Niin tuskin tuo McLarenin moottorivalmistajan vaihtoa pystyisi nykysäännöillä muuttamaan. Auton kehityspisteet menisivät varmaan hetkessä tappiin. Muutenkin naurettava ajatus aivan kuten @-OO- kirjoitti
Auton suhteenhan ei ole ollut mitään kehityspisteitä tai poletteja, ne on koskeneet pelkästään moottoreita. Ja tälle kaudelle nuo moottoripoletitkin on poistettu ja kehitystyö on vapaata. Joten sikäli tuo vaihto ei tuottaisi ongelmia.
Mutta kyllä minä tuon muuten näen ihan mahdottomana. Nämä nykymoottorit, tai voisi oikeastaan mieluummin sanoa voimayksiköt, ovat niin monimutkaisia ja auto on paketoitu niin tiukasti sen ympärille, että moottorin vaihto kesken kauden pakottaisi suunnittelemaan koko auton peräosan jäähdytyksineen, jousituksineen ym. uudestaan. Ja tuo voimapakettihan vaikuttaa myös jarruihin kun se kerää sieltä jarrutusenergiaa talteen niin todennäköisesti sinnekin pitäisi tehdä isoja muutoksia. Ja kun F1-autossa kaikki vaikuttaa kaikkeen ja pienetkin muutokset saattavat vaikuttaa kokonaisuuteen aika merkittävästi, niin todennäköisesti peräosan muuttaminen pakottaisi suunnittelemaan monta asiaa myös etupäästä uusiksi. Lopputulos olisi se että McLarenin pitäisi tehdä loppukaudeksi käytännössä uusi auto.
Enkä kyllä tiedä riittääkö McLarenin rahatkaan enää tuossa leikissä. McLaren ei kuitenkaan enää ole se mahtitalli mitä se joskus oli, vaan muutama vuosi ilman kunnon pääsponsoria näkyy kyllä varmasti heidänkin taloudessaan. Ja nythän Honda maksaa aika ison osan McLarenin viuluista (esim. Alonson palkan kuulemma), ja sen lisäksi antaa moottorit käyttöön ilmaiseksi, niin Hondan hylkäminen ja Mersun asiakkaaksi siirtyminen toisi paitsi ison loven tallin tuloihin niin lisäisi myös menoja kun Mersu ei varmasti noita moottoreitaan ilmaiseksi McLarenille anna.
Eli uskaltaisin melkein väittää että tämän kauden aikana tämän asian suhteen ei tule tapahtumaan mitään muutoksia.