Mainos

Formula 1 – kausi 2013

  • 591 530
  • 1 881

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Olisi (vielä konditionaali) helvetin hieno juttu.

Räikkösellä ei olisi ollut mitään hävittävää enää kahdessa viimeisessä kisassaan. Kovalaisella on. Pelaa nyt todella kovilla panoksilla niin kuin pitääkin. Grosjeanille päähän niin osakkeet nousevat valtavasti. Epäonnistuminen ja F1-ura lopullisesti ohi.

Huikea tilaisuus. Kaksi kertaa auto Q3:n ja varmasti maaliin pisteillä riittäisi. Mitään podiumia ei voida vaatia. Jos edes pystyy Grosjeania haastamaan niin hyvä on.

Odotetaan nyt Lotuksen virallista ilmoitusta.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Olisi (vielä konditionaali) helvetin hieno juttu.

Räikkösellä ei olisi ollut mitään hävittävää enää kahdessa viimeisessä kisassaan. Kovalaisella on. Pelaa nyt todella kovilla panoksilla niin kuin pitääkin. Grosjeanille päähän niin osakkeet nousevat valtavasti. Epäonnistuminen ja F1-ura lopullisesti ohi.

No eihän Kovalaisella ole yhtään mitään menetettävää. Pelkkää voitettavaa. Ura on mahdollista pelastaa vielä jollain huikealla suorituksella, mutta muuten mahdollisuudet ensi kaudeksi olisivat olleet kuitenkin nollissa. Täydestä sydämmestä toivon Heikille onnistumista. Top 6 sijoitukset olisivat huikeaa..
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hieno homma! Kiinnostus loppukautta ajatellen nousi heti.

Kyllähän tässä Kovalaisella aika iso näytönpaikka on. Jos pystyy ajamaan tallille hyvin pisteitä nostaa se varmasti osakkeita uran kannalta. Uskoisin, että sinne kuuden joukkoon pitäisi ainakin päästä, että tallissakin ollaan tyytyväisiä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No eihän Kovalaisella ole yhtään mitään menetettävää. Pelkkää voitettavaa. Ura on mahdollista pelastaa vielä jollain huikealla suorituksella, mutta muuten mahdollisuudet ensi kaudeksi olisivat olleet kuitenkin nollissa. Täydestä sydämmestä toivon Heikille onnistumista. Top 6 sijoitukset olisivat huikeaa..

Näinhän se on. Paljon enemmän voitettavaa kuin hävittävää.

Kovalainen päässyt pokeripöytään ja pääsee tonnilla katsomaan käden jossa potissa miljoona. Tosin hanskassa risti kakkonen ja pata seiska ja kavereilla pareja mutta mistä sitä tietää vaikka pari kakkosta jakaja pöytään tarjoaa.

Jännä juttu kuinka kisa rupesi kiinnostamaan. Aluksi mietin katsonko edes. Sitten ajattelin, että voishan sitä katsoa ja toivoa Lotukselle epäonnea. Nyt kiinnostaa jälleen helvetisti. Melkein enemmän kuin vaikka Kimi olisi mukana. Jos siis Heikki ajaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella hieno juttu! Nyt on Heikillä sitten se paikka, jossa ehkä ratkaistaan koko uran jatko formuloissa. Hyville pistesijoille ajamalla saattaa isommatkin tallit, kuin Caterham kiinnostua. Paskasti ajamalla voi paikka Caterhamilla olla vielä auki, mutta muuten alkaa olemaan hiljaista.
Tämähän on ihan kuin joku arvokisojen finaali. Aiemmat ottelut jätetään taakse ja vain voittaja muistetaan. Tulos tai ulos.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Grosjeanin nuijiminen olisi makoisaa. Ei tosin taida olla realismia tilanteessa, jossa talli pelaa täysin Grosjeanin pussiin ja Kovalaisella kisatuntuma kateissa sekä vieras auto alla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo hieno homma jos paikkansa pitää.

Täällä kauden edetessä joku ihmetteli miten Heikki jaksaa tuolla roikkua mukana eikä tajua luovuttaa, no nyt on ilmeisesti sauma istua loppukaudeksi Kimin autoon taistelemaan vaikka minkälaisista sijoituksista, eli mahtaako vielä ihmetyttää miksi vasta 32-vuotias ja vielä viime kaudella täyden sarjan ajanut kuski halusi tuolla roikkua ja ajella harjoituksia. Ja muutenkin, onpa todella kummallista että autourheilija viihtyy F1-hommissa maailmaa eri varikoilla kiertäen.

Nyt vaan näyttöjä tiskiin, en tiedä mihin sillä parhaimmillaan voisi päästä nykyisillä maksukuskien markkinoilla, mutta ei Heikillä mitään hävittävääkään ole kun pääsy jonkun tallin kisakuskiksi on muutenkin ollut varsin epätodennäköinen. Mahdollisimman hyvin nyt Grosjeanille kampoihin ja sitä kautta omaa nimeään taas entistä vahvemmin esiin esim. ensi kauden vastaaviin yllättäviin tilanteisiin.

Eiköhän Grosjean vie tämän kaksikon taistelut, mutta niin sen pitääkin kaiken järjen mukaan mennä ja tärkeintä Heikille olisi olla jäämättä täysin jalkoihin. Nämä pari kisaa kun ajelee siellä Caterhamilta tutuilla sijoituksillaan niin sitten se on morjens ja tuskin Caterhamin varakuskia edemmäs varikolla enää etenee. Toisaalta nyt joku jymyveto aika-ajoissa ja vahva kisa niin kuka tietää mihin sitä vielä olisi sauma päästä johonkin kolmoskuskin ja mahdollisen tuuraajan hommiin. Kokenut kaveri kuitenkin ja huipputalleissakin kokemusta hankkinut osakilpailuvoittaja, vaikkakin omat saumansa silloin töpeksineenä.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hyvä että Kovalainen saa vielä mahdollisuuden kilpailukykyisellä kalustolla, fakta vain tosin on se että vieraaseen autoon hyppääminen kesken kauden ei välttämättä onnistu nykyään kovin hyvin. Pistesijoihin on kyllä mahdollisuuksia, mutta tuo Mika Salon "Heikki taistelee palkintopallisijoista"-kommentti tuntuu taas Maikkarin markkinointiväen keksimältä sumutukselta jolla yritetään pelastaa viimeisiin kisoihin vielä katsojia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä kauden edetessä joku ihmetteli miten Heikki jaksaa tuolla roikkua mukana eikä tajua luovuttaa, no nyt on ilmeisesti sauma istua loppukaudeksi Kimin autoon taistelemaan vaikka minkälaisista sijoituksista, eli mahtaako vielä ihmetyttää miksi vasta 32-vuotias ja vielä viime kaudella täyden sarjan ajanut kuski halusi tuolla roikkua ja ajella harjoituksia. Ja muutenkin, onpa todella kummallista että autourheilija viihtyy F1-hommissa maailmaa eri varikoilla kiertäen.

Aika paljon Kovalaista kritisoitiin ja haukuttiin "lapaseksi" yms. kun otti tuon Caterhamin testidiilin vastaan. Mutta eipä olisi varmaan ollut Kovalaisella mitään mahdollisuuksia tähän Lotus-paikkaan jos olisi esim. ajellut jotain koppiautosarjoja tai pitänyt välivuotta. Lotus on todennäköisesti etsinyt ensisijaisesti juuri sellaisia kuljettajia joilla on paitsi paljon kokemusta F1-luokasta niin myös ehdottomasti ajokokemusta tältä kaudelta ja tämän kauden autoista/renkaista. Kovalainen siksi aika looginen valinta koska taitaa olla näistä perjantaiharjoituksia ajaneista kuljettajista selvästi kokenein ja menestynein. Ehkä se ylpeyden nieleminen ja "lapaseksi" heittäytyminen siis oli kuitenkin ihan oikea ratkaisu.

Toki kyse on vaan kahdesta kilpailusta ja erittäin vaikeaan paikkaan kun ei ehdi testaamaan eikä valmistautumaan yhtään, mutta kyllä kai sitä jokainen F1-kuljettaja mielellään hyppää mukaan kilpailemaan kilpailukykyisellä kalustolla. Ja kyllä Kovalaisella nyt on mahdollisuus vielä antaa näyttöjä tulevaisuutta varten, vaikka tulevaisuus ei ilman sponsoripakettia liikkuvalle ei-huippukuljettajalle kovin ruusuiselta tällä hetkellä näytäkään. Mutta koskaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu niin kaikki avautuvat paikat kannattaa yrittää hyödyntää.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Paljonko Heikki maksaa Lotukselle jotta saa ajaa 2 kisaa? Lotushan ei tunnetusti maksa mitään kuskeille.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Paljonko Heikki maksaa Lotukselle jotta saa ajaa 2 kisaa? Lotushan ei tunnetusti maksa mitään kuskeille.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen kysymys, sillä eikös Kovalainenkin jäänyt ilman kisapaikkaa koska on tunetusti kuski joka ei maksa mitään tallille päin?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paljonko Heikki maksaa Lotukselle jotta saa ajaa 2 kisaa? Lotushan ei tunnetusti maksa mitään kuskeille.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen kysymys, sillä eikös Kovalainenkin jäänyt ilman kisapaikkaa koska on tunetusti kuski joka ei maksa mitään tallille päin?

Win-win -tilanne. Kaksi tahoa joista kumpikaan ei halua maksaa kenellekään mitään yhdistävät voimansa. Rahaa ei liiku mihinkään suuntaan.
 

Carlos

Jäsen
Win-win -tilanne. Kaksi tahoa joista kumpikaan ei halua maksaa kenellekään mitään yhdistävät voimansa. Rahaa ei liiku mihinkään suuntaan.

Heh, enpä ole ennen kuullut win-win tilanteesta jossa rahaa ei liiku yhtään, mutta nyt käsillä on kyllä sellainen. :D

Toivotaan että Heikki paikan saa, ja eihän sitä tiedä, hyvillä näytöillä saattaa jopa tienata itselleen ensi kaudeksi paikan Lotuksella! Se vaan että niitä näyttöjä pitää sitten tulla, mitään selittelyjä ei kukaan halua.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tulipahan aika pannukakku tuosta Perezin McLaren urasta. Suhteellisen hyvät odotukset oli hänestä sinne mennessään. Auto olikin susi. Pieksi silti välillä Buttonia, mutta otteet heitteli aika paljon. Lopulta kenkään kauden jälkeen ja edessä paluu takaisin keskikastin talliin. Uskoisin sen olevan Force India.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Virallinenkin vahvistus on pian tulossa, mutta Autosportkin tämän jo uutisoi:
Lotus agrees deal with Heikki Kovalainen to replace Kimi Raikkonen - F1 news - AUTOSPORT.com

Uutisarvoa tuossa on lähinnä sillä, että Lotus on joutunut vääntämään Caterhamin kanssa Kovalaisen ajoluvasta. Se tästä nyt olisi vielä puuttunut, että Caterham olisi estänyt testikuskiaan tyypittämästä yhtä sarjan parhaista autoista. Aika härskiä toimintaa Fernandezilta, jos Caterhamilla oikeasti on jotain vaatimuksia ollut Lotukselta Kovalaisen palveluksia vastaan. En sitten tiedä, millainen tuo Kovalaisen ja Caterhamin diili on, itse kuvittelin että se on vaan semmonen tarvittaessa töihin kutsuttava, eikä sitoisi Kovalaista, mutta ilmeisesti näin ei ollutkaan.

Ja Schumiakin kyselty.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Lotukselta tuli virallinen vahvistus Heikin kahden kisan sopimuksesta (Lotus - Twitter).

Lisäsi todella paljon mielenkiintoa loppukauteen. Enemmän kuin jos Kimi olisi ajanut. Olisi todella kova suoritus pystyä Grosjeanin tasolle tai ainakin lähelle. Saattaisi päästä vahvoille taistelussa kuljettajapaikoista.
 

scholl

Jäsen
Viimeinen taisto. Maailman hitaimman heikin kannattaisi ottaa noi kaksi kisaa jäähdyttelykiertueena ja jäädä sitten eläkkeelle. Samanlainen juttu, mitä muistella sitten vanhana kuin mitä Ferrari-tuuraus oli Salolle. On aivan turha mennä ajamaan ensi kaudeksi Caterhamille, ei se auto siitä nopeudu kuitenkaan. Nyt pari Lotus-kisaa ja sitten ensi kaudeksi urheiluautoihin kuten Webber.
 

scholl

Jäsen
Tämä on kyllä mielenkiintoinen kysymys, sillä eikös Kovalainenkin jäänyt ilman kisapaikkaa koska on tunetusti kuski joka ei maksa mitään tallille päin?

Kovalainen jäi agenttinsa takia ilman tallipaikkaa. Viime kauden puolivälissä alkoivat kehuskella, että Caterham on liian paska, on tulossa parempia hommia jne. Lopulta ylpeys kävi lankeemuksen edellä vai miten se menee, ei jäänyt edes Caterhamilta paikkaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Viimeinen taisto. Maailman hitaimman heikin kannattaisi ottaa noi kaksi kisaa jäähdyttelykiertueena ja jäädä sitten eläkkeelle. Samanlainen juttu, mitä muistella sitten vanhana kuin mitä Ferrari-tuuraus oli Salolle. On aivan turha mennä ajamaan ensi kaudeksi Caterhamille, ei se auto siitä nopeudu kuitenkaan. Nyt pari Lotus-kisaa ja sitten ensi kaudeksi urheiluautoihin kuten Webber.

Mä en ymmärrä tälläistä asennetta. Formula 1 on moottoriurheilun kuninkuusluokka. Vähän niinkuin NHL jääkiekossa, NBA koripallossa, kultainen liiga yleisurheilussa ja vaikka ATP tour tenniksessä.

Heikki Kovalaisen ammatti on kilpa-autoilija ja Formula 1 sarjassa ajaa se noin 20 kuljettajaa, jos Heikki kuljettajan paikan sieltä saa niin miksi ihmeessä hän tyytyisi vaatimattomimpiin luokkiin?

Toki itsekkin näkisin Heikkiä GT/proto sarjoissa tai vaikka Nascarissa niin saataisiin niillekin lisää näkyvyyttä ja arvostusta Suomessa. Tämä siis mikäli ei paikkaa kuninkuusluokassa löydy.
 

scholl

Jäsen
Mä en ymmärrä tälläistä asennetta. Formula 1 on moottoriurheilun kuninkuusluokka. Vähän niinkuin NHL jääkiekossa, NBA koripallossa, kultainen liiga yleisurheilussa ja vaikka ATP tour tenniksessä.

Heikki Kovalaisen ammatti on kilpa-autoilija ja Formula 1 sarjassa ajaa se noin 20 kuljettajaa, jos Heikki kuljettajan paikan sieltä saa niin miksi ihmeessä hän tyytyisi vaatimattomimpiin luokkiin?

sen takia, koska urheiluun kuuluu kilpaileminen ja menestyminen. Caterhamilla ei pysty kumpaankaan. Ei tule minkäänlaista kilpailutilannetta, jos vain kiertää rataa muiden perässä ja harva urheilija haluaa aina olla huono. Jos ei voi menestyä tuossa luokassa niin pitää valita luokka, jossa voi pärjätä. Kenties siinä voi ansaitakin hyvin. Sergio Perez sanoi haastattelussa eilen mielestäni oikein eli mikä tahansa istuin ei kelpaa, vaan pitää saada hyvä tai sitten pitää katsoa muita vaihtoehtoja.

Kovalaisella ei ole mitään kunnianhimoa, vaan taitaa olla vain mukavuudenhaluinen kundi, jolle on helpompaa tollainen tilanne, missä ei ole mitään menestymispaineita. Kun auto on huono niin kukaan ei hengitä niskaan ja vaadi tuloksia.

ATP Tour tässä yhteydessä huutonaurua.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mielestäni myös on totuus se, että ei Kovalaisen tilanteessa ole enään järkeä jäädä väkisin ykkösiin jos ei Caterhamia ylemmäksi pääse. Vielä noiden nuorten kuskien halun ajaa Marussialla tai Caterhamilla ymmärtää, kun on aikaa vuosia nousta uralla eteenpäin, mutta Kovalaisella tilanne on se, että ajaako Caterhamilla kauden tai kaksi ja siirtyä sitten pois.

Mitä sitten tulee Caterhamiin ja Marussiaan, niin olisihan se hyvä, että noiden tilalle tulisi sellaiset tallit joissa voi ajaa edes keskikastissa.

Annetaan nyt Marussialle vielä mahdollisuus jos pitävät ekaa kertaa Caterhamin takanaan ja saa hieman lisää rahaa, sekä Ferrarin moottorit. Caterhamin suhteen olen luovuttanut lopullisesti. Ensikausi on kuitenkin viides kausi, joten jos ei sääntömuutoksien aikaan saa kiinni, niin voisi laittaa lapun luukulle. Toisen noista voisi muutenkin heittää meneen, koska F1:ssä riittää hyvin 10 tallia ja 20 autoa.
 

Morso

Jäsen
Mielestäni myös on totuus se, että ei Kovalaisen tilanteessa ole enään järkeä jäädä väkisin ykkösiin jos ei Caterhamia ylemmäksi pääse. Vielä noiden nuorten kuskien halun ajaa Marussialla tai Caterhamilla ymmärtää, kun on aikaa vuosia nousta uralla eteenpäin, mutta Kovalaisella tilanne on se, että ajaako Caterhamilla kauden tai kaksi ja siirtyä sitten pois.

Vahva sama. Näin suomalaisena F1-fanina aivan sama onko siellä kaksi kierrosta kärkeä jäljessä Van Der Garde, Chilton vai Kovalainen

Kovalaisella nyt elämänsä tilaisuus niin mitä tekee? Puhuu jotain, että nämä kaksi kisaa eivät vaikuta mitenkään hänen tulevaisuutensa Formuloissa, ja että eiköhän paikka Caterhamilta irtoa, jos oikein hyvin sattuu käymään. Onko tämä kaveri ollenkaan kilpailija?

Suomalaisia olen aina sympannut eri urheilulajeissa, mutta täytyy sanoa, että formuloissa oma suosikkini on ollut Kimi ehdottomasti. Kimi asettaa tavoitteet korkealle, eikä liikaa kumartele joka puolelle. Tämä Kovalaisen jatkuva nöyristely ja tavoitteiden minimointi on ihan perseestä. Sellainen olo, että ei usko omaan menestykseen ja selittelee näitä asioita jo sen takia valmiiksi julkisuudessa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Toisen noista voisi muutenkin heittää meneen, koska F1:ssä riittää hyvin 10 tallia ja 20 autoa.

Itse taas mieluusti näkisin 24-26 autoa rivissä ja mieluiten näkisin sen sitä kautta, että tiimeillä olisi kolme autoa rivissä. Esimerkiksi näin:

Ferrari
Williams
RedBull
Mercedes
ForceIndia
McLaren
"Quantum-Sauber Lotus Talbot Lada F1"

Eli ulos jäisivät Marussia, Caterham ja ToroRosso. Ja talousongelmaiset Sauber ja Lotus voisivat vaikka yhdistää voimansa ja tuplata talousongelmat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös