Mainos

Formula 1 – kausi 2018

  • 305 375
  • 1 853

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Sirotkin ollut mukamas myös testeissä vakuuttavampi. Itse veikkaan että kyse ainoastaan rahasta. Ja miten ihmeessä nyt Strollin rinnalle kelpaakin nuori jannu?
Bingo. Kun on tarpeeksi rahaa millä mällätä, niin kyllä talli unohtaa aika äkkiä omat periaatteet.

Ilmeisesti Kubican paluuhaaveet on siis kuopattu täysin? Aika vaikea kuvitella tämän löytävän enää tallipaikkaa vuoden päästä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sirotkin ollut mukamas myös testeissä vakuuttavampi. Itse veikkaan että kyse ainoastaan rahasta. Ja miten ihmeessä nyt Strollin rinnalle kelpaakin nuori jannu?

E: toisaalta, kertonee myös osittain siitä, että Kubica ei sitten välttämättä kuitenkaan ole ollut niin vakuuttava, kun 7 vuotta ollut poissa sarjasta ja ensin Renault hylkäsi miehen testien jälkeen ja nyt Williams tekemässä saman?

Jotain testit ovat paljastaneet Kubican ajokyvystä/kunnosta mikä ei tosiaan ole talleja miellyttänyt, ehkäpä miehen huippuvauhti on jäänyt liian suuren kysymysmerkin alle vaikka onkin isoja kierrosmääriä pystynyt ajamaan? Tuo Sirotkinin tuoma rahapotti kun vastaa noin kahden sijan eroa tallien palkintorahoissa tallien MM-loppupisteissä. Eikä Sirotkin kuitenkaan vaikuta miltään äärettömältä huippulupaukselta.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Harmi jos raha sitten lopulta näyttelee tässäkin pääosaa. Eihän sitä toisaalta tiedä, jos Kubica tosiaan ei vaan vakuuttanut tallia ja sama ottaa Sirotkin & rahat. Jos jälkimmäinen toteutuu on mukava kuunnella Salon kehumista kuinka hän toteutti diilin :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos kaikki menee "suunnitellusti" niin ensi kauden kisakalenteri on tälläinen....
Siinä taitaa pitää vähän kiirettä tallien henkilökunnalla koska 6 viikonlopun aikana vetästään 5 kisaa joista 3 vielä putkeen.
Toi kesä on kyllä perciistä, kun on niin paljon muutakin, että väkisin joutuu katselemaan noita MTV3:n huippukoosteita poissa kotoa. Nyt vielä enemmän, kun kisaa pukkaa. Mukavan myöhään näin katselijan kannalta venyy syksyyn kalenteri, mutta tuo aloitus tuntuu olevan aina ikuisuuden takana. Voisivat vaikka sieltä aikaistaa, jos kesätauko halutaan pitää. Toi Singaporen GP on muutenkin oudosti Euroopan keskellä, joten sitä sumplimalla voisi jotain saada aikaan. No, eiköhän tätä ole mietittykin, eikä vaan heitetty kisoja kalenteriin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sirotkinin taustaltahan löytyy Putinin läheisiä mafiosoja, mm. itä-helsinkiläisillekin tuttu nimi Rotenberg. Kyllä heillä venäläisiltä ryöstettyä rahaa on niin paljon käytössä, että sillä yksi keskinkertainen kuski ostetaan F1:siin ajamaan. Kaudessa tuki maksaa vain saman verran kuin Jokerien jokavuotinen tappio (eli n. 15 miljoonaa rahayksikköä), ei ole silovikeille raha eikä mikään.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uutta kautta odotellessa on tullut pahimpiin vieroitusoireisiin katsottua CMoren koosteita legendaarisista kausista. Viimeisimpänä katsoin koosteen kaudesta 2003. Kanadassa kärkinelikko oli maaliviivalla muutaman sekunnin sisään ja siinä oli kolmen tallin autoja. Toiseksi viimeisessä kisassa oli vielä kolme mahdollista mestaria ja kaikki eri talleissa. Milloinhan saisi samaa jännitystä taas? Myös pisteenlaskussa palaisin mielellään vanhempaan systeemiin, oli se sitten vain kuudelle tai kahdeksalle ensimmäiselle.
 

BaronFIN

Jäsen
Jos pisteitä menisi vain kuudelle ensimmäiselle, niin keskeytyksiä on pakko alkaa tulla enemmän. Joko tekniset ongelmat pitää hyväksyä osaksi lajia tai ratojen pitää rangaista ja ankarasti. Joku Villeneuve voitti mestaruutensa voittamalla seitsemän kisaa ja keskeytti kuudessa kisassa. Onnistuisiko tänäpäivänä?

Aikoinaan kun Räikkönen aloitti Sauberilla, niin kuuden joukkoon oli mahdollista päästä Sauberilla, Arrowsilla, Tyrrellillä, Prostilla, Jordanilla, Stewartilla. Tarkoitan sitä, että keskikastillakin oll mahdollisuutensa kun kärki kärsi epäluotettavuudesta. Schumin Ferrari teki ensimmäisenä tuohoututtoman auton (pl. Irvene, Barrichellon autot) ja tulos oli sen mukainen. Ja nykyisessä mittapuussa Schumin Ferrari olisi epäluotettava.

Kustannuksista saisi 40% pois jos simuloinnista ja materiaaleista pystyttäisiin karsimaan ja jättiläisten (Mersu/Ferrari) luotettavuus saataisiin muiden tasolle (Renault/Honda). Samalla sarjan kiinnostavuus nousisi aivan toiselle tasolla.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@BaronFIN Viimeinen viestisi summaa minunkin ajatukseni aika hyvin. Mennyt kausi oli ainakin itselleni ohi Singaporen lähtösuoralla. Tiesi heti, että nyt ei tule Mersu enää hajoamaan, kun ero kasvoi jo niin turvalliseksi. Vanhoissa kisoissa saattoi välillä voittaa lähes kuka tahansa, kuten Johnny Herbert Stewartilla. Toki silloinkin siihen vaadittiin erikoisia tapahtumia. Tällä kaudella mielestäni Ricciardon voitto Bakussa oli ainoa yllätys.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@BaronFIN Viimeinen viestisi summaa minunkin ajatukseni aika hyvin. Mennyt kausi oli ainakin itselleni ohi Singaporen lähtösuoralla. Tiesi heti, että nyt ei tule Mersu enää hajoamaan, kun ero kasvoi jo niin turvalliseksi. Vanhoissa kisoissa saattoi välillä voittaa lähes kuka tahansa, kuten Johnny Herbert Stewartilla. Toki silloinkin siihen vaadittiin erikoisia tapahtumia. Tällä kaudella mielestäni Ricciardon voitto Bakussa oli ainoa yllätys.

Strollin 3 tila siinä yhdessä kilpailussa jonka nimeä en nyt lonkalta osaa heittää oli varmaan myös yksi isoimpia yllätyksiä, mutta siinäpä se melkein on kun nykyään ei edes sateella näillä autoilla voi ajaa niin ei isoja yllätyksiä tule. Periaatessa vaaditaan kostea rata mutta ei isoa sadetta että yllätyksiä voi tulla.

Muistuu noista takavuosien kisoista esim. Australian GP jossa Mark Webber nappasi 5 tilan minardilla. Taisi vielä uran ensimmäinen kisa olla ja minardille ekat pisteet moneen vuoteen. Vaikka itsekin katsonut formuloita siitä asti kun varmaan oppinut kävelemään niin tuo on varmaan yksi semmoisia hetkiä jota eniten juhlinut vaikka suomalaisilla on omia tähtiähetkiä ollut. Nykyään nuo on harvassa nuo hetket.
 

BaronFIN

Jäsen
On varmasti helvetin turhauttavaa jollain Williamsilla tai Force Indialla olla mukana ja vetää kautta sadan miljoonan budjetilla/riskillä ja lopputuloksena kuitenkin Strollin kakkossija vaihtuu maalisuoralla kolmoseksi kun Mersulla vedetään nupit kaakkoon ja nauretaan tehdastallina räkäistä naurua koko loppukausi.

Kun katsoi Netflixin Williams dokumentin niin formuloiden nykymeno on lähinnä oksennusrefleksiä aiheuttavaa. Tässä ole mitään järkeä. Formulat on nykyisellään ihan surutta parin suuren temmellyskenttä missä muiden roolina on tehdä sarjasta ihan oikea sarja, jotta sitä voidaan tituleerata ”MM-sarjaksi”.

Ennuste ensi kaudesta: voitot Mersulle, Ferrarille ja Red Bullille. Podiumilla näkyy myös McLaren. Sitten tulee Mersun asiakastallit, sitten tehdas Renault. Tämän jälkeen Haas ja ”Alfa Romeo”. Toro Rosso yrittää saada yhden pisteen Honda Monkeylla. Ja Hamilton sanoo: ”thanks guys, great fans” ja on ”yksi suurista” yhdessä ylivoimaisimmassa tallissa ikinä.

Oliko 2021 tapahtumassa jotain suurempia muutoksia?

”Rakas joulupukki. Olen ollut kiltti kaikki nämä vuodet. Toivoisin kuitenkin Mersulle järkyttävää suunnitteluvirhettä, jotta muillakin oli mahdollisuuksia. Edes Barcelonan kisaan ja ensimmäisiin päivityspaketteihin saakka. Toivoisin, että Pirelli osaisi tehdä renkaita, jotka todella vaikuttaisivat rengastaktiikoihin. Toivoisin, että Frank Williams voittaisi vielä yhden kerran. Toivoisin, että Honda yllättäisi meidät kaikki. Kaikkea toiveita ei ole pakko toteuttaa, mutta edes yksi riittäisi.”
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän tuossa tosiaan on että nykyään voimasuhteet ei juurikaan vaihdu vuosien varrella, edes vaikka hieman sääntöjäkin vaihdeltaisiin kun jollain on etumatkaa se säilyy. Ennenvanhaa yleensä ne voimasuhteet vaihtui viimeistään niihin sääntömuutoksiin ja jos ei joku talli ollut nopeampi pystyi se ehkä jollain kompromissillä saamaan auton sen toisen tallin tasolle luotettavuuden kustannuksella ja eri renkailla eri radoilla saattoi aiheuttaa muutoksia edes yksittäisissä kisoissa ja keleissä. Nyt jos joku on alkukaudesta kärjessä niin siellä se on läpi kauden, ei tuu mahdollisutta edes yrittää kehittää autoa kauden aikana toisen tasolle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti Kubica taustajoikkoineen olisi valmis maksamaan miljoonan per kisa 6 ensimmäisestä kilpailusta, olisi ihan jännä veto sekin, toisaalta tuossakohti jos ajaisi edes kohtuullisesti olisi taas kesken kauden tosi vaikea antaa potkujakaan vaikka ei ihan terävintä ajoa tulisi, tulisi mediahuomiota siitä että "vammaiselle" annetaan potkut maksukuskin tieltä.

Olisi kuitenkin varmaan jos sirotkin toisi 15 miljoonaa kaudessa niin tuo kubican tarjous ihan mielenkiintoinen suhteutettuna siihen. Sanotaan näin että jos tulee rahaa 6 miljoonaa ja julkisuus mitä kubicasta niin sanoisin miksipä ei.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Uutta kautta odotellessa on tullut pahimpiin vieroitusoireisiin katsottua CMoren koosteita legendaarisista kausista. Viimeisimpänä katsoin koosteen kaudesta 2003. Kanadassa kärkinelikko oli maaliviivalla muutaman sekunnin sisään ja siinä oli kolmen tallin autoja. Toiseksi viimeisessä kisassa oli vielä kolme mahdollista mestaria ja kaikki eri talleissa. Milloinhan saisi samaa jännitystä taas? Myös pisteenlaskussa palaisin mielellään vanhempaan systeemiin, oli se sitten vain kuudelle tai kahdeksalle ensimmäiselle.


Eipä taida tuo tasaisuus ihan äkkiä tulla takaisin Formuloihin. Mersu Ferrari sekä Red Bull tulevat jatkossakin taistelemaan niistä kärkitiloista. Muut sitten ehkä saattavat päästä podiumille jos em tallit kolaroivat tai tekniikka muka pettäisi.... Surullista. Niin surullista ?

Mutta tuo mainitsemasi pistelasku saisi palata tuohon mainitsemaasi top 8:iin. Top 6 ei kyllä olisi hyvä koska sitten pikku talleilla ei todellakaan olisi mahkuja pisteille, kun niillä ei oikein tuolla top 8 ole mahkuja....

Jos pisteitä olisi jaettu viime kaudella tuolla vanhalla tyylillä 10-8-6-5-4-3-2-1 olisivat erot olleet ihan eri luokkaa kun ne nyt olivat. Pisteet olisivat menneet

Hamilton 8-10-8-5-10-2-10-4-5-10-5-10-10-10-8-10-10-0-5-8 = 148
Vettel 10-8-10-8-8-10-5-5-8-2-10-8-6-0-5-0-8-5-10-6 = 132
Bottas 6-3-6-10-0-5-8-8-10-8-6-4-8-6-4-5-4-8-8-10 = 127
Kimi 5-4-5-6-0-8-2-4-6-8-5-4-0-0-4-6-6-6-5 87

Eli top 3:lla olisi ollut varsin tiukkaa ainakin jossain vaiheessa kautta ?


Edit. Vanhalla pistelaskulla Hamilton otti singapore-malesia-japani 28 pistettä Vettelin 5:ttä vastaan...
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Vanhat pistelaskut ovat aina hauskoja. Esim. Prost-Senna-Mansell aikakauden kauden 11 parasta kisaa asteikolla 9-6-4-3-2-1. Esim. Hamilton veti aika täydellisen sarjan 9 voitolla ja kahdella kakkostilalla. Vettelin 5 voittoa ja 6 kakkostilaakaan ei jätä selittelylle sijaa.. Bottas 3 voittoa, 6 kakkosijaa sekä 2 kolmossijaa tekevät hänestä yhtä selkeän kolmosen. Mielenkiintoista huomata, että vaikka Bottaksen heikoin kolmannes suljetaan pois sekä myös Vettelin kaukoidän tötöilyt, niin ei se lopputuloksessa näkyisi mitenkään.

Kimi olisi jäänyt Red Bullien taakse tuolla pistelaskulla ja minun mielestäni siinä ei olisi mitään väärää. Epäluotettavuus olisi sallittava ilman ja koko kauden lopputulos ei saisi olla yhdestä laakerivalmistajan sunnuntaikappaleesta kiinni. Ne ovat kuitenkin vain ihmisten rakentamia koneita eikä Mars-matkan suunnittelutoleranssilla toteutettavia kestävyyskoneita. Sitä varten on Le Mansin ajot.

Kausi 2017 pisteet 1980-luvun pistelaskulla:

Hamilton: 6-9-6-3-9-0-9-2-3-9-4-9-9-9-6-9-9-0-3-6= 93 (11 parasta kisaa)
Vettel: 9-6-9-6-6-9-4-4-6-0-9-6-4-0-3-0-6-3-9-3= 81
Bottas: 4-1-4-9-0-3-6-6-9-6-4-2-6-4-2-3-2-6-6-9= 71
Ricciardo: 0-3-2-0-4-4-4-9-4-2-4-3-6-4-4-0-0-1-0= 49
Verstappen: 2-4-0-2-0-2-0-0-0-3-2-0-0-0-9-6-3-9-2-2= 44
Kimi: 3-2-3-4-0-6-0-2-4-6-3-2-0-0-2-4-4-4-3= 44
Peres: 0-0-0-1-3-0-2-0-0-0-0-0-2-1-0-0-0-0-0-0= 9
Ocon: 0-0-0-0-2-0-1-1-0-0-0-0-1-0-0-1-1-2-0-0= 9
- - - -
Stroll 5
Sainz: 4
Hulkenberg: 4
Massa: 2
Grosejan: 1
Alonso: 1
Palmer: 1
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin tuo paras 8 systeemi lisäisi kolareita ja keskeytyksiä tuolla keskikastissa kun pitäisi enemmän ottaa riskejä että pisteitä voi saada. Nythän kannattaa ajella rauhassa maaliin että saa sen pari pistettä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Uutta kautta odotellessa on tullut pahimpiin vieroitusoireisiin katsottua CMoren koosteita legendaarisista kausista. Viimeisimpänä katsoin koosteen kaudesta 2003.
Jos jossain aika kultaa muistot, niin formuloiden V10-ajan muisteloissa. Aivan samanlaista, jopa pahempaakin, jonoajelua nuo 2000-luvun alkupään vuodet olivat kuin tänäkin päivänä. Auto meni herkemmin rikki, ja varikolla sai tankata, siinä kai ne isoimmat erot moottoreiden lisäksi.

Ai niin, aika-ajot käytiin sillä typerällä yhden kierroksen formaatilla mm. juuri vuonna 2003.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ai niin, aika-ajot käytiin sillä typerällä yhden kierroksen formaatilla mm. juuri vuonna 2003.

Mun mielestäni se 12 kierroksen aika-ajo oli se ns "oikea". Siinä meni hukkaan niitä kierroksiakin kun ajoit varikolta ulos ja sisälle...
Paluuta siihen ei enään ole. Kuten ei välitankkauksiinkaan.
Joskushan oli vielä se et top 10 piti lähteä sillä bensamäärällä joka oli aika-ajon jälkeen tankissa. Muut sai valita kisabensan määrän...
Toisi vähän vaihtelua kisoihin ?
Nythän vaan ajellaan ekologisesti
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestäni se 12 kierroksen aika-ajo oli se ns "oikea". Siinä meni hukkaan niitä kierroksiakin kun ajoit varikolta ulos ja sisälle...
Paluuta siihen ei enään ole. Kuten ei välitankkauksiinkaan.
Joskushan oli vielä se et top 10 piti lähteä sillä bensamäärällä joka oli aika-ajon jälkeen tankissa. Muut sai valita kisabensan määrän...
Toisi vähän vaihtelua kisoihin ?
Nythän vaan ajellaan ekologisesti

Ennen oli sentään vain lähetyksen noin 15-20 ekaa minuuttia tylsää, nyt pitää melkein 45 minuuttia odotella että jotain alkaa tapahtua, sitä ennen ajellaan käytännössä kaksi lämmityssessiota ja niiden välissäkin vielä odotellaan ja odotellaan. En sano että vanha systeemikään olisi optimi, mutta siinä oli omalla tavallaan vähemmän odottelua ja selvitettiin oikeasti nopein kuski. Jollain tavalla se aika-ajojen alku oli semmoista lähetyksen alkulämmittelyä ja juttujen kuuntelua, samalla pienemmät tallit sai tv- aikaa. Tunnelma kohosi aika-ajojen mittaan, nyt tuntuu aika tylsältä kun lopussa enää 10 kuskia ja taistelu kärkisijasta tuntuu olevan monesti aika laimea.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen oli sentään vain lähetyksen noin 15-20 ekaa minuuttia tylsää, nyt pitää melkein 45 minuuttia odotella että jotain alkaa tapahtua, sitä ennen ajellaan käytännössä kaksi lämmityssessiota ja niiden välissäkin vielä odotellaan ja odotellaan. En sano että vanha systeemikään olisi optimi, mutta siinä oli omalla tavallaan vähemmän odottelua ja selvitettiin oikeasti nopein kuski. Jollain tavalla se aika-ajojen alku oli semmoista lähetyksen alkulämmittelyä ja juttujen kuuntelua, samalla pienemmät tallit sai tv- aikaa. Tunnelma kohosi aika-ajojen mittaan, nyt tuntuu aika tylsältä kun lopussa enää 10 kuskia ja taistelu kärkisijasta tuntuu olevan monesti aika laimea.

Täysin eri mieltä oltava tästä.

"nyt pitää melkein 45min odotella että jotain alkaa tapahtua" = Toisinkuin ennen, nyt tapahtumia on heti alusta alkaen. Aika-ajon tarkoitus ei ole ratkaista vain 1.ruudun kohtalo, vaan myös ruudut 2.-20. Tähän luovat mukavasti suolaa Q1 ja Q2, jolloin aika-ajossa on ikäänkuin "kolme erillistä viimeistä minuuttia".

"sitä ennen ajellaan käytännössä kaksi lämmittelysessiota" = Vähän sama kuin ylemmässä pointissa, mutta aika-ajossa ei ratkota pelkästään 1.paikkaa.

"Niiden välissäkin vielä odotellaan ja odotellaan" = Harvoin nykyään on aika-ajossa "hiljaisia hetkiä", vaan radalla on jatkuvasti tapahtumaa. "Vaaravyöhykkeellä" olevat tallit ajavat lähtökohtaisesti 2-3 vetoa ja ainoastaan kärkitallit jättävät avausosio(i)ssa vedot yhteen. Odotellut ovat parin minuutin breikit sessioiden välissä, mutta ne eivät ainakaan meikäläistä ole häirinneet.

"Selvitettiin oikeasti nopein kuski" + "taistelu kärkisijasta tuntuu olevan monesti aika laimea" = Totta, useammalla kierroksella nopein kuski selviää varmemmin. Tämä kommentti kuitenkin on vahvasti ristiriidassa toisen laittamani kommenttisi kanssa, koska mitä useampi kierros, sitä vähemmän satunnaisuutta. Nimenomaan vähemmillä kierroksilla taistelu kärkisijoista on lähtökohtaisesti tiukempi, koska epäonnistumiset maksavat enemmän.

Itse olen oikein tyytyväinen nykysysteemiin. "Yhden kierroksen aika-ajo" olisi muuten oikeinkin veikeä juuri yllä mainitsemani satunnaisuuden suhteen, mutta keliolosuhteet tuppasivat menemään turhan epäreiluiksi. Siksi pidän nykysysteemiä parhaimpana, mitä tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen oikein tyytyväinen nykysysteemiin.
Täytyy olla samaa mieltä ja samoilla perusteluilla.
Nykyinen systeemi on oikein hyvä. Se on viihdyttävää, kun joku kolmesta sessiosta on loppumassa ja parhaimmillaan alaruudussa on kolmet eri kellot käymässä, kun kuskit tulevat viimeistä mahdollista vetoaan. Lopuksi vielä tasaisin väliajoin maaliviivan yli ruutulipun jo heiluttua ja sitten nähdään kuka parantaa aikaansa ja mihin se riittää jne.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
F1 lausuntopelle Villeneuve taas vauhdissa....
Bottaksen tilalla pitäisi kuulemma ajaa Paskal Veerlaini ku Bottas on vaan totaalinen kakkoskuski....
Ja Paskalliko ei sit olisi... Saisi todellakin haastaa Hamiltonin ? Ihan varmaan...

Miksi noita Villeneuven paskanjauhantoja julkaistaan ?


is.fi
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Villeneuve pitää itsensä jatkuvasti pinnalla noilla älyttömillä lausunnoilla, että siinä mielessä ihan fiksusti tehty. Vähän kuin sellainen formuloiden Don Cherry.

Harmi vaan, että kaverilla on myös kompetenssia kommentoida asioita fiksusti, koska on sen verran kauan kiertänyt noita ympyröitä. Kuten tuossa linkkaamassani videossa alempana. Nykyään ei tule juuri luettua noita juttuja kovinkaan tosissaan.

20 Years On | Jacques Villeneuve On Jerez 1997 | YouTube
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sirotkinin Williams diili pitäisi ilmeisesti tulla tällä viikolla julki. Taitaa olla varma case, koska niin moni paikka tuosta huutelee. Ei ihan se valinta jonka itse olisin halunut, mutta toivotaan että kaveri pistää Strollille jauhot suuhun. Joku tuossa Kanadalaisessa meinaan mättää ja en tykkää yhtään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pirelliltä yllätys: F1-renkaissa radikaali askel - yksi seoksista vain hätävarana

Pirelli lupailee huomattavasti erilaisempia seoksia kuin viime vuonna. Enemmän eroa rengassarjoissa ja niiden kestävyydessä.
Toivottavasti tämän johdosta nähdään se pari stoppia per kilpailu sen yhden sijaan, mitä oli tällä kaudella ja saadaan senkin avulla pakkaan vähän lisää jännitystä kun osa on eri taktiikalla ja setillä liikkeellä eri aikana radalla.
Autot muuttuivat sen verran radikaalisti viime kaudelle, että sinänsä ihan ymmärrettävää, että Pirelli otti varman päälle settien kanssa, kun testaaminenkin on hyvin rajallista. Nyt autot muuttuvat suht vähän, joten dataa ja tietoa löytyy tehdä mielenkiintoisempia ratkaisuita.

Niko Kari sai muuten sopimuksen GP3-sarjaan. Ajaa tämän kauden hollantilaisen MP Motorsportin puikoissa. Talli tulee uutena GP3-sarjaan.
GP3:ssa ajaa myös toinen suomalainen, Simo Laaksonen, Campos-tallin riveissä.

Erittäin hienoa, että myös Kari sai kuin saikin ajopaikan ja löytyy kaksi suomalaista sarjasta. Varmasti tulee seurattua sarjaa kauden aikana.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Nyt varmistui myös Sirotkinin pesti Williamsille. Kubica toimii varakuljettajana näille ensi kaudella. Aika haastava kausi tulee olemaan perinteikkäällä tallilla..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös