Vahvistuksia odotellaan, mutta meanwhile Tallon on sopinut Shawn Thorntonin kanssa vuoden jatkon. 600k $ peruspalkka ja 150k $ mahdolliset bonukset.
Eli ei juuri mitään, ihan sama vaikka ei pelaisi peliäkään. Todella tärkeä kopissa, ei tässä oikein mitään hävitäkään. Paitsi ehkä rosteripaikka, mutta eiköhän Shawn lähtökohtaisesti huilaa ainakin puolet ensi kauden peleistä. Marraskuuhun asti olisin ollut valmis heittämään kilometritehtaalle, mutta on kyllä sen jälkeen parantanut peliään huimasti, joten eiköhän se tuolla joukon jatkona hyvin mene. No, marginaalisia nämä.
Katsotaan josko saataisiin loppuviikon aikana jotain "oikeaakin" jutusteltavaa..
Edelleen vahva huhu kiertää, että Thorntonin löytöjä olisi Spacey in Space -paita ja jos tuo ei ole riittävä syy sopimuksen jatkamiselle lähes minimihinnalla, niin ei mikään. Tosin, olen samaa mieltä myös siitä, että tärkeä ja ennenkaikkea pidetty koppipelaaja kyseessä, joten miksi ei. Tämän kauden aikana on nähty pahempiakin riippakiviä, kuin Thornton 7 minuutin peliajallaan. Itse satun vielä arvostamaan näitä vanhan liiton enforcereita, joiden pelilliseen parhaimmistoon Thornton todennäköisesti kuuluu (ei siis mikään merkittävä meriitti).
Trade deadlinelta en odota enää yhtään mitään. Tai siis odotan, lähinnä sitä että jostain löytyy pelaaja, joka on edes minimaalisesti parempi, kuin Shaw ja pudottaa Loganin ulos kokoonpanosta ja ylivoimasta. Mutta kun huhut ovat viime aikoina olleet luokkaa Weise tai Raffl, niin eihän noista ole mitään apua 1) ylivoimaan 2) Bjugerin slumppiin. Jokohan jopa
@Taccutucca (missä lie ikinä velvollisuuttaan suorittaakin) armeijan kurkkusalaateista myöntää, että PA Parenteaukin olisi upgrade tähän hetkeen edes minimaalisen kiekollisen arvaamattomuutensa ansiosta? Parenteau oli itselle jossain vaiheessa sellainen "jos ei mitään muuta keksitä" -vaihtoehto, mutta juuri tällä hetkellä kuulostaisi paljon raflaavammalta, kuin Raffl.
Tietysti jos viime vuonna tuli Jagr sopuhintaan ja toissa vuonna Luongo pilkkahintaan, niin eikai sitä aina voi odottaa meritoitunutta konkaria. Tässä kohtaa on kaksi erilaista vaihtoehtoa ajatusmalliksi. 1) eihän tässä olla vielä mitään cup-contenderejä divarin kärkipaikasta huolimatta, joten ainakaan ykköskieppiä ei kannata uhrata 2) nyt olisi pakko päästä ensinnäkin pudotuspeleihin, mutta mielellään myös voittaa ainakin yksi pudotuspelisarja, niin saadaan sitä voittamisen kulttuuria. Itse olen vaihtoehdon kaksi kannalla. Yksi mies ei ehkä sotaa tee, mutta jo ylivoiman parantuminen sinne NHL:n keskikastiin toisi monta tärkeää pistettä. Puhumattakaan siitä, että erikoistilannepelaamisen merkitys korostuu myös NHL:ssä pudotuspeleissä.
Ylläolevaan viitaten, prospecteja ja varausvuoroja kakkoskiepistä eteenpäin pitäisi laittaa nyt rohkeasti tarjolle. Ei Crousea, Mathesonia tai tämän hyvää frendia McCoshenia, mutta Grimaldit, Olsenit ja kumppanit armotta ulos vaan, jos niillä saa jotain mikä hyödyttää nyt.