Yksi turhauttamista seikoista on myös se että tää oli tälläkertaa yksi niistä radoista jolla osalla kuskeista tuli isojakin ajovirheitä ja pystyi ohittamaan, mutta ollaan pyyhkäisemästä kartalta pois.. otetaan mielummin joku köröttelykisa jossain päin maailmaa jossa kukaan ei seuraa formuloita. Ei ehkä klassikokisa mutta ihan viihdyttävä.
Katsoin tuossa highlightsit uudestaan ja tajusin sen, että ilman Ferrarin "perseilyä" oltaisiin tänään saatu suomalaisvoittaja, jopa kaksoisvoitto.
Hamilton pysyi radalla vain sen takia, koska Ferrari ei ottanut Kimiä samantien sisään, kun turva-auto tuli. Hamiltonin oli tarkoitus tulla varikolle, mutta sanoi itse tiimiradioon, että Kimi pysyy ulkona, joten pysyy itsekin ja teki tämän oikaisunsa.
Kimihän tuli sitten kierrosta myöhemmin sisään, kun ensin köröteltiin turva-auton perässä ja Hamilton sai sitten sen johtopaikkansa.
Jos olisi koko kolmikko tullut varikolle, niin Kimi olisi varmaan johtanut pysähdysten jälkeen, koska Bottaksen renkaiden etsimisessä kesti ja Hamilton olisi joutunut odottamaan tämän pysähdyksen valmistumista.
Mersuhan oli täysin valmis ottamaan Hamiltonin sisään, kun insinööri tätä sisään kovasti huuteli ja muistutti, että pitää pienen eron Valtteriin, jottei joudu liikaa odottamaan pysähdyksellä.
Jossittelua, jossittelua.
Gazzetta dello Sport ei petä - Räikkösen arvosanaksi eilisestä GP:stä 5.5. Bottakselle GdS antoi kasin ja Hamiltonille 9.5.
Autosport antoi Räikköselle seiskan ja Bottakselle ysin.
Räikkönen ei oikein voi mitään Ferrarin taktisille möhläyksille. Taktiikan osuessa kohdalleen Räikkönenhän olisi voittanut kisan. Mutta jos kun ja ehkä.
Jos Kimi oltaisi otettu varikolle ajoissa Ferrarin toimesta, oltaisiin siellä varmaan yllärinä isketty jotkut täyssadekelin renkaat alle, kuten sille yhdelle.
Milloin muuten viimeksi kisa on ajettu märissä olosuhteissa/sateessa? Tällaisia "pari pisaraa kakkosmutkassa" ei lasketa. Tuntuisi että nyt on tavallista pidempi väli.
Viime kauden Brasilia oli kuiva kisa.Oisko ollut viime kauden Brasilia? En varmaksi lähde sanomaan. Jos pitää paikkaansa niin pitkä on väli kyllä.
Brasilian 2003 ja Unkarin 2006 välillä oli yli kolme vuotta.Jos Kimi olisi otettu varikolle ajoissa Ferrarin toimesta, oltaisiin siellä varmaan yllärinä isketty jotkut täyssadekelin renkaat alle, kuten sille yhdelle.
Milloin muuten viimeksi kisa on ajettu märissä olosuhteissa/sateessa? Tällaisia "pari pisaraa kakkosmutkassa" ei lasketa. Tuntuisi että nyt on tavallista pidempi väli.
Kubica Williamsille ja Sirotkin jatkaa? Tosin puolalaisella tuskin on tuoda aivan Strollin isin veroisia määriä rahaa niin saapa nähdä. Se on varmaa ettei Williams mihinkään häviä, mutta sitähän ei tiedä vaikka nimi vaihtuisi ja omistajat.
Sirotkin jatkaa ainakin, hänellä "multi-year contract". Eli suomeksi on maksanut vähintään kahdesta kaudesta, ei millään pahalla Sirotkinia kohtaan, vaan näinhän se on.
Ensi vuonnahan Sirotkin vasta mitataan, kun on kokemusta vähän enemmän, vaikkakin Saksassa venäläinen vei Strollia ajosuorituksillaan.
Vaikea olisi kuvitella, että tuosta porukkaa hirveästi vaihdettaisiin. Jos noin rajallisissa resursseilla jo pystyy noin hyvää jälkeä saamaan aikaiseksi, niin miksi muuttamaan toimivaa konseptia.En tiedä miten Stroll sitten toimisi? Laittaisiko omaa porukkaa johtoon vai miten?
Vaikea olisi kuvitella, että tuosta porukkaa hirveästi vaihdettaisiin. Jos noin rajallisissa resursseilla jo pystyy noin hyvää jälkeä saamaan aikaiseksi, niin miksi muuttamaan toimivaa konseptia.
Tässähän joutuu jo ihan takkiaan kääntämään suomalaisten sadeduorituksista.
Etenkin Kimin osalta ei ole sateen tullut voinut tai uskaltanut odottaa juuri mitään vasn lähinnä odottaa epäonnistumista, mutta Saksassa ajoi jo hyvin ja nyt aika-ajossa erinomaisesti, joten vanhakin vertyy.