Formula 1 – kausi 2017

  • 320 794
  • 1 872

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin tuskin tuo McLarenin moottorivalmistajan vaihtoa pystyisi nykysäännöillä muuttamaan. Auton kehityspisteet menisivät varmaan hetkessä tappiin. Muutenkin naurettava ajatus aivan kuten @-OO- kirjoitti

Auton suhteenhan ei ole ollut mitään kehityspisteitä tai poletteja, ne on koskeneet pelkästään moottoreita. Ja tälle kaudelle nuo moottoripoletitkin on poistettu ja kehitystyö on vapaata. Joten sikäli tuo vaihto ei tuottaisi ongelmia.

Mutta kyllä minä tuon muuten näen ihan mahdottomana. Nämä nykymoottorit, tai voisi oikeastaan mieluummin sanoa voimayksiköt, ovat niin monimutkaisia ja auto on paketoitu niin tiukasti sen ympärille, että moottorin vaihto kesken kauden pakottaisi suunnittelemaan koko auton peräosan jäähdytyksineen, jousituksineen ym. uudestaan. Ja tuo voimapakettihan vaikuttaa myös jarruihin kun se kerää sieltä jarrutusenergiaa talteen niin todennäköisesti sinnekin pitäisi tehdä isoja muutoksia. Ja kun F1-autossa kaikki vaikuttaa kaikkeen ja pienetkin muutokset saattavat vaikuttaa kokonaisuuteen aika merkittävästi, niin todennäköisesti peräosan muuttaminen pakottaisi suunnittelemaan monta asiaa myös etupäästä uusiksi. Lopputulos olisi se että McLarenin pitäisi tehdä loppukaudeksi käytännössä uusi auto.

Enkä kyllä tiedä riittääkö McLarenin rahatkaan enää tuossa leikissä. McLaren ei kuitenkaan enää ole se mahtitalli mitä se joskus oli, vaan muutama vuosi ilman kunnon pääsponsoria näkyy kyllä varmasti heidänkin taloudessaan. Ja nythän Honda maksaa aika ison osan McLarenin viuluista (esim. Alonson palkan kuulemma), ja sen lisäksi antaa moottorit käyttöön ilmaiseksi, niin Hondan hylkäminen ja Mersun asiakkaaksi siirtyminen toisi paitsi ison loven tallin tuloihin niin lisäisi myös menoja kun Mersu ei varmasti noita moottoreitaan ilmaiseksi McLarenille anna.

Eli uskaltaisin melkein väittää että tämän kauden aikana tämän asian suhteen ei tule tapahtumaan mitään muutoksia.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Auton suhteenhan ei ole ollut mitään kehityspisteitä tai poletteja, ne on koskeneet pelkästään moottoreita. Ja tälle kaudelle nuo moottoripoletitkin on poistettu ja kehitystyö on vapaata. Joten sikäli tuo vaihto ei tuottaisi ongelmia.

Mutta kyllä minä tuon muuten näen ihan mahdottomana. Nämä nykymoottorit, tai voisi oikeastaan mieluummin sanoa voimayksiköt, ovat niin monimutkaisia ja auto on paketoitu niin tiukasti sen ympärille, että moottorin vaihto kesken kauden pakottaisi suunnittelemaan koko auton peräosan jäähdytyksineen, jousituksineen ym. uudestaan. Ja tuo voimapakettihan vaikuttaa myös jarruihin kun se kerää sieltä jarrutusenergiaa talteen niin todennäköisesti sinnekin pitäisi tehdä isoja muutoksia. Ja kun F1-autossa kaikki vaikuttaa kaikkeen ja pienetkin muutokset saattavat vaikuttaa kokonaisuuteen aika merkittävästi, niin todennäköisesti peräosan muuttaminen pakottaisi suunnittelemaan monta asiaa myös etupäästä uusiksi. Lopputulos olisi se että McLarenin pitäisi tehdä loppukaudeksi käytännössä uusi auto.

Enkä kyllä tiedä riittääkö McLarenin rahatkaan enää tuossa leikissä. McLaren ei kuitenkaan enää ole se mahtitalli mitä se joskus oli, vaan muutama vuosi ilman kunnon pääsponsoria näkyy kyllä varmasti heidänkin taloudessaan. Ja nythän Honda maksaa aika ison osan McLarenin viuluista (esim. Alonson palkan kuulemma), ja sen lisäksi antaa moottorit käyttöön ilmaiseksi, niin Hondan hylkäminen ja Mersun asiakkaaksi siirtyminen toisi paitsi ison loven tallin tuloihin niin lisäisi myös menoja kun Mersu ei varmasti noita moottoreitaan ilmaiseksi McLarenille anna.

Eli uskaltaisin melkein väittää että tämän kauden aikana tämän asian suhteen ei tule tapahtumaan mitään muutoksia.

Niin, aika utopistiselta tuo "kesken kauden" moottorivalmistajan vaihtaminen vaikuttaisi, vielä kun Honda todellakin maksaa aika ison summan rahaa McLarenille, miksi siellä ei olekaan hirveästi tuosta isosta pääsponssista stressattu. McLaren nyt pysyy vielä taloudellisestikin suurena tekijänä hiljaisista vuosista huolimatta, oma teknologiakeskus ja katuautotuotanto myös tuovat konserniin rahaa sisään, joten taloudellisesti talli tuskin kriisiin ajautuu.

Mutta organisaation kaaos ja sisäisen valtataistelun jäljet kyllä syönevät muutenkin tallin mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Itse oikeastaan pidin typeränä ideana heivata Jost Capito vittuun ennenkuin hän oli ehtinyt hirveästi vaikuttaa organisaatioon, Eric Boullier on ainakin omaan silmääni vaikuttanut aina hiukan keskinkertaiselta kaverilta joka sattui hyötymään siitä että Lotuksella oli James Allisonin kaltainen talentti auton suunnittelupuolella.

Tuo moottorikehityspolettien poistuminen saattaa olla asia joka voi vielä pelastaa Hondan maineen, mutta vaikka niin on annettu ymmärtää, ei ongelma ole pelkästään moottoripuolella. Barcelonassa näytti siltä ettei myöskään McLarenin autosta löytynyt aerodynaamista pitoa siinä määrin kuin pahimmilta kilpailijoilta, mutta tuo moottoriongelman saama julkisuus on peittänyt tätä alleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos nyt oikein ymmärsin, niin Soneralta saa Viihteen mobiiliin C More Sportin 0€/kk ekaksi kuukaudeksi, ja sitten 5kk 24,90€/kk. Ja pitäisi olla toistaiseksi voimassaoleva, eli voi ekan kuukauden jälkeen irtisanoa. Tai näin lukee ainakin tilausvahvistuksessa:
C More Sport 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, C More Sport -kanavapaketti Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelussa ensimmäinen kuukausi veloituksetta ja seuraavat 5 kk hintaan 24,95 e/kk. Tilaus jatkuu 6 kk tilausjakson jälkeen toistaiseksi voimassa olevana hintaan 24,95 e/kk tai hinnaston mukaisella hinnalla.

Omilta Sivuilta pystyy tilaamaan, eli pitää olla tuo mobiili-Viihde käytössä, mutta sehän ei sinänsä mitään maksa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
McLaren nyt pysyy vielä taloudellisestikin suurena tekijänä hiljaisista vuosista huolimatta, oma teknologiakeskus ja katuautotuotanto myös tuovat konserniin rahaa sisään, joten taloudellisesti talli tuskin kriisiin ajautuu.

Niin, kyllähän McLaren edelleen suuri talli on ja varmasti sellaisena pysyykin muutamasta heikosta vuodesta huolimatta. Mutta kyllä se taloudellinen pelivara on varmasti pienentynyt huomattavasti niistä päivistä kun ensin Philip Morris, sittemmin West, Vodafone, Santander ym. toivat monta repullista rahaa taloon vuodessa. Ison pääsponsorin puute näkyy kyllä jopa McLarenin kokoisen lafkan taloudessa siten että enää ei välttämättä ole varaa heittää Hondan kaltaista yhteistyökumppania kesken kauden mäkeen ja alkaa kehittelemään kokonaan uutta autoa samalla kun aletaan maksamaan Mersulle moottoreista.

Pitää vaan toivoa että McLarenin painostus auttaisi ja Honda saisi kauden aikana ryhtiä tuohon touhuun, että eivät heittäisi kokonaan pyyhettä kehään. Olisi kaikkien etu kun mukana olisi neljä jokseenkin tasavertaista moottorivalmistajaa, että ei ihan Mersu-Ferrari-merkkiluokaksi menisi. Se kun yleensä menee niin että asiakasmoottorilla on vaikea haastaa emotallia jolla on kuitenkin aina käytössä paras data moottorista ja mahdollisuus integroida systeemin parhaalla mahdollisella tavalla voimayksikköön jo siinä vaiheessa kun autoa aletaan suunnittelemaan. Asiakastallit tulevat aina vähän jälkijunassa tässä suhteessa. Red Bull onnistui tässä asiassa mutta heillä onkin Newey, ja saas nähdä miten käy sitten kun Rellu saa järjesteltyä tuon oman tallinsa mieleisekseen ja alkaa pistämään kunnolla paukkuja tallin toimintaan.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Jos nyt oikein ymmärsin, niin Soneralta saa Viihteen mobiiliin C More Sportin 0€/kk ekaksi kuukaudeksi, ja sitten 5kk 24,90€/kk. Ja pitäisi olla toistaiseksi voimassaoleva, eli voi ekan kuukauden jälkeen irtisanoa. Tai näin lukee ainakin tilausvahvistuksessa:

Omilta Sivuilta pystyy tilaamaan, eli pitää olla tuo mobiili-Viihde käytössä, mutta sehän ei sinänsä mitään maksa.
Niin, sanotaan aika selvästi, että jatkuu 6 kk tilausjakson jälkeen toistaiseksi voimassaolevana. Eli minimitilausjakso on tuo 6 kk, josta eka kuukausi 0 €..
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, sanotaan aika selvästi, että jatkuu 6 kk tilausjakson jälkeen toistaiseksi voimassaolevana. Eli minimitilausjakso on tuo 6 kk, josta eka kuukausi 0 €..
Tilausvahvistuksessa: "C More Sport 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, C More Sport -kanavapaketti Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelussa ensimmäinen kuukausi veloituksetta ja seuraavat 5 kk hintaan 24,95 e/kk." En minä tuota oikein muuten voi ymmärtää kuin että kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jossa kuukauden saa ilmaiseksi ja sitten seuraavat 5kk hinta on 24,95€/kk, jos siis haluaa jatkaa. Koska tahansa voi irtisanoa ja tuon 6kk jälkeen jatkuu sitten hinnaston mukaisella hinnalla.
Mitä virkaa tuolla boldaamallani tekstillä olisi, jos kyseessä on määräaikainen 6kk sopimus?

edit: Omilla Sivuilla tilaamisen jälkeen:
"Sopimuksen tiedot
Sopimus on voimassa toistaiseksi
Etuhinta päättyy 22.04.2017 0,00 €/kk"

Todennäköisesti tulee kuukausi sitten jatkettua tuolla 24,95€ hinnalla (jääkiekon MM-kisojen finaali on 21.5.), jos ei parempia tarjouksia ilmaannu.
 
Viimeksi muokattu:

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mulla on Elisa Viihde ja päädyin ottamaan kuukaudeksi C-More Sportin hintaan 24,95€/kk. Ei huvita pidemmäksi aikaa sitoutua, koska kesällä telkkaria ei juurikaan tule katsottua. Olin kyllä ehtinyt kehittyä melkoiseksi mestariksi striimaamaan formulat ilmaiseksi, mutta Ruotsin SHL -pleijarit ja lähestyvät lätkän mm-kisat saivat tekemään impulssiostoksen.
Osaako joku suoralta kädeltä sanoa saako tuon Elisa/C-More paketin näkymään tabletilla? Silloin saisi mökilläkin tarvittaessa Chromecastin avulla näkymään.
Ajattelin ensin käyttää FILMON TV FREE LIVE TV MOVIES AND SOCIAL TELEVISION maksu tv:tä, mutta eihän heidän ohjelmatarjonnastaan ota Erkkikään selvää.
 

Yx7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viimeksi maksetun otettuani se teki mut varsin onnelliseksi.
Ei toiminut kromeburkissa, ei toiminut linuxissa, tai pätki muutaman kuvan ja katkes.
Jälkikäteen luin että wintoosa pitäisi olla.
Joo ei oo.Tai on 2 mutten käytä.
Teksti liittynee f1 katseluun.
Tiedä sitten onko asiat paremmin jo mutten lähde maksullista kokeilemaan jo mainitusta syystä.

Näyttääkö RTL ? tai joku sellainen saksalainen ilmaiseksi taivaalta käsin ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenna se sitten alkaa! Formula 1 - kausi 2017.

On sitä odotettukin. Ei oikein viitsi ensimmäisiä harjoituksia katsella, mutta aamulla pitää vähän tuloksia katsella ja toiset harjoitukset jos sitä sivusilmällä töissä vähän vilkuilisi.
Saa nähdä jaksaako sitä suorana katsoa aika-ajoja tai kisaa, mutta pitää sitten heräämisen jälkeen katsoa ne Sonera Viihteen kirjastosta tietämättä tulosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ompas jännä moottoriurheilukausi menossa kun sekä Ralli että Formulat alkanut ihan erilailla kiinostamaan nyt alkavalla kaudella, periaatessa oli kärjessä melkein kuka tahansa niin suomalaisen pitäisi taistella kärkipaikoista, mutta itseä vähän mietityttää onko sitten myöskään Red bull kuinka lähellä ferraria ja mersua. Suomalaisittain melkein toivoisi että hyvin kaukana vaikka lisätaistelu kärkipaikoista ei viihteen kannalta huono olisi :D
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Näyttääkö RTL ? tai joku sellainen saksalainen ilmaiseksi taivaalta käsin ?

RTL on ainakin näyttänyt muutamia vuosia sitten, nykytilannetta en tiedä. Mainoksia vain tuli todella paljon, jopa enemmän kuin maikkarilla aikoinaan. Pikkuinen ruutu jossain kulmassa näytti mainostenkin aikana suoraa lähetystä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Siis voi vittu tota Maikkaria. Päivä ennen kisojen alkua tulee Urheilu-uutisten jälkee Formulasirkus ohjelma, joka tarjoaa tuutin täydeltä kauheeta paskaa, kun pitäisi oikeasti kertoa vähän muutakin, kuin näyttää Daniel Ricciardon FB-päivityksen videota jossa hän on vauvansa kanssa ja vauva ihmettelee, kun Daniel nauraa vieressä. Mainosten jälkeen kerrotaam miten Bottas osaa luistella. Mitä ihmettä?! Jos joku tilaa MTV3:lta jotain niin pitää kyllä ihmetellä, kuinka sekaisin tai lapsellinen ihminen voi olla. Välillä tulee jotain asiaakin, mutta jos 90% on paskaa ja niistä oikeista asioista joita käsitellään on uutisoitu jo viime syksynä. Ei vain voi käsittää. Onneksi työpaikalla jossa siis lähinnä asun näkyy satelliitista paljon muutakin ja paljon parempaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäiset harjoitukset ajettu. Järjestys 1-2 Mersut, 3-4 Red Bull, 5-6 Ferrari. What year is it?

Toki eri seoksilla ajoi tallit ja bensoista ei mitään hajua. Jotenkin vain repesin aamulla, kun katsoin pikakelauksella ensimmäisen harjoituksen videona ja lopussa perinteinen järjestys.
Katsellaan kohta mitä toiset harjoitukset tuo.

Juuselalta saatiin jo kunnon eläinvertauksetkin. "Siellä Haasin hainevä väpäjää oikein huolella, se on kuin tiikerihai metsästämässä siellä kärmenkalastaja poloista."

Juusela vaikutti ihan hyvältä mitä nopeasti kuunteli. Piti rauhallista tatsia harjoituksissa ja oli hyvin kartalla asioista.

Näköjään ollaan myös saatu uudenlaista infografiikkaa tälle kaudelle. Nyt näkyy ns. minisektoreita kierroksen aikana kuskin ajassa, joissa palaa eri värisenä valot eli purppura on pohjat, vihreä oma paras jne. Näkyy myös odotettu sijoitus kierroksen lopussa ja jatkuvasti päivittyvä ero kärkeen.
Toivottavasti eivät tätä näytä aika-ajossa, koska vie vähän jännitystä, jos näet että toinen on koko kierroksen selvästi edellä tai perässä ja ero vain kasvaa.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ekat vapaat ajettiin aamuyöllä ja nyt toiset menossa. Suomalaiset hyvässä vauhdissa yöllä. Hamilton oli toki ykkönen, jonka johdosta Suomimedia repii pelihousut ja pahimmat tuularit lopettavat cmore tilauksen jo tänään.
 

Byvajet

Jäsen
Bottas on lyöty. Tätä vähän pelkäsin. Ajaminen oli hirveää yliyrittämistä, luistelua ja lipsauttelua.

olisi vain tyytynyt ainakin nyt aluksi kakkoskuskin rooliin, niin voisi ajaa rennosti ja varmasti. Siitä ei hyvä tule, jos Bottas yrittää taistella Hamiltonia vastaan. Myöntäisi jo heti aluksi huonommuutensa, niin olisi edes mahdollisuus kehittyä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bottas on lyöty. Tätä vähän pelkäsin. Ajaminen oli hirveää yliyrittämistä, luistelua ja lipsauttelua.

olisi vain tyytynyt ainakin nyt aluksi kakkoskuskin rooliin, niin voisi ajaa rennosti ja varmasti. Siitä ei hyvä tule, jos Bottas yrittää taistella Hamiltonia vastaan. Myöntäisi jo heti aluksi huonommuutensa, niin olisi edes mahdollisuus kehittyä.

Joo, ihan menetetty tapaus. Ei tuu mitään. Kyllä pitäisi alkaa Mersun katselemaan jo korvaajaa tuon epäonnistujan tilalle.

EDIT: Vittu sinne kannata häviämään lähteä ja kakkoskuskin rooliin alistumaan. Juuri noin se pitää mennä että heti lähdetään täysillä etsimään niitä omia rajoja ja haastamaan tallikaveria. Jos ei riitä niin ei riitä, mutta onpahan ainakin yritetty. Ei tuosta hommasta tule mitään jos ei usko itseensä, jos kakkoskuskiksi alistuu jo lähtiessä niin tulee kakkoskuskiksi jäämäänkin ikuisiksi ajoiksi.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tule ei, jos yrittää voittaa Hamiltonin. Sitten voisi tulla, jos lähtökohtaisesti oppisi ajamaan maltillisesti kärkipaikoista eikä asettaisi Hamiltonin voittamista päämääräksi.

Jos ei voita Hamiltonia niin ei voi ajaa kärkipaikastakaan. Bottas ei ole enää mikään junnu ja on jo ajanut kärkipaikoista aikaisemmilla kausilla, ja nyt pitää vaan lähteä haastamaan tallikaveria rohkeasti. Ja muutenkin ihan helvetin typerää mennä ensimmäisen kisan ensimmäisten harjoitusten perusteella tuomitsemaan suorituksia. Katsotaan nyt mitä tapahtuu koko viikonlopun mittakaavassa ja sitten alkukauden aikana, ja jos kesään mennessä ei ole tulosta alkanut tulemaan ja Hamilton kyykyttää mennen tullen niin tuomtiaan sitten.
 

Byvajet

Jäsen
Jos ei voita Hamiltonia niin ei voi ajaa kärkipaikastakaan.

Bottas voi ajaa tasaisesti hyvistä sijoituksista ja sillä tavalla lunastaa kakkoskuskin paikan. Joskus toinen, joskus kolmas, joskus neljäs. Kun koko kauden ajaa sillä tavalla, tulevaisuus on turvattu.

Typerintä mitä Bottas voi tehdä, on yrittää voittaa Hamilton, koska tosiasia nyt vain on, että Hamilton on parempi. Mitä nopeammin Bottas tämän totuuden hyväksyy, sitä paremmin hän ajaa.

Tietenkin jokainen kilpailu on omanlaisensa. Tänäkin viikonloppuna Hamilton voi mokata. Hänellekin on tyypillistä säheltäminen. Mutta nopeudessa Bottas ei häntä voita, joten ei kannattaisi edes yrittää, koska se vain hidastaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kovat on analyysit yhden harjoituksen perusteella. Eiköhän Bottas ihan itse tiedä missä mennään, ja tottakai hänen pitää tähdätä Hamiltonin voittamiseen, kuten muidenkin kärkikuljettajien. En näe miten se olisi pois hänen suorittamisestaan, eli miten kakkossijalle tähtääminen toisi parempia tuloksia kuin voittamiseen pyrkiminen.
Sinänsä Nico Rosberg voitti Hamiltonin viime kaudella usein nopeudessa. Pidän Bottasta parempana kuskina kuin Rosberg, mutta tietenkin Hamiltonin haastaminen vie aikaa, ainakin sen puoli kautta, todennäköisesti enemmänkin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bottas voi ajaa tasaisesti hyvistä sijoituksista ja sillä tavalla lunastaa kakkoskuskin paikan. Joskus toinen, joskus kolmas, joskus neljäs. Kun koko kauden ajaa sillä tavalla, tulevaisuus on turvattu.

Entäs jos se kakkoskuskin asema ei riitä? Jos haluaa olla paras?
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Bottas voi ajaa tasaisesti hyvistä sijoituksista ja sillä tavalla lunastaa kakkoskuskin paikan. Joskus toinen, joskus kolmas, joskus neljäs. Kun koko kauden ajaa sillä tavalla, tulevaisuus on turvattu.

Typerintä mitä Bottas voi tehdä, on yrittää voittaa Hamilton, koska tosiasia nyt vain on, että Hamilton on parempi. Mitä nopeammin Bottas tämän totuuden hyväksyy, sitä paremmin hän ajaa.

Tietenkin jokainen kilpailu on omanlaisensa. Tänäkin viikonloppuna Hamilton voi mokata. Hänellekin on tyypillistä säheltäminen. Mutta nopeudessa Bottas ei häntä voita, joten ei kannattaisi edes yrittää, koska se vain hidastaa.

Ei kannata lähteä neuvomaan pelkkään omaan ajatusmaailmaan ja kokemuksiin peilaten. Valtteri Bottas on todennäköisesti ihmisenä hieman erilainen, kuin sinä tai minä. Se on äärimmäisen todennäköistä, koska me kaikki reagoimme asioihin omalla tavallamme. Tuollainen "luovuttaminen" voi toimia sinulla ja joku toinen saattaa menettää koko motivaationsa. Bottas on koko uransa ajanut kilpaa ja varmasti omalla tyylillään, tuskin "Byjavet malliin" vaihtaminen on se paras vaihtoehto kun pääse ensimmäistä kertaa ajamaan kilpaa huippuautolla.

Tietysti voit olla taustaltasi psykologi tai henkinen valmentaja, joka tietää paremmin mutta epäilen. Eiköhän me nyt anneta Bottaksen ajaa pari kilpailua uudessa tallissa ja mietitään sitten, että pitäisikö sitä miettiä että mitä kaverin pitäisi tehdä. Mestaruutta ei jaeta ekoissa vapaissa harjoituksissa, kun ei edes tiedetä millä setupeilla siellä on ajettu.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei jumalauta jätkät nyt ajettiin perjantain harjoitukset. Byvajet ota ihan rauhassa.

Repesin kyllä täysin näille analyyseille perjantain harjoitusten perusteella.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei jumalauta jätkät nyt ajettiin perjantain harjoitukset. Byvajet ota ihan rauhassa.

Repesin kyllä täysin näille analyyseille perjantain harjoitusten perusteella.
Romuttiko Bottas autonsa pahastikin? Ei tainnut.
Tottakai tässä vaiheessa haetaan niitä rajoja, jotta kilpailussa pysytään radalla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta jätkät nyt ajettiin perjantain harjoitukset. Byvajet ota ihan rauhassa.

Repesin kyllä täysin näille analyyseille perjantain harjoitusten perusteella.
Ei vaan kyllä taas kotisohvalla annetaan ne parhaat ohjeet miten Bottaksen tulee tuota Mersuaan käskeä.

Ja niin sen kuuluu ollakin, ei siinä mitään kun himasta se paras asiantuntemus näistä yleensä löytyy. Voihan se olla että jossain vaiheessa Bottas ihan itse tajuaa Hamiltonin olevan nopeampi, mutta ehkä siihen ei kannata ihan täysin asennoitua ja alkaa ikäänkuin hidastaa luontaista uudella kalustolla etsimäänsä ns. huippuvauhtia heti kauden ekan harjoitussession jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös