Lätkä-Bongari Iso-E
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KK
Otetaanpa taas varaslähtö, kun ei viitsi täyttää muita ketjuja tulevan kauden jutuilla.
Jokohan saataisiin heti kauden alkuun vähän tasaisempia kisoja vai pääseekö joku talli taas yllättämään muut jollain teknisellä ratkaisullaan? Moni kärkipään talli varmasti saa lisää potkua koneesta ja saavan ainakin hieman Mersua kiinni. Honda palaa F1-sirkukseen, kun McLaren alkaa käyttämään Hondan turbokonetta tulevalla kaudella. Kimi on luottavainen ensi kauden autoon.
Räikkönen: Ensi vuonna saan haluamani auton - MTV3.fi
Varmistuneet tallit ja kuskit
Ferrari: Fernando Alonso ja Kimi Räikönen
Force India: Sergio Pérez ja Nico Hülkenberg
Lotus: Pastor Maldonado
Mercedes: Nico Rosberg ja Lewis Hamilton
Red Bull: Daniel Ricciardo ja Sebastian Vettel
Williams: Felippe Massa ja Valtteri Bottas
McLarenilla, Toro Rossolla, Marussialla, Catherhamilla ja Sauberilla ei vielä ole löyty mitään lukkoon. Lisäksi ainakin näillä näkymin mukaan on varmasti tulossa uusi talli, Forza Rossa Racing, joka näyttäisi käyttävän Rellun nuhapumppua.
Sääntömuutoksia ja hapsuissa oma kommentti
-Ensi kaudesta lähtien turva-auton poistuttua radalta kilpailua jatketaan seisovalla startilla lähtöruudukosta. Lähtöruudukosta ei kuitenkaan startata, mikäli edellisestä seisovasta lähdöstä on aikaa vähemmän kuin kaksi kierrosta, tai jos kisaa on jäljellä vähemmän kuin viisi kierrosta.
"Tämä on mielestäni todella tyhmä sääntö. Tästä tullee vielä motkotusta tallien toimesta."
-Jokainen kuljettaja voi käyttää kauden aikana neljää moottoria. Jos kaudella ajetaan yli 20 kisaa, voi kuljettaja käyttää viittä moottoria.
"No tämähän on tätä, että yritetään säästää. Tosin eiköhän tuo luotettavuus koko ajan parane, kun aikaa kuluu."
-Koko moottorin vaihdosta rangaistaan jatkossa pudotuksella kisan viimeiseen lähtöruutuun varikon sijaan.
Tallit voivat käyttää tuulitunnelia 65 tunnin ajan viikossa nykyisen 80 tunnin sijaan.
-Tallit voivat käyttää vain yhtä tuulitunnelia vuoden aikana.
Kauden 2015 alla ajetaan kolme nelipäiväistä F1-testiä Euroopassa. Testisessiot vähenevät kahteen kaudella 2016.
"Mielestäni tyhmä sääntö varsinkin, jos ja kun johonkin talliin tulee uusi kuski."
-Kauden aikana ohjelmassa kaksi kaksipäiväistä testirupeamaa nykyisen neljän sijaan.
-F1-auton keulaa koskevat säädökset muuttuvat turvallisuuden parantamiseksi ja esteettisesti miellyttävämpien keularatkaisuiden löytämiseksi. "Toivottavasti "kyrvät" häviävät keuloista ja muutenkin ulkonäkö paranisi."
-Pyörien kiinnityksessä on jatkossa pakko käyttää kaksivaiheista järjestelmää.
"Tarkoittaako tämä sitä, mitä joskus olikin käytössä, eli että siellä on jokin vaijeri mikä estää renkaan karkaamisen?"
Radat
Abu Dhabin Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi
Amerikan Grand Prix, Port Imperial Street Circuit, New Jersey
Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne
Bahrainin Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir
Belgian Grand Prix, Circuit de Spa-Francorchamps, Spa
Brasilian Grand Prix, Autódromo José Carlos Pace, São Paulo
Britannian Grand Prix, Kingdom.svg Silverstone Circuit, Silverstone
Espanjan Grand Prix, Circuit de Catalunya, Montmeló
Itävallan Grand Prix, Red Bull Ring, Spielberg
Italian Grand Prix, Autodromo Nazionale Monza, Monza
Japanin Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka
Kiinan Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai
Malesian Grand Prix, Sepang International Circuit, Kuala Lumpur
Meksikon Grand Prix, Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City
Monacon Grand Prix, Circuit de Monaco, Monte Carlo
Saksan Grand Prix, Nürburgring, Nürburg
Singaporen Grand Prix, Singaporen katurata, Marina Bay
Unkarin Grand Prix, Hungaroring, Budapest
Venäjän Grand Prix, Sotšin katurata, Sotši
Yhdysvaltain Grand Prix, Circuit of the Americas, Austin
Lisäksi Azerbaidžanissa meinataan järjestää F1-kilpailu vuonna 2016, mutta jo mahdollisesti ensi kaudella. Myös Ranskan osakilpilusta on neuvoteltu, mutta näyttäisi, että Magny Coursissa ajatteisiin vasta vuonna 2016. Intian piti myös palata, mutta heikolta näyttää, että ainakaan ensi kaudeksi ehtii mukaan. Täytyy kyllä sanoa, että onhan noita ratoja jo aika paljon näköpiirissä ja Bernie + kumppanit voivat rauhassa valita rahakkaimmat kumppanit mukaan.
Vieläkö Bernie on F1-sirkuksen tirehtööri ja kuinka kauan?
edit: Tuli muuten tehtyä ketjun avaus lähes tarkalleen vuosi edellisestä. Vain 2 päivää eroa.
Jokohan saataisiin heti kauden alkuun vähän tasaisempia kisoja vai pääseekö joku talli taas yllättämään muut jollain teknisellä ratkaisullaan? Moni kärkipään talli varmasti saa lisää potkua koneesta ja saavan ainakin hieman Mersua kiinni. Honda palaa F1-sirkukseen, kun McLaren alkaa käyttämään Hondan turbokonetta tulevalla kaudella. Kimi on luottavainen ensi kauden autoon.
Räikkönen: Ensi vuonna saan haluamani auton - MTV3.fi
Varmistuneet tallit ja kuskit
Ferrari: Fernando Alonso ja Kimi Räikönen
Force India: Sergio Pérez ja Nico Hülkenberg
Lotus: Pastor Maldonado
Mercedes: Nico Rosberg ja Lewis Hamilton
Red Bull: Daniel Ricciardo ja Sebastian Vettel
Williams: Felippe Massa ja Valtteri Bottas
McLarenilla, Toro Rossolla, Marussialla, Catherhamilla ja Sauberilla ei vielä ole löyty mitään lukkoon. Lisäksi ainakin näillä näkymin mukaan on varmasti tulossa uusi talli, Forza Rossa Racing, joka näyttäisi käyttävän Rellun nuhapumppua.
Sääntömuutoksia ja hapsuissa oma kommentti
-Ensi kaudesta lähtien turva-auton poistuttua radalta kilpailua jatketaan seisovalla startilla lähtöruudukosta. Lähtöruudukosta ei kuitenkaan startata, mikäli edellisestä seisovasta lähdöstä on aikaa vähemmän kuin kaksi kierrosta, tai jos kisaa on jäljellä vähemmän kuin viisi kierrosta.
"Tämä on mielestäni todella tyhmä sääntö. Tästä tullee vielä motkotusta tallien toimesta."
-Jokainen kuljettaja voi käyttää kauden aikana neljää moottoria. Jos kaudella ajetaan yli 20 kisaa, voi kuljettaja käyttää viittä moottoria.
"No tämähän on tätä, että yritetään säästää. Tosin eiköhän tuo luotettavuus koko ajan parane, kun aikaa kuluu."
-Koko moottorin vaihdosta rangaistaan jatkossa pudotuksella kisan viimeiseen lähtöruutuun varikon sijaan.
Tallit voivat käyttää tuulitunnelia 65 tunnin ajan viikossa nykyisen 80 tunnin sijaan.
-Tallit voivat käyttää vain yhtä tuulitunnelia vuoden aikana.
Kauden 2015 alla ajetaan kolme nelipäiväistä F1-testiä Euroopassa. Testisessiot vähenevät kahteen kaudella 2016.
"Mielestäni tyhmä sääntö varsinkin, jos ja kun johonkin talliin tulee uusi kuski."
-Kauden aikana ohjelmassa kaksi kaksipäiväistä testirupeamaa nykyisen neljän sijaan.
-F1-auton keulaa koskevat säädökset muuttuvat turvallisuuden parantamiseksi ja esteettisesti miellyttävämpien keularatkaisuiden löytämiseksi. "Toivottavasti "kyrvät" häviävät keuloista ja muutenkin ulkonäkö paranisi."
-Pyörien kiinnityksessä on jatkossa pakko käyttää kaksivaiheista järjestelmää.
"Tarkoittaako tämä sitä, mitä joskus olikin käytössä, eli että siellä on jokin vaijeri mikä estää renkaan karkaamisen?"
Radat
Abu Dhabin Grand Prix, Yas Marina Circuit, Abu Dhabi
Amerikan Grand Prix, Port Imperial Street Circuit, New Jersey
Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne
Bahrainin Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir
Belgian Grand Prix, Circuit de Spa-Francorchamps, Spa
Brasilian Grand Prix, Autódromo José Carlos Pace, São Paulo
Britannian Grand Prix, Kingdom.svg Silverstone Circuit, Silverstone
Espanjan Grand Prix, Circuit de Catalunya, Montmeló
Itävallan Grand Prix, Red Bull Ring, Spielberg
Italian Grand Prix, Autodromo Nazionale Monza, Monza
Japanin Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka
Kiinan Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai
Malesian Grand Prix, Sepang International Circuit, Kuala Lumpur
Meksikon Grand Prix, Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City
Monacon Grand Prix, Circuit de Monaco, Monte Carlo
Saksan Grand Prix, Nürburgring, Nürburg
Singaporen Grand Prix, Singaporen katurata, Marina Bay
Unkarin Grand Prix, Hungaroring, Budapest
Venäjän Grand Prix, Sotšin katurata, Sotši
Yhdysvaltain Grand Prix, Circuit of the Americas, Austin
Lisäksi Azerbaidžanissa meinataan järjestää F1-kilpailu vuonna 2016, mutta jo mahdollisesti ensi kaudella. Myös Ranskan osakilpilusta on neuvoteltu, mutta näyttäisi, että Magny Coursissa ajatteisiin vasta vuonna 2016. Intian piti myös palata, mutta heikolta näyttää, että ainakaan ensi kaudeksi ehtii mukaan. Täytyy kyllä sanoa, että onhan noita ratoja jo aika paljon näköpiirissä ja Bernie + kumppanit voivat rauhassa valita rahakkaimmat kumppanit mukaan.
Vieläkö Bernie on F1-sirkuksen tirehtööri ja kuinka kauan?
edit: Tuli muuten tehtyä ketjun avaus lähes tarkalleen vuosi edellisestä. Vain 2 päivää eroa.
Viimeksi muokattu: