Football Manager 2005

  • 17 429
  • 145

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noni aattelin nyt avata tällekkin pelille ketjun kun alkaa pikkuhiljaa olla jo ihan puheen arvoinen aihe. Peli näyttää lupaavalta ja lukemani perusteella pelistä tulee aivan loistava! CM5:sta en ole varma mutta minä hankin ainakin ensiksi tämän Sigamesin pelin sillä SI tekee ne parhaat pelit!

Eli FootBall Manager on periaatteessa jatkoa CM sarjalle mutta EIDOS:in ja SiGamesin erottua EIDOS otti CM nimen itselleen joka siis julkaisee Championship manager 5 pelin.


Ja jos joku jaksaa laittaa niitä uudistuksia nyt tähän alkuu ni sinne vaa.

Tässä nyt pari:

Playable leagues in 43 countries.
More than 140 playable senior divisions and in excess of 100 playable cup competitions.
Reserve and junior league competitions.
More than 235,000 players and staff (from 145 different countries) with players boasting more than 120 separate attributes and non-playing staff boasting 40.
A database of more than 14,000 clubs, 3,000 of which can be managed.
Data supplied by a network of more than 2,500 researchers from around the world.
Updated 2D ‘top-down’ match engine.
Improved ‘radio commentary’.
Increased interaction with the media.
Reworked injury system.
Improved scouting system.
Improved finance module to reflect the changing face of football.
Comments when negotiating with human managers (network multi-player game only).
Inclusion of U18 Caps.
More realistic awards system.

Lisää uudistuksia ja kuvia yms. http://www.sigames.com/softography.php?type=view&id=16
 
Viimeksi muokattu:

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvältä kuulostaa! Tässähän tuntuu olevan monia asioita, joita CM 03/04:ään olisi kaivannut (esim. että pystyy tarjoamaan pelaajia muille seuroille lainaan).

Tietääkö kukaan muuten julkaisupäivämäärää? Ei näkynyt sivuilla.
 
Viestin lähetti FtB
Tietääkö kukaan muuten julkaisupäivämäärää? Ei näkynyt sivuilla.

Jostain olin lukevinani, tai ainakin tulkitsin niin, että joulumarkkinoille tulisi...tiedä sitä sitten...

Hyvältä vaikuttaa jokatapauksessa!
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo näyttää todella hyvältä ja paljon paremmalta kuin CM5
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo eli julkaisu päivä on alustavien tietojen mukaan 03.12.2004
Ja lähteeseen pääsee TÄSTÄ
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on Beta Demo julkaistu!
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti The_Trooper
Nyt on Beta Demo julkaistu!
Joka siis löytyy täältä.
Hyvältä vaikuttaa, vaikka pieniä klikkejä tuosta BD:sta vielä löytyykin, mutta niitähän tässä juuri yritetään löytää, että ne saataisiin lopulliseen versioon korjattua.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Viestin lähetti The_Trooper
Joo eli julkaisu päivä on alustavien tietojen mukaan 03.12.2004
Ja lähteeseen pääsee TÄSTÄ

Release date SI:n sivulla 5.11.? Vai tarkoittaneeko jotain muuta?
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JsL
Release date SI:n sivulla 5.11.? Vai tarkoittaneeko jotain muuta?

Viesti on 2kk vanha jotenka jos SI:n sivuilla on uudempi tieto on varmasti helppo päätellä pitääkö tuo tieto paikkansa. En nyt vaan ole jaksanut vaivautua editoimaan vanhoja viestejäni :)
 
Beta Demo

Noniin, nyt on siis Beta Demo kaikkien ulottuvilla ja onpahan sitä itsekin tullut jo testattua.

Valikoissa on toki opeteltavaa, mutta kyllä käyttöliittymässä on paljon samaa kuin CM 03-04:ssa. Niin mahtava peli kuin Championship Manager 03-04 onkin, niin kyllä on tältäkin syytä odottaa paljon.

Parin tunnin pelaamisen jälkeen en osaa vielä sen suurempia analysoida, mutta suosittelen kaikille lataamaan aikaisemmin mainitusta linkistä jo kokeilemaan.

Niin elikkäs mitä mieltä olette?
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä voi olla ihan jostain repästy ,mutta omasta mielestäny kauden aloittaminen on huomattavasti vaikeampaa ,kuin CM 03-04:ssä. CM:ssä voitti väkisinkin kaikki harjoitus ottelut ennen kauden avausta, nyt minusta harjoitus otteluita ei enään niin vaan voitetakkaan. Joka on mielestäni ihan hyvä asia. Käyttöliittymä vaatii tottakai hiukan opeteltavaa, mutta kun siihen tottuu se on varmasti loistava esim. pikahaku juttu on mielestäni todella kätevä. Hyvältä näyttää
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Viestin lähetti The_Trooper
Viesti on 2kk vanha jotenka jos SI:n sivuilla on uudempi tieto on varmasti helppo päätellä pitääkö tuo tieto paikkansa. En nyt vaan ole jaksanut vaivautua editoimaan vanhoja viestejäni :)

Heh, joo jäi huomaamatta. Ajattelin ketjun olevan tuore. :)
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Nostetaas tätäkin...

Mites onko peli nyt sitten jo ilmestynyt kauppoihin, kun tuolla aiemmissa viesteissä oli puhetta, että 5.11 olisi julkaisupäivä.
Jos on ilmestynyt niin onko kukaan ehtinyt hankkia ja miltäs peli vaikuttaa?
 

M@thieu

Jäsen
Korjatkaa jos olen väärässä kun sanon, että peli ilmestyy 3.12, ja tämä eilen ilmestynyt peli on Championship manager 5. Tällaista tietoa olen minä saanut korviini.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti M@thieu
Korjatkaa jos olen väärässä kun sanon, että peli ilmestyy 3.12, ja tämä eilen ilmestynyt peli on Championship manager 5. Tällaista tietoa olen minä saanut korviini.

Ainakin minun tietojeni mukaan olet väärässä tai jos Amazoniin on uskomista. Nimittäin sieltä on minulle jo postitettu uusi FM2005.
Pelin aikaisempi julkaisupäivä oli tuo 3.12, mutta sen jälkeen se minusta aikaistui tuohon eiliseen.
 

M@thieu

Jäsen
Viestin lähetti Köpi
Ainakin minun tietojeni mukaan olet väärässä tai jos Amazoniin on uskomista. Nimittäin sieltä on minulle jo postitettu uusi FM2005.
Pelin aikaisempi julkaisupäivä oli tuo 3.12, mutta sen jälkeen se minusta aikaistui tuohon eiliseen.

Kiitokset tiedosta Köpille. Täytynee sitten ostaa peli aivan omakätisesti. Jos peli olisi ilmestynyt 3.12, olisin sen joululahjaksi saanut, mutta eihän sitä nyt per**le soikoon malta mitenkään odottaa niin kauaa, kun tietää sen olevan jo saatavilla.
 
Tunnin kokeilun jälkeen ihan lupaavalta tämä demo vaikutti. Valikoissa oli vähän aikaa hukassa, mutta kyllä siihen äkkiä tottuu.

Olen toivonut pelaajien pituuksia ja painoja sarjan peleihin jo vuosikausia mutta joudun kai jälleen pettymään.

Edit:
Tässä kuvassa pelaajalla on pituus ja paino, mutta demossa kyseisiä tietoja ei ole. Miten lie lopullisessa versiossa? :/
 
Viimeksi muokattu:

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos omistaa luottokortin niin peli kannattaa tilata täältä , hintaa ainoastaan n 25€ eli selvästi vähemmän kuin Suomessa.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Hazardipakki
Tunnin kokeilun jälkeen ihan lupaavalta tämä demo vaikutti. Valikoissa oli vähän aikaa hukassa, mutta kyllä siihen äkkiä tottuu.

Olen toivonut pelaajien pituuksia ja painoja sarjan peleihin jo vuosikausia mutta joudun kai jälleen pettymään.

Edit:
Tässä kuvassa pelaajalla on pituus ja paino, mutta demossa kyseisiä tietoja ei ole. Miten lie lopullisessa versiossa? :/

Pituudet ja painot oli käsittääkseni jo tehtynä tähän versioon, mutta pelaajien realistisen "kasvamisen" kanssa oli ongelmia, joten SI päätti jättää ne kuitenkin vielä tästä versiosta pois.
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Loistava peli!

Niille, jotka eivät vielä tiedä tästä nimenvaidoksesta, kerrottakoon, että FM2005 on Sports Interactiven uusi futismanageri. Siis se ainoa oikea. Olen pelannut CM-sarjaa jostain 92/93-versiosta lähtien, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi kutsua muita kuin SI:n tuotoksia kunnon futismanageripeleiksi. Sen verran huonoja kokemuksia kaiken maailman club managereista, tactical managereista, on the balleista, ultimate soccer managereista, player managereista ja sun muista on jäänyt. Ne ovat olleet lähinnä jonkin sortin yritelmiä. Myös tuleva CM5 on kokonaan eri tuotos, jossa ei välttämättä ole muuta hyvää kuin legendaarinen nimi... ;)

FM2005 kilahti perjantaina postilaatikkoon ja muutaman päivän pelailun jälkeen täytyy sanoa, että kyseessä on todella hyvä manageripeli! Vuorovaikusta median kanssa on lisätty, uutta grafiikkaa (peliasut, logot, kasvokuvat), otteluennakot, entistäkin realistisempi ja säädettävämpi 2D-engine, monipuolisemmat uutiset, apulaismanagerin joukkueraportti, kuukauden komeimmat maalit, työpaikkailmoitukset oman seuran vapaista vakansseista jne.

Bugeja ei ole juurikaan osunut silmiin, vaan kaikki on pelittänyt niin kuin pitääkin. Yksi seikka vähän pohdituttaa, nimittäin nopeus. Ainakin minun läppäri tahtoo mietiskellä jossain vaiheessa tovin, mutta toisaalta olen ottanut mukaan kohtuullisen monta sarjaa ja laittanut vielä yhteen sarjaan extra detailit (vai mikä se nyt olikaan) päälle. Käyttöliittymä on pienen totuttelun jälkeen hyvä, tosin itseäni häiritsee väärällä puolella oleva ja hieman huonosti havaittava vahvistus-nappi. Skinit auttanevat tuohon ongelmaan, sillä homma tuntui jo paljon luonnollisemmalta kun vaihdoin sivuvalikon oikealle. Tällöin vahvistus-painike on hieman luonnollisemmassa paikassa.

Hieman harmaita hiuksia aiheutti pelaajien rekisteröityminen la ligan peleihin, joka vissiin lipsahti multa vähän ohi... Uusi pakkihankintani on nimittäin koko alkukauden pyöritellyt peukaloitaan katsomossa, kun häntä ei ole rekisteröity sarjaan. Onneksi saan rekisteröidä hänet parin viikon sisällä. Hauska ominaisuus on myös agentit, jotka lähettelevät videoitaan kun heidän suojattinsa onnistuvat jossain pelissä :) Meikälle on jo kolme videota pamahtanut alasarjojen maalitykeistä parin kuukauden sisällä.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Minkäslaiset laitevaatimukset tässä pelissä on? Ajattelin vain, kun on jo noissa viimeisimmissä CM-sarjankin peleissä tullut ongelmia, että minimivaatimukset ovat olleet oman koneen tehojen yläpuolella. Silti CM 03/04 on toiminut, joskin hieman hitaana, onko tämän pelin suhteen enää toivoakaan. Ei sillä, että sitä nyt tarvitsisi edes ostaa, kyllä tuo CM 03/04:kin riittää tällä hetkellä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mahtiankka
Minkäslaiset laitevaatimukset tässä pelissä on? Ajattelin vain, kun on jo noissa viimeisimmissä CM-sarjankin peleissä tullut ongelmia, että minimivaatimukset ovat olleet oman koneen tehojen yläpuolella. Silti CM 03/04 on toiminut, joskin hieman hitaana, onko tämän pelin suhteen enää toivoakaan. Ei sillä, että sitä nyt tarvitsisi edes ostaa, kyllä tuo CM 03/04:kin riittää tällä hetkellä.
Kannattaa testata pelin toimivuus koneellasi demon avulla, joka löytyy täältä. Jos demo pelittää, niin silloin pitäisi koko pelinkin toimia.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Loistava peli!

Viestin lähetti Mzt_t
Hauska ominaisuus on myös agentit, jotka lähettelevät videoitaan kun heidän suojattinsa onnistuvat jossain pelissä :) Meikälle on jo kolme videota pamahtanut alasarjojen maalitykeistä parin kuukauden sisällä.

Itselläni on myös jo kyseinen peli, mutta "videopätkiä" en ole saanut. Ilmeisesti ns. shortlistillasi olevien pelaajien agentit lähettävät videoita, vai?
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse voin myös sanoa pari päivää peliä pelanneena, että on loistava peli. Tämä on juuri sitä tuttua ja turvallista CM sarjaa. Käyttöliittymä on selkeä kunhan siihen vain aluksi tottuu.

"Mediapeli" on todella hauskaa välillä on mukava heitellä positiivista kommenttia vastapuolen joukkueesta ja välillä sitten hauska haukkua vastustajan joukkue/valmentaja täysin lyttyyn.
Myös uusia roolituksia saatiin "tactics" valikkoon. Nyt voi halutessaan valita kunnolla esim. "playmaker" roolituksen pelaajalle ja se todella tarkottaa sitä ,että palloa yritetään pelata tälle miehelle joka sitten pyörittää peliä upeilla syötöillään ja näppärillä kikoillaan. Myös "Targetman" on tullut mukaan, eli jämerälle kärjelle vaan tuo roolitus niin tulee hakemaan palloja ja tiputtelee pääpalloja viereisille pelaajille. Statseihin on tullut myös pari uutta statsia jotka ovat ihan OK.

Loistava peli ilman muuta ja tulee kyllä pesemään nämä tulevat Eidoksen rahalla höystetyt CM:t. Harmi ,että joutuu nykyään puhumaan sanasta CM hiukan negatiivisemmin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös