Hamilton se osaa tuon kärjessä ajamisen. Kun homma toimii, niin muilla ei ole sanan sijaa miestä vastaan.
Sauber ei sitten ilmeisestikään siirry käyttämään Hondan moottoreita ensi kaudeksi, sillä Kaltenbornin potkut suututtivat Hondan ja Sauberin omistajat haluaisivat kunnon moottorit epävarman japskimotin sijaan.
Tottahan toki.Tänään Hamiltonia tosin auttoi aika paljon sekin että Bottas joutui lähtemään taempaa. Ainoa joka olisi pystynyt vauhdin suhteen haastamaan.
Hondalla on ilmeisesti lokakuussa palaveri, jossa päätetään jatkosta. Minusta Hondan kannattaisi tunnustaa tosiasiat ja lähteä, vaikka aikamoinen nöyryytys se olisikin. Mutta vielä enemmän he menettävät kasvonsa jos yrittävät sitkutella mukana toivoen parempaa.Hondalla alkaa olla kyllä tilanne aika hankala, että miten tuosta tilanteesta päästään ulos kunniakkaasti. Se alkaa olla jo jonkinlainen julkinen salaisuus että McLaren etsii kuumeisesti vaihtoehtoa Hondalle, ja nyt jopa Sauber haluaa mieluummin toisen moottorin vaikka se tälläkin hetkellä ajaa vuoden vanhoilla Ferrareilla. Hondalle ei taida kohta jäädä käytännössä muita vaihtoehtoja kuin vetäytyminen häntä koipien välissä koko ykkösistä, tai sitten jonkun toisen tiimin ostaminen tai oman tiimin perustaminen. Helppoja vaihtoehtoja ei taida ollakaan.
Kyllä! :DNaurattiko muita, kun Kimi istui ylhäällä sohvalla kun juhlivat Mercedes-kuskit tulivat ylös. Kehonkieli oli miehen, joka odotti pääsyä hammaslääkäriin oikomishoitoihin.
Hah, itselleni tuli myöskin juuri hammaslääkärin vastaanotto mieleen.Naurattiko muita, kun Kimi istui ylhäällä sohvalla kun juhlivat Mercedes-kuskit tulivat ylös. Kehonkieli oli miehen, joka odotti pääsyä hammaslääkäriin oikomishoitoihin.
Toi mesimäyrä-Juusela varmaan nukkuukin Räikkösen pyjamissa renkaanpuhkeamisreaktiostaan päätellen. Hyvä kun ei itkemään alkanut.
Hondalla on ilmeisesti lokakuussa palaveri, jossa päätetään jatkosta. Minusta Hondan kannattaisi tunnustaa tosiasiat ja lähteä, vaikka aikamoinen nöyryytys se olisikin. Mutta vielä enemmän he menettävät kasvonsa jos yrittävät sitkutella mukana toivoen parempaa.
Naurattiko muita, kun Kimi istui ylhäällä sohvalla kun juhlivat Mercedes-kuskit tulivat ylös. Kehonkieli oli miehen, joka odotti pääsyä hammaslääkäriin oikomishoitoihin.
Osa syy esim viime kisan Ferrarin huonouteen oli radan nopeus. Mersut nyt vaan nopeita suorilla ja pitkillä mutkilla. En vielä sanoisi, että Ferrari on taantumassa, mutta voihan se olla.Bottas on liittymässä todenteolla mestaruustaistoon,
Kuntopuntarit ensimmäisten viiden ja jälkimmäisen viiden osalta
Vettel 104/73
Hamilton 98/78
Bottas 63/91
Ricciardo 37/80
Räikkönen 49/49
Verstappen 35/22
Mercedes 161/169
Ferrari 153/122
Red Bull 72/102
Ferrari on taantumassa ja uskoisin että mestaruustaistelu käydään kuitenkin Hamiltonin ja Bottaksen kesken.
Nyt onkin jännää nähdä saako punaiset Vettelin nimen jatkopahviin ennen kuin Saksalainen turhautuu ja
alkaa katselemaan muualle.
Ongelmana on myös se, että kun testaaminen on hyvin rajoitettua niin takamatkalta on vaikea kiriä eroa kiinni ainakaan kovin lyhyessä ajassa. Mersu onnistui täydellisesti siinä vaiheessa kun näihin hybrideihin siirryttiin ja sai pitkän etumatkan muihin. Ferrari on vasta nyt saamassa tuon eron umpeen, johtuen ehkä juuri siitä että pystyvät kehittämään tuota moottoria osana kokonaispakettia, mutta Renault ja erityisesti muita myöhemmin mukaan tullut Honda ovat edelleenkin reilusti jäljessä. Rellulla voi kehitystä auttaa että nyt heilläkin on oma talli, mutta siinä suhteessa ovat tavallaan edelleenkin pari kautta takamatkalla.
.
Osa syy esim viime kisan Ferrarin huonouteen oli radan nopeus. Mersut nyt vaan nopeita suorilla ja pitkillä mutkilla. En vielä sanoisi, että Ferrari on taantumassa, mutta voihan se olla.
Mclaren oli jo viimekaudella loppukaudesta hyvässä vauhdissa, mutta lieneeköhän yritetty liikaa ja ero vain kasvanut. eikä helpota varmaan että esim. alonso sielä valittamassa kokoajan.
Onhan Ferrarin taktiikatkin ollut paljon paskempia ja esim Kimiä on "rankaistu", että saataisiin Vettel MM voittajaksi. Ferrari on jo varmaan tajunnut, ettei merkkimestaruutta tule, mutta saumat on voittaa kuljettajan MM. Tämä on myös osaltaan syönyt taktiikoiden takia Ferrarin tallipiateitä. Toki tämä on omaa mutuiluani, mutta eiköhän meillä kaikilla ole pieni foliohattu päässä, kun näitä asioita mietitään.Kieltämättä nyt on ollut ehkä Mersuja suosivia ratoja muutama putkeen kun on ajettu Montrealissa, Bakussa ja Silverstonessa. Se tietysti vähän huolestuttavaa että Mersut oli nopeimpia myös Itävallassa joten mielenkiinnolla odotan mitkä on voimasuhteet Hungaroringilla. Loppukaudesta Mersujen pitäisi olla vahvoja ainakin Spassa, Monzassa ja Meksikossa mutta muuten radat sellaisia joilla Ferrarinkin pitäisi pärjätä jos voimasuhteet olisi suurin piirtein samat kuin alkukaudesta. Aika näyttää onko Mersu oikeasti mennyt ohi vai onko nyt vaan ollut tosiaan sille sopivampia ratoja.
Onhan Ferrarin taktiikatkin ollut paljon paskempia ja esim Kimiä on "rankaistu", että saataisiin Vettel MM voittajaksi. Ferrari on jo varmaan tajunnut, ettei merkkimestaruutta tule, mutta saumat on voittaa kuljettajan MM. Tämä on myös osaltaan syönyt taktiikoiden takia Ferrarin tallipiateitä.
Tänä viikonloppuna ei formuloita ole mutta onkos JA:lla lähtijöitä ensi viikonloppuna unkariin paikan päälle ?
On. Mä lähden ainakin keskiviikkona kohti Budapestiä.