Mainos

Formula 1 – kausi 2018

  • 306 085
  • 1 853
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ferrari toimii paremmin kuumassa ja kuivalla, joten ei niiden kumien säästely paljon auta... Veikkaan Kimille vaikeata kilpailua, kun Ferrari aloittaa jälleen viisastelun Vettelin hyväksi. Senpä vuoksi olisi hyvä, jos tuttiritari keskeyttäisi heti alussa.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
"– Se oli mun mielestä ihan Danielin oma vika, kun se yritti ulkokautta. Mä olin sisäpuolella, rinta rinnan ja mulla oli linja siinä vaiheessa. Hän koitti silti kääntää sisään.

– Kyllä se oli myös senkin vika, Bottas näki."

Semmosta, eli Bottaksen mukaan hänessä itsessään ei ollut kummassakaan tilanteessa mitään vikaa. Jatkossa siis voittava taktiikka Bottaksen opeilla ajaa pelkästään sisämutkissa niin kukaan ei saa ohittaa tai on lupa ajaa kylkeen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän tylsä kisa vaihteeksi mutta ei yllätä unkarissa. Ainoastaan bottas toi jotain väriä kisan loppuun. Vähän kisan kannalta harmi että vettel ei päässyt varikolta bottaksen edelle. olisi saattanut tuoda jopa Kimille voitonmahdollisuudet kun siellä olisi tämä kaksikko taistellut renkaansa loppuun ja kimillä oli vauhti päällä lopussa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
"– Se oli mun mielestä ihan Danielin oma vika, kun se yritti ulkokautta. Mä olin sisäpuolella, rinta rinnan ja mulla oli linja siinä vaiheessa. Hän koitti silti kääntää sisään.

– Kyllä se oli myös senkin vika, Bottas näki."

Semmosta, eli Bottaksen mukaan hänessä itsessään ei ollut kummassakaan tilanteessa mitään vikaa. Jatkossa siis voittava taktiikka Bottaksen opeilla ajaa pelkästään sisämutkissa niin kukaan ei saa ohittaa tai on lupa ajaa kylkeen.
No ainakin jälkimmäisessähän se paino suoraan kylkeen. Ei edes yrittänyt kääntää. Ekassa voi nyt periaatteessa sanoa että Vettel vähän leikkasi.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Vähän tylsä kisa vaihteeksi mutta ei yllätä unkarissa. Ainoastaan bottas toi jotain väriä kisan loppuun. Vähän kisan kannalta harmi että vettel ei päässyt varikolta bottaksen edelle. olisi saattanut tuoda jopa Kimille voitonmahdollisuudet kun siellä olisi tämä kaksikko taistellut renkaansa loppuun ja kimillä oli vauhti päällä lopussa.
Älä nyt Vettel sanoi radiossa, että vauhtia olisi 1,5 sek enemmän per kierros kun tiimi kysyi, että mihin vauhtiin pystyisit jos olisit edellä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ainakaan ei vituta, kun kisa lähti heti sellaisille urille, että ei ollut huolta, että suomalaisittain saataisiin hyvä tulos. Jälkikäteen pressissä Hamilton sanoi, että medium on hirveä rengas, on siinä aivan oikeassa. En tiedä mitä sieniä Pirellillä on vedetty, kun kuviteltiin suurimman osan ottavan mediumit alle varikolta. Kuinka monella siellä oli edes setti jäljellä? Harjoituksissa medium oli jo niin järjettömän paljon hitaampi kuin soft, niin olin jo aika skeptinen, kun Pirelli ilmoitti oletetut rengastaktiikat. Nykyiset softit kuitenkin kestää, kestää ja kestää, niin turha pelleillä millään mediumeilla.

Kimin kisahan meni lähdössä jo väärille urille, kun Vettel pääsi ohi. Olisi kyllä ennemmin pitänyt siellä Mercedesten väliin päästä. Outo linja lähdössä Räikkösellä toiseen mutkaan, ei mitään saumaa päästä ohi Bottaksesta. Valtteri taas törmäili kisan lopussa aivan kaikkeen. Ricciardon kanssa törmäilystä sietäisi saada kyllä kymmenen sekuntia ja vaikka vähän rikepisteitä. Vettelin kanssa tunarointi oli ehkä 60-40 Bottaksen piikkiin, joten siinä ei sen kummempaa. Hyvä, että Ricciardo otti aika rennosti tämän osuman, mietin itse jo kisan aikana, että voisi päästää Bottas australialaisen edelleen. Yllättävää kuitenkin, että radiossa Valtteria näin ohjeistettiin tekemään ja täten myönnettiin ääneen kolarin olevan Bottaksen vika, kun kisa ja tutkinta olivat kuitenkin vielä kesken. En muista nähneeni tuollaista vähään aikaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ainakaan ei vituta, kun kisa lähti heti sellaisille urille, että ei ollut huolta, että suomalaisittain saataisiin hyvä tulos. Jälkikäteen pressissä Hamilton sanoi, että medium on hirveä rengas, on siinä aivan oikeassa. En tiedä mitä sieniä Pirellillä on vedetty, kun kuviteltiin suurimman osan ottavan mediumit alle varikolta. Kuinka monella siellä oli edes setti jäljellä? Harjoituksissa medium oli jo niin järjettömän paljon hitaampi kuin soft, niin olin jo aika skeptinen, kun Pirelli ilmoitti oletetut rengastaktiikat. Nykyiset softit kuitenkin kestää, kestää ja kestää, niin turha pelleillä millään mediumeilla.

Tuo rengasvalmistajan tilanne on kyllä tavallaan aika naurettava. Joo, periaatteessa Pirelli voisi(ja sen pitäisi) tehdä renkaita jotka eivät kisavauhdissa kestäisi noin kauaa--->Enemmän renkaidenvaihtoja ja draamaa. Ongelma on vain siinä että tallit tietävät että he voivat ottaa renkaiden kanssa suuriakin riskejä(ajattaa niillä kuskia Pirellin suositusta pidempään, käyttää suurempia camber-kulmia kuin Pirelli suosittelee) ja silti pääsevät kuin koira veräjästä, sillä renkaan pettäessä syy on aina Pirellin vaikka rengasta olisi käytetty suositusten vastaisesti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onkohan tuosta vielä Bottakselle tulossa rangaistusta? kuitenkin oli aika vaarallistakin ajoa ainakin tuossa jälkinmäisessä tilanteessa. Ei sillä verstappen jos olisi tuon syöksyn tehnyt ei tulisi mitään, mutta nyt oli kuitenkin suomalainen kyseessä.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mersu näytti tänään että Hamiltonin maailmanmestaruus on heidän mielestään tärkeämpi mitä valmistajien titteli. Aika erikoinen kannanotto mielestäni.

Bottaksen lähdöstä näki että talli käski vain katsomaan peileihin, sinänsä tallin näkökannan ymmärtää tähän kisaan kun on niin vaikea ohittaa. Lopussa kuitenkin olisi voitu Bottaksen taktiikkaa peilata Kimin vastaavaan ja antaa Valtterin taistella Ferrareita vastaan, nyt ainoa taktiikka oli pitää Valtteri radalla Vettelin tientukkeena jottei Vettel pääse haastamaan Hamiltonia. Se oli selvää ettei pysty loppuun asti pitämään niillä renkailla takanaan.

Myös Hamiltonin kommentit kisan aikana paljastivat Mercin taktiikan, Hamilton kommentoi kun Bottas ajoi perässä että 7s ei ole riittävä ero, eli talli myös käski Bottaksen pitämään erittäin suuren eron Hamiltoniin. Vähän erikoista mielestäni, 1-2 sijoitukset olivat kyllä saatavilla ihan ajamallakin.

Veikkaan Bottaksen lopun romurallin johtuneen osaksi tallin taktiikasta joka ei varmasti miellyttänyt suomalaista. Varmaan siitä johtuen ollut pinna aika tiukalla.

Räikkösen kohdalla myös erikoinen taktiikka, olisi pitänyt tulla sisään heti kun sai Bottaksen kiinni toisella stintillä, nyt ajettiin monta kierrosta turhaan perässä vaikka tiedettiin ettei ohittamaan pääse.

Voi olla että laskettiin ettei softilla pääse loppuun asti, mielestäni olisi kuitenkin kannattanut silti tulla heti kun sai Bottaksen kiinni ja ottaa vaikka kovat renkaat sitten ja pitää ero Hamiltoniin minimissä mahdollista turva-autoa ajatellen.

Onhan tuo Unkarin GP varsin tylsää katsottavaa ja ei sinänsä mikään kliimaksi ennen kesätaukoa. Hienoa kuitenkin nähdä että Kimillä kulkee tällä hetkellä. Eiköhän se voittokin tule vielä tällä kaudella.

Bottas menettää vielä täydellisesti hermonsa kun Hamiltonia kohdellaan kuin kuningasta tallissa, tämä tuskin vaikuttaa positiivisesti ajosuorituksiin.

Täytyy vielä ihmetellä noita suomalaisselostajia, kokoajan hehkutetaan Bottasta joka ei millään mittarilla ajanut hyvin ja Kimistä puhutaan ettei tällä stintillä aja tarpeeksi kovaa, vaikka ajoi eroa sekä Hamiltoniin että Bottakseen kiinni kokoajan. Varmaan tullut tuotannolta tällaiset määräykset kun Kimi kohta lopettaa ja Bottaksesta pitäisi saada koko kansan suosikki.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onkohan tuosta vielä Bottakselle tulossa rangaistusta? kuitenkin oli aika vaarallistakin ajoa ainakin tuossa jälkinmäisessä tilanteessa. Ei sillä verstappen jos olisi tuon syöksyn tehnyt ei tulisi mitään, mutta nyt oli kuitenkin suomalainen kyseessä.
Bottakselle annettiin 10 sekunnin rangaistus, eli ei muutosta lopputuloksiin. Eiköhä tämä kisan sinetöinyt nyt viimeistään Räikkösen jatkon ja viimeistään ensi viikolla kuullaan jäämiehen sopimuksesta. Vielä ensi kisaan todennäköisesti uusi moottori autoon, niin bon appetit
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
No ainakin jälkimmäisessähän se paino suoraan kylkeen. Ei edes yrittänyt kääntää. Ekassa voi nyt periaatteessa sanoa että Vettel vähän leikkasi.
Ehkä renkaiden lukkiutuminen kuitenkin vähän vaikutti siihen, ettei "edes yrittänyt kääntää." Rangaistus silti täysin aiheesta.
Täytyy vielä ihmetellä noita suomalaisselostajia, kokoajan hehkutetaan Bottasta joka ei millään mittarilla ajanut hyvin ja Kimistä puhutaan ettei tällä stintillä aja tarpeeksi kovaa, vaikka ajoi eroa sekä Hamiltoniin että Bottakseen kiinni kokoajan. Varmaan tullut tuotannolta tällaiset määräykset kun Kimi kohta lopettaa ja Bottaksesta pitäisi saada koko kansan suosikki.
Kyllähän Bottas ajoi todella kuluneilla renkailla aivan suorituskyvyn ylärajoilla erittäin viisaasti ja kliinisesti sen aikaa kuin oli mahdollista. Kimiltä perussuoritus, lähtö vähän heikko ja loppukisan saikin sitten ajella aika rauhassa, muutama hyvä ohitus nähtiin myös. Tuon eron sai ilman muuta kiinni, koska Bottas oli niin paljon hitaampi kuluneilla renkaillaan ja Hamilton puolestaan sai säästellä rauhassa kärjessä.

Mercedes ja Hamilton eivät missään nimessä ole suosikkejani, mutta paljon mieluummin katselen Hamiltonin voittoja kuin tuttiritarin grazi ragazzia, ällötyksen huippu koko talli. Tänäänkin hyvää työtä Räikkösen juomapullon kanssa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ehkä renkaiden lukkiutuminen kuitenkin vähän vaikutti siihen, ettei "edes yrittänyt kääntää." Rangaistus silti täysin aiheesta.
Tietääkseni renkaiden lukkiutuminen ei estä kääntämästä rattia. Nyt veti yli puoleen mutkaan ennen osumaa renkaat ihan tikkusuorana. No ehkä noi formulamiehet vaan on erilaisia kuskeja kun ei edes yritä ohjata radan suuntaan. Tuossa olisi jopa voinut kolarilta välttyä jos olisi vaan laskenut jarrusta irti ja antanut auton hakea pitoa. Muutoinkin niin sisäkurvissa tuolla tavalla, huh huh. Romurallia muistutti.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Tietääkseni renkaiden lukkiutuminen ei estä kääntämästä rattia.
Ei estä, mutta suunta auton liikkeellä on sama osoitti renkaat mihin suuntaan hyvänsä jos renkaat on lukossa... Ja itse rangaistukseen, täysin ansaittu. Odotin ettei aikasakkoa tulisi vaan esim. 3 lähtöruudun rangaistus seuraavaan kisaan
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei estä, mutta suunta auton liikkeellä on sama osoitti renkaat mihin suuntaan hyvänsä jos renkaat on lukossa... Ja itse rangaistukseen, täysin ansaittu. Odotin ettei aikasakkoa tulisi vaan esim. 3 lähtöruudun rangaistus seuraavaan kisaan
Toki olet oikeassa, enkä sitä vastaan väitäkkään. Minusta vaan kertoo sen kuljettajan ajatusmallista ettei edes yritä kääntyä. Vaikea on ymmärtää mitä Bottas tuossa mietti.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mercedes ja Hamilton eivät missään nimessä ole suosikkejani, mutta paljon mieluummin katselen Hamiltonin voittoja kuin tuttiritarin grazi ragazzia, ällötyksen huippu koko talli. Tänäänkin hyvää työtä Räikkösen juomapullon kanssa.

Lusiferille kiitos siellä on edes yksi talli joka todella eroaa muista mm kielellisesti ja palkintokorokejuhlinnan kautta ettei kaikki ole sitä samaa harmaata englantilaismassaa että härmäläisetkin varmasti ymmärtävät miten Hamilton taas talliaan kiitti.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Toki olet oikeassa, enkä sitä vastaan väitäkkään. Minusta vaan kertoo sen kuljettajan ajatusmallista ettei edes yritä kääntyä. Vaikea on ymmärtää mitä Bottas tuossa mietti.

Siinä toki Bottas jätti Ricciardon tavoin jarrutuksen myöhään, renkaat lukittui ja siinä vaiheessa osuma ei oikein ollut vältettävissä siten, että Bottas ei olisi radalta poistunut. Ainakaan tuomariston päätöksessä ei mainittu lainkaan kuinka Bottas olisi tahalleen pyrkinyt kontaktiin. Eipä siinä, vioittuneella autolla, kun jättää jarrutuksen myöhään ja renkaat lukittuu, niin tuollaista se on. Ansaitusti tuli vielä kaksi rikepistettä Bottakselle, en tiedä mitä Valtteri oli ennen haastatteluja vetänyt, kun näki tilanteen aivan erikoisesti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siinä toki Bottas jätti Ricciardon tavoin jarrutuksen myöhään, renkaat lukittui ja siinä vaiheessa osuma ei oikein ollut vältettävissä siten, että Bottas ei olisi radalta poistunut. Ainakaan tuomariston päätöksessä ei mainittu lainkaan kuinka Bottas olisi tahalleen pyrkinyt kontaktiin. Eipä siinä, vioittuneella autolla, kun jättää jarrutuksen myöhään ja renkaat lukittuu, niin tuollaista se on. Ansaitusti tuli vielä kaksi rikepistettä Bottakselle, en tiedä mitä Valtteri oli ennen haastatteluja vetänyt, kun näki tilanteen aivan erikoisesti.
Kyllä olen kanssasi samaa mieltä ettei ollut vältettävissä se kolari. Enkä minä osaa sanoa miksi tuomarit tulkitsi miten tulkitsi (merssu), mutta ihmetytti tuo ettei edes kääntänyt pyöriään, itseasiassa kummassakaan kolarissa. Sen mitä minä olen formuloita katsonut niin tuo oli aika outoa. Yleensä edes alitajuisesti yritetään ohjata radan suuntaan.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Kyllä olen kanssasi samaa mieltä ettei ollut vältettävissä se kolari. Enkä minä osaa sanoa miksi tuomarit tulkitsi miten tulkitsi (merssu), mutta ihmetytti tuo ettei edes kääntänyt pyöriään, itseasiassa kummassakaan kolarissa. Sen mitä minä olen formuloita katsonut niin tuo oli aika outoa. Yleensä edes alitajuisesti yritetään ohjata radan suuntaan.
Toki en ole ikinä F1 autoa ajanut, mietin voisiko tuo olla selitettävissä sillä että jarruttavat tiukkoihin mutkiin aina ennen mutkaa eivätkä mutkassa? Voisin kuvitella että paras pito ja hyöty saadaan renkaista irti siten.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toki en ole ikinä F1 autoa ajanut, mietin voisiko tuo olla selitettävissä sillä että jarruttavat tiukkoihin mutkiin aina ennen mutkaa eivätkä mutkassa? Voisin kuvitella että paras pito ja hyöty saadaan renkaista irti siten.
Aika harva meistä varmaan on, joten spekulaatiotahan tämä on kaikita. Minä mietin että voisiko liittyä renkaiden kestävyyteen, mutta en tiedä. Ihmetytti vaan ettei edes yrittänyt saada pitoa, tai ohjata. Vanha kunnon pupujarrutus puuttui.
 

Dängleri

Jäsen
Pitkästä aikaa takana viikonloppu, jolloin ehti katsomaan myös formuloita. Aika-ajot oli toimintaa ja jännittäviä käänteitä täynnä, mutta itse kisa kovin köyhän puoleinen. Ilman Bottaksen tuplatörttöilyitä, suorastaan uninen.

Pakko se on vaan todeta, että onhan tuo Mercedes ja Hamilton aivan suvereeneja. Vievät mielenkiinnon koko lajista omalla ylivoimaisuudellaan. Vaikka Ferrari onkin selvästikin saanut kurottua Mersun etumatkaa auton osalta kiinni, häviävät edelleen säännöllisesti varikolla, niin varikkopysähdysten kuin taktiikankin osalta. Koskee etenkin Räikköstä, jolle tuntuu sattuvan vähän jokaisena viikonloppuna jotakin.

Jos jotain saisi tulevaisuudelta toivoa, niin useamman rengastoimittajan sekä välitankkausten palaamista. Ennen oli jännää, kun ei aika-ajoissakaan tiennyt, kuinka painavalla autolla kukakin oli liikkeellä, ja paljonko sitä löpöä tankissa oli. Useampi rengastoimittaja puolestaan toi ainakin aiemmin hyvän vivahteen, kun eri renkaat toimivat eri radoilla ja keleissä paremmin. Jos olisi esim. kolme toimittajaa pelissä mukana, niin voisi kuvitella että tuloksissakin olisi enemmän variaatiota. En ole koskaan ymmärränyt myöskään tuota takasiivekkeen avaamista - se jos mikä on teennäistä.
 

Dängleri

Jäsen
Yllättävää kuitenkin, että radiossa Valtteria näin ohjeistettiin tekemään ja täten myönnettiin ääneen kolarin olevan Bottaksen vika, kun kisa ja tutkinta olivat kuitenkin vielä kesken. En muista nähneeni tuollaista vähään aikaan.

Ehkäpä tallinkin näkemys oli se, että kolari oli selkeästi Bottaksen vika, ja yrittivät tuolla tavoin lieventää mahdollista rangaistusta. Valtteri olisi selvästikin eri mieltä, eikä paikkaansa luovuttanut, vaan Ricciardo joutui sen itse takaisin ottamaan.

Vaikka suomalaisesta kuskista onkin kyse, niin mielestäni molemmissa tilanteissa Valtteri oli jo hävinnyt pelin, ja olisi voinut välttää törmäykset jarruttamalla aiemmin. Liekö sitten ketuttanut niin paljon, että arvostelukyky pääsi sumentumaan. Ei mielestäni tyypillistä hänelle.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Pakko se on vaan todeta, että onhan tuo Mercedes ja Hamilton aivan suvereeneja. Vievät mielenkiinnon koko lajista omalla ylivoimaisuudellaan. Vaikka Ferrari onkin selvästikin saanut kurottua Mersun etumatkaa auton osalta kiinni, häviävät edelleen säännöllisesti varikolla, niin varikkopysähdysten kuin taktiikankin osalta. Koskee etenkin Räikköstä, jolle tuntuu sattuvan vähän jokaisena viikonloppuna jotakin.
On siellä Mersunkin taktiikkapöydällä ryssitty tämän kauden aikana, varikkostopeilla tosin harvemmin. Mistään ylivoimasta ei voida kyllä puhua muutenkaan, kun voitot ovat jakautuneet aika tasaisesti kuitenkin. Autot ovat mielestäni aika tasoissa juuri nyt.

Ärsytti kyllä katsoa kisaa kun tiesi, että ensimmäisen mutkan jälkeen pedattiin jo voitto Hamiltonille. Bottas olisi varmaan vauhdillisesti pärjännyt Hamiltonille, mutta kontrolloi eroa niin, ettei Ferrareilla ollut mitään asiaa päästä ohi. Lopussa sitten tämä Bottaksen uhraaminen näkyi mahdollisimman karulla tavalla, kun putosi sijalta 2 sijalle 5. No mutta Valtterin mielestä varmaan ihan hieno team effort ja jatkossakin voi toimia Hamiltonin sätkynukkena.

Ja samaa mieltä noista suomalaisten selostuksista. Siellä ei muutenkaan tunnuta hahmottavan tapahtumia ollenkaan, varsinkin kisan lopussa kun Vettel otti vähän välimatkaa Bottakseen ettei renkaat kuluisi niin nopeasti loppuun likaisessa ilmassa, niin kilpakuljettaja Vilander toteaa, että Vettel rupeaa nyt vähän jäämään Bottaksen kyydistä. Niin, tarkoituksella. Ja lopussa meni sitten ohikin. Juuselan Bottas-fanituksesta nyt en jaksa edes sanoa mitään.
 

BaronFIN

Jäsen
Aika erikoista, että sijat 1. ja 5. tuottavat valmistajien sarjassa enemmän pisteitä kuin 2. ja 3. Piti oikein kahteen kertaan laskea uudelleen että näinhän se menee...

Tosin vanhoissa pistelaskuissa se on aina ollut myös näin vaikka olisi ollut käytössä 9-6-4-3-2-1 tai 10-6-4-3-2-1... Olisin odottanut, että pistelaskun uusimisien jälkeen kakkos / kolmossijat olisivat olleet suhteellisesti arvokkaampia, mutta ei sitten kuitenkaan. Ainoastaan sijat ”ynnä muut” saavat jotain säälipisteitä lisää. Ihan turhaa säätöä kärjen kannalta.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ehkä renkaiden lukkiutuminen kuitenkin vähän vaikutti siihen, ettei "edes yrittänyt kääntää." Rangaistus silti täysin aiheesta.

Kyllähän Bottas ajoi todella kuluneilla renkailla aivan suorituskyvyn ylärajoilla erittäin viisaasti ja kliinisesti sen aikaa kuin oli mahdollista. Kimiltä perussuoritus, lähtö vähän heikko ja loppukisan saikin sitten ajella aika rauhassa, muutama hyvä ohitus nähtiin myös. Tuon eron sai ilman muuta kiinni, koska Bottas oli niin paljon hitaampi kuluneilla renkaillaan ja Hamilton puolestaan sai säästellä rauhassa kärjessä.

Mercedes ja Hamilton eivät missään nimessä ole suosikkejani, mutta paljon mieluummin katselen Hamiltonin voittoja kuin tuttiritarin grazi ragazzia, ällötyksen huippu koko talli. Tänäänkin hyvää työtä Räikkösen juomapullon kanssa.

Bottas jäi kuitenkin kokoajan Hamiltonista (kuten aiemmin kirjoitin epäilen että talli painosti tähän), eli ei ole mitään syytä kehua, eikä Bottas ajanut mitenkään kliinisesti. Kyseessä oli rata jossa ei voi ohittaa, jos oltaisiin oltu Bakussa ja Bottas olisi pitänyt Ferrarit takanaan niin olisi voinut kehua, mutta Unkarissa ei.

PS. Jos renkaat lukkiutuvat, pitää päästää jarrupoljin pois että voi oikaista auton, tähän Bottas ei ollut valmis.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika erikoista, että sijat 1. ja 5. tuottavat valmistajien sarjassa enemmän pisteitä kuin 2. ja 3. Piti oikein kahteen kertaan laskea uudelleen että näinhän se menee...

Tosin vanhoissa pistelaskuissa se on aina ollut myös näin vaikka olisi ollut käytössä 9-6-4-3-2-1 tai 10-6-4-3-2-1... Olisin odottanut, että pistelaskun uusimisien jälkeen kakkos / kolmossijat olisivat olleet suhteellisesti arvokkaampia, mutta ei sitten kuitenkaan. Ainoastaan sijat ”ynnä muut” saavat jotain säälipisteitä lisää. Ihan turhaa säätöä kärjen kannalta.

Näinhän se näköjään menee, pitää siis ottaa sanoja takaisin aikaisemmasta kommentistani mersun strategioissa, hyvin siis pelattu mersun puolelta.

Hyvähän se on että nykyään tehdään voitolle selvästi eroa muihin, mutta luulisi silti 2-3 olevan parempi kuin 1-5. Se olisi vielä ymmärrettävää jos 1-4 olisi parempi kuin 2-3, mutta onhan tuo aika karua että valmistajien pisteissä riittää 5. sija kakkoskuskille varmistamaan "voiton" tallipisteissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös