Mainos

Formula 1 – kausi 2009

  • 327 489
  • 2 061

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin Ferrari sai sitten lopulta kaiken kiertelyn ja kaartelun jälkeen julkistettua Alonson sopimuksen. Eiköhän se sopimus ollut alunperin tarkoitus julkistaa Monzassa, mutta Kimin voitto pakotti Ferraria siirtämään tuota myöhemmäksi imagosyistä. Eipä ollutkaan mikään ihme, että tuo julkistus tapahtui sitten heti, kun Kimin hieno podiumputki meni poikki.

Tämäkin kertoo aika paljon Ferrarin italiaanoista, vaikea kuvitella, että Ferrarilla olisi tapahtunut tällaista sekoilua, kun Todt ja Brawn olivat johdossa. Itse asiassa veikkaan, että Todtin lähtö Ferrarilta taisi käydä Kimin kohtaloksi.

Todt halusi aikanaan nimenomaan Kimin talliin, eikä Alonsoa. Todt ymmärsi Kimin ajotaidot, mutta myös miehen luonteen. Hommahan toimi loistavasti Kimin ja Ferrarin osalta mestaruuskaudella 2007, kun Todt oli vielä tallipäälikkönä. Kimin luonne ei ollut Todtin aikana mikään ongelma Ferrarille, mutta kun italiaanot pääsivät tallin johtoon, niin homma muuttuikin ongelmaksi.

Eipä sekään taida olla mikään sattuma, että Ferrarilla Kimi vaihtuu Alonsoon puoli vuotta sen jälkeen, kun Todt jätti työt kokonaan Ferrarilla. Todt oli ilmeisesti vieläpä taustapiruna tekemässä Kimille viime vuonna jatkosopimusta.

Edelleenkin kyllä jaksaa ihmetyttää, miksi ihmeessä Kimille tehtiin jatkosopimus ja vuosi myöhemmin annetaan kenkää? Tämä Todtin rooli taitaa olla Santanderin ohella aika keskeisessä asemassa. Toivottavasti tähän kysymykseen saadaan vielä joskus tarkempaa selkoa. Mutta joka tapauksessa ihmeellistä sekoilua Ferrarilta on nähty ja oikeastaan ihan hyvä Kimin kannalta, että nappaa kovat rahat ja vaihtaa maisemaa.
 

AxeMan73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool & Detroit Red Wings
Vaatii vai on sopinut? Kannattaa muistaa, että ihan samalla tavalla kuin espanjalainen lehdistö, myös suomalainen osaa värittää juttujaan haluamaansa suuntaan.
Täysin pelle jätkä koko Alonso - tarkoittaa siis samalla, että hänen luotto insinöörinsä eivät jaa data-tietoa ja muuta tärkeää infoa Massan vastaaville. F1:iin pitäisi saada samanlainen karenssi kuin vaikka Suomessa insinööreillä. Minullakin on kilpailukielto sopparissa että en saa mennä kilpailijan palvelukseen vuoden sisällä työsopimuksen irtisanomisesta - tiedän että soppari on laiton, mutta uhkasakko on kuitenkin sen verran suuri ja yritys iso ettei mun rahat koskaan riittäisi oikeuteen asti lähteä. Ja tärkeinhän pointti noissa soppareissa on se, että et vie asiakkaita tai tärkeitä tietoja mukaan uuteen firmaan.

Mitä tulee Heikkiin - niin haloo - äijällä on ollut pari vuotta todella kilpailukykyinen auto - mitä mies on saanut aikaiseksi? Yhden voiton. Samaan aikaan monta voittoa Hamilton on saanut? Jos alistut alunperin kohtaloon kuin Rubens Schumin kanssa, niin et kuulu F1:iin! Kovalaisesta ei koskaan ole maailmanmestariksi (olen toivottavasti väärässä, mutta kyllä kuskeista näkee heti onko ainesta mestariksi vai ei - tosin Button osoitti asian vääräksi, mutta tapaus diffuusiro-Brawn ei tapahdu kuin ehkä kerran 10 vuodessa - jos niinkään usein)!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Massalla ihan hyvä CV tallikaverien osalta Ferrarilla. Vieressä on kiertänyt nyt Schumi, Kimi ja Alonso, kaikki tämän vuosituhannen maailmanmestareita. Kai hänestä tykätään oikeasti tallissa, tai sitten Felibe-baby & Co. on neuvotellut asiat hienosti sopimusriihessä. Mestarit väistyy...

Ensi kausi voi olla mielenkiintoinen, toki pitää odotella varmistus missä Kimi ajaa. Ferrarin tilanne on kaikelta osaa kutkuttava. En yllättyisi vaikka siinä tallissa alkaisi olemaan fiatyamahamainen tilanne kuten MotoGP-puolella, jossa talli on jaettu kahtia kahden huippukuskin leireihin. Ehkä tuo voi olla myös haitta nykyisten testikieltojen aikaan, jos nyt tuollaista edes syntyy.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kaudella Ferrarille siirtyvä Fernando Alonso paljastaa, että hänen Ferrari-sopimuksensa oli alun perin tarkoitus alkaa vasta kaudella 2011.

Alkuperäisen suunnitelman mukaan Alonson oli siis tarkoitus ottaa Kimi Räikkösen paikka vasta suomalaisen sopimuksen päättymisen jälkeen. Kimin Ferrari-sopimus olisi kattanut vielä ensi kauden, mutta se katkaistiin vuoden etuajassa.

- Viime kesänä allekirjoitimme sopimuksen alkaen vuodesta 2011, mutta tilanne muuttui viime päivien aikana ja päätimme aikaistaa saapumistani Maranelloon vuodella, Alonso kertoo nettisivuillaan.

Alonson sopimuksen junailemisesta vastasi Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo.

Ferrari julkisti kolme viikkoa sitten merkittävän sponsorointisopimuksen espanjalaisen Santander-pankin kanssa, jonka tiedettiin haluavan Alonson talliin. Pankin uskotaan myös maksavan Räikkösen siirtymisen Ferrarilta McLarenille. Santander sponsoroi Ferrarin lisäksi myös McLaren-tallia.

(MTV3)



Kova paljastus sinänsä. Tarkoittaa käytännössä sitä, että Santander sen paikan on hommannut tai Kimi ilmoitti, ettei jatka tallissa. Uskon ensimmäiseen vaihtoehtoon.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mihin perustat tuon olettamuksen? Ainoa todiste mikä meillä on käytössämme on näiden kahden kisat toisiaan vastaan ja niissä puntit ovat olleet todella tasan: välillä Räkä on ollut nopeampi, välillä Massa. Viime kaudella Massalla oli selkeä yliote Räikköseen, joka taasen oli ehkä hivenen nopeampi maailmanmestaruuskaudellaan. Tällä kaudella mentiin lähes käsi kädessä ennen Massan loukkaantumista, vaikka Massa taisikin hiukan paremmin aika-ajoissa sijoittua.

Eli aika vähissä noi Kimin näytöt väittämäsi suhteen ovat.

Joop aika tasan kyllä tuo jos vertaa Kimiä ja Massaa, ainut ero taitaa olla että Kimi voitti mestaruuden pisteellä, mutta massa taas on hävinnyt pisteellä mestaruuden.. koko uran vertailu on hankalaa kun Kimi on ajannut enemmän kausia huipputallissa massaan verrattuna, mutta näin Ferrari ajalta aika tasan menee puntit
 

HemmoP

Jäsen
Ennusmerkit on Ferrarin kohdalla aika selvät, perseelleen menee kun jo edellisellä kaudella on ruvettu tallipaikkoja jakamaan. Kun katselee Kimin viime loppukauden tuloksia, niin lieneekö ollut myös Kimin tiedossa kulmakarvan sopimus ? Ehkä ei ole napannut yrittämään ihan täysillä.

Lisäksi jos jo nyt ruvetaan keräämään leirejä kuskien ympärille, niin puuttuu vain -80 luvun meiningistä, että moottori- ja muu tekniikkaosasto jaetaan pieniin yksiköihin jotka toimivat irrallaan toisistaan ja sitten ihmetellään kun osat ei sovi yhteen.

Italialaisia ei todellakaan saisi päästää päättämään noinkin suurista asioista kuin Ferrarin F1 on.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun spekulointi Alonson siirtymisestä Ferrarille alkoi en itse uskonut puheisiin. Nyt ihan viime aikoina, kun spekuloinnit kiihtyivät niin itsekin varmistuin siitä, että Alonso jo ensikaudella Ferrarilla ajaa. Toki pettymys, koska Kimi nyt sattuu olemaan lempikuskini koskaan F1-sarjassa. Kuten jo aiemmin mainittiin (ja viime viikolla jossakin lehdessä) niin ilmeisesti Kimin käytös ei tallia miellyttänyt. No Todtin aikaan sillä ei ollut väliä. Toki pitää kovaa ajaa, jos ei viitsi (aina) olla hymyssä suin ja edustaa. Itse tykkään Kimissä nimenomaan tästä härmäläisyydestä.

Sitten, jos mietitään tuota Räikkösen McLaren siirtoa niin itseasiassa se olisi hieno juttu ja saattaa motivoida Kimiä. Vaikka tuttu talli onkin niin tietty vaihtuvuus ja näyttämisenhalu varmasti kiskovat Räikköstä eteenpäin. Unibet ei näköjään usko Kimi McLaren siirtoon. Toivotaan, että ovat väärässä.

-FNM-
 

AxeMan73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool & Detroit Red Wings
Domenicalin kommentti Alonsosta: "Hän ei ole pelkästään kuljettaja, jolla on mahtavat lahjat, vaan myös voitokas, kuten hän on osoittanut useita kertoja läpi koko uransa, myös vaikeissa olosuhteissa." Tarkoittaako hän vaikeata Rellun viime kautta, jonka ainoan voiton sai painostettuaan tallinsa uhraamaan kakkoskuskin? Luuleekohan Alonso että saa Massan suostumaan ajamaan myös seinään? Tuskin Unkarin kokemuksen jälkeen! Täytyy sanoa, että henkilökohtaisesti toivon Alonson floppaavan täydellisesti Ferrarilla ja Massan nöyryyttävän Spanish Oria 100-0 :)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espanjalaisen El Pais lehden mukaan Kimi tienaa ensi kaudella Ferrarilta 65 miljoonaa ja McLaren maksaa palkkaa 20 miljoonaa, eli yhteensä 85 miljoonaa. Tuollaisia summia ei ole vissiin kukaan F1-historiassa tienannut? Tuohon päälle vielä 20-30 miljoonan markkinatulot ja mestariauto alle, niin kyllä on nannaa. Eikös Schumi tienannut joskus parhaimmillaan 38 miljoonaa kausi? Näin ainakin muistelisin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espanjalaisen El Pais lehden mukaan Kimi tienaa ensi kaudella Ferrarilta 65 miljoonaa ja McLaren maksaa palkkaa 20 miljoonaa, eli yhteensä 85 miljoonaa. Tuollaisia summia ei ole vissiin kukaan F1-historiassa tienannut? Tuohon päälle vielä 20-30 miljoonan markkinatulot ja mestariauto alle, niin kyllä on nannaa. Eikös Schumi tienannut joskus parhaimmillaan 38 miljoonaa kausi? Näin ainakin muistelisin.

Forbesin mukaan Ferrari maksoi Schumacherille esimerkiksi vuonna 2004 noin 40 miljoonaa dollaria. En tiedä onko nuo sinun luvut Yhdysvaltojen dollareina vai euroina.

Toivotaan, että Kimi pitää rahoistaan hyvää huolta toisin kuin niin moni kouluttamaton huippu-urheilija tai nuori monimiljonääri.

edit. PS. miten käy Heikki Kovalaisen? Löytyykö hänelle enää ensi kaudella paikkaa F1-sirkuksessa?
 
Viimeksi muokattu:

trap

Jäsen
Planet-F1:n jutun mukaan Haug yrittää saada Räikköstä painostettua McLarenille, kun Hamiltonit ovat tätä vastaan ja haluaisivat pitää Mikki Hiiren kakkoskuskina.

Lisäksi Autosport plussassa julkaistussa Jonathan Noblen artikkelissa sanotaan, että "team-insiderin" mukaan Kimi on tehnyt todella vaikeasti ajettavalla F60-autolla viime aikoina asioita, joiden ei pitäisi Ferrarin analyysien mukaan olla "teoreettisesti mahdollista".
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Espanjalaisen El Pais lehden mukaan Kimi tienaa ensi kaudella Ferrarilta 65 miljoonaa ja McLaren maksaa palkkaa 20 miljoonaa, eli yhteensä 85 miljoonaa.

Kuinkahan tuo nyt oikeasti menee edes jutun mukaan, kun kerrotaan Kimin vaatineen 65 miljoona, mutta Ferrarin maksavan palkkaa ja sopimussakkoa 45 miljoonaa euroa. Tuohon päälle sitten oletettu McLaren palkka 20 miljoonaa. No oli miten oli niin hurja on summa, jos toteutuu. Ilmeisesti ison sponsorin perässä on Ferrari ollut, kun on ollut valmis Kimin laittamaan ulos. Sen sijaan sijaan Ferrari kiistää, että Alonso ansaitsisi sen 25 miljoonaa euroa/kausi. Toisaalta kertoo siitä miten Räikkösen ajotaitoja arvostetaan. Tosin kaikesta kritiikistä huolimatta mies on myös hyvin arvostettu ja tunnettu muuallakin kuin formulapiireissä ja tästä syystä hänen hintansa on kovin koko sirkuksessa.

Jos oikeasti Hamiltonin leiri ei tahdo Räikköstä talliin niin kertoo se jo jonkinlaisesta kunnioituksesta/pelosta Kimiä kohtaan. Toisaalta tässä Räikkösen palkkaamisessa nähdään, että kenellä on McLarenilla valtaa päättää asioista. Hamiltoneilla vai hieman isoimmilla herroilla.

Myönnän, että typerää spekuloida näin vähillä tiedoilla ja pelkillä lehtijutuilla, joiden todenperäisyydestä ei takuita ole, mutta mielenkiintoista silti.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Espanjalaisen El Pais lehden mukaan Kimi tienaa ensi kaudella Ferrarilta 65 miljoonaa ja McLaren maksaa palkkaa 20 miljoonaa, eli yhteensä 85 miljoonaa. Tuollaisia summia ei ole vissiin kukaan F1-historiassa tienannut? Tuohon päälle vielä 20-30 miljoonan markkinatulot ja mestariauto alle, niin kyllä on nannaa.

Ihan mukavat rahat Kimi siis kääräisi Ferrarilta/Santanderilta. Kimi on jo valmiiksi maailman toiseksi kova palkkaisin urheilija 45 miljoonana dollarin vuosituloilla ja koko uran tulot lasketaan jo sadoissa miljoonissa, joten sinällään miehelle itselleen lienee jo aika yhden tekevää paljonko korvausrahoja maksetaan.

Muutta niinhän se pitää mennäkin, että sopimuksen rikkomisesta joutuu maksamaan kovan hinnan. Tässä tapauksessa Kimille joudutaan varmasti maksamaan täyttä palkkaa ensi kaudelta ja siihen sitten vielä jonkulaiset kipurahat päälle.

Tähän sitten vielä päälle tulevan työnantajan palkka, niin aletaan puhumaan lähes Woodsin kaltaisista tienesteistä. Tosin tulevaa sopimusta tehdessä Kimille palkkaa tärkeämpää taitaa olla mahdollisuus jättää kaiken maailman edustustilaisuudeet väliin ja keskittyä pelkkään ajamiseen.

Mielenkiintoinen sopimuskysymys on myöskin se, että jos Kimi ajaa Mersun tallissa (McLaren tai Brawn), niin saako mies osallistua jatkossa ralleihin? Mersullahan ei taida olla mitään varsinaista ralliautoa, joten päästetäänkö miestä kilpailevan firman auton rattiin?

Kokonaan ralliin puollelle siirtyminenkin lienee todellinen vaihtoehto, joskaan en toivo, että Kimi jättää formulat jo 30-vuotiaana. Rallipoluille ehtii sitten vielä myöhemminkin, mutta ainakin kesällä Fordilta ja Citroenilta oltiin halukkaita tarjoamaan Kimillle heti WRC-testiä, mutta Ferrari-sopimus esti tuolloin sen mahdollisuuden.

Eiköhän Kimin jatkosta kuullaa tässä ihan piakkoin tai sitten se toinen vaihtoehto on, että Kimi ottaa mallia Selänteestä ja odottaa pitkälle talveen, ennen kuin on valmis päättämään, mikä on lopulta paras vaihtoehto ensi kaudelle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mersullahan ei taida olla mitään varsinaista ralliautoa, joten päästetäänkö miestä kilpailevan firman auton rattiin?

Vieläkös Mitsu on Daimlerin kanssa kimpassa? Jos on niin sitä kauttahan tuo olisi mahdollista Mitsun Ännäläisellä ajella.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vaikka McLaren taitaa olla paras vaihtoehto Kimille, niin vähän ristiriitaiset on tunteet. F1 inhokkini #1 (Alonson rinnalla) olisi uusi tallikaveri.

Hamilton ei hyväksy mitään muuta kuin ykköskuskin asemaa ja sitä hän takuulla ei saa jos Kimi tulee tallikaveriksi. Saattaa olla että kultapojun ego aiheuttaa pieniä murheita tallin sisällä. Kimi tuskin välittää pätkääkään kuka tallikaverina ajaa.

Jos Kimi kyykyttää isää&poikaa, niin nämä ristiriitaiset tunteet muuttuvat vahingoniloksi. Vahingoniloa parempaa iloa ei ole.

Toivottavasti lähipäivinä selviää missä Kimi jatkaa uraansa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kuinkahan tuo nyt oikeasti menee edes jutun mukaan, kun kerrotaan Kimin vaatineen 65 miljoona, mutta Ferrarin maksavan palkkaa ja sopimussakkoa 45 miljoonaa euroa. Tuohon päälle sitten oletettu McLaren palkka 20 miljoonaa.

Oli se kokonaissumma sitten 65 tai 85 miljoonaa, niin aivan käsittämätön summa joka tapauksessa. Paljon suurempi kuin yksikään niistä, mitä silmääni osui eri ennakkospekuloinneissa. Kovat kipurahat Santander maksaa. Alonsosta sitten taisi tulla historian ensimmäinen maailmanmestari, joka on ostanut tallipaikan itselleen (sponsorin rahoilla toki, ei omillaan).

Jos oikeasti Hamiltonin leiri ei tahdo Räikköstä talliin niin kertoo se jo jonkinlaisesta kunnioituksesta/pelosta Kimiä kohtaan. Toisaalta tässä Räikkösen palkkaamisessa nähdään, että kenellä on McLarenilla valtaa päättää asioista. Hamiltoneilla vai hieman isoimmilla herroilla.

Ei Hamilton tietenkään halua luopua ehdottomasta ykköskuskin asemastaan. Kuka haluaisi? Ei yksikään kuski. Kaikki tietävät, että Räikköselle on aivan sama, kuka toista autoa ajaa - hän keskittyy vain omaan tekemiseensä ja antaa tallikaverin vaikka tanssia balettia varikkosuoralla.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tulipahan vaan mieleen, että olisiko Kimillä ollut optio pidentää sopimusta vuodella siinä tapauksessa, että maailmanmestaruus on voitettuna sopimuksen ensimmäisen kolmen vuoden aikana? Olisi looginen selitys sille miksi sopimusta pidennettiin, vaikka Alonsoa kärrättiin talliin. Ottaen huomioon miten hyvä managerikaksikko Kimillä on, niin tässä olisi pelattu juuri neuvotteluasetta Ferraria vastaan, joka olisi sitten lopullisesti syönyt kaiken luottamuksen osapuolten (tallin johto vs. Kimin managerit) välillä. Ja Todtin lähtö taisi sinetöidä Kiminkin kohtalon.

Samaan hengenvetoon voi esittää myös fantastisen teorian siitä miten Kimiä on yritetty savustaa tallista pois suosimalla Massaa ja kehittämällä autoa kylmästi hänen haluamaansa suuntaan. Voihan se olla näinkin, jos se voi olla muutoinkin.

Noihin spekulaatioihin siitä, että Kimi ei osaa kehittää autoa, en oikein usko; McLarenin insinöörithän nimittäin kehuivat (en muista lähdettä, mutta Autosportin sivuilla) Kimin kykyä luukuttaa autolla kehitysvaiheessa sadasosien sisään kierroksia, jolloin autosta saatiin erittäin hyvää dataa, koska suoritustaso oli täysin identtinen kierros kierroksen jälkeen.

No, oli miten oli. Toivon Kimin menevän McLarenille, koska se on hieno talli. Sen sijaan mikäli Hamilton-klikki onnistuu torppaamaan tämän, niin ei voi kuin ymmärtää miksi Mercedes haluaa ostaa Brawnin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Täysin pelle jätkä koko Alonso - tarkoittaa siis samalla, että hänen luotto insinöörinsä eivät jaa data-tietoa ja muuta tärkeää infoa Massan vastaaville. F1:iin pitäisi saada samanlainen karenssi kuin vaikka Suomessa insinööreillä. Minullakin on kilpailukielto sopparissa että en saa mennä kilpailijan palvelukseen vuoden sisällä työsopimuksen irtisanomisesta - tiedän että soppari on laiton, mutta uhkasakko on kuitenkin sen verran suuri ja yritys iso ettei mun rahat koskaan riittäisi oikeuteen asti lähteä. Ja tärkeinhän pointti noissa soppareissa on se, että et vie asiakkaita tai tärkeitä tietoja mukaan uuteen firmaan.

Minun mielestäni Alonso ei ole pelle ainakaan tuon asian perusteella. Nostan hattua sille, että kaveri panostaa myös siihen, että kasaa ympärilleen porukkaa, joiden avulla tietää menestyvänsä. Tässä tavassa on jotain samaa kuin Schumacherissa. F1-insinöörien siirtojen estäminen on hieman kyseenalaista, kun omaa osaamista vastaavaa työtä löytyy lähinnä F1:stä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Robertson: Kimi haluaa jatkaa Formula 1:ssä

McLarenille tai Brawnille se Kimi varmaan menee. Nyt nähdään vähän McLarenillakin, että kuka määrää talli, vai Hamilton, sillä parista lähteestä on jo tullut tietoa, että Hamilton ei halua Räikköstä tallikaverikseen.

Oli muuten tänään iltalehdessä aivan mahtava juttu Räikkösestä. Kimi on nykyään normaali duunari kuski ja ei ole enään tähti. Ura selvästi laskusuunnassa ja kaikkea hirveää shittiä kirjoiteltiin. Janne Aittoniemi oli tainut kirjoittaa tekstin, mutta sehän ei ole mikään yllätys. Tehnyt hyvin selväksi, että ei pidä Räikkösestä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, kyllähän Schumacher osoitti että tuollainen on parhaimmillaan erittäin toimiva ratkaisu että kerätään kuljettajan ympärille vahva tiimi tämän luottomiehistä ja huippuosaajista. Schumin kohdalla tuo ainakin toimi enemmän kuin hyvin ja minun mielestäni on jopa antanut vähän liiankin hyvän kuvan Schumin kuljettajantaidoista. En siis tarkoita sitä etteikö Schumi olisi myös kuljettajan yksi kaikkien aikojen parhaista mutta minun mielestäni kuitenkin vähän yliarvostettu. Kyllä Alonsolla on mahdollisuus ihan samankaltaiseen dominointiin mikäli hän onnistuu saamaan Ferrarilla samanlaisen aseman ja saa ympärilleen yhtä vahvan tiimin kuin mitä Schumilla oli.

Jos taas halutaan pyörittää vahvaa kahden auton tiimiä niin tuollainen ei ole välttämättä tiimihengen ja toiminnan kannalta hyvä ratkaisu, että toisella kuljettajalla on käytännössä ympärillään omista luottomiehistä kasattu tiimi joka toimii periaatteessa tiiminä tiimin sisällä. Schuminkin kohdalla ilmeisesti mitään telemetriatietoja ym. informaatiota ei paljoa tallikavereille jaeltu, ja muutenkin tallikaverin tehtävänä oli lähinnä tukea toisen kuljettajan menestystä. Jos Alonso onnistuu Ferrarilla saavuttamaan samanlaisen aseman niin ei käy kateeksi Felipe Massaa. Massa on kuitenkin käsittääkseni Ferrarin henkilökunnan keskuudessa erittäin pidetty ja hänellä on tallin sisällä "oma tiiminsä" joten odotettavissa saattaa olla yhteentörmäyksiä näiden kahden "tiimin" välillä. McLarenilla homma ei toiminut Alonson kanssa kun Hamilton sai tasavertaisen kohtelun tallilta ja sielläkin oli talli jakautunut vähän kahtia Alonson ja Hamiltonin taakse, mielenkiintoista on nähdä miten Ferrarin johtoporras tulee käsittelemään tämän tilanteen. Annetaanko Alonsolle selkeä ykköskuskin asema ja Massa alistetaan soittelemaan toista viulua, vai yritetäänkö siellä saada toimimaan sama systeemi mikä McLarenilla epäonnistui.

Parhaimmillaan Alonson palkkaus saattaa palauttaa Ferrarin ykköstalliksi mutta pahimmillaan seurauksena voi olla aikamoinen kaaos kun johtajana ei ole Todtin kaltaista kaveria vaan pelkästään italiaanoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt nähdään vähän McLarenillakin, että kuka määrää talli, vai Hamilton, sillä parista lähteestä on jo tullut tietoa, että Hamilton ei halua Räikköstä tallikaverikseen.

Tämä on kyllä mielenkiintoista nähdä, koska välillä on ollut vähän epäselvää kuka siellä McLarenilla määrää sen jälkeen kun Dennis lähti. Hamiltonit varmasti haluavat toiseen autoon Kovalaisen kaltaisen jees-miehen joka ei ole uhka Lewisille, mutta Whitmarsh ja erityisesti Haug halunnevat mahdollisimman vahvan tiimin jossa molemmat kuljettajat pystyvät taistelemaan mestaruudesta. Ja käsittääkseni Kimillä on erittäin hyvät välit Haugin kanssa joten Mersu lienee selvästi Kimin takana.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Hmm... silloin kun nämä spekulaatiot alkoivat jo kuukausia sitten niin ajattelin silloin mielessäni että olisi aika hieno veto jos Räikkönen keskittyisi MM-ralliin, vaikkapa Fiatia. Johan Loeb haikailee F1 perään yhtälailla. Lahjoja kuitenkin näyttää olevan ralliin ja mikäs siinä kun nyt olisi sitten vaikka välivuodenkin paikka treenata sitä varten.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Räikkönen vahvistaa: Harkitsen lopettamista

Pelkäsinkin koska tälläinen uutinen tulee ilmoille. En kuitenkaan usko siihen, vaan veikkaan, että Kimi tietää jo ajavansa mäkkiä ensi kaudella ja kiusaa vain mediaa. Tai ainakin näin toivon. Jos Kimi lopettaisi vähenisi kyllä formuloiden seuraaminen ainakin omalta osaltani. Onhan siellä Heikki mahdollisesti, mutta Kimi on kuitenkin ehdoton lempikuljettaja ja jos Kimi lopettaa niin häviää se suurin hohto formuloiden seuraamisesta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Bullshit.

Räkä pelaa sitä ihan samaa mediapeliä, jota näiden siirtojen yhteydessä aina pelataan. Olihan Alonsokin Ferrarin miehiä jo kuukausia, mutta silti asiaa ei myönnetty suoraan.


Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?

Omalla kohdallani lajin seuraaminen ei lopu, mutta saattaa vähentyä huomattavasti. Nykyään tulee katsottua yleensä kaikki sessiot aina harjoituksista kilpailuun asti, jos taas mukana ei olisi Räikköstä, niin siinä tapauksessa katselisin varmaan vain kilpailun sunnuntaisin. Toivottavasti Kimi jatkaisi nyt 2-3 vuotta vielä, että saataisiin sitten suoraan mukaan Valtteri Bottas ja Mika Mäki, suomen suurimmat F1-lupaukset.

Mitä tulee Kimin "Harkisten lopettamista" uutiseen, niin se ei hetkauta mitenkään. Räikkösen suusta tulee aina samat vastaukset "ehkä jatkan, ehkä en". En millään jaksa uskoa, että Kimi haluaisi poistua näyttämöltä luuserina joka on saanut potkut Ferrarilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös