Formula 1 – kausi 2018

  • 300 219
  • 1 853

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Eilen katselin vedonlyöntitarkoituksessa mestaruuskertoimia ja niiden perusteella Hamilton lähtee kauteen ylivoimaisempana suosikkina kuin koskaan. Ulkomuistista Hamiltonin mestaruuskerroin oli 1,55 ja Bottaksen 13,00, mikä kertoo tarvittavan tallin voimasuhteista. Tuohon väliin mahtui vielä Vettel ja Verstappen. Latisti kieltämättä kummasti fiilistä uutta kautta kohtaan ja aika-ajot Kimin onnitumisesta huolimatta veivät fiilistä entistä matalammalle. Harmittava alku maailman nopeimman Valtterin kaudelle.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Olisi tosin kiva nähdä aika-ajoissa sektoreiden välissä niitä pieniä täpliä joista näkee mahdolliset ajanparannukset. Noita taisi näkyä edellisen kauden alussa, mutta sitten ne hävisivät johonkin.
Nuohan nimenomaan veivät kaiken jännityksen aika-ajoista kun näki jo ennen sektoria tai maaliviivan ylitystä onko parannusta tulosta. En tiennyt, että niitä kukaan muu kuin ehkä Oikarinen takaisin haluaisivat. Toivottavasti pysyvätkin poissa siis.
Huomiselle jotain rytinää saisi tulla Vettel, Hamilton ,Verstappen rintamalla, mutta kun tätä toivoo niin tietäähän se kuka siellä hiekalla on ensimmäisellä kierroksella.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mutta kun tätä toivoo niin tietäähän se kuka siellä hiekalla on ensimmäisellä kierroksella.

Näinhän se on. Verstappen lanaa ekassa mutkassa Kimin etusiiven paskaksi ja ajelevat sitten Boltterin kanssa joukon jatkona loppukisan sijoilla ynnä muut saaden lopulta pari jämäpinnaa. T.pessimisti ei pety.

On kyllä oikeasti jännä nähdä mikä on sitten Mersun ero muihin kisavauhdissa. Veikkaan, että ei Ferrari ja Red Bull kaukana ole. Jos startissa tapahtuisi ihme ja Kimi saisi huippulähdön ja pääsisi kärkeen, niin mitä vaan voi tapahtua. Ja onhan siinä se Verstappenkin hämmentämässä, joka ei kyllä tule tuumaakaan antamaan periksi.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Seuraava teksti on mtv.n formulauutisesta kopioitu, Vettelin haastattelun lopusta
"
Vettel puolustaa sunnuntaina viime kauden Australian GP:n voittoa. Tuolloin Vettel lähti kisaan toisesta ruudusta ja ohitti Hamiltonin paremman taktiikkansa ansiosta.

- Paljon riippuu huomisesta lähdöstä. Toivottavasti voimme pelata Kimin kanssa kahdella yhtä vastaan."

Itselle tuli heti mieleen, että sielä on ferkulla jo selvät sävelet tiedossa eli Kimi pelaa Vettelille ykköspaikan jos vaan mahdollisuus siihen on. Toivottavasti asia ei todellisuudessa noin ole mutta mitä noita haastatteluja on lueskellu nii toki Vettel on se mihin panostetaan.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Nyt saatiin selvyys voimasuhteisiin. Haas oli itselleni yllätys, ja he taistelevat tallien mestaruustaistossa neljännestä sijasta kolmen suuren takana. Haasin kanssa samoista sijoista taistelee Renault ja McLaren. Jos itse pitäisi rahoja laittaa, niin sanoisin McLarenin olevan hyvillä tässä taistelussa.

Peräpäässä erot olivat odotettua pienemmät. Sauber oli ihan muun porukan mukana, Toro Rosson vauhti yllättävän heikkoa, erityisesti Gaslyn, joka otti aika tavalla pataan Hartleylta. Ennustan edelleen Williamsille vaikeaa kautta, eikä tuo Williamsin kausi edes kovin positiivisesti alkanut. Force Indian menestysvuodet taitavat myös olla takana päin.

Aika-ajojen kovimmat yllätykset olivat minulle Kimin vauhti ja Haas. Sen sijaan pettymyksen puolelle meni Toro Rosson tekeminen, erityisesti Gaslyn ja Bottas myös omalla kolaroinnillaan menee miinuspuolelle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuolla häntäpäässä taitaa eniten näkyä kuskien kokemattomuus, Williamsilla ja Toro Rossolla. Ehkä ihan kokonaan voimasuhteita ei vielä nähty. Saa myös nähdä onko Hondalla aika varmanpäälle vielä moottoreiden kanssa otettu ja moottoreista saa enemmän tehoja irti kauden edetessä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Valtterilla kävi hieman alokasmaisesti - ja vielä tärkeässä paikassa. Ei kovinkaan hyvä signaali ajatellen ensi kautta. Virheet pois, niin hyvä tulee.
 

Byvajet

Jäsen
Valtterilla kävi hieman alokasmaisesti - ja vielä tärkeässä paikassa. Ei kovinkaan hyvä signaali ajatellen ensi kautta. Virheet pois, niin hyvä tulee.

Hyvä tulee, kun Bottas ajelee suht tasaisesti Hamiltonin taakse sekä aika-ajoissa että kisoissa. Valitettavasti Ferrari vaikuttaa niin vahvalta, että se tullee sijoittumaan usein vähintään yhdellä autolla Hamiltonin ja Bottaksen väliin.

Taitaapi taival huipputallissa siis jäädä muutamaan vuoteen, mutta toki se riippuu monesta muustakin asiasta kuin pelkästään ajosuorituksista.

Bottakselle sorvailtu lyhyt sopimuskin kertoo siitä, kuinka lujasti talli miehen kykyihin uskoo. Heikosti.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Bottaksen kannattaisi ehdottomasti vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko sekä kaikki muut härpäkkeet ja lähteä varikolta. Se nyt on aivan sama lähteekö ruudusta 15 vai varikolta, kun Mercedeksellä nousua tulee joka tapauksessa. Nyt vaan sitruunoista limua, uusia osia käyttöön. Voisi kauden loppua kohden osoittautua tärkeäksi liikkeeksi.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Bottaksen kannattaisi ehdottomasti vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko sekä kaikki muut härpäkkeet ja lähteä varikolta. Se nyt on aivan sama lähteekö ruudusta 15 vai varikolta, kun Mercedeksellä nousua tulee joka tapauksessa. Nyt vaan sitruunoista limua, uusia osia käyttöön. Voisi kauden loppua kohden osoittautua tärkeäksi liikkeeksi.

Mistään ylimääräisistä vaihdoista ei ole mitään hyötyä. Rangaistuksia tulee vasta sitten, kun on ylittänyt määrätyt kiintiöt, ja nyt kun on ensimmäinen kisaviikonloppu niin kaikista osista on luonnollisesti ensimmäiset osat käytössä.

Edit: pikemminkin päinvastoin, sillä uudet osat olisivat samanlaisia kuin nykyään, joten se söisi kehitysetua jatkoa ajatellen. Jos vaikka oletuksena vedetään kuusi ensimmäistä viikonloppua näillä ja otetaan Kanadaan uusia osia, ja siihen mennessä on saatu kehitettyä lisää tehoa niiden kautta niin, että uudet osat ovat parempia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä tulee, kun Bottas ajelee suht tasaisesti Hamiltonin taakse sekä aika-ajoissa että kisoissa. Valitettavasti Ferrari vaikuttaa niin vahvalta, että se tullee sijoittumaan usein vähintään yhdellä autolla Hamiltonin ja Bottaksen väliin.

Taitaapi taival huipputallissa siis jäädä muutamaan vuoteen, mutta toki se riippuu monesta muustakin asiasta kuin pelkästään ajosuorituksista.

Bottakselle sorvailtu lyhyt sopimuskin kertoo siitä, kuinka lujasti talli miehen kykyihin uskoo. Heikosti.

Taitaa suomalaisten parhain toivo olla siinä että Kimi jatkaisi vielä yhden kauden ja kuljettajapakka ei lähtisi hirveästi liikkumaan. Oikeastaan siis suomalaisilla taitaa jatkon suhteen parasta olla se että ajaisivat vahvan kauden mutta ei lian hyvää tallikaveriin nähden. "luotettava kakkoskuski".
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mistään ylimääräisistä vaihdoista ei ole mitään hyötyä. Rangaistuksia tulee vasta sitten, kun on ylittänyt määrätyt kiintiöt, ja nyt kun on ensimmäinen kisaviikonloppu niin kaikista osista on luonnollisesti ensimmäiset osat käytössä.

Edit: pikemminkin päinvastoin, sillä uudet osat olisivat samanlaisia kuin nykyään, joten se söisi kehitysetua jatkoa ajatellen. Jos vaikka oletuksena vedetään kuusi ensimmäistä viikonloppua näillä ja otetaan Kanadaan uusia osia, ja siihen mennessä on saatu kehitettyä lisää tehoa niiden kautta niin, että uudet osat ovat parempia.

Okei, hyvä korjaus. Itse olin siinä uskossa, että moottoreihin pätee sama sääntö kuin vaihdelaatikkoon, että niiden tulee kuusi kisaviikonloppua kestää. Ja toki, kun sitä rankkua tulisi vasta myöhemmin, ei vaihdossa olisi tosiaan mitään järkeä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eiköhän se Valtterikin ihan ammattimies ole parhaasta päästä, mutta kun Hamilton on yksi kaikkien aikojen kuskeista ja luultavasti historian paras aika-ajaja, niin eipä se ihan helppoa ole tallikaveriaan päihittää.
Kyllä itse vielä sanoisin että Senna on historian paras aika-ajaja, vaikka tuo Hamilton sen paaluennätyksen nimiinsä vei (tosin eikös se Schumi ole kakkosena ja Senna kolmas?). Prosentuaalisesti Senna kuitenkin saavutti enemmän paaluja, mies oli paalulla 40% niistä kisoista joihin starttasi (65/161) ja Hamiltonilla tuo luku on toistaiseksi 35%. Toki eri aikakausien vertailu on hankalaa, mutta toisaalta ei puhuta kuitenkaan ihan niin isoista eroista kuin jos verrattaisiin esim. Sennaa ja tyyliin jotain Fangiota keskenään.

Toki voittihan Rosberg, joka tietysti korostaa tämän suoritusta. Sitäkin toki avitti Hamiltonin pari teknistä ongelmaa pahimmassa paikassa.
Tekniikka on osa tätä hommaa, voihan sitä käänteisesti sanoa että Hamiltonin ekassa Mersu-mestaruudessa Hämis sai paljon apuja siitä kun Rosbergilla on enemmän epäonnea. Ehkä Rosberg hyötyi suhteessa enemmän ja kriittisemmässä paikassa, mutta ei sitä nyt sen piikkiin voi laittaa, etkä siis toki näin väittänytkään. Oikeastaan Rosbergin suorituksesta kaikkein mestarillisemman tekee kenties juurikin se että miehellä oli kaikki palikat omissa käsissään, ja teki juuri sen mikä varmuudella riitti mestaruuden voittamiseen. Yksikin virhe esim. viimeisessä kisassa niin jälleen olisi tullut hopeaa, mutta Rosberg pelasi omissa käsissä olleen mestaruuden juurikin sillä taktisella osaamisella kotiin. Siinä oli jotain "alainprostia".
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mistään ylimääräisistä vaihdoista ei ole mitään hyötyä. Rangaistuksia tulee vasta sitten, kun on ylittänyt määrätyt kiintiöt, ja nyt kun on ensimmäinen kisaviikonloppu niin kaikista osista on luonnollisesti ensimmäiset osat käytössä.
Eikö Bottas voisi ottaa suoraan nuo neljännet osat käyttöön? Ainakin joskus on jotain tällaista kikkailua pystynyt harrastamaan, tai sitten käyttää paikallaan ensin 3 moottoria ja sen jälkeen ottaa neljännen. Luulisi näissä vieläkin porsaanreikiä olevan.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt saatiin selvyys voimasuhteisiin. Haas oli itselleni yllätys, ja he taistelevat tallien mestaruustaistossa neljännestä sijasta kolmen suuren takana. Haasin kanssa samoista sijoista taistelee Renault ja McLaren. Jos itse pitäisi rahoja laittaa, niin sanoisin McLarenin olevan hyvillä tässä taistelussa.

Peräpäässä erot olivat odotettua pienemmät. Sauber oli ihan muun porukan mukana, Toro Rosson vauhti yllättävän heikkoa, erityisesti Gaslyn, joka otti aika tavalla pataan Hartleylta. Ennustan edelleen Williamsille vaikeaa kautta, eikä tuo Williamsin kausi edes kovin positiivisesti alkanut. Force Indian menestysvuodet taitavat myös olla takana päin.

Aika-ajojen kovimmat yllätykset olivat minulle Kimin vauhti ja Haas. Sen sijaan pettymyksen puolelle meni Toro Rosson tekeminen, erityisesti Gaslyn ja Bottas myös omalla kolaroinnillaan menee miinuspuolelle.

Ei varmaan saa vielä täyttä kuvaa voimasuhteista, Melbournen rata on sen verran erikoinen että tulevat kisat näyttävät. Eikös Haas ole aiemminkin Australiassa väläytellyt, ja Nasr ajoi yksi vuosi upean kisan ja hyvät aika-ajot Sauberilla vaikka auto olikin huono.

Toivotaan että tuo Hamiltonin ylivoima johtui viileästä kelistä. Herkulliset asetelmat kuitenkin kilpailuun, Ferrari lähti edellisvuonna lähes poikkeuksetta paremmin viivalta mitä Mercedes. Jos punaiset eivät aivan puolta sekuntia ole hitaampia mitä Merc niin eiköhän tuosta kisa saada.

Verstappen ruudussa neljä takaa sen että ensimmäisessä mutkassa yksi top4-kuskeista menee nurmikolle, toivotaan että se on Verstappen.

Kova luotto on siihen että Ferrari lähtee viivalta jälleen paremmin ja piti isolla laittaa kiinni Räikkönen-Vettel-Hamilton supertripla.

Kovaan paikkaan laittaa myös Bottas itsensä, periaatteessa joo kauden ensimmäinen kisa vasta. Mutta on kyllä hyvä mahdollisuus tuhota oma itseluottamus heti kärkeen kun hajottaa oman auton ja Hamilton ottaa paalun 6 kymmenyksen erolla. Nyt punnitaan Bottasta kuinka pystyy käsittelemään tämän.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo rengaspolitiikka on edelleen älytöntä. Oikarinen odottaa että ultrasofteilla ajellaan yli 20 kierrosta. Miten helvetissä? Eikö niistä pitänyt tehdä aggressiivisemmat?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mistä näitä puusilmäisiä toimittajia tähän maahan oikein sikiää? Vettelille uskomaton tuuri kisassa VSC:n sekä turva-auton myötä, ja jokainen iltapaskan tms. toimittaja on sitä mieltä, että Vettel pelattiin tarkoituksella voittajaksi. Kuinkakohan monta kisaa on käynyt aiemmilla kausilla niin, että Räikkönen on ollut se, joka on päässyt ajamaan vielä vanhoilla renkailla ensimmäisten stoppien jälkeen puhtaassa ilmassa Vettelin ja muiden käytyä jo stopilla. Nyt tämä yhtäkkiä nähtiinkin menevän Vettelin eduksi, vaikka normaalissa kisassa tämä olisi jäänyt stoppinsa jälkeen kauas Räikkösestä ja näin ollen mahdollisesti kolmanneksi.

Ja kuinka ollakaan, vasta tänään Sky Sportsilla heräsivät tuohon virtuaalisen turva-auton älyttömyyteen. Varikolla voittaa aikaa todella paljon, koska siellä on (käsittääkseni) sama nopeusrajoitus sen periodin aikana kuin normaalisti kisassa. Toisaalta tämä asia tuo mukavasti säpinää kilpailuun ja toivoisinkin, että asialle ei tehdä mitään.

Haasin säheltäminen kyllä harmittaa. Olivat loistavassa vauhdissa ja ovat kyllä tehneet muutenkin erinomaista työtä autonsa kanssa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Mistä näitä puusilmäisiä toimittajia tähän maahan oikein sikiää? Vettelille uskomaton tuuri kisassa VSC:n sekä turva-auton myötä, ja jokainen iltapaskan tms. toimittaja on sitä mieltä, että Vettel pelattiin tarkoituksella voittajaksi. Kuinkakohan monta kisaa on käynyt aiemmilla kausilla niin, että Räikkönen on ollut se, joka on päässyt ajamaan vielä vanhoilla renkailla ensimmäisten stoppien jälkeen puhtaassa ilmassa Vettelin ja muiden käytyä jo stopilla. Nyt tämä yhtäkkiä nähtiinkin menevän Vettelin eduksi, vaikka normaalissa kisassa tämä olisi jäänyt stoppinsa jälkeen kauas Räikkösestä ja näin ollen mahdollisesti kolmanneksi.

Ja kuinka ollakaan, vasta tänään Sky Sportsilla heräsivät tuohon virtuaalisen turva-auton älyttömyyteen. Varikolla voittaa aikaa todella paljon, koska siellä on (käsittääkseni) sama nopeusrajoitus sen periodin aikana kuin normaalisti kisassa. Toisaalta tämä asia tuo mukavasti säpinää kilpailuun ja toivoisinkin, että asialle ei tehdä mitään.

Haasin säheltäminen kyllä harmittaa. Olivat loistavassa vauhdissa ja ovat kyllä tehneet muutenkin erinomaista työtä autonsa kanssa.

Kun Kimi otettiin sisään niin Mercedeksen piti reagoida siihen - jonka he tekivätkin - ja Vettel jäi ulos odottamaan jos jotain hänelle suotuista sattuisi - kuten sitten kävikin. Eli mielestäni Ferrararilta varsin fiksu veto, sillä Mercedes pystyi reagoimaan vain yhden Ferrarin taktiseen liikkeeseen ja näin Vettelille luotiin tilaisuus onnekkuuteen. Aika syvällä foliohatut pitää tosiaan olla jos tuosta nyt oikein hakemalla hakee Vettelille pedattua etua sillä normitilanteessa tosiaan olisi käynyt juuri kuten yllä kirjoititkin.

Olisiko sitten Vettelin ollessa kolmantena swapattu Kimin ja Vettelin paikkoja olisikin ollut mielenkiintoinen tilanne :) Sky'llä tuosta mahdollisuudesta makusteltiin jonkin verran.

Haasin kohtalo oli kyllä todellinen tragedia. Molemmat autot olivat todella hyvässä vauhdissa ja olisivat ansainneet tästä kisasta huomattavasti enemmän kuin kaksi DNF:ää. Mutta sellaista se kilvanajo on ja toivottavasti tuohon samaan ongelmaan eivät pilaa mahdollisia tulevia (hyviä) kisojaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Noi turva-autojen takaa lähtemiset jaksaa ihmetyttää näin maallikon silmin. Poikkeuksetta on ollut, että jos jätät hajurakoa edellä ajavaan ennen kiihdytystä, se sama rako on siinä kun ajetaan jo täyttä vauhtia. Kimi toteutti jälleen tätä tänään. Joku taktinen juttu tossa kai on, joka ei ilmeisesti ikinä toteudu.
-
Ferrarilla ei ole ilmeisesti pikkurahasta puutetta, kun takaspoileri ja pääsivut ovat ilman mainoksia. Haasin spoilerin takapuolella oleva Jack&Jonesin mainos sen sijaan yllätti aiheellaan.
 

Outsider

Jäsen
Joo eipä tuossa ollut Ferrarilla mitään muuta vaihtoehtoa voittoa ajatellen kuin ottaa Kimi sisään ennen Hamiltonia ja pitää Vettel radalla ja toivoa parasta, kun ajamalla ei olisi päässyt millään ohi.


Toivottavasti työharjoittelija on nopea oppimaan, jos saa jatkaa pitkäänkin Kimin kisainssinä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kun Kimi otettiin sisään niin Mercedeksen piti reagoida siihen - jonka he tekivätkin - ja Vettel jäi ulos odottamaan jos jotain hänelle suotuista sattuisi - kuten sitten kävikin. Eli mielestäni Ferrararilta varsin fiksu veto, sillä Mercedes pystyi reagoimaan vain yhden Ferrarin taktiseen liikkeeseen ja näin Vettelille luotiin tilaisuus onnekkuuteen. Aika syvällä foliohatut pitää tosiaan olla jos tuosta nyt oikein hakemalla hakee Vettelille pedattua etua sillä normitilanteessa tosiaan olisi käynyt juuri kuten yllä kirjoititkin.
Juuri näin. Jostain syystä kaikki asiat tunnutaan nykyään näkevän pelkästään Vettelin edun tavoittelemisena Ferrarilla. Ja tuo taktiikka oli tosiaan ainoa asia, millä Ferrari pystyi Mersua haastamaan ja tällä kertaa se kannatti.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä näitä puusilmäisiä toimittajia tähän maahan oikein sikiää? Vettelille uskomaton tuuri kisassa VSC:n sekä turva-auton myötä, ja jokainen iltapaskan tms. toimittaja on sitä mieltä, että Vettel pelattiin tarkoituksella voittajaksi. Kuinkakohan monta kisaa on käynyt aiemmilla kausilla niin, että Räikkönen on ollut se, joka on päässyt ajamaan vielä vanhoilla renkailla ensimmäisten stoppien jälkeen puhtaassa ilmassa Vettelin ja muiden käytyä jo stopilla. Nyt tämä yhtäkkiä nähtiinkin menevän Vettelin eduksi, vaikka normaalissa kisassa tämä olisi jäänyt stoppinsa jälkeen kauas Räikkösestä ja näin ollen mahdollisesti kolmanneksi.
Juuri näin ja vaikka itsekin olen useaan kertaan aiempina kausina harmitellut Ferrarin taktiikkamokia Kimin kohdalla. Juuselakin kyllästymiseen asti jossitteli, kuinka toisin päin mennessä Kimi olisi voittanut. Mikä sekään ei ole lainkaan varma eli jos Vettel olisi otettu varikolle ja Kimi jäänyt radalle, tuskin Hamilton olisi vielä kiirehtinyt vaihtamaan renkaita. Juusella myös useaan otteeseen mainitsi, että vaikka Hamilton ohittaisi Vettelin, ei Ferrari ala vaihtaa kuskien paikkoja. No shit.

Pääasia, että Hamilton ei voittanut. Kimiltä hyvä kisa ja Valtterillekin sentään jokunen piste. Haasin touhu harmittaa, siellä taidetaan vielä vähän maksaa oppirahoja. Williams ja Toro Rosso tippuneet Sauberin tasolle, eikä näille tiimeille pisteitä ole juuri luvassa. Force India tuntuu olevan näitä edellä, mutta kaikkia muita jäljessä.

Iso hatunnosto uudesta graafisesta ilmeestä, toimii todella hyvin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mistä näitä puusilmäisiä toimittajia tähän maahan oikein sikiää?
Samaa mietin itsekin. Juusela sanoi pariinkin otteeseen että tuskin Vettel päästää Kimiä ohi vaikka Hamilton pääsisi Sebistä ohi. No miksi vitussa Seb päästäisi suosiolla Kimiä ohi? Siksi kun oli korkeamalla lähtöruudukossa, vai? Tuu pois sieltä Niki!

Noi turva-autojen takaa lähtemiset jaksaa ihmetyttää näin maallikon silmin. Poikkeuksetta on ollut, että jos jätät hajurakoa edellä ajavaan ennen kiihdytystä, se sama rako on siinä kun ajetaan jo täyttä vauhtia. Kimi toteutti jälleen tätä tänään. Joku taktinen juttu tossa kai on, joka ei ilmeisesti ikinä toteudu.
Ainakin tänään Kimi pudottautui kauemmas kun Seb rupesi "pumppaamaan"vauhtia juuri ennen uusintalähtöä. Varmasti siksi että minimoi tällä tavalla riskin ottaa osumaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Oikean taktiikan valitseminen kisan jälkeen on kohtuullisen helppoa.

Ilta-x lehdistö & puusilmäiset toimittajat nyt makustelee aina näillä salaliitoilla ja sillä kuinka Kimiä sorsitaan ja tallikaveria suositaan jne. Näitä uutisia klikkaillaan ja luetaan eli tuo on täysin tarkoitushakuista heiltä. Ferrarilta hyvä suoritus pikku tuurin avustamana. Totuus on kuitenkin se, että Mercedes & Hamilton olisivat kisan voittaneet helposti ilman epäonnea - vaikka toki toivon punaisille autoille & suomalaisille parasta mahdollista tulosta. Kimille eritoten kun taitaa viimeistä kautta seniori ajella ykkösissä.

Bottaksen vauhti oli kyllä melkoinen pettymys, sillä alla on kuitenkin sarjan nopein auto. Ensi kisassa Boltterilta pitää tulla kertaluokkaa parempi tulos ja ennen kaikkea virheetön viikonloppu. Positiivinen asia oli myös McLarenin kasassa pysyminen ja molempien autojen pisteille pääsy - vaikkei Oviedon samurai suosikkeihini kuulukaan :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös