Siellä on tällä hetkellä vapaalla jalalla ainakin Rosberg, Button, Barrichello, Kovalainen, Kubica, Heidfeld, Trulli ja Glock näistä kuljettajista jotka minä lasken ihan ajomiehiksi (ja tämä sillä olettamuksella että Alonso menee Ferrarille ja Räikkönen McLarenille). Näille kahdeksalle kuljettajalle on tarjolla pahimmillaan vain kaksi paikkaa kilpailukykyisessä tallissa (Brawn) mikäli Renault ja Toyota päättävät lopettaa. Tämä on siis se pahin skenaario. Jotain tilanteesta kertoo se että Williamsille alkaa kuulemma olla jo todella tunkua, ja huhut on kertoneet että Williams tulisi ajamaan ensi kaudella Cosworthin asiakasmoottorilla! Noiden em. kuljettajien lisäksi olisi vielä mm. tämä lupaava Saksalainen Nico Hülkenberg. Mutta kun taloustilanne on tällainen ja talleilla on taloudellisia paineita niin maksavien kuljettajien ottaminen saattaa tuntua aika houkuttelevalta varsinkin näiden uusien tallien kohdalla, joten minä pahoin pelkään että ensi kaudella saadaan nähdä näitä "tunareita" paljon enemmän kuin muutamana aikaisempana kautena, ja samalla moni hyvätasoinenkin kuljettaja saattaa jäädä ilman ajopaikkaa.
Aika ihmeenä alan pitää sitä jos Heikki ensi kaudella kilpailukykyisella kalustolla ajaa. Vaikka Toyota ja Rellu jatkaisivatkin niin Rellulla on pakka aivan sekaisin tällä hetkellä ja en oikein jaksa uskoa että pystyvät ensi kaudella ihmeitä esittämään, ja Toyota taas tulee joka tapauksessa leikkaamaan budjettiaan todella reilusti mikäli jatkavat.
Ja en kyllä oikein jaksa uskoa joka tapauksessa siihenkään että Heikki joskus vielä F1-maailmanmestari olisi vaikka miten Häkkinen ja Salo sitä vakuuttelisivat. Nopeus kyllä riittäisi mutta tasaisuus ei taida riittää, eikä Heikillä vaikuta olevan tarpeeksi sellaista "apinanraivoa" tekemisessä. Toki ajaa koko ajan huonommilla taktiikoilla kuin Hamilton mutta ei kaikkea voi taktiikoiden piikkiin laittaa.