ja Kimi menetti siinä sitten monta sijaa, kuten itsekin haastattelussa kisan jälkeen totesi. Tätäkään ei selostuksessa noteerattu ajallaan ollenkaan, vaikka jälleen kerran Oikarinen hieman pelasti tilannetta jälkijunassa.

Mutta Kimin otteiden seuraaminen on toki vain yksi asia, mikä selostuksessa ärsyttää. Juuselalla on tapana ylireagoida todella ärsyttävään tyyliin ja usein varsin ihmeellisiin asioihin. Samaan aikaan Juusela tuntuu seuraavaan kisaa melkoisen putkinäön turvin ja tekee jatkuvasti virheitä selostuksessa.

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että Oikarinen pitää pitkälti yksin selostuskoppia pystyssä ja ilman häntä kisan seuraaminen selostuksen kanssa olisi aivan hirveää. Tykkäsin joskus Niki Juuselasta lätkäselostajana jossain määrin, mutta Formuloissa homma ei kertakaikkiaan toimi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Intohimoa Juuselalta löytyy siitä ei ole epäilystä. Tuntuu herralle vain Valtterin menestys olevan kaikki kaikessa ja tuskin olisi eilen hehkuttanut vaikka Kubica olisi Williamsillaan voittanut kisan. Huomasi Nikin pettymyksen tuon Valen kolarin jälkeen.
Tämä näkyi esimerkiksi siinä, että Niki ei juurikaan kommentoinut Kvyatin tilannetta kisan kärjen tuntumassa loppuvaiheilla. Pitkään jo katselin, että väkisinkin saadaan joku mielenkiintoinen kaveri palkintopallille, kun Verstappenin perässä olivat Stroll, Kvyat ja Sainz. Hetken näytti jopa siltä, että Vettel ei välttämättä nouse palkintopallille, jolloin sinne olisi saatu kaksi yllättävää kuskia. Selostusta tämä tilanne kiinnosti kuitenkin ihmeellisen vähän ja Kvyatin kolmossijasta puhuttiin lopulta vähän enemmän vasta kisan jälkeen.

Niki menetti kaiken kiinnostuksensa Valen keskeytykseen ja se on mielestäni todella huono merkki. Ei selostaja saa olla syyllinen siihen, että katsojien mielenkiinto vähenee.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuvailit täydellisesti Verstappenin. Yliyrittämistä ja isoja riskejä. Bottashan on profiloitunut nimenomaan riskien välttelijänä, jopa liiallisuuksiin asti. Siksi hän on täydellinen kärkitallin kakkoskuski, mutta ei tule koskaan voittamaan mestaruuksia.

Ei Bottaksesta ole mestariksi. Taas jumittuu heikompien Kvyatin ja Strollin taakse, kun kuitenkin Mercedeksellä pitäisi mennä köykäisesti ohi tuon tason kuskeista. Sade keliinkään ei voi vedota kun Vettel meni edellä mainitun kaksikon ohi helposti muutaman minuutin kuluttua. Kuinka monesti Bottas jumiutuu heikompien taakse jopa kymmenien kierroksien ajaksi, kun taas Leclerc, Verstappen, Vettel ja Hamilton pääsee helposti heikompien ohi.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Itsellä ei ole muuta suuresti tuota selostustiimiä vastaan kuin jo edellä mainuttu että vähän voisivat keskittyä kisaan myös kokonaisuutena. Nyt tuo on täysin yksipuolista suomalaisten seurantaa. Esim jo edellä mainitulla Skyllä on kyllä vahvat omat maan lasit päässä, mutta he silti pystyvät myös tarttumaan muihin kuin oman maan kuskien tekemiseen. Maikkarilla tämä ei ole mahdollista. Mielestäni selostajan pitää pystyä selostamaan myös kokonaisuutta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei Bottaksesta ole mestariksi. Taas jumittuu heikompien Kvyatin ja Strollin taakse, kun kuitenkin Mercedeksellä pitäisi mennä köykäisesti ohi tuon tason kuskeista. Sade keliinkään ei voi vedota kun Vettel meni edellä mainitun kaksikon ohi helposti muutaman minuutin kuluttua. Kuinka monesti Bottas jumiutuu heikompien taakse jopa kymmenien kierroksien ajaksi, kun taas Leclerc, Verstappen, Vettel ja Hamilton pääsee helposti heikompien ohi.
Kyllä Ferrari oli aika ratkaisevasti parempi auto tälle radalle - etenkin ohittelun suhteen suoranopeutensa ansiosta. Lisäksi muutama minuutti merkkaa aika paljon tuossa tilanteessa, kun rata kuivuu hirvittävää vauhtia. Vettel meni nimenomaan todella helpon näköisesti ohi pelkän nopeuden turvin. Kyllä Vale olisi pystynyt ihan samaan, jos nopeuseroa olisi ollut noin paljon.

Toki liikaa en halua silti Valea puolustella. Parempaan pitäisi pystyä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä ei ole muuta suuresti tuota selostustiimiä vastaan kuin jo edellä mainuttu että vähän voisivat keskittyä kisaan myös kokonaisuutena. Nyt tuo on täysin yksipuolista suomalaisten seurantaa. Esim jo edellä mainitulla Skyllä on kyllä vahvat omat maan lasit päässä, mutta he silti pystyvät myös tarttumaan muihin kuin oman maan kuskien tekemiseen. Maikkarilla tämä ei ole mahdollista. Mielestäni selostajan pitää pystyä selostamaan myös kokonaisuutta.
Ei ole edes yksipuolista suomalaisten seurantaa, vaan yksipuolista Bottaksen seurantaa. Toki kärkitaistoa seurataan siinä ohessa myös. Kimi jää kuitenkin pahasti varjoon kisasta toiseen.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itsellä ei ole muuta suuresti tuota selostustiimiä vastaan kuin jo edellä mainuttu että vähän voisivat keskittyä kisaan myös kokonaisuutena. Nyt tuo on täysin yksipuolista suomalaisten seurantaa. Esim jo edellä mainitulla Skyllä on kyllä vahvat omat maan lasit päässä, mutta he silti pystyvät myös tarttumaan muihin kuin oman maan kuskien tekemiseen. Maikkarilla tämä ei ole mahdollista. Mielestäni selostajan pitää pystyä selostamaan myös kokonaisuutta.

Juuri näin. Oikarinen kyllä hoitaa tuon asiantuntijan roolinsa mallikkaasti. Heittää paljon teknistä näkökulmaa ja tietää oman tonttinsa rajat. Ehkä se selostuksen aaltoilu on juurikin se ongelma. Skyn Crofty ja Brundle tekevät todella tasaista duunia - omat lasit päässä kyllä, mutta huomioivat myös muiden edesottamuksia, eivätkä pahemmin nukahtele/jäätyile. Myös kaikki taustalla oleva ohjelma on syvällisempää vs. maikkari. Käydään esim reaaliajassa läpi, missä kohtaa erot kuskien välillä tulevat aika-ajoissa, kun taas maikkarilla Mervi käy pelaamassa rulettia Botten kanssa. No makuja on erilaisia ei siinä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri näin. Oikarinen kyllä hoitaa tuon asiantuntijan roolinsa mallikkaasti. Heittää paljon teknistä näkökulmaa ja tietää oman tonttinsa rajat. Ehkä se selostuksen aaltoilu on juurikin se ongelma. Skyn Crofty ja Brundle tekevät todella tasaista duunia - omat lasit päässä kyllä, mutta huomioivat myös muiden edesottamuksia, eivätkä pahemmin nukahtele/jäätyile.
Mun mielestä Oikarinen tekee loistavaa duunia, mutta ongelmana on, että Oikarinen joutuu pakkailemaan Juuselan paskaa duunia aivan liikaa. Oskari Saari oli valovuosia Juuselaa parempi selostaja.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä Ferrari oli aika ratkaisevasti parempi auto tälle radalle - etenkin ohittelun suhteen suoranopeutensa ansiosta. Lisäksi muutama minuutti merkkaa aika paljon tuossa tilanteessa, kun rata kuivuu hirvittävää vauhtia. Vettel meni nimenomaan todella helpon näköisesti ohi pelkän nopeuden turvin. Kyllä Vale olisi pystynyt ihan samaan, jos nopeuseroa olisi ollut noin paljon.

Toki liikaa en halua silti Valea puolustella. Parempaan pitäisi pystyä.

Nyt ei kuitenkaan ollut kyse edes keskikastin autoista vaan Strollista ja Kvyatista. Valen alla kuitenkin Mercedes jolla noista pitäisi mennä ohi heittämällä oli keli mikä tahansa. Kuinka paljon parempi auto Bottaksella pitäisi olla jotta pääsisi heikommista kuskeista ohi?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt ei kuitenkaan ollut kyse edes keskikastin autoista vaan Strollista ja Kvyatista. Valen alla kuitenkin Mercedes jolla noista pitäisi mennä ohi heittämällä oli keli mikä tahansa. Kuinka paljon parempi auto Bottaksella pitäisi olla jotta pääsisi heikommista kuskeista ohi?
Vedät kyllä mutkia suoriksi tässä ajattelussa. Riippuu todella paljon radasta, kelistä, rengaskulumasta ja monista muista asioista, että kuinka helppo ohituksia on tehdä. Vettelikin jäi kymmeniksi kierroksiksi kisassa selvästi hitaampien autojen taakse jumiin. Vettel sanoi haastattelussa, että vasta ihan lopussa alkoi ero edellä meneviin olla riittävä, että ohituksia pystyi tekemään. Hamiltonillakin oli suuria ongelmia päästä hitaampien autojen ohi kisan aikana, kun joutui virheiden vuoksi joukon keskivaiheille.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
6) Kutoskohdaksi nostettakoon vaikkapa kuusi varikkopysähdystä. Eihän tuolla määrällä kukaan varmaan koskaan ole ollut lähelläkään pistesijoja, eikä Hamilton olisi ajamalla pisteitä saanutkaan.

Mitä nyt oltu podiumilla vastaavalla määrällä, esim Doningtonissa 1993 kärkikolmikon pysähys määrät oli seuraavia:

In the ever-changing conditions there were a staggering 63 pit stops for tyres during the race - six for Hill, seven for Prost but only four for Senna

Murray's memories: European GP 1993 - Sensational Senna
Olipahan kyllä kiva lottokisa pitkästä aikaa. Verstappenilta, Vetteliltä, Toro Rossolta ja Strollilta kyllä hyvät kisat. Mitä tulee annettuihin rangaistuksiin, niin kyllä ennen sääntöjen vastaisesta autosta on hylätty ja Hamilton ois saanu kyllä kärsiä 10 sec stop and gon ja Leclercille 5 tai 10 sek aikasakko.
Vanha tyylikäs moottoririkkokin nähtiin Ricciardon toimesta, joka kai luuli hetken pelaavansa GP-sarjan pelejä joissa moottoririkkokin korjaantui varikkokäynnillä kun hetken kesti, että laittoi auton sivuun.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee Juuselaan niin mielestäni vähän viimeaikoina miehellä tainnut intohimo kadota lajia kohtaan, aluksi veti hyvin oman innostuksen myötä lajia kohtaan, mutta nyt tuntuu että olisi todella leipiintynyt työhönsä. Vähän kun Saarella oli viimeiset kaudet. Toivottavasti vähän löytäisi itseään sillä ihan mielyttävä ääni kuunella ja ei pahimpia vaihtoehtoja, mutta jos ei ihmeitä rupea kohta tapahtumaan toivottavasti ensikaudelle löytyisi vaikka joku innostuneempi nuori kaveri joka tietäisi ehkä jotain lajista, mutta ei ehkä olisi kuitenkaan mikään "koko kansa selostaja"
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliko muuten Juusela paikan päällä? Onko ollut havaittavissa että on innostuneempi silloin kun on paikan päällä versus Pöllölaakson kellarikomerossa?
Katselin Skyn lähetystä, vai olisiko ollut ESPN, mutta kuitenkin Crofty ja kumppanit ja sen on kyllä perkeleen hyvin ja isolla rahalla tehtyä shittiä. Nytkin oli Steiner kesken kisan haastattelussa. Ei se täydellistä toki ole, esim Rosberg on aika turha jantteri.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettelhän jäi Kimin taakse rullaamaan kymmeniksi kierroksiksi ja pääsi ohi vasta, kun Kimi taisi tehdä sen ajovirheensä.

Että ei se tosiaan ihan niin mustavalkoista ole, että tietyt kuskit olisi mennyt heittämällä ohi samassa tilanteessa, mutta ei meidän Valtteri.
Mersuillahan (talli nimenomaan) oli aika heikot suoravauhdit tänä viikonloppuna ja Ferrarissa ja jopa Hondalla taisi olla enemmän sitä kyytiä sille pitkälle suoralle.

Mutta toki kyllä sen itsekin allekirjoitan, että välillä Bottaksella menee tilanteissa liian pitkään ja kisavauhdissa edelleen välillä ongelmia etenkin renkaiden kanssa.
Eilen siellä teki virheitä melkein joka kuski. Verstappenkin pyörähti sopivasti niin, että keula jäi suoraan menosuuntaan ja hukkaan meni ehkä pari sekuntia vain. Ja joku Hamiltonkin kimposi momentumin ansiosta sieltä LecLercin seinästä takaisin, niin että pääsi jatkamaan. Ja spinnasi samassa kohtaa kuin Bottas, mutta säästyi juuri ja juuri, Bottas ei.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vettelhän jäi Kimin taakse rullaamaan kymmeniksi kierroksiksi ja pääsi ohi vasta, kun Kimi taisi tehdä sen ajovirheensä.

Että ei se tosiaan ihan niin mustavalkoista ole, että tietyt kuskit olisi mennyt heittämällä ohi samassa tilanteessa, mutta ei meidän Valtteri.
Mersuillahan (talli nimenomaan) oli aika heikot suoravauhdit tänä viikonloppuna ja Ferrarissa ja jopa Hondalla taisi olla enemmän sitä kyytiä sille pitkälle suoralle.

Joo ja kisan lopussa oli kuitenkin vielä se tilanne että mentiin märällä radalla kuivan kelin renkailla, varsinkin ne Bottaksen edessä olevat kaverit oli kuitenkin 1-2 kierosta aikaisemmin vielä ottanut ne rankaat jolloin ne todennäköisesti toimikin hieman paremmin. Oma ongelma myös jos linjalta lähtee niin pito katoaa melkein kokonaan joten ohittaminen on aina kova riski. Eli bottas olisi aika nopeasti löytänyt itsensä seinästä jos olisi heti lähtenyt hitaamat autot ohittaan. Toisaalta jos ajatellaan että taistellaan mestaruudesta niin jokin tappaja asenne tuossa puuttui että olisi vaikka riskillä hakenut niitä kärkitiloja tuosta, mutta siitä huolimatta vielä löysi itsensä seinästä :D
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta jos ajatellaan että taistellaan mestaruudesta niin jokin tappaja asenne tuossa puuttui että olisi vaikka riskillä hakenut niitä kärkitiloja tuosta, mutta siitä huolimatta vielä löysi itsensä seinästä :D
Samaa mieltä sinänsä, mutta toisaalta Bottashan tuli kunnon riskillä siihen mutkaan ja selvästi kovempaa kuin esimerkiksi Hamilton, kun pyörähti, niin tavallaanhan voisi sanoa, että siinä sitä tappajanvaistoa oli juuri mukana, kun meni "balls out" siihen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos se siis meni näin: sinulla on sääntöjen vastainen auto -> saat aikasakon. Kyllä mun logiikalla aina vilpistä pitäisi hylätä. Myös Hamiltonin 5sec oli naurettava. 10sec stop and go tuollasista. Vitsilläkö ne keilat siellä oli?

Hamilton myös melkein kolasi radan ulkopuolella kävelevän Lecterin kun ajoi ulos paikassa jossa oli keltaiset liput, kyllähän tuossa olisi varmaan jos kokoajan turvallisuudessa puhutaan voinut antaa jonkun 10 sec stop and go rangaistuksen keltaisten lippujen huomiomatta jättämisestä ja vaarallisesti radalle paluusta kun veti varikolle tolpan väärältä puolelta. Pienemmästäkin tullut myös muutama sakkopiste rangaistustilille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös